memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

Originally posted by r.w. View Post
    Fiksu päätös, mutta varoitan, valitsemasi polku on petollinen. Mulla on oma ja tuttavienkin tontit sekä tallit kohta täynnä säästämiäni helmiä, joiden rahallisen arvon en ole katsonut kuittaavan niiden käyttö-/harrastearvoa ja pitänyt ne myymisen sijaan itse. Ikävä fakta kuitenkin on, että 740 tarjoaa paljon enemmän autoa, kuin muutaman tonnin takia on järkevää pois myydä. Kahden auton pitäminen on muutenkin antoisaa, seiskan antimia osaa arvostaa aivan eri tavalla, kun istuu vähintään puolet vuodesta patalaiskan C5:n ratissa (joka on kyllä suoralla tiellä varsin mukava kulkine ja laadullisestikin mainettaan parempi), eivätkä käyttöautoa koettelevat talviset loskakelit, kylmäkäynnistykset pakkasaamuina tai päivittäisen käytön jäljet ja hirveää laukkaa kasvava kilometrisuorite tuota tuskaa, koska kyseessä on vain Citikka.
    Jaan ym. ajattelumaailman myös itse. Tosin käyttöautoon talvea varten en itse tuota 5kiloeuroa edes panosta, koska siitä harrastepelistä voi nauttia kesällä täysin antimin. Talvella taas autoilusta nauttiminen kaupunkiajossa on vähän siinä ja siinä, kunhan pääsee töihin ja takaisin.

Mutta tosiaan tuo harrasteautojen hamstraaminen on varmaan joku krooninen sairaus, iskee vähän väliä. Pakkohan niitä helmiä jonkun on "pelastaa". Ja kiitos vain sinunkin projekti-topikkisi, e32 kuume heräsi taas aivan uudella tavalla. PRKL!
    W124 voll, markalla pidemmälle

Comment

• Eemeli
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1605
      • pk-seutu

Originally posted by teropa View Post
      Itse en silti ostaisi C5:sta edes aseella uhattuna
      Morkkis on satavarma seuraavana päivänä, kun pistät auton käyntiin ja pääset hangontielle. Siinä vaiheessa ikkunat avautuvat itsestään, pipoa vaan tiukemmalle kun ulkona on -15 astetta. Äitiä ikävä tulee viimeistään siinä vaiheessa, kun se ennen Kivenlahden siltaa heittää öljyt pihalle koska huohotin on jäätynyt

Sitten voitkin taas palata V8:sin rattiin hyvin mielin!

Comment

• Kanerv4
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 985
        • Tampere

Originally posted by Eemeli View Post
        Morkkis on satavarma seuraavana päivänä, kun pistät auton käyntiin ja pääset hangontielle. Siinä vaiheessa ikkunat avautuvat itsestään, pipoa vaan tiukemmalle kun ulkona on -15 astetta. Äitiä ikävä tulee viimeistään siinä vaiheessa, kun se ennen Kivenlahden siltaa heittää öljyt pihalle koska huohotin on jäätynyt

pyh pyh, mitä itsellä on noita +2000vm citikoita ollut käyttiksenä niin hyviä pelejä, ainakaan itsellä ei lasinnostimet sun muut lärpäkkeet ole takunnu toki kun sen on vaan tajunnut myydä ennenkuin 200tkm tulee mittariin mutta valittamista ei ole ja tasaisesti menee ja pirun tarkkoja ajaa, nyttenkin pihassa yksi renault 125k ajettuna niin parempaa talviautoa saa hakea eikä tarkoitus ole myydäkään sitä ikinä kun on niin hyvä lämpiää nopeasti ja lähtee käyntiin kelistä kuin kelistä yksi vika on ollut kun uudesta asti meille tuli niin jossain 100tkm paikkeilla moottorin maapiuha irtosi ja kone sammu, syy oli että pultti oli kadonut johonkin, tie sitten jos joku huoltomies ropeltanut sitä. mutta muuta ei ole ollut.

Comment

• ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

Originally posted by Eemeli View Post

Aika elitististä jengiä. Kaipa se on jokaiselle oma asia minkälaisella kipolla nuo työmatkansa taittaa. Toki mielipiteitä saa jakaa, mutta onpahan taas rajuja yleistyksiä.

Ei tuolla logiikalla kannata missään nimessä edes lähteä kolmekutosella mihinkään, kun siitä lentää Espalla perä Lauttasaareen asti, kun on niin paljon woimaa. Viitaten siis perän repeämiseen irti korista / apurungosta.
          W124 voll, markalla pidemmälle

Comment

• 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1178
            • Tuusula

Originally posted by Petteri75 View Post
            Kyllä. 2003 C5 1.8i - täältä tullaan! E46 - kohdataan sitten joskus myöhemmin..
            Minä sain omani vasta reilun 3kk jälkeen kaupaksi, mutta E39 530iT:n jälkeen ei tunnu reippaalla viidellä tonnilla saavan mitään järkevää talviautoa bmw:ltä, jolla minä ja kauniimpi osapuoli + lapset voisi talven körötellä. Katselin tuota sun seiskaakin, eikä nyt älyttömän kauaksi jäänyt etten tullut kurkkaamaan. Talvipeliksi taitaa tulla tuollanen vanhempi Volvo V70 ja saa jäädä tulevaksi kakkosautoksi, jos osoittautuu passeliksi. Bemaria taas sitten ensi syksynä. Saa nähdä missä hinnoissa esim. E39 M5 tai E60 545i ovat tuolloin tai mikä mahtaa silloin kiinnostaakaan.
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

Comment

• Thmas
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 533
              • HEL

Itse rupesin järkeväksi viime elokuussa kun myin bemarin ja ostin tilalle työmatka-autoksi järkevän VAG-konsernin tuotteen. Kyllähän se oli edullinen, ja toimii. Miinuksena 1.6 8v bensakone vie yli 8 l bensaa satkulla - samaan menee kuulemma e46 328i:kin. Kojelautakin natisee, ei natissut bemarissa. Kulkupuolesta ei viitsi edes jutella.

Nyt parin kuukauden volkkarismin jälkeen löydän itseni selailemasta yhä useammin nettiautoa, blocketia, mobilea. Ehkä keväällä sitten.. :think
              Audi e-tron 55

Exiä:
              1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

Comment

• wuoma
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 519
                • Espoo

Originally posted by ka00z View Post
                32 kuume heräsi taas aivan uudella tavalla. PRKL!
                Täältä löytyy siihen lääkettä - ja halvalla
                M6 E63

Comment

• Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2570
                  • Kirkkonummi

Originally posted by 174000 View Post
                  Minä sain omani vasta reilun 3kk jälkeen kaupaksi, mutta E39 530iT:n jälkeen ei tunnu reippaalla viidellä tonnilla saavan mitään järkevää talviautoa bmw:ltä, jolla minä ja kauniimpi osapuoli + lapset voisi talven körötellä. Katselin tuota sun seiskaakin, eikä nyt älyttömän kauaksi jäänyt etten tullut kurkkaamaan. Talvipeliksi taitaa tulla tuollanen vanhempi Volvo V70 ja saa jäädä tulevaksi kakkosautoksi, jos osoittautuu passeliksi. Bemaria taas sitten ensi syksynä. Saa nähdä missä hinnoissa esim. E39 M5 tai E60 545i ovat tuolloin tai mikä mahtaa silloin kiinnostaakaan.
                  E38 740iA talviautoksi..? Nojoo, ovathan nuo tod. alhaisissa hinnoissa nyt, joten voihan tuossa olla järkeä (jopa kulutuksen puolesta, viekö V70 alle 10l/100km). En tiedä monessako E38:ssa on lukkoperä, mutta jos sellainen tulee vastaan, ota. Ilmankin toki selviytyy, ACS+T on hyvä keksintö. Itse kun etsiskelin hiukan yli vuosi sitten tuota seiskaa, ärsyttävän harvassa oli se moottorilämmitin & sisäpistoke. Omassa on 2 kpl säteilylämmittimiä ja "vain" 1200W sisätilalämmitin, mutta se riitti koko viime talven. Onneksi töissäkin on töpseli odottamassa. Muita hyviä puolia talvikäytössä? Kahdeksan sylinteriä - kun saa kipinän yhdessä, riittää yleensä käynnistämään moottorin nopeasti.

Mutta siis, omassa haussa on nyt mahd. vähän ajettu & ongelmaton voileipäauto, jota ei edes halua "harrastaa". Tuli myös taas summattua kaikki aika, vaiva ja raha mitä autoon on nyt mennyt, sekä valmiiksi ostetut osakokonaisuudet. Täytyy yrittää ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä edes vähän välillä eteenpäin, kun nyt auton voi jättää jonkin osan purettunakin parkkiin, kun sillä ei ole päivittäistä tarvetta.

Tämä myyntitouhu tälläisenään ottaa vain päähän. Ja lompakkoon.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

Comment

• 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1178
                    • Tuusula

Originally posted by Petteri75 View Post
                    E38 740iA talviautoksi..? Nojoo, ovathan nuo tod. alhaisissa hinnoissa nyt, joten voihan tuossa olla järkeä (jopa kulutuksen puolesta, viekö V70 alle 10l/100km). En tiedä monessako E38:ssa on lukkoperä, mutta jos sellainen tulee vastaan, ota. Ilmankin toki selviytyy, ACS+T on hyvä keksintö. Itse kun etsiskelin hiukan yli vuosi sitten tuota seiskaa, ärsyttävän harvassa oli se moottorilämmitin & sisäpistoke. Omassa on 2 kpl säteilylämmittimiä ja "vain" 1200W sisätilalämmitin, mutta se riitti koko viime talven. Onneksi töissäkin on töpseli odottamassa. Muita hyviä puolia talvikäytössä? Kahdeksan sylinteriä - kun saa kipinän yhdessä, riittää yleensä käynnistämään moottorin nopeasti...
                    Ei nyt varsinaiseksi talviautoksi, mutta kun tuon hintaluokan autoa on ostamassa niin ei tuo E38 740iA todellakaan pöllömpi olisi, kun miettii mitä tällä rahalla muuta saa, eli ei juuri mitään. Jos tuossa olisi ollut DSC niin sitten olisi ollut kiinnostavampi.
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

Comment

• Qeequ
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 993
                      • Ylivieska

Mitä mieltä olette myynti-ilmoituksestani,

onko kenties jotain paranneltavaa, entä tuo hinta sitten? onko tuo vähän liian kova, oon sitä itekki miettinyt. Oon ruksannut ja pistänyt tuohon listaa niitä asioista mistä on dokumenttiä tallessa, niin luulis nyt ostaja ehdokkaita hieman herättävän ku on noinki paljon tehty tuon eteen.. :think tuo nyt on 7vk ollut myynnissä.
                      Last edited by Qeequ; 27-11-2010, 11:32.

13xE34
                      1xE39
                      5xE36
                      1xE38
                      1xE32

Comment

• JiiP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1734
                        • Tampere

Originally posted by Qeequ View Post

onko kenties jotain paranneltavaa, entä tuo hinta sitten? onko tuo vähän liian kova, oon sitä itekki miettinyt. Oon ruksannut ja pistänyt tuohon listaa niitä asioista mistä on dokumenttiä tallessa, niin luulis nyt ostaja ehdokkaita hieman herättävän ku on noinki paljon tehty tuon eteen.. :think
                        Kuvat, kuvat ja kuvat.
                        Official member of BTCF-Sauna Team
                        E46 316i -03
                        Ex:
                        E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

Comment

• rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5424
                          • Oulu

onko kenties jotain paranneltavaa, entä tuo hinta sitten? onko tuo vähän liian kova, oon sitä itekki miettinyt. Oon ruksannut ja pistänyt tuohon listaa niitä asioista mistä on dokumenttiä tallessa, niin luulis nyt ostaja ehdokkaita hieman herättävän ku on noinki paljon tehty tuon eteen.. :think
                          - Kuvista ei saa selvää
                          - Eiköhän noista huolloista riitä tyyliin -> Huollettu säännöllisesti (kuitit löytyy!) ja sitten kertoo enemmän aidosti kiinnostuneille
                          - 300tkm, -88, 4000€ - en minä näistä E34:sta mitään tiedä mutta puolet ottaisin hintaa pois Ei palkokasveja! Joku tietäväisempi varmaan kertoo sulle fiksumman hinnan

Comment

• Qeequ
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 993
                            • Ylivieska

Originally posted by JiiP View Post
                            Kuvat, kuvat ja kuvat.
                            jaha. no pitääpä näpsiä tänään kuvia sisältä lisää. Kiito ja S

13xE34
                            1xE39
                            5xE36
                            1xE38
                            1xE32

Comment

• Qeequ
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 993
                              • Ylivieska

Originally posted by rizzo View Post
                              - Kuvista ei saa selvää
                              - Eiköhän noista huolloista riitä tyyliin -> Huollettu säännöllisesti (kuitit löytyy!) ja sitten kertoo enemmän aidosti kiinnostuneille
                              - 300tkm, -88, 4000€ - en minä näistä E34:sta mitään tiedä mutta puolet ottaisin hintaa pois Ei palkokasveja! Joku tietäväisempi varmaan kertoo sulle fiksumman hinnan
                              no joo niin aattelinkin että varmaan tuo 88/4000€ on vähän kova saavutus.
                              E: päivitin tuon hinnan 3400.
                              Last edited by Qeequ; 27-11-2010, 11:42.

13xE34
                              1xE39
                              5xE36
                              1xE38
                              1xE32

Comment

• wuoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 519
                                • Espoo

onko kenties jotain paranneltavaa, entä tuo hinta sitten? onko tuo vähän liian kova, oon sitä itekki miettinyt. Oon ruksannut ja pistänyt tuohon listaa niitä asioista mistä on dokumenttiä tallessa, niin luulis nyt ostaja ehdokkaita hieman herättävän ku on noinki paljon tehty tuon eteen.. :think tuo nyt on 7vk ollut myynnissä.
                                Kuvia sisältä ainakin yksi, muuten aina epäilyttää onko penkit revenneet jne. Hintaa poies vaan...
                                Viilataan vielä pilkkua: Dbilas, ei Dblias.
                                M6 E63

Comment

Working...
                                X