memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by |foder| View Post
    Oliskin. Nyt budjetti melkoisen pieni kun pitää varautua pidempään lomautuksen. Jonkun tonnin-parin kikkareen varmaan ostan. Kunhan kulkee eteen ja taakse.
    pistää oikein vihaks tämä tilanne.
    Jos oikeasti haluat halvan mutta hyvän käyttispelin, niin voin lämpimästi suositella VW Golfia ja neloskoppaisena. Äidilleni kävin kesällä ostamassa uuden käyttiksen ja yllätyin itsekin kuinka laadukkaasta pelistä oli kyse, vaikka puhuttiinkin vain n. 2500€ autosta. Kyseinen malli oli webastolla, autom. ilmastoinnilla ja muutenkin suht hyvillä varusteilla. Mallia Variant ja mittarissa ostohetkellä n. 250 tkm, joka ei 1,9 dieselille ole kauhean paha. Veikkaan että nuo bensakoneet ovat ihan yhtä hyviä, jos diesel ei kiinnosta.

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7177
      • Forssa

      Originally posted by Ramzez View Post
      Jos oikeasti haluat halvan mutta hyvän käyttispelin, niin voin lämpimästi suositella VW Golfia ja neloskoppaisena. Äidilleni kävin kesällä ostamassa uuden käyttiksen ja yllätyin itsekin kuinka laadukkaasta pelistä oli kyse, vaikka puhuttiinkin vain n. 2500€ autosta. Kyseinen malli oli webastolla, autom. ilmastoinnilla ja muutenkin suht hyvillä varusteilla. Mallia Variant ja mittarissa ostohetkellä n. 250 tkm, joka ei 1,9 dieselille ole kauhean paha. Veikkaan että nuo bensakoneet ovat ihan yhtä hyviä, jos diesel ei kiinnosta.
      Jatketaan ohi topickin aiheen mutta ensisijaisesti yritän etsiä jotain bemaria. Jotenkin nuo volkkarit tai muut kansankuljettimet ei innosta yhtään. Vahingossa vaan kasvanut bemariehin kiinni ja tuntuu aina "omalta".
      Tosin jos ei tässä kuukaudessa löydä sopivaa yksilöä niin on se pakko nöyrtyä ja ostaa joku toisen merkkinen kikotin. Kattellaan mitä tuleman pitää...
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • Quatzal
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 373

        Originally posted by |foder| View Post
        Jatketaan ohi topickin aiheen mutta ensisijaisesti yritän etsiä jotain bemaria. Jotenkin nuo volkkarit tai muut kansankuljettimet ei innosta yhtään. Vahingossa vaan kasvanut bemariehin kiinni ja tuntuu aina "omalta".
        Tosin jos ei tässä kuukaudessa löydä sopivaa yksilöä niin on se pakko nöyrtyä ja ostaa joku toisen merkkinen kikotin. Kattellaan mitä tuleman pitää...
        Itselläni on ollut arkipirssinä jo 6-vuotta neloskorinen variant golffi automaatilla ja 1.6:lla "voimanpesällä".

        Suorituskyky on siis aivan tuntematon käsite, mutta niin on viatkin! Tänään viimeksi rullattu 860km kotimatka vailla huolta murhetta 4hlö kuomalla + takakontti kattoa myöten täynnä tavaraa.

        Koko aikana normaalien huoltojen lisäksi autoa on tarvinnut korjata;
        Lämpötila-anturi 40€
        2kpl huohotinletkuja yht. 75€
        Kallistuksenvakaajan puslat heloineen ja pultteineen yht. 42,60€
        Termostaatti 102€

        Kaikki alkuperäisiä vw osia marmoritiskiltä.

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7177
          • Forssa

          Originally posted by Quatzal View Post
          Itselläni on ollut arkipirssinä jo 6-vuotta neloskorinen variant golffi automaatilla ja 1.6:lla "voimanpesällä".

          Suorituskyky on siis aivan tuntematon käsite, mutta niin on viatkin! Tänään viimeksi rullattu 860km kotimatka vailla huolta murhetta 4hlö kuomalla + takakontti kattoa myöten täynnä tavaraa.

          Koko aikana normaalien huoltojen lisäksi autoa on tarvinnut korjata;
          Lämpötila-anturi 40€
          2kpl huohotinletkuja yht. 75€
          Kallistuksenvakaajan puslat heloineen ja pultteineen yht. 42,60€
          Termostaatti 102€

          Kaikki alkuperäisiä vw osia marmoritiskiltä.
          Nettiauton halvin neloskoppanen, vähintään neljällä ovella näyttäisi olevan vähän yli 3ke joten menee yli hintahaarukan.

          E: Toi on 1,8L. Audillakaan ei paljon halvemmallla ollut ostettavaa. Eli jää kyllä vaihtoehdot vähiin.
          Last edited by |foder|; 09-09-2012, 21:16.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2193
            • Karstula

            Originally posted by Quatzal View Post
            Itselläni on ollut arkipirssinä jo 6-vuotta neloskorinen variant golffi automaatilla ja 1.6:lla "voimanpesällä".

            Suorituskyky on siis aivan tuntematon käsite, mutta niin on viatkin! Tänään viimeksi rullattu 860km kotimatka vailla huolta murhetta 4hlö kuomalla + takakontti kattoa myöten täynnä tavaraa.

            Koko aikana normaalien huoltojen lisäksi autoa on tarvinnut korjata;
            Lämpötila-anturi 40€
            2kpl huohotinletkuja yht. 75€
            Kallistuksenvakaajan puslat heloineen ja pultteineen yht. 42,60€
            Termostaatti 102€

            Kaikki alkuperäisiä vw osia marmoritiskiltä.
            offtopic halvalla oot päässy, vielä tulee todennäköisesti eteen egr:n ja kaasuläpän vaihto(jos siis bcb moottori) ja on topic, auto ollu foorumilla jonkin aikaa "myynnissä" muttei muualla, noei vielä ole mennyt kaupaksi mutta kyselyjä kohtuu paljon.
            Last edited by [Snowboarder]; 09-09-2012, 21:18.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by |foder| View Post
              Nettiauton halvin neloskoppanen, vähintään neljällä ovella näyttäisi olevan vähän yli 3ke joten menee yli hintahaarukan.

              E: Toi on 1,8L. Audillakaan ei paljon halvemmallla ollut ostettavaa. Eli jää kyllä vaihtoehdot vähiin.
              Kannattaa viritellä hakuagentti kuntoon, sillä nuo neloskoppaiset Golfit menevät helvetin äkkiä, varsinkin jos löytyy se klassinen halpa & hyvä. Silloin kun itse etsiskelin tuota autoa, niin välittömästi uuden ilmoituksen saavuttua luuri käteen ja normaali tietojen kysely ja jos kuullostaa lupaavalta, niin auto varaukseen ja viimeistään heti seuraavana päivänä paikan päälle rahan kanssa. Tuo on oikeastaan ainoa oikea tapa etsiä ja löytää hyvia diilejä. Mutta jos tähän aiheeseen liittyen on lisää asiaa, niin jatketaan jossain muualla, muuten joku alkaa nähdä punaista.

              Comment

              • Josunapalm
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 168
                • Lappeenranta

                Tähän halpaan ja hyvään käyttöauto keskusteluun on vain yksi vaihtoehto: mersun w124 diesel koneella. Keskustelu päättyy tähän.

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  vuosi sitten katselin äitille "huoletonta" käyttöautoa, niin silloin 2-2,5ke hintaan 4 koppasia sai valita, tosin niissä ei mitään hypermukavuuksia ollutkaan.
                  sitten sattui halvalla eteen vm00 "facelift" poloinen, jonka sitten lunastin pois, nyt vuoden verran mutsi kärrännyt tuolla ja ei ole valittanut, lämmintä tulee ja bensaa vie todella pihisti.
                  mihinkään pidemmän matkantekoon noista ei juuri ole mutta kauppakassiksi oikein näpsäkkä peli.
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19180
                    • -

                    Originally posted by |foder| View Post
                    No se on varmaa ettei mulle tule enää ainuttakaan diiseliä...
                    Se on hyvä, että sinunkin sairaus näyttää paranemisen merkkejä.

                    Itse olen ainakin huomannut, että mitä suuremmalla ja mukamas epäkäytännöllisemmällä BENSAmoottorilla auton ostaa, niin sitä vähemmän v*tuttaa ajella itse sillä, jos auto ei jostain syystä menekään kaupaksi suunnitellussa myyntiajassa..
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10519
                      • Saaressa

                      Originally posted by Juhis View Post
                      Se on hyvä, että sinunkin sairaus näyttää paranemisen merkkejä.

                      Itse olen ainakin huomannut, että mitä suuremmalla ja mukamas epäkäytännöllisemmällä BENSAmoottorilla auton ostaa, niin sitä vähemmän v*tuttaa ajella itse sillä, jos auto ei jostain syystä menekään kaupaksi suunnitellussa myyntiajassa..
                      Samaa mieltä.. Useamman kerran kun olen V8 höräyttänyt tulille ja lähtenyt ajelemaan terveisiä on tullut mieleen poistaa se nettiauto.com.in ilmoitus..

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19180
                        • -

                        Originally posted by duuk View Post
                        Samaa mieltä.. Useamman kerran kun olen V8 höräyttänyt tulille ja lähtenyt ajelemaan terveisiä on tullut mieleen poistaa se nettiauto.com.in ilmoitus..
                        Juu itselläkin todella kova ///Motorsport kuume päällä, taas kerran, mutta kyllä se tuo V12:kin mukavasti hymyilyttää, kun sen laittaa tallista käyntiin ja ensimmäisen kerran painaa pihasta lähtiessä kaasua, kun kone vastaa kaasuun täysin viiveettömästi ja selkä painuu penkkiin eleettömästi reilun viiden litran iskutilavuuden tarjoaman väännön ja 12 sylinterin avulla..
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10519
                          • Saaressa

                          Originally posted by Juhis View Post
                          Juu itselläkin todella kova ///Motorsport kuume päällä, taas kerran, mutta kyllä se tuo V12:kin mukavasti hymyilyttää, kun sen laittaa tallista käyntiin ja ensimmäisen kerran painaa pihasta lähtiessä kaasua, kun kone vastaa kaasuun täysin viiveettömästi ja selkä painuu penkkiin eleettömästi reilun viiden litran iskutilavuuden tarjoaman väännön ja 12 sylinterin avulla..
                          Sama sairaus ja paremmalla syyllä.. Kun mulla on vaan 4.4l ja V8

                          Jotenki on pittynyt päähän S38 + touring = duken talviauto

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19180
                            • -

                            Originally posted by duuk View Post
                            Jotenki on pittynyt päähän S38 + touring = duken talviauto
                            Juu se on kyllä hieno yhdistelmä. Tosin käy äkkiä ajokortin päälle tässä maassa, kysy vaikka Robilta.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • spjarv
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 83
                              • Espoo

                              Olisi nyt sellainen tilanne, että vanhasta vitosesta pitäisi päästä eroon. En notku automarkkinoilla aktiivisesti ja auto on nyt vähän huonossa myyntikunnossa (enkä haluaisi/ehtisi oikeastaan töiden vuoksi asiaan panostamaan), joten josko täältä löytyisi ajatuksia hinnoitteluun...

                              Auto on e39 535iA, facelift 2001/11. Kilometrejä 196 tuhatta. Väri glaciergrün metallic eli turkoosiin hiukan vetävä harmaa. Ja sellainen legendaarisen laadukas suomiauto

                              Positiivista autossa kai on: automaatti-ilmastointi, Khrelixin nahat (3 vuotta vanhat tms), sporttimonitoimiratti, webasto. Sadetunnistin joka toimii. Tuulilasi (sadetunnistinyhteensopiva), laturi ja jäähdytin uusittu 2 vuoden sisällä. Alle 3 vuotta sitten laitettu -35/20mm alusta, samalla vaihdettu paljon tikkua ja powerflexiä alle, muutoskatsastettu. Xenonit vaihdettu juuri. Kone ja laatikko toimivat moitteettomasti. Alla Interactionin 18" BBS le mans -replikat, hyväkuntoiset. Talvivanteina originaalialut ja hyvät talvinastagummit.

                              Huomautettavaa löytyy kuitenkin paljon: etuhelman kulma lommolla (ajettu talvella jääkokkareeseen), hanttimiehen oven listassa ja kyljessä pieni jälki tolpasta, ruostekuplaa vasemmassa helmassa, takakontin lukon ympärillä (runsaasti) ja takakontin reunoissa. Takakontin lukkokin oireilee välillä, liittyneekö tuohon ruosteeseen - viisainta olisi varmaan vaihtaa koko kansi.

                              Päästövalo palaa välillä, olisiko ilmamassamittari mennyt. Takajarrut aika finaalissa, alkoivat tänään vasemmalta kitisemään ja laahaamaan eli varmaankin ainakin palat historiaa. Toinen angel eye -rinkula kuollut. Ja jäähdytysnesteen tasovalo palaa, vaikka nestettä riittää. Ja lämpömittari näyttää 4 astetta pieleen. Ilmastointilaite pitää käydessään jotain ääntä, mutta kylmentää kyllä - ei täytetty kolmeen vuoteen. Etukaiuttimien suojaritilät irti, pitäisi liimata takaisin. Katsastus edessä loppuvuodesta.

                              En haluaisi tehdä autolle mitään, uusi on päätetty ja suoraan sanoen en jaksa panostaa tähän yhtään - ollut viime vuodet muijan käyttöjuhtana ja vähän heitteillä.

                              Millaisella hinnalla arvon lukijoiden mielestä kannattaisi laittaa ilmoitus jotta joku hakisi tuon mahdollisimman pian pois? 3, 4, 5, 6, 7 tonnia? Eli siis sellainen valmiiksi tingitty hinta, jotta pelokkainkin renkaanpotkija uskaltaa tulla hakemaan tuon.
                              ajossa 328iA M sport '13
                              ex. e39 535iA '01 facelift (2007-2012), e34 525i '91 (1999-2007) ja e30 324td '86 (-1999)

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10519
                                • Saaressa

                                Originally posted by spjarv View Post
                                Olisi nyt sellainen tilanne, että vanhasta vitosesta pitäisi päästä eroon. En notku automarkkinoilla aktiivisesti ja auto on nyt vähän huonossa myyntikunnossa (enkä haluaisi/ehtisi oikeastaan töiden vuoksi asiaan panostamaan), joten josko täältä löytyisi ajatuksia hinnoitteluun...

                                Auto on e39 535iA, facelift 2001/11. Kilometrejä 196 tuhatta. Väri glaciergrün metallic eli turkoosiin hiukan vetävä harmaa. Ja sellainen legendaarisen laadukas suomiauto

                                Positiivista autossa kai on: automaatti-ilmastointi, Khrelixin nahat (3 vuotta vanhat tms), sporttimonitoimiratti, webasto. Sadetunnistin joka toimii. Tuulilasi (sadetunnistinyhteensopiva), laturi ja jäähdytin uusittu 2 vuoden sisällä. Alle 3 vuotta sitten laitettu -35/20mm alusta, samalla vaihdettu paljon tikkua ja powerflexiä alle, muutoskatsastettu. Xenonit vaihdettu juuri. Kone ja laatikko toimivat moitteettomasti. Alla Interactionin 18" BBS le mans -replikat, hyväkuntoiset. Talvivanteina originaalialut ja hyvät talvinastagummit.

                                Huomautettavaa löytyy kuitenkin paljon: etuhelman kulma lommolla (ajettu talvella jääkokkareeseen), hanttimiehen oven listassa ja kyljessä pieni jälki tolpasta, ruostekuplaa vasemmassa helmassa, takakontin lukon ympärillä (runsaasti) ja takakontin reunoissa. Takakontin lukkokin oireilee välillä, liittyneekö tuohon ruosteeseen - viisainta olisi varmaan vaihtaa koko kansi.

                                Päästövalo palaa välillä, olisiko ilmamassamittari mennyt. Takajarrut aika finaalissa, alkoivat tänään vasemmalta kitisemään ja laahaamaan eli varmaankin ainakin palat historiaa. Toinen angel eye -rinkula kuollut. Ja jäähdytysnesteen tasovalo palaa, vaikka nestettä riittää. Ja lämpömittari näyttää 4 astetta pieleen. Ilmastointilaite pitää käydessään jotain ääntä, mutta kylmentää kyllä - ei täytetty kolmeen vuoteen. Etukaiuttimien suojaritilät irti, pitäisi liimata takaisin. Katsastus edessä loppuvuodesta.

                                En haluaisi tehdä autolle mitään, uusi on päätetty ja suoraan sanoen en jaksa panostaa tähän yhtään - ollut viime vuodet muijan käyttöjuhtana ja vähän heitteillä.

                                Millaisella hinnalla arvon lukijoiden mielestä kannattaisi laittaa ilmoitus jotta joku hakisi tuon mahdollisimman pian pois? 3, 4, 5, 6, 7 tonnia? Eli siis sellainen valmiiksi tingitty hinta, jotta pelokkainkin renkaanpotkija uskaltaa tulla hakemaan tuon.
                                3-4t€

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X