Originally posted by r.w.
View Post
Bemun myymisen sietämätön vaikeus..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jape2 View PostMitä mieltä ilmotuksesta? Käykö diiselivehkeitten kauppa tällähetkellä?
Auto on oikeasti hyvä ja uskon, että ensimmäinen paikanpäälle vaivautunut sen ostaa..
http://www.nettiauto.com/bmw/320/3648819Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Se on toiminu itellä parin viime auton kanssa hyvin, että kun ostaja alkaa tinkiin hinnasta, niin minä olen tinkinyt renkaista ja vanteista..
Eli yksillä pyörillä hinta luonnollisesti on halvempi..tällä systeemillä olen antanut
sen "pakollisen" 500-1000€ alennuksen 15k autosta..
Mutta toisaalta kyllä mää ymmärrän sen tinkimisen joissain tapauksissa e39/e46, kun kattoo noita tuning/ m-sport kopio ritsoja tuola nettiautossa..
Suuri osa on noita teini luukkeja, missä on lippi vanteet , auto on niin matala että sillä on lähes mahdoton ajaa ja kaiken kruunaa jätesäkit ikkunoissa..
Mutta tämähän on se BTCF shouroomin yleisin tuunaus vinkki
Ja mittarissa 150 tkm ja penkki revenny..
Niin ymmärrän kyllä jos joku yrittää tinkiä tälläsestä 15k autosta esim 2000€
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostMinusta se on ostajan "häpeä" että jos sekä hän että myyjä tietävät että auto tai mikä tahansa tuote on hinnoiteltu oikean alusta asti, niin miksi v****ksi pitää yrittää tinkiä vielä lisää.
Mulla on meneillään kauppatieteellinen koe. Kyllästyin veekasijeeppiin, ja haluan irroittaa siitä pääomaa muihin harrastusjuttuihin. Kesällä nämä näyttivät liikkuvan 10 - 15 keur hinnoilla, ja Saksassakin ollaan suunnilleen siellä kympin alkuhinnoissa. Vaan kuten offipalstalla totean, Suomi on toimivista (harraste-)automarkkinoista katsottuna meren takana, joten täällä toimii korkeintaan hinnan dumppaaminen. Saapa nähdä mihin hintaan tämä tulee mun pihasta poistumaan, kun julkisesti ilmoitan hinnan laskevan tasaisesti 100e/pv. Ainakin tuntuu aiheuttavan liikehdintää kiinnostuneissa:
M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by Ioni79 View PostJa juuri samalla tavalla hinnoittelee 95% nettiauton myyjistä. Aina saanut reilut alennukset. Jos ei paikanpäällä hinta 20k€ autossa tipu edes tonnia, niin jää kaupat tekemättä (ellei auto tosissaan ole jossain yhden päivän zippinetto -tarjouksessa, muita useita tonnia halvempi). Käteisellä on tullut ostettua aina, en ole mitään pommia tarjonnut vaihdossa.
Jos joku ottaa tarjouksesta nokkiinsa, niin se on hänen häpeänsä.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostSiulla ei ilmeisesti ole ollut kommentin perusteella kyseistä varustepakettia autossasi.
Toivottavasti kukaan aidon M-Sport paketin omaava ei pahoittanut nyt mieltään...-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostVoihan lol mikä periaate. Sua varten siis pitää tosiaan laittaa tonnin tinkivara hintaan, että saisi sinulle myytyä? Eiköhän se tavara (auto), sen ominaisuudet kaikkinensa ja markkinatilanne ratkaise sen, mikä on kauppakirjaan kirjattava summa. Ei se, paljonko kunkin pitää saada väkisin tingattua pyynnistä!
Tero
Kuten sanoin, jos auto on oikeasti hinnoiteltu oikean hintaiseksi, ei siitä tarvitse tinkiä. Todella, todella harva näin on. Nykyinen käyttöauto oli, en tinkinyt siitä euroakaan, en edes yrittänyt. Tiesin että hinta todella on netto.
Comment
-
-
Originally posted by bmw911 View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/520/3624737
Mikä on kun ei ketään tunnu kiinnostavan? Auto on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa.. ensimmäinen paikalle tullut varmasti vie auton mennessään. Olenko liian ahne kun ei hyväksynyt 1200e tarjousta? Paljonko tuollaisesta huippukuntoisesta e34 tulisi pyytää?
-80 luvun puolelta M20B20 padalla E34. En kyllä itse maksaisi juuri sitä enempää ja pitäisi olla todella hyvä.
Edit: ahaa se oli vielä automaatti. En valitettavasti maksaisi edes 1200,-LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Mikä on kun ei ketään tunnu kiinnostavan? Auto on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa.. ensimmäinen paikalle tullut varmasti vie auton mennessään. Olenko liian ahne kun ei hyväksynyt 1200e tarjousta? Paljonko tuollaisesta huippukuntoisesta e34 tulisi pyytää?
Comment
-
-
Mikä on kun ei ketään tunnu kiinnostavan? Auto on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa.. ensimmäinen paikalle tullut varmasti vie auton mennessään. Olenko liian ahne kun ei hyväksynyt 1200e tarjousta? Paljonko tuollaisesta huippukuntoisesta e34 tulisi pyytää?Originally posted by T3E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
E21 1972 m10b20
ex. Bmw E38 Navarra violett
ex: E34 520
ex: E34 530iA Touring -95
ex: E32 735i -88
Autokuume 24/7
Comment
-
-
Originally posted by Ioni79 View PostVoi lol, kun näin ne markkinat toimivat. Miksi autokauppias hinnoittelee autot aina niin, että niistä tingitään helposti 10:kin prosenttia alaspäin? Jos kaikki laittaisivat autonsa suoraan tiukan hinnan, hinnat laskisivat reilusti, eikä tarvitsisi tinkiä. Mutta nyt Nettiauto ja autoliikkeet ovat täynnä autoja, joista koitetaan saada mahdollisimman kova kate. Mua ei kiinnosta maksaa muille ylimääräisiä voittoja. Jos sulla on löysää rahaa ja maksat aina mitä pyydetään, niin toivottavasti tulet ensi kerralla multa ostamaan autoa.
Kuten sanoin, jos auto on oikeasti hinnoiteltu oikean hintaiseksi, ei siitä tarvitse tinkiä. Todella, todella harva näin on. Nykyinen käyttöauto oli, en tinkinyt siitä euroakaan, en edes yrittänyt. Tiesin että hinta todella on netto.
Saivartelu sikseen, tartuin tähän kommenttiin: "Jos ei paikanpäällä hinta 20k€ autossa tipu edes tonnia, niin jää kaupat tekemättä"
Minä en tuommosta ymmärrä. Miksi ihmeessä sua varten pitäisi joka hinnasta järjestää paikanpäällä vielä vähintään tonnin kahvittelualennukset? Se on helvetisti rahaa, ja jos auto sattuisi olemaan hinnoteltu kohdalleen, niin loukkaantuneen ostajan kaartaessa pois pihasta samalla kun myyjän korvissa kaikuu vieläkin lause "en osta jos en saa tonnia alennusta" aiheuttaa varmasti monenlaista hämmennystä myyjän mielessä.
Pointti oli se, että ostajallakin saa varmaan olla järki päässä ostotarjouksia tehdessä, ettei joka ikisestä kapineesta kukaan voi oikeasti odottaa saavansa tonni(e)n alennusta.
Mitä tulee ostopuoleen, niin minä yleensä neuvottelen hinnan etukäteen valmiiksi niitä odotuksia vasten, mitä myyjä autostaan lupaa. Jos odotukset ei täyty, lupaukset oli paskapuhetta niin mieluusti esitän oman tarjoukseni, perusteluineen. Mutta ei tulisi mieleenkään soittaa autosta, ja kysyä tiukkaa hintaa.. sitten matkustaa paikan päälle, todeta auto hyväksi ja sanoa, "vielä tonni tai ajan pois". Lähden siitä, että maksan autosta sen, mitä olen etukäteen siitä neuvotellut, ja ellei autosta todellakaan löydy mitään sellaista, joka olisi peruste lisäalelle, niin maksan sen mitä sovittiin. Jos auto on alkujaan mulle liian kallis / arvioin, että myyjä pyytää aivan liikaa autosta, niin en koskaan edes näe sitä tilannetta, että seison myyjän pihassa auton vieressä tarjoamassa sovitusta hinnasta vielä muutamalla tonnilla alennettua hintaa, koska "se vaan kuuluu niin tehdä". Ostan/haen semmosia autoja, joihin mulla on rahaa, enkä yritä joutavilla tinkaamisilla sitä rahaa tyhjästä generoida.
Ehkä olen sitten poikkeus. Olkoompa sitten vaikka niin.
edit: tuo sun kommentti nykyisen auton ostosta osoittaa, että itsekin ymmärrät tuon asian olevan samalla tavalla kuin ite, ehkä me ollaan asiasta kumminkin samaa mieltä, mutta esitän asian vain eri tavalla.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostOlisi kannattanut myydä.
-80 luvun puolelta M20B20 padalla E34. En kyllä itse maksaisi juuri sitä enempää ja pitäisi olla todella hyvä.
Edit: ahaa se oli vielä automaatti. En valitettavasti maksaisi edes 1200,-
Ostanut jopa -92 540iA:n, -94 520 touringin, -91 525:sen halvemmalla. Jälkimmäisen tuolla 1200€:llä, joka oli oikeasti hyvä - tosin meni purkuun.
Itse pudottaisin hinnan vaikkapa 1400€ / tarjous luokkaan, jos joku tarttuisi onkeen. Siitä on sitten hyvä pudotella.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostMitä tulee ostopuoleen, niin minä yleensä neuvottelen hinnan etukäteen valmiiksi niitä odotuksia vasten, mitä myyjä autostaan lupaa. Jos odotukset ei täyty, lupaukset oli paskapuhetta niin mieluusti esitän oman tarjoukseni, perusteluineen. Mutta ei tulisi mieleenkään soittaa autosta, ja kysyä tiukkaa hintaa.. sitten matkustaa paikan päälle, todeta auto hyväksi ja sanoa, "vielä tonni tai ajan pois". Lähden siitä, että maksan autosta sen, mitä olen etukäteen siitä neuvotellut, ja ellei autosta todellakaan löydy mitään sellaista, joka olisi peruste lisäalelle, niin maksan sen mitä sovittiin.-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
-
Alle tonnin auto mielestäni. Tästä sain 2400e viime vuonna (ilman Schnitzereitä toki): http://tomi_t.daug.net/autot/18-525iA_touring/BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
Comment