Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab R.I.P

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #31
    Nää Suomessa valmistetut ysisataset on ehkä parhaimpia. Järkyttävän helppo päästä eroonkin. Pari viikkoa takaperin myin faijan vanhan katsastamattoman ysisatasen pois ja kaupat tuli 1,5 tunnin päästä ilmoituksen jätöstä.

    Comment

    • GARFFi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 5550
      • Kankaanpää

      #32
      Vittu oli jo aikakin! Kiitos kaikille ketä ei lähteny pyörittään koko helevetin puljua!
      MB E220 CDI -10
      Ex.VW T5.1 -11
      Ex. Ford Transit Custom -14
      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
      Ex. VW Golf+ -06
      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
      Ex. Honda CBR900RR -96
      Ex. E36 325i Coupé -94
      Ex. LADA 2105 1200S -89
      Ex. LADA 2107 1300S -87
      Ex. E36 320i -91

      Comment

      • alonap-1
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 824
        • Hollola

        #33
        Originally posted by Ramzez View Post
        Nää Suomessa valmistetut ysisataset on ehkä parhaimpia.
        Ja uudenkaupungin autotehtaalla olisi valmius tehdä sekä kohta merkkiuskollinen ostajakunta:think
        42 1:1,6 70/30

        Comment

        • Kiimaremmi
          Hullu Kissamies
          • Jul 2007
          • 6943
          • Rovaniemi

          #34
          Mitäköhän Saab clubilla on juttua aiheesta :think
          e30 325i Cabrio -88 Ibi Love
          Volkswagen Golf IV 1,9 Tdi -04

          Comment

          • ttw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1016
            • Vantaa

            #35
            And nothing of value was lost.

            Rust in pieces.
            728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
            Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
            MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10518
              • Saaressa

              #36


              nii tosissaan EN jää kaipaamaan

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2371
                • Tammela

                #37




                Jos etuvetosella olisi pakko ajaa, niin todennäköisesti löytäisin itseni turbosaabin tai 96:n ratista. 2-ovisen tottakai. On toi Saappi muutenki vähä erikoinen auto osittain hyvällä ja osittain pahalla. 2kpl 96:sia mulla oli, mutta myin ne pois. Toinen entisöintiin ja toinen samalla kaverille varaosiksi.
                Kyllä jäi vähä harmittamaan kun lopulta kävi Saabille näin...
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1530
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #38
                  Onhan sillä saabilla kilpailuhistoriaakin...

                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • alonap-1
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 824
                    • Hollola

                    #39
                    Originally posted by M325i View Post
                    Onhan sillä saabilla kilpailuhistoriaakin...
                    Musta tuntuu että faijan 96 850 monte carlo sai hitusen lisäarvoa?
                    42 1:1,6 70/30

                    Comment

                    • kupo
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 62
                      • Helsinki

                      #40
                      Harmittaa kyllä vietävästi kyseisen merkin lopetus. Täytyy varmaan kesäpirssiksi hankkia og900 aero tai kromipuskurinen 96.
                      e36 328i touring -97
                      e36 318ia touring -97 (ex)
                      e28 520i -84 (ex)

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #41


                        Kieltämättä tämä Saabin kohtalo on aika surkea. Moottoriteknologiassa Saab oli tehtaan kokoon nähden 90-luvulle asti johtavia valmistajia. GM:n mukaantulo pilasi oikeastaan kaiken:



                        Voisi sanoa, että täysin väärä omistajapolitiikka GM:llä oli tuossa kohtaan. Detroitissa ei kyetty näkemään maailmaa edes 10 vuoden päähän, vaan tehtiin autoja "massoille". Saabin ostajat olivat pieni genre, jotka toki osasivat arvostaa merkin hyviä puolia. Saabille kun olisi annettu lisäresurssia moottoreiden kehittämiseen, olisi GM:n koneet olleet ehkä tänä päivänä oikeasti kilpailukykyisiä ominaisuuksiltaan. Olisivat voineet välttyä konkurssiltakin.

                        GM:n johtoajatus tässä taisi olla, että Saab lakkautetaan. Kyllä tuolle ostaja olisi löytynyt, automerkin brandin rakentaminen ei ole helppoa ja halpaa lystiä. Saabilla olisi ollut se valmiina, mutta ilmeisesti Detroitissa tehtiin jälleen väärä päätös. Halutaan vähentää kilpailua entisestään. Voisiat siellä miettiä, että pitäisikö oikeasti kehittää niitä omia tuotteita hyviksi. No, tämä nyt sataa muiden eurooppalaisten ja japanilaisten valmistajien laariin.

                        Comment

                        • Rudenorth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 2415
                          • Iisalmi

                          #42
                          Originally posted by kupo View Post
                          Harmittaa kyllä vietävästi kyseisen merkin lopetus. Täytyy varmaan kesäpirssiksi hankkia og900 aero tai kromipuskurinen 96.
                          OG 900 Turbo Cabrio olis siisti kesäauto

                          Onhan tuo harma että Saabbi lopetetaan..
                          MB W204 C320 CDI
                          Kawasaki Ninja ZX-7R

                          Comment

                          • janne320d
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1342
                            • jns

                            #43
                            ukko ollu reilu 10v saabilla töissä ukissa aikoinaan ja sillä ollu ainoastaan 1 muunmerkkinen auto koko elämänsä aikana joten on itekkin tuo saab kärpänen purassu,gm:n syytä koko juttu!liikaa sitä vitun opelin tekniikkaa!
                            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                            Comment

                            • Ansis
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 38
                              • Helsinsky

                              #44
                              Mites ny sanois, vuodesta 2001 alkaen 350 tkm erilaisilla saabeilla. Karvahattutonnarista 9-5 aerowagoniin Hirch vireillä. Vaihtelevissa pohjois-baltian oloissa aivan uskomattomia käyttöautoja, varsinkin kun sää menee tosi huonoksi. Ajokilometrejä tuli tuolloin jtn 60 000 vuoteen, mutta nyt pääsee duuniin kätevimmin bussilla 500 metrin kävelymatkoilla niin tulipa hommattua sitten bemmi.

                              En oikein jaksa ymmärtää fanatismia tässäkään harrastuksessa, mulla on ollu japsi-, jenkki- ja euroautoja aina tarpeen mukaan. Nykyiseenkin on tulossa esim. jenkkiahdin jne..

                              Ja jos pata kilahtaa, niin seuraavaksi sitten sen korvannee joko saabin B23X, LS-X tai joku JDM pata riittävällä määrällä voimaa. Ihan budjetin ja rakenteluinnon mukaan..
                              E34 535

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3828
                                • California

                                #45
                                Parasta mun mielestä on just 80-90-luvun Sabat. Niissä on ihmeen pehmeä (ei mikään ranskalaisautojen tyyliin veltto) ja äänetön ajettavuus mikä löytyy myös vanhoista Scania linkkareista. Neloskone on niin pehmeä käyntinen että sitä voisi luulla kutoskoneeksikin...
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎