Tulipa räpsäytettyä tolppaa sitten. Kehä kolmosen kuppaisella yksikaistasella osuudella Sundsbergin kohdalla, vakionopeudensäädin asetettu reiluun kahdeksaankymppiin. Lienevätkö laskeneet rajoituksen kuuteenkymppiin sitten, että saavat hyödynnettyä siihen pystytetyn tolpan maksimaalisesti. Jännä homma, että risteyksessä on näkyvyyttä vaikka kuinka ja paljon, ja kahdeksankympin nopeudella on siinä paikassa pärjätty vuosikaudet.
Ihme juttu jos on rajoitusta laskettu. Kai sen merkin olisit huomannut. Luulen vaan että kamerassa ns "nollatoleranssi" herkkyys, jolloin huomautuksia tulee jo 1km/h ylityksestäkin . Mitään järkeähän tuossakaan ei ole, mutta monesti ihmiset rupeaa miettimään ja mittaria katsomaan kun räpsähtää. Eli sitten ajellaan hetkenaikaa ihan hissukseen rajoitusten mukaan.
Ihme juttu jos on rajoitusta laskettu. Kai sen merkin olisit huomannut. Luulen vaan että kamerassa ns "nollatoleranssi" herkkyys, jolloin huomautuksia tulee jo 1km/h ylityksestäkin . Mitään järkeähän tuossakaan ei ole, mutta monesti ihmiset rupeaa miettimään ja mittaria katsomaan kun räpsähtää. Eli sitten ajellaan hetkenaikaa ihan hissukseen rajoitusten mukaan.
Eipä siinä kuudenkympin kylttiä missään näkynyt, joten nollaroleranssilta haiskahtaa. Ajelin nyt pari km/h hitaammin, eikä räpsähtänyt. Kuinkahan pitkään kamera viihtyy samassa paikassa, voisi ajella kasikasia sentteri pystyssä siitä joka aamu
Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Olen jatkanut kehän ajamista "mittariyhdeksääkymppiä" eikä ainakaan vielä ole salamat välkkyneet. Montakohan kameraa tuolla sit oikeasti edes on :think
Olen jatkanut kehän ajamista "mittariyhdeksääkymppiä" eikä ainakaan vielä ole salamat välkkyneet. Montakohan kameraa tuolla sit oikeasti edes on :think
Kaikista räpsyistä ei tule seuraamuksia, käyttävät "herkkää salamaa" pelotevaikutuksena. Ja kaikkihan sitten kiistää selvätkin sakot, eikä lampaana maksa!!!!!
Automaattinen nopeudenvalvonta on valtiolle hyvä tulonlähde. Vuosittain kameratolpat tahkoavat valtion rahakirstuun noin 20 miljoonaa euroa.
Vuoden 2009 Liikennetilaston mukaan eri liikennerikkomuksista kertyi valtion kassaan yhteensä noin 70 miljoonaa euroa, josta kameravalvonnan osuus on noin kolmannes eli 23 miljoonaa euroa.
Kameran räpsähdyksestä tuomittava rikesakko on keskimäärin 90 euroa ja varsinainen sakko 220 euroa.
Suomen maanteiden menoa valvoo yhteensä 909 kiinteää valotolppaa ja noin sata valvontakameraa. Automaattisen valvonnan määrää kasvatetaan jatkuvasti.
Viimeksi kameravalvonta alkoi Helsingissä kehätie III:lla. Myös kameroita ja valvonta-autoja lisätään vähitellen.
Viime vuonna automaattisen liikennevalvonnan tuotto kääntyi laskuun, koska yhä useampi sai rikkeestään huomautuksen sakon sijaan. Koko maan kameravalvonnassa jaetuista rangaistuksista yli puolet oli huomautuksia.
-Käänne tapahtui, kun vuoden 2009 lokakuussa siirryttiin käytäntöön, että huomautuksen saa, kun nopeusrajoitus ylittyy seitsemällä kilometrillä tunnissa. Aikaisemmin alaraja oli kahdeksan kilometriä, sanoo poliisitarkastaja Heikki Ihalainen Poliisihallituksesta.
Kaikista räpsyistä ei tule seuraamuksia, käyttävät "herkkää salamaa" pelotevaikutuksena. Ja kaikkihan sitten kiistää selvätkin sakot, eikä lampaana maksa!!!!!
Laihialla tulee näköjään 4km/h ylityksestä lappu, mutta 6-tiellä ajanut 2 kertaa valokuvaan ja kummastakaan ei ole tullut mitään huomautusta.
Kaverin täti on valtion leivissä ja tarkistaa työkseen tolppien ottamia kuvia ja lähettelee lappusia. Tädin mukaan suurin osa kuvista (varsinkin hämärällä otetuista) on niin epäselviä, ettei niistä erota rekkaria... joskus siis saattaa tolpissa räpsyä ilman seuraumuksia (ihan vain huonon kuvanlaadun takia).
Maantievero poistuu samana päivänä kun ihmiset alkavat kiistää sakkoja. Automaattinen rahastus onnistuu vain silloin, kun sakot maksetaan mitään kyselemättä.
Ei muuta kuin aurinkolippa alhaalla mustissa vaatteissa liikenteeseen. Sitten vaan kovaa kiistoa jos räpsähtää. Olisi kiva nähdä miten tuosta voisi saada sakon, kun kerran rikoksesta epäiltyä ei voi rankaista ilman selkeää näyttöä ja eihän epäilyllä ole totuudessapysymisvelvoitetta. Lakikin sanoo, että epäilty saa puhua mitä lystää ja että tapauksen on ratkaistava epäillyn eduksi jos tutkinnalla ei selkeästy pystytä näyttämään toteen, että ko. henkilö on autoa kuljettanut...
Kaikki kamerasakot pitäisi kiistää. Aikanaan kuulustelussa kiistää tunnistavansa kamerakuvan henkilöä, vaikka olisi itse siinä kuvassa. Uhkauksista huolimatta eivät lähde käräjille kuvaa tuomarille esittelemään, jolloin sakko käytännössä raukeaa. Vuoden kuluttua se rikesakko raukeaa automaattisesti, eikä kuulustelukutsuakaan tarvitse noudattaa. Eivät ne tule kotoa rikesakon takia hakemaan, eikä asiasta laiteta hakua päälle.
Mä olen järkeillyt asian niin, että en muista ajaneeni tolppaan ja samaan hengenvetoon totean, että katsotaanpa sitten ihan yhdessä sitä kuvaa, jos semmonen on kerran poliisilla olemassa. Saattaisi virkistää muistia jos näkis kuvan. Sitten jos totean kuvan tunnistuskelvottomaksi, kiistän ja jos siinä näkyy naamari virneessä niin eipä siinä auta muu kuin maksaa. Eipä ainakaan viranomainen kuse silmään ja kokeile kepillä jäätä.
Saattaisi virkistää muistia jos näkis kuvan. Sitten jos totean kuvan tunnistuskelvottomaksi, kiistän ja jos siinä näkyy naamari virneessä niin eipä siinä auta muu kuin maksaa. Eipä ainakaan viranomainen kuse silmään ja kokeile kepillä jäätä.
Jos vain kiistät olevasi kuvassa niin enpä usko että lähtevät asiaa käräjätuomarilta kysymään, vaikka uhkaisivatkin "ison pyörän pyörimään laittamisella". Ja jos lähettävätkin niin maksat sakon sitten tuomarin päätöksen jälkeen. Poliisia ja oikeuslaitosta ei pidä pelätä, ei ne suo sähkötuoliin istuta. Kun kaikki kiistäisivät kaikki sakot niin loppuisi tälläinen turvallisuuden verukkeella tapahtuva ylinopeusverotus - tai tehtäisiin lakimuutos...
Jos vain kiistät olevasi kuvassa niin enpä usko että lähtevät asiaa käräjätuomarilta kysymään, vaikka uhkaisivatkin "ison pyörän pyörimään laittamisella". Ja jos lähettävätkin niin maksat sakon sitten tuomarin päätöksen jälkeen. Poliisia ja oikeuslaitosta ei pidä pelätä, ei ne suo sähkötuoliin istuta. Kun kaikki kiistäisivät kaikki sakot niin loppuisi tälläinen turvallisuuden verukkeella tapahtuva ylinopeusverotus - tai tehtäisiin lakimuutos...
Eikös tuosta tule muita maksuja päälle jos joutuu maksamaan tuomarilla käynnin jälkeen?
Comment