Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eri-ernesti
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 241
    • Hämeenlinna / Mikkeli

    Originally posted by wuoma View Post
    Niin, kädet väsyy lysyssä kyyhöttämiseen, penkki on kova jne jne. Tekosyitä kaikki, sillä tosiasiallinen syy ainakin itsellä kyykkyinnon lopahtamiseen oli se, että kun oli kerran oli radalla saanut polven maahan ei kadulla hissukseen lipuminen enää tuntunut miltään. Homma meni itsellä niinkin heikoksi etten edes halunnut ajaa radalle pyörällä vaan vein sen aina peräkärryssä, vaikka olikin katulaillinen ja ekana kesänä valot ja kilpi tallella

    Nyt taas tulin hymyssä suin papattimella kruisailemasta ja laitoin siirtosarjat tilaukseen...
    Itellä kävi vähän ton radan kanssa sama homma tänä kesänä. Koko ajan kyttäilen rata kalentereita, että koska pääsis taas raapiin polvipaloja. Katuajo tuntuu tylsältä ei sille vaan voi mitään.

    Mitä tuohon ilmanvastuksiin tulee, niin kyllä tuossa sigun pyörässä ainaki tuplakupla auttaa aika paljonkin. Ei se ilma mitenkään ainakaan häiritsevästi sieltä puske. Kyykyllä voi ajaa ihan hyvin kyllä pitkiäkin reissuja, elokuussa ajan ateenasta tänne tuolla ja uskosin suoriutuvani aivan hienosti
    VOOORT
    K7 gsx-r 1000 rata

    Comment

    • Masatus
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 867
      • Haukipudas

      Originally posted by eri-ernesti View Post
      Kyykyllä voi ajaa ihan hyvin kyllä pitkiäkin reissuja, elokuussa ajan ateenasta tänne tuolla ja uskosin suoriutuvani aivan hienosti
      Tuosta on vähän samanlaisia ajatuksia yhden kesän perusteella. Viime kesänä -03 gsx-r1000 ostoa seuranneena päivänä lappiin ja norjaan, jotain 3tkm ajoa vajaassa viikossa ja missään välissä mikään paikka ei kipeytynyt. Ja samalle kesälle ennen reissua en ollut ajanut polkupyörää kummemmalla vehkeellä.
      Eniten jännitin että niskakipuja tulee koska tankkilaukku aiheuttamat ilmavirrat nostatti leukaa, mutta niskakaan ei kipeytynyt, perseestä puhumattakaan.

      Comment

      • eri-ernesti
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 241
        • Hämeenlinna / Mikkeli

        Originally posted by Masatus View Post
        Tuosta on vähän samanlaisia ajatuksia yhden kesän perusteella. Viime kesänä -03 gsx-r1000 ostoa seuranneena päivänä lappiin ja norjaan, jotain 3tkm ajoa vajaassa viikossa ja missään välissä mikään paikka ei kipeytynyt. Ja samalle kesälle ennen reissua en ollut ajanut polkupyörää kummemmalla vehkeellä.
        Eniten jännitin että niskakipuja tulee koska tankkilaukku aiheuttamat ilmavirrat nostatti leukaa, mutta niskakaan ei kipeytynyt, perseestä puhumattakaan.
        Yleensä jos näitä "kipuja" ilmaantuu niin ne on sitte heti keväällä, jotka ei johdu ajo asennosta ollenkaan vaan nimenomaan jännityksestä.
        Last edited by eri-ernesti; 09-06-2011, 20:33. Reason: typo
        VOOORT
        K7 gsx-r 1000 rata

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          Tuli ostettua itselle toinen mopo. Nyt on Ducati SS1000 rakenteilla ja superduke ajossa. Superi on kyllä ihan helvetin hauska mopo ajaa. Tänään olin ajelemassa kaverin kanssa, jolla on vuoden vanha Z1000 kawa. Hitto mikä ero on kotarilla ja kawalla. Tonnista zetaa sivistyneempää nakua on kyllä vaikea kuvitella. Niin jouheaa ja vaivatonta sillä ajelu oli. Hitto sehän meni mutkiin ihan ajatuksen voimalla ja kaasun toiminta oli jotain taivaallista noiden twinien jälkeen. Tajuttoman helppo pyörä ajaa ja taittui mutkiin kuin ajatus. Tykkäsin tosi paljon. Silti en Superia siihen vaihtais

          Jos ajatellaan, että molemmat ovat tonnisia, tehoa suurinpiirtein saman verran ja nakuja molemmat, niin todellisuudessa noissa kahdessa pyörässä ei oo mitään muuta yhdistävää tekijää kuin kaksi pyörää. Niin tajuton ero niiden välillä on. Silti molemmat kyllä ihan helvetin hauskoja laitteita ajaa. Zetasta jäi semmonen fiilis, että sitä olis taatusti hauska ajaa radalla. Nyt vaan odottelen kovasti, että pääsisin Superia ulkoiluttamaan Apparalle ja Alastaroon
          Last edited by Juppe; 10-06-2011, 22:01.

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            Originally posted by wuoma View Post
            Nyt vihdoin taas uskalsin mieleni ja ostin pyörän pitkän harkinnan jälkeen, japanilainen v2 custom ja ai että kun ajaminen taas maistuu
            Kadulle ei enää koskaan kyykkyä, customissa ajoasento ja penkin+jousituksen pehmeys sekä ajamisen vaivattomuus on aivan eri planeetalta....
            Erilaisista muovisukkuloista nakuun, ja siitä ikään kuin sattumalta customin omistajaksi. Kyllä tuolla päpättimellä kieltämättä eniten on ajaminen maistunut. Itsellä oli vahvat ennakkoluulot moisiin, mutta kummasti ne muutaman ajometrin päästä katosi.

            Originally posted by wuoma View Post
            Nyt taas tulin hymyssä suin papattimella kruisailemasta ja laitoin siirtosarjat tilaukseen...
            Mistä tilasit? Harkinnassa tehdä siirtosarjat itse, kun ovat hävyttömän hintaisia.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • smeagul
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 334
              • Salo

              Originally posted by tuningg View Post
              Itekki ruvennu miettimään tota prätkäkorttia mut varmaan vasta 2012 kesälle. Mut jos ajais kortin jo tänä kesäna valmiiks nii saiskohan jostain vuokrattua prätkää? Muutenhan se on sit sama ajaako sen kortin nyt vai vuoden päästä. Eikä muuten prätkäkuumetta helpota yhtään et tuttu hommas tälle kesälle R6sen,alkaa kuume olla jo sellasta 39 asteista Jos vaa jostain sais suht halvalla vuokralle pärrän nii varmasti ajan kortin sitte tänä kesänä.
              Kannattaa ajaa viimeistään ensi kesänä! Mä ajoin kortin nyt keväällä (keskiviikkona oli käsittelykoe ja inssi) ja autokoulun opettaja sanoi, että vuonna 2013 kortti muuttuu sellaiseksi, että käsittelykoe ja inssi pitää uusia kolmen vuoden välein. Lisäksi se vaikuttaa vielä niin, että vaikka olisit ajanut B-kortin ennen vuotta 2013 ja ajat A-kortin 2013 tai jälkeen, vaikuttaa se myös B-korttiin, jolloin joudut uusimaan B-inssin viiden vuoden välein. Rahastustako?

              ps. Maanantaina olis tarkotus kattoa jos hakis yhen 2003 zx-6r:n pois kuleksimast
              My BMW is using what your hybrid is saving

              E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
              ex E34 520i 24V -91

              Originally posted by Rockford
              Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

              Comment

              • Eetu
                Banned
                • Oct 2008
                • 2843

                Originally posted by smeagul View Post
                Kannattaa ajaa viimeistään ensi kesänä! Mä ajoin kortin nyt keväällä (keskiviikkona oli käsittelykoe ja inssi) ja autokoulun opettaja sanoi, että vuonna 2013 kortti muuttuu sellaiseksi, että käsittelykoe ja inssi pitää uusia kolmen vuoden välein. Lisäksi se vaikuttaa vielä niin, että vaikka olisit ajanut B-kortin ennen vuotta 2013 ja ajat A-kortin 2013 tai jälkeen, vaikuttaa se myös B-korttiin, jolloin joudut uusimaan B-inssin viiden vuoden välein. Rahastustako?

                Ensi keväänä hommaan itsekkin A kortin, juurikin tuosta syystä..

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5150
                  • Joensuu

                  Originally posted by Eetu View Post
                  Ensi keväänä hommaan itsekkin A kortin, juurikin tuosta syystä..
                  Käy jo kesällä / syksyllä, niin jää keväällä enempi rahaa pärrään ja varusteisiin

                  Jos rahasta tiukkaa, niin senhän saa kuulemma useempaankin osaan.

                  Mitäs maksaa kortti nykysin? Muistelen et keväällä 2001 harjotusluvilla ois piikkikortti maksanut 1800 markkaa kaikenkaikkiaan.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Eetu
                    Banned
                    • Oct 2008
                    • 2843

                    Originally posted by ruupanen View Post
                    Käy jo kesällä / syksyllä, niin jää keväällä enempi rahaa pärrään ja varusteisiin

                    Jos rahasta tiukkaa, niin senhän saa kuulemma useempaankin osaan.

                    Mitäs maksaa kortti nykysin? Muistelen et keväällä 2001 harjotusluvilla ois piikkikortti maksanut 1800 markkaa kaikenkaikkiaan.

                    Tälle kesälle niin paljon menoja, ettei pysty vielä hankkimaan.. Kortin hommaan ensivuonna.. Pyörää sitten joskus, kun on vakituinen työ ja yms kunnossa.

                    Comment

                    • väiski525
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2572
                      • Vantaa

                      Originally posted by smeagul View Post
                      Kannattaa ajaa viimeistään ensi kesänä! Mä ajoin kortin nyt keväällä (keskiviikkona oli käsittelykoe ja inssi) ja autokoulun opettaja sanoi, että vuonna 2013 kortti muuttuu sellaiseksi, että käsittelykoe ja inssi pitää uusia kolmen vuoden välein. Lisäksi se vaikuttaa vielä niin, että vaikka olisit ajanut B-kortin ennen vuotta 2013 ja ajat A-kortin 2013 tai jälkeen, vaikuttaa se myös B-korttiin, jolloin joudut uusimaan B-inssin viiden vuoden välein. Rahastustako?

                      ps. Maanantaina olis tarkotus kattoa jos hakis yhen 2003 zx-6r:n pois kuleksimast
                      juu tää oli uutisissakin joku päivä. pitää kyl ajaa se kortti ennen tota ja sitä pärrää kattoa sit ku saa ton bemarin maksettua pois
                      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                      - MB s205 220cdi -15
                      - Volvo s80 2.5t -07
                      - mb s211 280cdi -08
                      - e46 320i -03
                      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                      - e46 320d Individual "m-sport" -04
                      - e39 525i -01

                      Comment

                      • huupi
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 1197
                        • Tyrnävä

                        Originally posted by wuoma View Post
                        Niin, kädet väsyy lysyssä kyyhöttämiseen, penkki on kova jne jne. Tekosyitä kaikki, sillä tosiasiallinen syy ainakin itsellä kyykkyinnon lopahtamiseen oli se, että kun oli kerran oli radalla saanut polven maahan ei kadulla hissukseen lipuminen enää tuntunut miltään. Homma meni itsellä niinkin heikoksi etten edes halunnut ajaa radalle pyörällä vaan vein sen aina peräkärryssä, vaikka olikin katulaillinen ja ekana kesänä valot ja kilpi tallella

                        Nyt taas tulin hymyssä suin papattimella kruisailemasta ja laitoin siirtosarjat tilaukseen...
                        Samansuuntaisia ajatuksia myös täällä. Normi työmatka/nurkkapyörimisessä sekä jopa maantiellä kilonen rivineloskyykky hivenen turhauttaa, tuntuu että mielummin ajais jollain muulla. Ei välttämätää niinkään ajoasento tai -mukavuus, vaan se että aina saa pelätä ajokortin puolesta ennen kuin tuntuu kulkevan kunnolla. Tällä hetkellä tuntuu, että olisi kiva kokeilla jotain tehokasta "v2-fighteria", tyyliin Aprilia Tuono, jonka luulen (Huom! luulen ) liikahtavan alakierroksillakin. Ainoa ongelma vaan, että nykyisen kaltainen pyörä pitäisi olla ratapäiviä varten. Siellä tuollainen pyörä on omiaan, onhan se suunniteltukin sellaista varten. Tuo ratahomma on kyllä aivan parasta. Se on juuri niin kuin joku joskus sanoi, että eri tilanteisiin ja tarkoituksiin pitäisi olla omat laitteensa, toisin sanoen talli täynnä vehkeitä. Niinpä tuleekin nykyisin herkemmin lähdettyä perusajoihin autolla kuin mopolla.
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • |auri
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 198
                          • Helsinki

                          Jos ajot on pääasiassa taajamassa ja max 80km/h rajotuksia niin kannattaa kokeilla jotain 450-650 supermotoa, ihan helvetin hauskoja laitteita. Tehot ei ehkä tunnu miltään, mutta älyttömän ketteriä pyöriä ja hauskoja ajaa (keulii jne).

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Ne ovat kyllä hauskoja, mutta samalla äärimmäisen turhauttavia laitteita ajaa jossain muualla kuin radalla. Helvetilliset tärinät, kisaisemmat koneet eivät oikein tykkäää pintakaasulla ajelusta, normaalisti noila ei pysty ajamaan ollenkaan ja pyörä ei oikeastaan koskaan pääse oikeuksiinsa. Sitten jos eksyt sillä maantielle, alkaa polkupyöräkin tuntua mukavalta matkantekovälineeltä. Syheröllä radalla tommoset on sairaan hauskoja, mutta tavalliset kantatietkin ovat aivan liian suoria, että noiden ajo-ominaisuuksista pääsisi nauttimaan. KTM Duke II oli jo semmonen peli, että mikroautoradalla sillä ajaminen oli hauskaa, kaikki muu tylsää.

                            Tonnista Z-kawaa voin kyllä suositella. Kannattaa ainakin käydä koeajamassa. Aprilian Factory R tuonoja näyttäis kans olevan vähän väliä aika sopivaan hintaan jos semmosen haluaa. Kaverin S4R Monsteri on kans ihan kiva peli. Itse ehkä katselisin S2R mallia, niin ei olis syylärit rumentamassa mopoa

                            Mulla on ainakin seuraavia ollu, kaikkian en taida enää muistaa.

                            KTM super duke
                            Ducati 900SS/1000SS
                            Ducati 750SS
                            KTM Duke II
                            Kawasaki ZX-9R
                            Honda XR400r
                            Yamaha WR450
                            Honda CR 250
                            Kawasaki GPZ500R
                            KTM GS250
                            KTM GS350
                            ja kasa jotain kevareita...
                            Last edited by Juppe; 11-06-2011, 17:12.

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Jos on infon kaipuuta, niin seuraavista malleista löytyy omistuspohjaista ajokokemusta. Vastailen kun kerkiän.

                              Yamaha DT125 (1985)
                              Yamaha FZS600 (2001)
                              Suzuki GSX750F (1990)
                              Yamaha TRX850 (1999)
                              Honda Shadow 750 (2005)
                              Suzuki Intruder M1800R (2006)
                              Aprilia RSV1000R (2006)
                              Triumph Scrambler 900 (2006)
                              Buell XB9S (2003)

                              ja nyt alla on

                              H-D XR1200 (2008) http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/HD1.JPG
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • JustAKid
                                Bimmer Rookie
                                • May 2003
                                • 141
                                • Lahti

                                Huhhuh, tulipa kilsoja vkl:na, noin 700km ja keli oli ku morsian Tosin tänään vähän ripsas vettä Lahteen palatessa. Kyllä tuo S1000RR on vaan maukas ajella mutkapätkää :P

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎