Announcement

Collapse
No announcement yet.

E95/E98 kohta historiaa -> E10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gemmi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 3355
    • Espoo

    tehoeron huomaa pienemmässäkin koneessa, 98 ja e10 koitin samaan vekottimeen, nii eron huomas selkeesti. tai sit ero vaan korostuu, kun se viimenenkin poweri häviää, ja joutuu useemmin tankilla käymään:think.

    Comment

    • ///saMi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1198
      • 52300

      Itse en ikinä tankkaa E10 kuraa. Bensankulutus kasvoi heti kun tuota paskaa tankkasi ja muutenkin alkoi moottori käymään erikoisesti. Samaa koettu usealla eri vehkeellä. 98:a tankkiin.

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Kyllähän tuon E10:n kohdalla tahtoo tilanne olla se, että mitään fyysistä tehoeroa ei pitäisi kyllä perstuntumalla havaita, tai autossa on pahasti jotakin vialla. Korkeintaan lievästi kasvaneen polttoaineenkulutuksen saattaa huomata. Toki vanhemmissa autoissa etanoli saattaa syövyttää polttoainelinjoja, mutta siihen se sitten jää. Muutoinkin on todella vaikea todeta E10:n vaikutuksia, koska se bensa ei välttämättä sisällä etanolia 10 %, vaan se voi olla kaikkea väliltä 0-10 %. Joten voi olla täysin mahdollista, että toisinaan 95E10 ei sisällä lainkaan etanolia. Ja eipä kukaan ennen E10 uudistusta valittanut 95:n laadusta.

        Itse olen käyttänyt 98:ia E10 uudistuksesta lähtien, mutta suurimmaksi osaksi sen takia, että polttoaineenkulutus on karvan verran pienempi 98:lla ja 3-5 sentin hintaero tekee kummastakin aineesta käytännössä samanhintaista. En kuitenkaan menisi niin pitkälle, että väittäisin huomaavani kulutuksen lisäksi mitään muita konkreettisia muutoksia.

        RE85:n käyttö on sitten jo aivan toinen juttu. Se vaatii käytännössä suhteellinen paljon muutostöitä, ennen kuin sitä voi käyttää. Jos siitä haluaa hyötyä, se on tehtävä heti, koska on aivan varmaa, että tulevaisuudessa flexifuel autojen yleistyessä, nousee myös RE85:n hinta ja sitten voi olla jo myöhäistä tehdä muutostöitä omaan autoon.

        Comment

        • J-Beat
          Aluevastaava
          • Jun 2005
          • 3059
          • Jyväskylä

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Kuinkahan älyttömästi tossa mun muovissa on tehoa 98:lla, kun 95e10:llä ja siinä vielä vähän re85:sta seassa penkitettiin 224hv (koskematta moottorinohjaukseen). Jos se tehoero on kerta selkeä joo muutaman prosentin muutoksella viinan määrässä.
          Miks sulla on re85 tankissa bensas seassa?
          Myydään:
          Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

          K-S Connection
          Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11089
            • Oulu

            Originally posted by J-Beat View Post
            Miks sulla on re85 tankissa bensas seassa?
            Se on halpaa ja tiettyyn rajaan asti se ei vaikuta koneen käyntiin -> säästöä.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • MouTine
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2011
              • 803
              • Pori

              Teoriatasolla E10 pitäis olla vähän pesevämpääkin kuin E5. Mene ja tiedä... Bemarin matalapuristeiselle M70:selle olen nyt kokeilumielessä alkanut juottaa tuota E10:piä. En ainakaan pers'tuntumalta huomaa mitään eroa.
              Nykyiset...
              '14 E500 Coupe

              Ollut joskus...
              '07 MB CL63 AMG
              '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
              '94 Audi A8 4.2i V8
              '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '92 BMW 850i 5.0i V12
              '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
              '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
              '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
              '77 Ford Capri 2.8i V6

              ...Ja pienet sille!

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by MouTine View Post
                Teoriatasolla E10 pitäis olla vähän pesevämpääkin kuin E5. Mene ja tiedä... Bemarin matalapuristeiselle M70:selle olen nyt kokeilumielessä alkanut juottaa tuota E10:piä. En ainakaan pers'tuntumalta huomaa mitään eroa.
                Teoriatasolla kyllä mutta kun ei siinä välttämättä ole joukossa yhtään etanolia.
                Silloin pesevyys vähenee kummasti.

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Itse en ikinä tankkaa E10 kuraa. Bensankulutus kasvoi heti kun tuota paskaa tankkasi ja muutenkin alkoi moottori käymään erikoisesti. Samaa koettu usealla eri vehkeellä. 98:a tankkiin.
                  Nyt on kyllä omalta kohdalta rehellisesti myönnettävä, että en ole huomannut mitään käyntiongelmia E10:llä ajettaessa (ahdetuissa tai ahtamattomissa). Ihan samalla tavalla se kulkee kuin vanhalla ysivitosella ja eipä tuo näytä sen enempää syövänkään. Samaan aikaa toiset ajelee varmaan E50 seoksilla tyytyväisinä vanhempia ja uudempia vessoja. Toiset tuntee persuuksissa hirvittäviä tehoeroja ja toiset kertoo, ettei "E50" sopalla ajaessa ole edes huomattavaa tehoeroa. Go figure... Jos auto on ehjä ja sille valmistaja suosittaa E10 lientä, ei käynnissä pitäisi olla mitään vikaa. Sitten on vehkeet rikki jos ei toimi. Edelleen E5 ja E10 välillä on varmasti tehoeroja niissä koneissa, jotka adaptoituvat käytetyn polttoaineen mukaan, mutta se onkin eri juttu. Jos 95e->e10 vaihto toi ongelmia, niin ne murheet olisi varmaan tulleet muutenkin.

                  Comment

                  • Ziggis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2008
                    • 454
                    • Melbourne (Mellilä)

                    ite tankaan aina v-poweria jos vaan sattuu olemaan saatavilla... kulutus on sen verran pienempi sillä että se tasoittaa hinnaneron ku vertaa esim. E98:siin...
                    Ex. e39 540i -97
                    Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                    Ex. e36 325iA -92
                    Ex. e34 540iA -94
                    Ex. e30 325 2.7 eta -86
                    Ex. e34 540iA -93 touring
                    Ex. e32 730i -89

                    Tällä mennään

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Ziggis View Post
                      ite tankaan aina v-poweria jos vaan sattuu olemaan saatavilla... kulutus on sen verran pienempi sillä että se tasoittaa hinnaneron ku vertaa esim. E98:siin...


                      V-Power on ysikasia hienolla nimellä ja kovalla hinnalla.. +nitro versiosta en ole löytänyt datasheettiä joten siitä en tiiä.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Ziggis
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 454
                        • Melbourne (Mellilä)

                        Originally posted by peto2 View Post


                        V-Power on ysikasia hienolla nimellä ja kovalla hinnalla.. +nitro versiosta en ole löytänyt datasheettiä joten siitä en tiiä.
                        no ainakin kulutus tippui 540sel noin puol litraa satasel... vedoista en tiiä sitten onko se vaan henkinen tuntu... se tarttis varmaa dynolla päästä koittaa onko jotai eroa...
                        ja ku se on niin perkeleen kallista,nii sen on pakko olla hyvää

                        ja voihan sitä oktaanibuusteria laittaa tankkiin vaikka E95sen kanssa... tiiä sitten miten vaikuttaa..

                        (ainakin emännän golf lakkaa naputtamasta ku silloin tällöin heittää sitä tankkiin)
                        Ex. e39 540i -97
                        Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                        Ex. e36 325iA -92
                        Ex. e34 540iA -94
                        Ex. e30 325 2.7 eta -86
                        Ex. e34 540iA -93 touring
                        Ex. e32 730i -89

                        Tällä mennään

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Ziggis View Post
                          no ainakin kulutus tippui 540sel noin puol litraa satasel... vedoista en tiiä sitten onko se vaan henkinen tuntu... se tarttis varmaa dynolla päästä koittaa onko jotai eroa...
                          ja ku se on niin perkeleen kallista,nii sen on pakko olla hyvää

                          (ainakin emännän golf lakkaa naputtamasta ku silloin tällöin heittää sitä tankkiin)
                          no ainakin blasebo tuntuis toimivan
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Ziggis
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 454
                            • Melbourne (Mellilä)

                            Originally posted by peto2 View Post
                            no ainakin blasebo tuntuis toimivan
                            ilmeisesti.. ainakin golffis... se alkaa herjaa sitä moottorihäiriöö jos ajaa valla E95sel... tiiä sitten mitä muuta tossa v-poveris on... ku ei se voi pelkkää E98 olla... sitä on shellillä erikseen myynnissä... siitä tulis vähän liian kova sota joka puolella jos samaa paskaa myydään eri nimellä...
                            Ex. e39 540i -97
                            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                            Ex. e36 325iA -92
                            Ex. e34 540iA -94
                            Ex. e30 325 2.7 eta -86
                            Ex. e34 540iA -93 touring
                            Ex. e32 730i -89

                            Tällä mennään

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Ziggis View Post
                              ilmeisesti.. ainakin golffis... se alkaa herjaa sitä moottorihäiriöö jos ajaa valla E95sel... tiiä sitten mitä muuta tossa v-poveris on... ku ei se voi pelkkää E98 olla... sitä on shellillä erikseen myynnissä... siitä tulis vähän liian kova sota joka puolella jos samaa paskaa myydään eri nimellä...
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Ziggis
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2008
                                • 454
                                • Melbourne (Mellilä)

                                olkoon sitten vaikka mitä... mut mitä maksaa omasta mielestä hyvä mieli?
                                sitä ei oikein voi rahalla korvata...
                                mun mielipide ei muutu,vaikka mitä sanottais... ja sitä,vaikka olis miten henkinen juttu,kukaan ei voi muuttaa... voihan sitä koittaa dynolla... ensin vaikka shellin 98 tankkiin ja sitten v-poveria....
                                siitä sen näkee... tuskin mullakaan on kaasujalka ollu kevyempi sillo ku on ollu v-poveria tankis... sillo oli kuitenkin työmatka 104km sivu...
                                Ex. e39 540i -97
                                Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                                Ex. e36 325iA -92
                                Ex. e34 540iA -94
                                Ex. e30 325 2.7 eta -86
                                Ex. e34 540iA -93 touring
                                Ex. e32 730i -89

                                Tällä mennään

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎