Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
E85 sopivaksi modaamisen vaikeutta aikoinaan selvitin omaan miinaan (ei mitään järkeä!!), ja jenkkifoorumeita selaamalla löysin jonkin USA-BMW:n edustajan lausunnon jonka mukaan kaikki 10% ja alle etanolipitoisuudet olisi ok.
Sivua en enää nopealla googletuksella löytänyt uudestaan missä tuo mainittiin...
Sillä tavalla Tuleepa mukavaa alkaa kesäautoihin metskaamaan bensaa jostain yksittäisiltä asemilta. En usko, että minulla tulee täällä PK-seudulla ongelmaa asiasta, mutta mitäs muualla asustelevat?
Saatika hintakysymykset, varmaan menee kalliimmaksi aineeksi vielä. Mites auton toiminta muuttuu, huipputehot jne jne.
Vittu. Alko ottaa päähän jo alkumetreillä. Odotellaan lisää faktoja ennen kun lyödään lisää päätä pöytään
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Entäs ne jotka tosiaan asuvat tuola vähän korkeammalla. Autoa on pakko käyttää mutta kas. yhtäkkiä siihen ei ole enää mitä tankata.. Ratkaisu: osta uusi auto..
HYVÄ SUOMI
tässä alkaa tosissaan harkitsemaan muuttoa jonnekkin muualle, kun kohta viimeinenkin palvelus tälle maalle on suoritettu..
Millanenhan kokonaisbudjetti tossa on noin ympäristöhaittojen kannalta? Ei se Brasiliasta raahattu etanolikaan ihan ongelmatonta ainetta ole. Maailman Keuhkot maan tasalle vaan ja sokuriruokoviljelmiä tilalle. Jos käytettävän viinaksen kotimaisuusaste saataisiin mahdollisimman korkeaksi niin olisi ratkaisu edes tältä osin perusteltavissa.
Vanhoilla autoilla kulkevat / niitä harrastavat nyt on sellaisia yhteiskunnan sylkykuppeja, että heille (meille) ei tarvitse sympatiaa odottaa. Hyvänä asiana vaan pidetään kun ikäviltä saastuttajilta saadaan bensalaitteet hajoamaan ja vanhat kotterot kaatikselle.
Mutta hei, positiivisena puolena: Kohta kuullaan taas uusia Jolkkos-mainoksia radiosta, kun hän saa kuulla Neste-Oil-Info-Mieheltä Virallisen Totuuden; Meidän bensaa tankkaamalla ilma puhdistuu ja maapallo pelastuu.
Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Nooh, tuskin siitä minkäänmoista haittaa on jos lisätään esim. 5% viinaa bensan joukkoon. Oli sitten uusi tai vanha auto.
Suurempana ongelmana näkisin sen, miten viina tuotetaan. Optimitilanteessa kaikki käytettävä etanoli tuotettaisiin jätteistä ynnä muusta, eikä rahdattaisi viljelmiltä joiden tieltä on kaadettu sademetsä pois.
Niin tai näin, mahtaako kuitenkaan tiivisteet olla yhtä pitkäikäisiä, kuin tavallisella bensalla? Karkaako hintakin päälle kahden euron? Kuinkakohan kattava tuosta selvityksestä tulee? Tuskin nyt sentään käyvät kaikki automerkit ja mallit viimeisten kolmenkymmenen vuoden ajalta läpi perusteellisesti. Ja mikä nyt on selvääkin, pidempiaikaisia vaikutuksia ei testata.
En pelkää jääväni ilman sopivaa polttoainetta jota voisi käyttää M10Bx:ssä tai uudessa moottorissa. Tyhmäähän olisi olla vastaamatta valtavaan kysyntään (yli 20 vuotiaiden autojen joukko Suomessa) jollain lailla..
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Poliitikoilla on nykyään karannut täysin todellisuudentaju kaikesta heidän tekemisistään ja päätöksistään. Veroja senkun kiristetään ja painostetaan ihmisiä ostamaan uusia autoja, samalla esim. autoilu tehdään lähes mahdottomaksi kaikilla rajoituksilla ja maksuilla yms. Onhan se hyvä puhua ja vaatia muilta enemmän, kun itse tienaa 6-9000e kuussa kaikkine etuineen.
Sen verran pilkkua viilattava, että eikös se ole 95E ja 98E, eikä E95 (jossa olisi 95% etanolia) .
Mutta muuten vaikuttaa kyllä perseestä, ehkä tässäkin on yksi tyyli jolla "pakotetaan" uuden auton hankintaan. Bensan hinta nousee ja kaikilla on kivaa :(
Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08
Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
Ex: Fiat Punto -02
Ex: Kawasaki versys -07
Ex: Honda CBR 600 F -03
Ex: BMW 530i e39 -02
Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
Ex: Fiat barchetta -95
Siinä ei ole tietääkseni etanolia tippaakaan (tai no max 0,5%). Mulla käy V-powerilla kaikki bensavehkeet Ämmäläisestä Jeepin, prätkän, kilpurin, ruohonleikkurin ja trimmerin kautta aina roskienpolttotynnyriin saakka.
Linkissä kaverin ottama kuva siitä V-power-toimisesta oksienpolttotynnyristä:
Comment