memebuy23buy

Virittäjät @ Mika Salo etsii viriautoja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IKa
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 878
    • Klaukkala

    Originally posted by CabMaku View Post
    Niin tulee ja hattua nostan

    Pienenä sivuseikkana niille jota kiinnostaa kierrosajat. Salo ajoi ennen omaa aikakierrostaan mun pyynnöstä lotuksella muutaman kokonaisen kierroksen lentävällä lähdöllä. Ajat pyöri 1.20 +- dot-renkailla. Ihan jees reilu 200 heppaselta vajaavetoselta
    Tämä on puhdasta spekulointia, mutta spekuloidaan nyt, kun sellainen on niin hauskaa…

    Sanoit ajaneesi Botniaringillä 1.16.4 ja kerroit Salon ajaneen ilmeisesti suht. samalla setupilla ja olosuhteissa Alastarossa täyttä rataa 1:20 aikoja.

    Perustuen siihen, että itse olen ajanut sigun M3:lla samanlaisella setupilla ja olosuhteissa Botniaringillä 1:16.466 ja Alastarossa 1:24.063, uskaltaisin väittää, että jokseenkin sama suhde kierrosajoissa olisi sinullakin, olettaen että ratakierroksia on takana riittävästi ja auton setuppi sekä olosuhteet ovat jokseenkin samat.

    Tästä päästäänkin sitten siihen, että tällä päätelmällä Salo vain on pirusti tavan harrastajaa nopeampi (ellei se sittenkin jättänyt sen LasPalmasin ajamatta).
    G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

    Comment

    • Balle
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3414
      • UKI, Suomen New York

      Originally posted by IKa View Post
      Tästä päästäänkin sitten siihen, että tällä päätelmällä Salo vain on pirusti tavan harrastajaa nopeampi (ellei se sittenkin jättänyt sen LasPalmasin ajamatta).
      Tuo 1:20 on kieltämättä ihan älyttömän nopea aika katupelille. Hoosier A6:t ei tosin ole minkään mittapuun mukaan katurengas (muistaakseni kyljessä lukee kissan kokoisin kirjaimin for competition use only.)
      Possuja ja Bemareita

      Comment

      • CabMaku
        Newbiemmer
        • Jun 2005
        • 25
        • Pohjanmaa

        Spekuloidaan vaan. Joo meillä oli samat renkaat ja säädöt. Toi mun botnialla ajama oli kisassa ajettu virallinen aika. Ratapäivillähän tapaa yleensä tulla ne kisaa nopeammat kierrokset kun on aikaa hinkata mutta racecrono aikoja ei voi ponderiaikoihin verrata niin jätän ne pois tästä.

        Täyslenkki virallista rataa oli salolla toi 1.20.
        Ajoin näköjään 1.27.1 alastaron superlapin katukumeilla märällä radalla ilman ahdinta (eka kerta alastarolla, treenikierroksia alla noin 5).
        Eli 7 sek ero tohon Mikan ajamaan ja varmasti lähtisi enemmän kuin kaksi sekuntia pois Hoosiereilla, ahtimella ja kuivalla kelillä...

        Comment

        • CabMaku
          Newbiemmer
          • Jun 2005
          • 25
          • Pohjanmaa

          Originally posted by Balle View Post
          Tuo 1:20 on kieltämättä ihan älyttömän nopea aika katupelille. Hoosier A6:t ei tosin ole minkään mittapuun mukaan katurengas (muistaakseni kyljessä lukee kissan kokoisin kirjaimin for competition use only.)
          Kaikessa mitä jenkeistä tulee lukee competition use only
          Mut joo, ei se todellakaan katukumi siinämielessä ole vaikka ei täysiverinen slicksikään. Siinä on katulaillisen kumin runkorakenne jolla siihen on saatu dot hyväksyntä ja on siis laillinen jenkeissä ja ei eu tyyppihyväksytyissä autoissa myös suomen kaduilla.

          Comment

          • Balle
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3414
            • UKI, Suomen New York

            Originally posted by CabMaku View Post
            Kaikessa mitä jenkeistä tulee lukee competition use only
            Mut joo, ei se todellakaan katukumi siinämielessä ole vaikka ei täysiverinen slicksikään. Siinä on katulaillisen kumin runkorakenne jolla siihen on saatu dot hyväksyntä ja on siis laillinen jenkeissä ja ei eu tyyppihyväksytyissä autoissa myös suomen kaduilla.
            No ei kyllä tasan tarkkaan ole katulailliset minkään auton alla Suomessa...

            Vois siinä konstaapelilla naama vähän venähtää kun ratsais tän näköset renkaat:



            Mut on kyllä upeat renkaat; melkein aitojen racing slicksien ominaisuudet yhdistettynä semi slicksin kestävyyteen.
            Possuja ja Bemareita

            Comment

            • CabMaku
              Newbiemmer
              • Jun 2005
              • 25
              • Pohjanmaa

              On ne, toimin niiden maahantuojana joten tiedän tämän aika tarkasti

              Comment

              • Balle
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3414
                • UKI, Suomen New York

                Originally posted by CabMaku View Post
                On ne, toimin niiden maahantuojana joten tiedän tämän aika tarkasti
                Oletko tarkistanut asian Trafilta vai mistä päättelit että nuo olisivat katulailliset?
                Possuja ja Bemareita

                Comment

                • CabMaku
                  Newbiemmer
                  • Jun 2005
                  • 25
                  • Pohjanmaa

                  Joo tarkistettu on. Mutta pätee vain ei eu tyyppihyväksyttyihin autoihin, niissä riittää pelkkä dot-merkintä, kaikissa muissa pitää olla myös e joka näistä puuttuu. Eli käytännössä vanhat ja jotkut uudemmatkin jenkit, spesiaali japsit, museopelit... Mutta en missään nimessä suosittele kenenkään käyttävän niitä kadulla, ei ole tarkoitettu sinne! A6/R6 mallisto on vaan jouduttu tekemään katulailliseksi kun jenkeissä monet kilpaluokat sitä vaativat.
                  Menee helposti puhki kivistä kaduilla kun on rakeenteelta niin kevyet ja vesiuriahan ei käytännössä oo. Kerää myös kaiken irtotavaran tiestä pintaan.

                  Mutta ehkä ot riittää, kohta saadaan jännittää seuraavaa jaksoa ja spekuloida krissen ajoa

                  Comment

                  • 540iA
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 241
                    • Klaukkala

                    Originally posted by IKa View Post
                    Tämä on puhdasta spekulointia, mutta spekuloidaan nyt, kun sellainen on niin hauskaa…

                    Sanoit ajaneesi Botniaringillä 1.16.4 ja kerroit Salon ajaneen ilmeisesti suht. samalla setupilla ja olosuhteissa Alastarossa täyttä rataa 1:20 aikoja.

                    Perustuen siihen, että itse olen ajanut sigun M3:lla samanlaisella setupilla ja olosuhteissa Botniaringillä 1:16.466 ja Alastarossa 1:24.063, uskaltaisin väittää, että jokseenkin sama suhde kierrosajoissa olisi sinullakin, olettaen että ratakierroksia on takana riittävästi ja auton setuppi sekä olosuhteet ovat jokseenkin samat.

                    Tästä päästäänkin sitten siihen, että tällä päätelmällä Salo vain on pirusti tavan harrastajaa nopeampi (ellei se sittenkin jättänyt sen LasPalmasin ajamatta).
                    Viitaten vikaan lauseeseen.
                    Se tuossa voi hämätä vertailussa M3 vs Lotus, että taitaa Lotus painaa noin puolet M3 painosta.
                    Kierrosajat ei tosiaan oikein täsmää ellei ole Botniaringikin ajettu vähän kuin säälien ja varoen. Kyllähän tuo keveys tekee ihmeitä Alastarossakin, keskinopeudeltaan hidas ja tiukkoja mutkia.
                    Hoosiereilla en ole päässyt ajamaan mutta taitavat olla ihan toista maata kuin Toyot ja Yokohama.
                    Voisko Lotari mennä 1.12 Botnian? Miksei? Eli sama 4sek pois siitä ajasta.
                    Last edited by 540iA; 05-04-2013, 22:28.
                    Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                    ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                    Comment

                    • CabMaku
                      Newbiemmer
                      • Jun 2005
                      • 25
                      • Pohjanmaa

                      Mä ajan aina säälien ja varoen
                      Se oli kiva huomata että mulla ja mikalla oli aivan erilainen ajotyyli -> välitykset ei oikeen sopinu alastarolle niin mika paukutti rajottajalla pitkään mutkan sisään kun mä taas säälin ja joko päästin kaasun tai yritin soosata isompaa.
                      Sääli näkyy ikävästi kierrosajoissa.

                      Comment

                      • 540iA
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 241
                        • Klaukkala

                        Auto ilmeisesti myyty? Milläs ajat tän kauden, vai ajatko?
                        Tuota Lotusta olis kyllä ollu mukava tyypittää.
                        Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                        ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                        Comment

                        • lintta-audi
                          Newbiemmer
                          • Feb 2008
                          • 27

                          Et ois Saku mahtunu hyttiin. Epistä et toiset saa ajaa pintakaasulla sekuntitolkulla lujempaa

                          Comment

                          • Balle
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3414
                            • UKI, Suomen New York

                            Eiköhän tästä kaikesta keskustelusta nyt voi päätellä että kierrosaikaerot Salo vs. auton omistaja johtuu pääasiassa joko:

                            a.) Rata ei ole kuskille tuttu (=lisää treeniä)
                            b.) Omistaja säälii autoaan (sääli on sairautta)
                            c.) Autossa jotain häikkää kun omistaja ajaa, vedet pihalle tai heat soak tai ohjaustehostin paskana tai tai tai
                            d.) Omistaja ei vaan osaa...

                            Mikään noista em. ei mun mielestä tee Salosta jotenkin ihmeellistä ultimaattisesti 10sek jokaista tavan tallaajaa nopeampaa...
                            Possuja ja Bemareita

                            Comment

                            • CabMaku
                              Newbiemmer
                              • Jun 2005
                              • 25
                              • Pohjanmaa

                              Syksyllä myin ja nyt ei oo mitään lelua mutta kerkeehän tässä vielä ennen kesää jotain hommaamaan

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                OT:

                                Kyllä nykyään vaaditaan kaikilta renkailta tuo e-merkintä kadulle, oli erikoinen japsi tai mikä tahansa, erikoista vain ettei renkaiden maahantuoja ja jälleenmyyjä tästä olisi tietoinen.
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X