Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masatus
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 867
    • Haukipudas

    Tätä mä vähän pelkäsin, että uudella liikenneministerillä ei ole mitään kunnollisia ja järkeviä uudistuksia tulossa liikenteeseen. Eilen kerrottiin radiossa että uusi liikenneministeri haluaa laskea promillerajan nykyisestä 0,5:stä 0,2:een. En ole ihan varma että millaisia määriä pitää juoda tuohon 0,5:een. Olen siinä käsityksessä että tuollainen 0,2 raja toisi alka paljon lisää tahattomia rattijuopumuksia, esim. silloin kun ruuan kanssa on se yksi 0,33 olut otettu tai saunaillan jälkeisissä aamuhuuruissa...
    Laittasivat nyt edes kerralla suoraan nollarajan jos pitää alkaa tuon rajan laskun kanssa leikkimään.
    Paljonkos sitä normi 75-100kg mies puhaltaa puolentunnin päästä 0,33 III oluen juomisesta.

    Comment

    • Miltzu
      BTCF Member
      • May 2008
      • 2476
      • Finland

      Originally posted by Masatus View Post
      Tätä mä vähän pelkäsin, että uudella liikenneministerillä ei ole mitään kunnollisia ja järkeviä uudistuksia tulossa liikenteeseen. Eilen kerrottiin radiossa että uusi liikenneministeri haluaa laskea promillerajan nykyisestä 0,5:stä 0,2:een.
      En mä kyllä ihan tajua mitä ne tolla luulee saavuttavansa? Törkeät rattijuopumukset ei taatusti vähene - jos on vetänyt pullon tiukkaa ja tuntuu että nyt lähdetään ajamaan (ja puhaltaa sit jotain 2,0) niin se on ihan se ja sama oliko se alin raja 0,2 vai 0,5. Ajokuntoon sillä tuskin on mitään väliä kumpi se raja on, eli käytännössä tuo johtaa joko siihen, että kuskit ei uskalla ottaa huikkaakaan koko päivänä, aamuisin ei uskalleta lähteä ajamaan ihan niin aikaisin, tai sitten nuo pienet ylitykset tulee lisääntymään tosi paljon jos ihmiset ei muuta tapojaan. Ehkä ne pienet 0,5:n ylitykset voi toisaalta vähentyä, eli ei vahingossa ota yhtä liikaa ja puhalla 0,7 koska tietää että raja on NIIN alhaalla ettei siihen voi juoda yhtään.

      Mähän puhalsin (kioskin mittariin) partyilla 0,61 sunnuntaina puolen päivän aikaan eli 9 tuntia sen jälkeen kun olin lopettanut juomisen. Kolmen jälkeen sit lähdettiin vasta liikkeelle. Jos raja olis 0,2 niin en varmaan olis uskaltanut lähteä ajamaan kotiin kun vasta maanantaina

      Comment

      • dieseljussi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 592
        • Suomi

        Originally posted by Miltzu View Post
        En mä kyllä ihan tajua mitä ne tolla luulee saavuttavansa? Törkeät rattijuopumukset ei taatusti vähene - jos on vetänyt pullon tiukkaa ja tuntuu että nyt lähdetään ajamaan (ja puhaltaa sit jotain 2,0) niin se on ihan se ja sama oliko se alin raja 0,2 vai 0,5. Ajokuntoon sillä tuskin on mitään väliä kumpi se raja on, eli käytännössä tuo johtaa joko siihen, että kuskit ei uskalla ottaa huikkaakaan koko päivänä, aamuisin ei uskalleta lähteä ajamaan ihan niin aikaisin, tai sitten nuo pienet ylitykset tulee lisääntymään tosi paljon jos ihmiset ei muuta tapojaan. Ehkä ne pienet 0,5:n ylitykset voi toisaalta vähentyä, eli ei vahingossa ota yhtä liikaa ja puhalla 0,7 koska tietää että raja on NIIN alhaalla ettei siihen voi juoda yhtään.

        Mähän puhalsin (kioskin mittariin) partyilla 0,61 sunnuntaina puolen päivän aikaan eli 9 tuntia sen jälkeen kun olin lopettanut juomisen. Kolmen jälkeen sit lähdettiin vasta liikkeelle. Jos raja olis 0,2 niin en varmaan olis uskaltanut lähteä ajamaan kotiin kun vasta maanantaina
        Vastaavasti törkeitä ylinopeuksia estetään tehokkaimmin joko pudottamalla nopeusrajoitusta, tai sakottamalla nollatoleranssilla +5 km/h ajajia.
        Jokainen voi lukea tutkijalautakunnan raportteja ja yrittää etsiä niistä onnettomuuden, jonka pääasiallinen syy on lievä ylinopeus tai 0.2 promillen "känni". Jaksoin lukea onnettomuusraportteja vain 10 vuoden ajalta enkä tällaista löytänyt, mutta varmasti niitä on sadoittain, kun kerran ne määräävät sakotuspolitiikan maanteillä.

        Comment

        • Miltzu
          BTCF Member
          • May 2008
          • 2476
          • Finland

          Originally posted by dieseljussi View Post
          Jokainen voi lukea tutkijalautakunnan raportteja ja yrittää etsiä niistä onnettomuuden, jonka pääasiallinen syy on lievä ylinopeus tai 0.2 promillen "känni". Jaksoin lukea onnettomuusraportteja vain 10 vuoden ajalta enkä tällaista löytänyt, mutta varmasti niitä on sadoittain, kun kerran ne määräävät sakotuspolitiikan maanteillä.
          Aivan! Mulla ei sinänsä ole mitään kameroita vastaan, kunhan ne ovat paikoissa missä kamera on viimeinen keino turvallisuuden parantamiseksi. Esimerkiksi nyt vaikka koulujen kohdalla ja keskusta-alueella kohdissa missä ajonopeudet ovat paikkaan nähden liian korkeat.

          En käsitä sitä miksi jokaisen kylätien kohdalla pitää rajoituksen pudota 80:een ja sitten siinä on kamera. Esimerkkinä nyt vaikka Lahti-Tampere -väli, jossa rajoitus vaihtuu parin kilometrin välein 100-80-100-80-100 ja about jokaisella 80:n alueella on kamera. Yksi kamera koko välillä taitaa olla 100:n alueella.

          Helpottaisi kaikkien elämää jos se rajoitus olisi koko matkan 100 ja sitten ne risteysalueet tehtäisiin turvalliseksi esim. leveämmillä kääntymiskaistoilla ja parantamalla näkyvyyttä jne.

          On muuten harvinaisen vittumainen väli ajaa, kun siinä kulkee paljon rekkoja, ohituspaikat on harvassa eikä kameroiden vuoksi viitsi lähteä ohittamaan ihan lyhyessä välissä missä pitäisi nopeutta nostaa vähän reilummin, kun ei muista missä kamerat on.

          Ajelin tuota väliä pari viikkoa sitten ja kiroilin kanssa-autoilijoita, jotka ajeli sellaista tasaista 90-95 todellista nopeutta (GPS:n mukaan) ja polkaisi jarrua aina kameran kohdalla. Eli 80:n alueella ne otti muhun keulaa kun itse pudotin nopeuden sakkorajan alle, ja 100:n alueella otin ne taas kiinni kun ne meni sen verran alinopeutta. Meinas järki mennä ihan oikeesti! Ja sanomattakin lienee selvää, että vakkari päällä siellä ei voinut ajaa ollenkaan.

          Comment

          • pope
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 686
            • Harjavalta

            Ja sitten jos pidätte järjettömänä tätä promillerajan pudotusta 0,5 -> 0,2 teidät leimataan hulluiksi rattijuopoiksi jotka haluavat ajaa koulujen pihassa kännissä 200 km/h pikkulasten päälle. Muussa tapauksessahan tätä on turha vastustaa..
            e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              Luulenpa, ettei mulla ole laskenut tuon 0.2:den alle viimeiseen pariinkymmeneen vuoteen.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                Onko se isoveli lopettamassa valvonnan tuossa VT20:llä, ainakin 2 kameratolppaa on tien laidalta hävinny. Vai onko tämä tyyntä myrskyn edellä ja kameroiden tilalle tulossa joillekkin pätkille keskarimittarit...:think
                Varsinkin toinen kamera oli kyllä pöljässä paikassa, keskellä pitkää suoraa jolloin ohittaminen hankaloitui todella paljon kun omalle kaistalle palatessa nopeuden pitää olla rajoituksen mukainen.

                Comment

                • Vehkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1441
                  • Turku

                  http://www.iltasanomat.fi/autot/poliisin-saastokuurilla-taas-uusi-seuraus/art-1288402161888.html
                  Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                  ex E39 535iA -97
                  sekä x määrä riisikippoja


                  Kesäautona toimii vw kupla -65

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    Paras uutinen hetkeen! Keräisivät nyt samalla ne entisetkin telkänpöntöt v*ttuun sieltä tienvarsia rumentamasta..
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      Paha tilanne ei tunnukaan niin pahalta, kun on ensin peloteltu, että se tulisi olemaan vielä pahempi...

                      Kameroille saadaan hiljainen hyväksyntä, kun ensin meinataan miinoittaa kaikki tienvarret ja sen jälkeen todetaan, ettei niin tehdäkään. Osa vaan miinoitetaan tai on jo miinoitettu.

                      Jos kerran kamera maksaa itsensä alle vuodessa takaisin ja sen jälkeen siitä jää suoraan viivan alle, niin mihin tämä päätös perustuu?

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        nyt vaan sitten tuhoamaan ne entisetkin pöntöt sieltä
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Vehkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1441
                          • Turku

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          nyt vaan sitten tuhoamaan ne entisetkin pöntöt sieltä
                          Näin juuri! Nyt jos joku pistäis ne pöntöt paskaksi, niin ei varmaan tulisi uusia tilalle muutamaan vuoteen..
                          Last edited by Vehkis; 18-07-2011, 09:12.
                          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                          ex E39 535iA -97
                          sekä x määrä riisikippoja


                          Kesäautona toimii vw kupla -65

                          Comment

                          • dieseljussi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 592
                            • Suomi

                            Originally posted by tabasco View Post
                            Paha tilanne ei tunnukaan niin pahalta, kun on ensin peloteltu, että se tulisi olemaan vielä pahempi...

                            Kameroille saadaan hiljainen hyväksyntä, kun ensin meinataan miinoittaa kaikki tienvarret ja sen jälkeen todetaan, ettei niin tehdäkään. Osa vaan miinoitetaan tai on jo miinoitettu.

                            Jos kerran kamera maksaa itsensä alle vuodessa takaisin ja sen jälkeen siitä jää suoraan viivan alle, niin mihin tämä päätös perustuu?
                            Taisi olla kameroiden osalta vielä niin, että ELY-keskus / entinen tielaitos maksaa pöntöt, silmukat ja piennarlevitykset ja poliisin budjetista otetaan vain se jonkun yksittäisen pöntön sisällä oleva kamera.

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Ei nyt ihan liity, mutta tästä tuli vaan mieleen kun tänään ajeltiin kotia päin Kauhava - Kautinen - Toholampi - Ylivieska reittiä eli kameravapaata 63-tietä niin Kruunupyyn kunnassa Djupsjöbacka jne. kohdalla varmaan parikymmenen kilometrin pätkä missä rajoitus vaihtui parin kilometrin välein 70-60-70-60-70-60... jossa ei kyllä ole mun mielestä mitään järkeä kun kuitenkin Suomessa on yleensä käytössä noi parilliset kymmenet vain 50 km/h yläpuolella. Monessa kohtaan nuo 70 km/h pätkät oli sellaista metikkoa että itse en ainakaan näe miksei niissä voisi olla ihan vain se tavallinen 80 km/h rajoitus. Sen nyt tajuaa että kun on kylän kohta niin pitää hidastaa, mutta jotain rajaa tuossa rajoituksien edestakaisin sahauksella ja vielä 10 km/h välein voisi olla.
                              Tässä kun on parin viikon sisällä ajanut 2000km Suomen mainioilla teillä sujuvassa liikenteessä on huomannut että kun ajaa pientä ylinopeutta aina kun voi, niin keskinopeudeksi tulee aikalailla 90km/h. Tämän aiheuttaa rekat, asuntovaunut, risteykset ym. No tästäpä sitten tulee mieleen että voisihan tuo olla 90km/h rajoitus joka paikassa. Lakimuutos vaan että myös rekat ja vaunut saa ajaa 90. Sitten vaan rennosti cruise päällä tasanopeutta. Matka-aika sama kuin nyt koko ajan ohitellen. Toki tämänkin idean tappaa se joa siltikin ajaa kuuttakymppiä kun on alitehoisen Taunuksen perässä se jäähallin kokoinene asuntovaunu.
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎