Originally posted by BMW
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi M5
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by BMW View PostMä haluan nähdä miten vakiorenkailla ajetaan tuon painoisella takatuuppari
autolla alle 4sek 0-100km/h. Vaikka olis sitten 2000hv.
0-100km/h aikaa parannetaan tuollaisella autolla ensisijaisesti renkaita ja alustaa vaihtamalla...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by jonilaht View PostF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostFerrari 599 GTB Fiorano, 3,8 sec 0-100km/h, takaveto, neljä henkeä, omapaino 1700kg. kokonaismassa jotain enemmän. Eikä tehoa ole kuin 611hp.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Pahoin pelkään, että tuota ei saa "oikeilla" keppivaihteilla.
Onko se niin, että uuden M5 ostajat ei sellaista halua, vai siitä että sellaista on vaikea tehdä (siis tuollaisia tehoja kestävä, sujuva manuaali)?
Mä en ole ollut noista räpylävehkeistä kovin innostunut. En ole kyllä ajanutkaan kuin 550iGT:tä jossa on varmaan eri loota.
T AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostFerrari 599 GTB Fiorano, 3,8 sec 0-100km/h, takaveto, neljä henkeä, omapaino 1700kg. kokonaismassa jotain enemmän. Eikä tehoa ole kuin 611hp.
Mutta vaikka tuninki paja ottaisi bemarista ulos 611hv tai 711hv en usko että pulkka nytkähtää yhtään sen paremmin 0-100km/h. Ferrarissa on eri välitykset, vaihteisto, painojakauma, alusta, renkaat jne. eli tuo 3.8 sek ei synny pelkästään paremmalla huipputeholla vaan monen asian summalla.
Tämä video on aika havainnolistava mitä se on kun yritetään ajella esim. alle 4sek aikoja 0-100km/h. Ei ole helppo juttu vaikka olisikin se 599 alla (löytyy myös videolta).
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostEri auto se on kuin M5. Siinä olet oikeassa että kyllä se joillain autoilla, oikeilla renkailla, kuskilla ja olosuhteissa on mahdollista ajaa tuollaisia lukemia.
A: se on eri auto
B: hyvin harva matti meikäläinen pystyy oikeasti rykäisemään edes omalla corollallaan 0-100km/h tehtaan ilmoittamassa ajassa, siihen tarvitaan nimenomaan ideaaliolosuhteita ja osaavaa kuskia.
Mutta se ei tarkoita, etteikö sitä voisi tehdä. Laitetaan sitten ne eri renkaat, säädetään sitten sitä alustaa, otetaan kosteudeltaan/lämpötilaltaan ideaalinen päivä, kiusataan koneesta lisää voimia, istutetaan joku Stig rattiin ja tuo 4 sec voi olla ihan mahdollinen.
4,4 on niin lähellä jo, että sen 10% voinee juuri tuota ominaisuutta kehittää. 5 sec autosta 20% kiristäminen olisikin jo hemmetin paljon vaikeampaa.
Painava malmikasa se Ferrarikin on, ja siitähän tässä oli alunperin kyse: tuon painoisen, takavetoisen auton liikauttaminen alle 4 sec sataseen, eikö?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Tumppa View Postja tähän ///M ei ole enää ///M keskusteluun niin eihän E34:n jälkeen ole tullut BMW Motorsport GmbH:n tekemiä autoja muutenkaan
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Post
Painava malmikasa se Ferrarikin on, ja siitähän tässä oli alunperin kyse: tuon painoisen, takavetoisen auton liikauttaminen alle 4 sec sataseen, eikö?Originally posted by BMW View PostMä haluan nähdä miten vakiorenkailla ajetaan tuon painoisella takatuuppari
autolla alle 4sek 0-100km/h. Vaikka olis sitten 2000hv.
0-100km/h aikaa parannetaan tuollaisella autolla ensisijaisesti renkaita ja alustaa vaihtamalla...
Originally posted by BeamR View PostJa koska kyseessä on ahdettu moottorihirviö, niin tuostahan voisi joku viripaja tempaista äkkiseltään alle 4 sekan perheauton. Siinä sitä on Fiiateilla ihmettelemistä, kun tuollainen tonnikeiju kipaisee sataseen samalla sekuntiluvulla kuin Ferrari Enzo (3,2 sec).Last edited by BMW; 13-01-2010, 16:54.
Comment
-
-
Luulen, ettei Mersun ja Audin kanssa tule ongelmia jatkossakaan, Bemarit on tehty mutka-ajoon ja siinä M:t on aina olleet tehottomampinakin nopeampia. Kamalat äänet siinä kyllä on, tuo maamoottorimainen crossplane-kasin rutkutus ja turbojen vislaus on kyllä melkoinen turnoff ainakin tälle moottoripornon ystävälle. Mut kehitys kehittyy, 70-luvulla oli juutalaiset ja energiakriisi, 2000-luvulla vasurihipit ja ilmastonmuutos.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Jos kehitys kehittyy ja mainosmiesten puheiden mukaan autot on nykyään alumiinia , magnesiumia ja hiilikuitua , miksi nämä vehkeet ei tule kevyemmiksi?
Sama tehomäärä kevyemmässä autossa olisi oikea resepti , 500 hevosvoimaakin on kuitenkin IHAN VITUN PALJON.
Ahtamisesta en sano mitään. Olen viime aikoina ajellut fiksusti ahdettuja koneita (kovat rutut ja suorasuihkutus) ja on pakko myöntää että ne on nykyään jo hyviä. Pitää tietysti lisätä että se missä ne on hyviä, on ison vaparikoneen fiiliksen jäljittely.
EDIT : Sanonpa kuitenkin. Jokainen joka tuijottaa pelkkiä teholukuja ja sanoo ettei sillä ole mitään väliä onko vapari vai perinteinen turbo , ei ole varmaan verrannut ajamalla esim 400 heppaista vaparia vs. turbokonetta mutkatiellä / radalla.Last edited by petrolhead; 13-01-2010, 21:31.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by JNIJNI View PostTurvallisuus painaa.
Comment
-
-
Vaikka joku toivoi ettei fefesta enempää niin..
Originally posted by BeamR View PostFerrari 599 GTB Fiorano, 3,8 sec 0-100km/h, takaveto, kaksi henkeä, omapaino 1700kg. kokonaismassa jotain enemmän. Eikä tehoa ole kuin 611hp.
Ferrarin kompuutteri "oppii" ensimmäisten vetojen aikana alustan pidon ja vasta sen jälkeen, uusilla mutta hieman korkatuilla renkailla syntyy tuo aika.
Ferrarilla on aina kansainvälisten lehtien suorituskykytesteissä mekaanikot mukana ja läjä renkaita yms. että sikäli.
Comment
-
Comment