Pitkään sai myydä/vaihdatella...
Useita vaihtotarjouksia tuli ja pari suoran oston tarjousta mutta ei kauppoja...
Löytyi sitten sopiva vaihdokki, vähän rahaa kylkeen ja tourinki tuli tilalle...
Loppui viimein tilanpuute...
Pitkään sai myydä/vaihdatella...
Useita vaihtotarjouksia tuli ja pari suoran oston tarjousta mutta ei kauppoja...
Löytyi sitten sopiva vaihdokki, vähän rahaa kylkeen ja tourinki tuli tilalle...
Loppui viimein tilanpuute...
Hintapyynti 9500€ oli kyllä sen verran järkyttävä sinisen sisustan kera, että olet kyllä kova myyntimies
Mun seiskaa kohti on osoitettu mielenkiintoa, täytyy vaan jatkaa vääntämistä.
Pyyntihinta ja myyntihinta ovat 2 eri asiaa
Ja sininen sisustahan on makuasia, mutta jos rehellisiä ollaan niin pari-kolme ainakin moitti minulle tota väriä:think
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Riippuu myyjästä Minun tapauksessa molemmat on tismalleen samoja tai myyntihinta voi olla jopa korkeampi kuin pyyntihinta.
Aikamoisen tempun saat tehdä jos hintalappu on pienempi mitä joku sulle lykkää fyrkkaa käteen...
Itellä pyynti siks korkeampi, että ostajalle tulee hyvä mieli kun saa tingittyä pois hinnasta
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Aikamoisen tempun saat tehdä jos hintalappu on pienempi mitä joku sulle lykkää fyrkkaa käteen...
Itellä pyynti siks korkeampi, että ostajalle tulee hyvä mieli kun saa tingittyä pois hinnasta
Lähinnä tarkotin että olen jo valmiiksi ilmottanu sen hinnan mikä on tiukkahinta. Ja yleensä sen olen myös ilmotuksessa maininnu, ja tahtoo olla myös vastaavista muista myynnissä olevista se edullisinkin juuri tuosta syystä. Eipä ole ainakaan 5 vuoteen ostajat alkaneet tinkailla minun myymiä autoja, siis ne jotka sen on ostaneet, mukana olleet "asiantuntijat" on saattaneet huuella takaa jotain mutta ite kaupan tekijä on huutanu takas että ooppa hiljaa.
No sanotaanko että jos mulla ei ole pakottavaa tarvetta myydä autoa ja ostaja alkaa tarpeettomasti vittuilemaan ennen kaupantekoa niin saatan mie vain siihen lätkästä jonku saturaisen lisähintaa
Sitä vois sitten kärvistellä omaa tyhmyyttää joko sen takia että kaupat jäi tekemättä kun ei rahat riittäny tai että mitä silläkin rahalla ois saanu
Näin ei kuitenkaan ole vielä kertaakaan käyny, vaan ostajat on kyllä asiallisesti maksaneet sen summan mitä on pyydettykin.
Ja M5:n ostaja oli kyllä erittäinkin hyvä kauppakumppani. Homma hoidettiin hyvin asiallisesti alusta loppuun. Samanlaisia autonostajia voisi toivoa enemmänkin
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
No sanotaanko että jos mulla ei ole pakottavaa tarvetta myydä autoa ja ostaja alkaa tarpeettomasti vittuilemaan ennen kaupantekoa niin saatan mie vain siihen lätkästä jonku saturaisen lisähintaa
Sitä vois sitten kärvistellä omaa tyhmyyttää joko sen takia että kaupat jäi tekemättä kun ei rahat riittäny tai että mitä silläkin rahalla ois saanu
Vittuilusta en tiedä, mutta itsellä ainakin alkaisi lievästi sanoen sappi kiehumaan jos esim. ajaisin toiselle puolelle suomea katsomaan autoa ja yhtäkkiä myyjä kertoisi että auto muuten maksaakin sitten X summan enemmän mitä aiemmin on mainittu.
ite soittelin visa autoon yhdestä autosta joka oli todella halpa.
soitin perjantaina iltapäivästä ja lupasin ottaa sen mutta pääsisin hakemaan vasta maanantai aamuna kun he eivät olleet 5 jälkeen enään paikalla tai lauantaina. lupasin maksaa auton perjantaina tilille näkemättä mutta ei käynyt liikelle.
no ajelin maanantaina visa autoon heti aamusta kun liike aukesi.
hinta oli noussut 500e kun he olivat pesseet auton...
eli toisin sanoen olivat hinnotelleet auton huonosti ja koittivat vielä paikata tilannetta.
no sanoin että en maksa että otan sen sillä hintaa mitä perjantaina sovittiin. myyjä sanoi että jos ei ole enenpää minulla rahaa mukana niin saa kyllä laskun.
no siitä riemastuneena sanoin että onko pomo paikalla, kysytään siltä mutta oli kuulemma pomo sanonut että hinta on sen 500e korkeempi.
no haistatin paskat, käännyin ja lähdin pois.
myyjä jäi vaan töllisteleen ja sanoi että todellako lähdet.
vastasin että kyllä olen sen verran periaatteen mies että sanaan pitää luottaa...
no halpa se fiikus olisi ollut vaikka sen 500e enenmän olisin maksanut mutta en ole sellainen joka katsoo vaan rahaa vaan tapaa myös millä se kauppa tehdään.
perkele verenpaine nousee pelkästä muistelusta oli viimenen kerta kun astuin jalalla visaautoon!!!
soitin perjantaina iltapäivästä ja lupasin ottaa sen mutta pääsisin hakemaan vasta maanantai aamuna kun he eivät olleet 5 jälkeen enään paikalla tai lauantaina. lupasin maksaa auton perjantaina tilille näkemättä mutta ei käynyt liikelle.
no ajelin maanantaina visa autoon heti aamusta kun liike aukesi.
hinta oli noussut 500e kun he olivat pesseet auton...
eli toisin sanoen olivat hinnotelleet auton huonosti ja koittivat vielä paikata tilannetta.
no sanoin että en maksa että otan sen sillä hintaa mitä perjantaina sovittiin. myyjä sanoi että jos ei ole enenpää minulla rahaa mukana niin saa kyllä laskun.
no siitä riemastuneena sanoin että onko pomo paikalla, kysytään siltä mutta oli kuulemma pomo sanonut että hinta on sen 500e korkeempi.
no haistatin paskat, käännyin ja lähdin pois.
myyjä jäi vaan töllisteleen ja sanoi että todellako lähdet.
vastasin että kyllä olen sen verran periaatteen mies että sanaan pitää luottaa...
Ihan oikein teit. Ei sitä tarvi ostaa jos kerran nostavat autonhintaa 500 eurolla viikonlopun aikana ja ainoa seikka mitä autolle on tehty niin se on pesty. Varsinkin jos kauppa on käytännössä puhelimitse sovittu jo valmiiksi ja on sitä vaille valmis että kirjotat nimes papereihin ja haet auton pois.
Tuommoinen toiminta muutenkin vaikuttaa yleiseltä liikkeen toiminta periaatteelta eli vedättämiseltä, laitetaan halpa hinta mainokseen mutta liikkeessä odottaa hintalappu joka on eri. Toiset liikkeet näkyy harrastavan ja toiset ei.
Vittuilusta en tiedä, mutta itsellä ainakin alkaisi lievästi sanoen sappi kiehumaan jos esim. ajaisin toiselle puolelle suomea katsomaan autoa ja yhtäkkiä myyjä kertoisi että auto muuten maksaakin sitten X summan enemmän mitä aiemmin on mainittu.
Juu kyllä jäis mullakin ostamatta jos ilman mitään syytä auto olis kalliimpi mitä on sovittu aiemmin. Sitten ymmärtäisin jos siihen ois vaikkapa juuri tehty joku hintavampi remontti/huolto/uudet renkaat, tosin siitä olis varmana keskusteltu jo puhelimessa.
Mun kohdalla nää vittuilevat autonostajat ei ole ikinä edes saapuneet paikalle vaan ovat puhelimessa tai sähköpostilla purkaneet huonoa elämäänsä epäasiallisella käytoksellään, eikä minulla ole mitään pakkoa myydä autoa jollekin jos niin päätän. Liekö heillä sitten ikinä ollut edes varaa ostaa myynnissä olleita autoja kun yleensä on tuntunut että hinnasta pitää tiputttaa tyyliin 1/3 ennenku vois ees harkita kauppoja ja en kuulemma saa ikinä myytyä pyyntihinnalla kenellekään. Saahan sitä kokeilla onneaan tinkaamisella mutta minä ilmottelen jo valmiiksi mikä on se hinta millä kaupat syntyy.
'Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan' -periaatetta tarkotin tolla että kauppahinta voi olla korkeampi, jos joku tulee autoa ostamaan ja enneku papereita on kirjoteltu niin tulee jatkuvalla syötöllä jotain "vitun saamelaiset", "voi vittu tää on korvessa"(etenkin kun toinen osapuoli on aina tasan yhtä kaukana "korvessa minusta katsottuna") ym. asiaan liittymätöntä rienaamista niin voi hyvinkin olla että otetaan se tuntivelotus siihen auton hinnanpäälle mitä joku ammattiauttajakin ottaisi
Suurin osa kuitenkin älyää käyttäytyä ihmisten lailla kauppoja tehdessä, joten homma sujuu just niinku pitääki. Viimeisimpien kauppojen aikana on hetkellisesti päässyt tapaamaan ihan mukavia hemmoja siinä kaupanteon merkeissä, terveisiä vaan molemmille kavereille länsirannikolle! Eikä aiemmatkaan mitään ikäviä ihmisiä ole olleet, en vaan enää muista mistä päin olivat
Comment