E95/E98 kohta historiaa -> E10

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #706
    Kyllä peto on tässä ihan asialla, sillä ST1:n ostettua Shellin Suomen huoltoasematoiminnan, V-powerista tuli käytännössä 98:ia. Ehkä pari lisäainetta enemmän, mutta jos niitä lisäaineita kaipaa, niitä saa paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Mutta toki kukin voi tehdä rahoillansa mitä lystää.

    Comment

    • Ziggis
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 454
      • Melbourne (Mellilä)

      #707
      Originally posted by Ramzez View Post
      Kyllä peto on tässä ihan asialla, sillä ST1:n ostettua Shellin Suomen huoltoasematoiminnan, V-powerista tuli käytännössä 98:ia. Ehkä pari lisäainetta enemmän, mutta jos niitä lisäaineita kaipaa, niitä saa paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Mutta toki kukin voi tehdä rahoillansa mitä lystää.
      eipähän tartte niitä erikseen kaadella tankkiin ja pointi tuli kuitenkin selväksi... se ei ole samaa kuin 98
      Ex. e39 540i -97
      Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
      Ex. e36 325iA -92
      Ex. e34 540iA -94
      Ex. e30 325 2.7 eta -86
      Ex. e34 540iA -93 touring
      Ex. e32 730i -89

      Tällä mennään

      Comment

      • smo83
        Banned
        • Dec 2009
        • 1988
        • oulucity

        #708

        Comment

        • Vanquish
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1960
          • Hki

          #709
          Originally posted by Ramzez View Post
          Kyllä peto on tässä ihan asialla, sillä ST1:n ostettua Shellin Suomen huoltoasematoiminnan, V-powerista tuli käytännössä 98:ia. Ehkä pari lisäainetta enemmän, mutta jos niitä lisäaineita kaipaa, niitä saa paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Mutta toki kukin voi tehdä rahoillansa mitä lystää.
          Vahvaa mutua Vpowerin juttu ei ole oktaanimäärä, vaan pikemminkin pesevyys, kulutussäästö sekä pesun kautta voi joissakin tapauksissa teho palautua alkuperäiseksi. Dynossa eroa on vaikea havaita koska sen tarkkuus ei tahdo riittää ja sama tietty persdynollakin. Uusi vpower on suunniteltu erityisesti suorasuihkutusmoottoreille, jossa karstaa kertyy helpommin.

          Ja lisäksi eikö oktaanintunnistin ole kaikissa ruiskuautoissa?

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #710
            Originally posted by Vanquish View Post
            Vahvaa mutua Vpowerin juttu ei ole oktaanimäärä, vaan pikemminkin pesevyys, kulutussäästö sekä pesun kautta voi joissakin tapauksissa teho palautua alkuperäiseksi. Dynossa eroa on vaikea havaita koska sen tarkkuus ei tahdo riittää ja sama tietty persdynollakin. Uusi vpower on suunniteltu erityisesti suorasuihkutusmoottoreille, jossa karstaa kertyy helpommin.

            Ja lisäksi eikö oktaanintunnistin ole kaikissa ruiskuautoissa?
            No jos haluaa oikeasti hyötyä jostakin tietystä polttoainelaadusta, niin auton moottorinohjaus tulisi ohjelmoida sen mukaan. Useimmissa nykyautoissa moottorinohjaus on ohjelmoitu siten, että se toimisi kohtuullisen varmasti kaikilla eri polttoainelaaduilla ja oktaaniluvuilla.

            Moottorin pesevyydestä en mene sanomaan sen enempää, mutta yleensä paras keino on ollut pitää moottoriöljyt tuoreena ja jos haluaa enemmän hifistellä, niin kaataa ruiskunpuhdistusainetta tankkiin. Jälkimmäisen toimivuuteen en ota sitten mitään kantaa.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #711
              Ei ainakaan vanhemmissa vehkeissä moottorinohjaus tiedä mitä ainetta tankissa on. Vaikka nakutustunnistimet löytyisikin.
              Uudemmissa autoissa varmaan sytkäennakot jne. säätyy adaptiivisesti, muuten siitä korkeammasta oktaanilukemasta ei ole hyötyä.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #712
                Uusi vpower on suunniteltu erityisesti suorasuihkutusmoottoreille, jossa karstaa kertyy helpommin.
                Siinä on vaan semmonen juttu, että se polttoaine ei koskaan kulje sinnne, mihin se karsta kertyy. Nykyisellä moottoritekniikalla palotapahtuma on niin puhdas, että karstaa ei kerry kovinkaan pahasti palotiloihin/mäntiin. Se minne sitä paskaa tulee on imuventtiilit ja imusarja. Sinne taas ei suorasuihkarikoneissa polttoainetta mene nimeksikään, niin tuo pesevyys sen osalta jää ihan olemattomaksi. Niiden puhdistamiseen on taas omat myrkyt olemassa. Mitsu taisi käyttää joskus aikoja sitten gdi-koneiden huolloissa jotain vaahtoa, jota suihkutettiin imusarjaan. Liuotteli enimpiä mökköjä pois. Pääasiallinen ongelma on se, että koneeseen suihkutettava polttoaine ei pese imuventtiileitä. Siihen ei taida olla mitään järkevää ratkaisua olemassa, jos suuttimet halutaan pitää palotilassa.

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #713
                  E98:ia on tullu tankattua Suomessa aina sen jälkeen, ku tuli tuo E10-ysivitonen. Niissä ulkomaissa, jossa bensaan ei oo pantu kossua sekaan, on tullu tankattua E95:sta. Litraakaan ei menen E95:sta Suomen pumpuista mun auton tankkiin.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • jrbeemer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1844
                    • Muurame

                    #714
                    Originally posted by Ha2 View Post
                    E98:ia on tullu tankattua Suomessa aina sen jälkeen, ku tuli tuo E10-ysivitonen. Niissä ulkomaissa, jossa bensaan ei oo pantu kossua sekaan, on tullu tankattua E95:sta. Litraakaan ei menen E95:sta Suomen pumpuista mun auton tankkiin.
                    Vahva sama. En oo tähän päivään mennessä E10:ä tankannu. 98 ja V-Power ainuat joita käytetään. Nyt on 90 litraa V-Poweria tankissa

                    E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                    Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                    Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                    Comment

                    Working...
                    X