Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #16
    Mitenköhän tommosen softaaminen sit menee, eikö noissa oo se anti-tuning softa valmiina sisällä?

    Tietty koko moottorinohjauksen vaihtamalla mutta...

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      #17
      Originally posted by Hammu View Post
      Mitenköhän tommosen softaaminen sit menee, eikö noissa oo se anti-tuning softa valmiina sisällä?

      Tietty koko moottorinohjauksen vaihtamalla mutta...
      Eiköhän noihin kiertotiet löydy aina. Ainakin noita X5M/X6M vehkeitä on softattu.

      Comment

      • Herzi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 374
        • JKL

        #18
        Omasta mielestä aiempia M5:ia hienompi. Perheautomaisuus on aika kaukana vaikka sellainen onkin

        Comment

        • Veiled
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 1130
          • Helsinki

          #19
          mut siis hei. onko toi uusi M:ä siis ainoastaa 0,3 sekuntia nopeampi nollasta sataan kuin nykyinen? ja onko sen rajoittamattomat huiput matalammat kuin nykyiselle, 303 km/h vs. 330km/h? näin ainakin tuolla ruottalaisella palstalla asiaa oli esitetty.

          jos näin, niin mikäs tolkku tossa nyt sitten on? ei sillä, etteikö nuo arvot riitä ihan hyvin, mutta kuitenkin...?

          -V-
          /// X6 35i AlpinWeiss ///

          Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

          www.automatrix.fi

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by Exorcist View Post
            Eiköhän noihin kiertotiet löydy aina. Ainakin noita X5M/X6M vehkeitä on softattu.
            Mmmkay, ei kait siinä sit mitää.

            Comment

            • Tumppa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1812
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Veiled View Post
              mut siis hei. onko toi uusi M:ä siis ainoastaa 0,3 sekuntia nopeampi nollasta sataan kuin nykyinen? ja onko sen rajoittamattomat huiput matalammat kuin nykyiselle, 303 km/h vs. 330km/h? näin ainakin tuolla ruottalaisella palstalla asiaa oli esitetty.

              jos näin, niin mikäs tolkku tossa nyt sitten on? ei sillä, etteikö nuo arvot riitä ihan hyvin, mutta kuitenkin...?

              -V-
              Ainakin omasta mielestä tuollaisissa luvuissa liikuttaessa 0,3sec sataan on jo ero sekin ja moneenko sekuntiin sitten 0-200km/h taittuu tuolla uudella?


              Edit: ja tähän ///M ei ole enää ///M keskusteluun niin eihän E34:n jälkeen ole tullut BMW Motorsport GmbH:n tekemiä autoja muutenkaan
              F31 320d LCI

              Comment

              • Veiled
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 1130
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Tumppa View Post
                Ainakin omasta mielestä tuollaisissa luvuissa liikuttaessa 0,3sec sataan on jo ero sekin ja moneenko sekuntiin sitten 0-200km/h taittuu tuolla uudella?
                totta tuokin kyllä.

                -V-
                /// X6 35i AlpinWeiss ///

                Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

                www.automatrix.fi

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  #23
                  Nuita tietoja lukiessa tulee mieleen että onneksi omistin aikanaan viimeisen todellisen M5:n....
                  E60:n hengen pilasi vaihteisto(ainoastaan jenkeissä sai tilattua 6-pykäläisellä manuaalilla)
                  Tuon hengen pilaa jo hiustenkuivaajat pellin alla.
                  Mutta ei se varmasti huono autona ole. Luultavasti omassa luokassaa kärkikahinoissa taas mukana. Ei vain kiinnosta minua enää, saa tulla aika iso lottovoitto ja liikaa rahaa että tuommonen mulle ilmaantuisi.
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11675
                    • Kouvola

                    #24
                    Originally posted by jonilaht View Post
                    Mutta esim. Audille tolla tuskin enää pärjätään, eikös siinä ole jo nyt tuon 570hv, vai 560?

                    No, aika sama kuitenkin. Eipä tuota uutta M kolmostakaan voi enää rata-vehkeeksi sanoa, kun kattoo kuinka painava siitäkin on tullut.
                    Jaa miksei pärjäisi? Uusimmassa RS6:ssa on vakiona 580hv ja MTM:n kitillä siitä saadaan jopa 730hv irti, mutta jotenkin en ole silti vakuuttunut sen suorituskyvystä. Neliveto ja tonnikeiju vie suorituskyvystä leijonan osan pois!

                    Jos vaikka kattoo tuota E60 M5 vs. RS6 pätkää, niin Audi voittaa kahden turbon voimin vain about 2 auton mittaa 50-270km/h välillä vaikka tehoa on melkein 100hv enemmän ja samoin vääntöä rutkasti enemmän.



                    Että ei taida F10 M5:lla olla mitään hätää, jos tehoveikkailut pitää paikkansa. Puhumattakaan mitä kittejä virityspajat siihen sitten keksii. Eikä se E90/92 M3 mikään huono todellakaan ole radalla..

                    Comment

                    • snelle
                      BTCF Member
                      • Aug 2005
                      • 611
                      • Tampere

                      #25
                      Pakoäänet ei kyllä säväytä samalla tavalla kuin e60 M5:ssä. Se V10 pitää sen verran mukavaa ääntä, varsinkin korkeilla kierroksilla.
                      F11 520dA M-sport

                      ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

                      Comment

                      • jonilaht
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 455
                        • .

                        #26
                        Originally posted by Esko View Post
                        Eikä se E90/92 M3 mikään huono todellakaan ole radalla..
                        Ei varmaan huono, mutta ei mikään ihmeellinen nopeuden puolestakaan.

                        Nordschleifella vain sekunnin esim. Subaru WRX STi Spec-C:tä nopeampi. Subarussa kuitenkin paljon vähemmän tehoa (275hv?). Liian painava.

                        Mulle ainakin M -mallien se juttu on ollut rata-automainen vaparikone... puunhalaajat voitti, ei voi mitään.

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3822
                          • California

                          #27
                          Ottaisinko uuden M5:sen. Tietysti?

                          Ottaisinko ennemmin 4.4 tjyrbo V8 vai samantehoisen 5.5 (hiukan sais koneen kokoa kasvattaa nykyisestä) V10 niin ehdottomasti jälkeenmainittu.

                          Kumpaakaan ei oo varaa, ja vaikka tuollainen summa makaisi tilillä, en ostaisi M5:sta uutena.
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7367
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by jonilaht View Post
                            Nordschleifella vain sekunnin esim. Subaru WRX STi Spec-C:tä nopeampi. Subarussa kuitenkin paljon vähemmän tehoa (275hv?).
                            Kaverin "tavis" MY08 STi:ssä on vakiona 305hv joten kai Spec-C:ssä on ainakin samat? Vai onko Euro-mallit tehottomampia, en tiedä, joskus kai näissä oli eroja.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              #29
                              Originally posted by BeamR View Post
                              4,4sec 0-100km/h... ja siis vakiona. Ja tuohan ei ole mitenkään kevyt keijukainen.

                              Ja koska kyseessä on ahdettu moottorihirviö, niin tuostahan voisi joku viripaja tempaista äkkiseltään alle 4 sekan perheauton. Siinä sitä on Fiiateilla ihmettelemistä, kun tuollainen tonnikeiju kipaisee sataseen samalla sekuntiluvulla kuin Ferrari Enzo (3,2 sec).
                              Mä haluan nähdä miten vakiorenkailla ajetaan tuon painoisella takatuuppari
                              autolla alle 4sek 0-100km/h. Vaikka olis sitten 2000hv.

                              0-100km/h aikaa parannetaan tuollaisella autolla ensisijaisesti renkaita ja alustaa vaihtamalla...
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #30
                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Kaverin "tavis" MY08 STi:ssä on vakiona 305hv joten kai Spec-C:ssä on ainakin samat? Vai onko Euro-mallit tehottomampia, en tiedä, joskus kai näissä oli eroja.
                                kahdesta lähteestä katsottuna: 315-335hp, kevennetty 90kg vakioon STi:n verrattuna ja muutenkin radalle ihan tarkoitushakuisesti rakennettu peli.
                                Pitäisikö tuohon sitten verrata ennemminkin E92 M3 CSL/GT/mikä perkele se nyt oli nimeltään.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎