Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by BMW View Post
    Kumpaakaan ei oo varaa, ja vaikka tuollainen summa makaisi tilillä, en ostaisi M5:sta uutena.
    Samaa mieltä. Annan ensiksi jonkun muun kärsiä se arvonalennus ja lastentaudit, niin sitten voin harkita sellaisen hankkivani. Eipä tule muutenkaan koskaan hankittua uusia autoja, kun uuden 520i:n hinnalla saa niin paljon mielenkiintoisempia vähän käytettyjä autoja. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #32
      Originally posted by BMW View Post
      Mä haluan nähdä miten vakiorenkailla ajetaan tuon painoisella takatuuppari
      autolla alle 4sek 0-100km/h. Vaikka olis sitten 2000hv.

      0-100km/h aikaa parannetaan tuollaisella autolla ensisijaisesti renkaita ja alustaa vaihtamalla...
      Ferrari 599 GTB Fiorano, 3,8 sec 0-100km/h, takaveto, kaksi henkeä, omapaino 1700kg. kokonaismassa jotain enemmän. Eikä tehoa ole kuin 611hp.
      Last edited by BeamR; 13-01-2010, 15:03. Reason: menee välillä noi italian ihmeet sekaisin...
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5149
        • Kuopio

        #33
        Originally posted by jonilaht View Post
        http://www.tekniikanmaailma.fi/uutis...-v8-moottoriin

        Ja näin päättyy S moottorien taru.
        Mikäs tämän uuden moottorin tarkka malli on? Onko moottori N-sarjaa vai?
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7336
          • Oulu

          #34
          Originally posted by BeamR View Post
          Ferrari 599 GTB Fiorano, 3,8 sec 0-100km/h, takaveto, neljä henkeä, omapaino 1700kg. kokonaismassa jotain enemmän. Eikä tehoa ole kuin 611hp.
          Onkohan toi painonjakautumaltaan takapainoinen?
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #35
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Onkohan toi painonjakautumaltaan takapainoinen?
            front/rear 47/53
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • asvirkku
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 514
              • Bern

              #36
              Pahoin pelkään, että tuota ei saa "oikeilla" keppivaihteilla.
              Onko se niin, että uuden M5 ostajat ei sellaista halua, vai siitä että sellaista on vaikea tehdä (siis tuollaisia tehoja kestävä, sujuva manuaali)?

              Mä en ole ollut noista räpylävehkeistä kovin innostunut. En ole kyllä ajanutkaan kuin 550iGT:tä jossa on varmaan eri loota.

              T AV
              e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                #37
                Originally posted by BeamR View Post
                Ferrari 599 GTB Fiorano, 3,8 sec 0-100km/h, takaveto, neljä henkeä, omapaino 1700kg. kokonaismassa jotain enemmän. Eikä tehoa ole kuin 611hp.
                Eri auto se on kuin M5. Siinä olet oikeassa että kyllä se joillain autoilla, oikeilla renkailla, kuskilla ja olosuhteissa on mahdollista ajaa tuollaisia lukemia.

                Mutta vaikka tuninki paja ottaisi bemarista ulos 611hv tai 711hv en usko että pulkka nytkähtää yhtään sen paremmin 0-100km/h. Ferrarissa on eri välitykset, vaihteisto, painojakauma, alusta, renkaat jne. eli tuo 3.8 sek ei synny pelkästään paremmalla huipputeholla vaan monen asian summalla.

                Tämä video on aika havainnolistava mitä se on kun yritetään ajella esim. alle 4sek aikoja 0-100km/h. Ei ole helppo juttu vaikka olisikin se 599 alla (löytyy myös videolta).
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #38
                  Originally posted by BMW View Post
                  Eri auto se on kuin M5. Siinä olet oikeassa että kyllä se joillain autoilla, oikeilla renkailla, kuskilla ja olosuhteissa on mahdollista ajaa tuollaisia lukemia.
                  No nyt osuit oikeaan:
                  A: se on eri auto
                  B: hyvin harva matti meikäläinen pystyy oikeasti rykäisemään edes omalla corollallaan 0-100km/h tehtaan ilmoittamassa ajassa, siihen tarvitaan nimenomaan ideaaliolosuhteita ja osaavaa kuskia.

                  Mutta se ei tarkoita, etteikö sitä voisi tehdä. Laitetaan sitten ne eri renkaat, säädetään sitten sitä alustaa, otetaan kosteudeltaan/lämpötilaltaan ideaalinen päivä, kiusataan koneesta lisää voimia, istutetaan joku Stig rattiin ja tuo 4 sec voi olla ihan mahdollinen.
                  4,4 on niin lähellä jo, että sen 10% voinee juuri tuota ominaisuutta kehittää. 5 sec autosta 20% kiristäminen olisikin jo hemmetin paljon vaikeampaa.

                  Painava malmikasa se Ferrarikin on, ja siitähän tässä oli alunperin kyse: tuon painoisen, takavetoisen auton liikauttaminen alle 4 sec sataseen, eikö?
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Kal.ju
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 2876
                    • Akaa / Toijala

                    #39
                    Originally posted by Tumppa View Post
                    ja tähän ///M ei ole enää ///M keskusteluun niin eihän E34:n jälkeen ole tullut BMW Motorsport GmbH:n tekemiä autoja muutenkaan
                    Aamen.

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      #40
                      Originally posted by BeamR View Post

                      Painava malmikasa se Ferrarikin on, ja siitähän tässä oli alunperin kyse: tuon painoisen, takavetoisen auton liikauttaminen alle 4 sec sataseen, eikö?
                      Originally posted by BMW View Post
                      Mä haluan nähdä miten vakiorenkailla ajetaan tuon painoisella takatuuppari
                      autolla alle 4sek 0-100km/h. Vaikka olis sitten 2000hv.

                      0-100km/h aikaa parannetaan tuollaisella autolla ensisijaisesti renkaita ja alustaa vaihtamalla...
                      Tarkoitin tuolla otsikon M5:sta ja sen ensiasennusrenkaita. Itseasiassa 599 ei ole edes painonsakaan puolesta vertailukelpoinen M5:sen kanssa koska painaa toistasataa kiloa vähemmän (1753kg vs. 1855kg).


                      Originally posted by BeamR View Post
                      Ja koska kyseessä on ahdettu moottorihirviö, niin tuostahan voisi joku viripaja tempaista äkkiseltään alle 4 sekan perheauton. Siinä sitä on Fiiateilla ihmettelemistä, kun tuollainen tonnikeiju kipaisee sataseen samalla sekuntiluvulla kuin Ferrari Enzo (3,2 sec).
                      Alunperin kyse oli siis tästä. Eli ei se M5 välttämättä ole niin vain äkkiseltään 0-100km/h kolme-pilkku-jotain sekunnin auto kun moottoria viritellään. Mutta jos nyt keskitytään tuohon ämvitkaan eikä jauheta Ferrareista enempää.
                      Last edited by BMW; 13-01-2010, 15:54.
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        #41
                        Luulen, ettei Mersun ja Audin kanssa tule ongelmia jatkossakaan, Bemarit on tehty mutka-ajoon ja siinä M:t on aina olleet tehottomampinakin nopeampia. Kamalat äänet siinä kyllä on, tuo maamoottorimainen crossplane-kasin rutkutus ja turbojen vislaus on kyllä melkoinen turnoff ainakin tälle moottoripornon ystävälle. Mut kehitys kehittyy, 70-luvulla oli juutalaiset ja energiakriisi, 2000-luvulla vasurihipit ja ilmastonmuutos.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Jos kehitys kehittyy ja mainosmiesten puheiden mukaan autot on nykyään alumiinia , magnesiumia ja hiilikuitua , miksi nämä vehkeet ei tule kevyemmiksi?

                          Sama tehomäärä kevyemmässä autossa olisi oikea resepti , 500 hevosvoimaakin on kuitenkin IHAN VITUN PALJON.

                          Ahtamisesta en sano mitään. Olen viime aikoina ajellut fiksusti ahdettuja koneita (kovat rutut ja suorasuihkutus) ja on pakko myöntää että ne on nykyään jo hyviä. Pitää tietysti lisätä että se missä ne on hyviä, on ison vaparikoneen fiiliksen jäljittely.

                          EDIT : Sanonpa kuitenkin. Jokainen joka tuijottaa pelkkiä teholukuja ja sanoo ettei sillä ole mitään väliä onko vapari vai perinteinen turbo , ei ole varmaan verrannut ajamalla esim 400 heppaista vaparia vs. turbokonetta mutkatiellä / radalla.
                          Last edited by petrolhead; 13-01-2010, 20:31.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • JNIJNI
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1475

                            #43
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Jos kehitys kehittyy ja mainosmiesten puheiden mukaan autot on nykyään alumiinia , magnesiumia ja hiilikuitua , miksi nämä vehkeet ei tule kevyemmiksi?
                            Turvallisuus painaa.
                            G21 LCI 330e xDrive 2022
                            E93 M3

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4073
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by JNIJNI View Post
                              Turvallisuus painaa.
                              Ja tämän päälle kun laitetaan vielä mukavuus niin ollaan jo hyvin lähellä ytimessä..
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15194
                                • Ajamisen Iloa

                                #45
                                Vaikka joku toivoi ettei fefesta enempää niin..

                                Originally posted by BeamR View Post
                                Ferrari 599 GTB Fiorano, 3,8 sec 0-100km/h, takaveto, kaksi henkeä, omapaino 1700kg. kokonaismassa jotain enemmän. Eikä tehoa ole kuin 611hp.
                                Ei ole ihan ensimmäinen eikä toinenkaan startti jolla lähtee noihin aikoihin.
                                Ferrarin kompuutteri "oppii" ensimmäisten vetojen aikana alustan pidon ja vasta sen jälkeen, uusilla mutta hieman korkatuilla renkailla syntyy tuo aika.
                                Ferrarilla on aina kansainvälisten lehtien suorituskykytesteissä mekaanikot mukana ja läjä renkaita yms. että sikäli.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎