Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Originally posted by Peltsii View Post
    Kaikki nuo on jousitukseltaan vajavaisia. Painaviakin ovat. Eikä sillä tehollakaan varsinaisesti juhlita. Jos faitterin haluat, tee itse kilokyykystä tai osta siististi rakennettu
    Aika vähän on tarjolla oikeasti hyvin ja siististi rakennettuja
    Mieluummin ehkä itse viimeistelisin jo valmiiksi nakusta, mikä jousituksessa tökkää mainitsemassani käytössä naku vs. kyykky?

    Senverran on kuumetta että visiin se on figteri/naku ostettava toiseksi pyöräksi syksyllä kun hinnat alkavat olla sopivalla tasolla, Thundercattia ei kannata myydä koska olen sen uutena ostanut ja mittarissa nyt 11080km :think
    Tänäkesänä iskenyt pyöräkärpänen pahasti melkein 5v tauon jälkeen ja crossimiehenä keulittelu ja muu kikkailu on lähellä sydäntä, thinderi ei vaan valitettavasti ko. käyttöön sovellu lainkaan
    Last edited by Jube; 24-07-2014, 18:14.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • Guest's Avatar

      Originally posted by Jube View Post
      Mikä se noista nakuista olisi paras aihio räppäilyyn jos puhutaan -07-10 ikäluokan vehkeistä?
      FZ1-N, Z1000 vai CB1000R :think
      Laita suosiolla ktm superduke

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        Kyl mä ainakin tykkäsin zetalla ajaa ja tulihan sillä vähän yritettyä pelleilläkkin välillä. Myös tuota uudenpaa gen2 zetaa oon ajanu parisataa kilsaa ja kiva sekin oli, ja parempikin kuin gen1. (Yllättävää)

        Tehoissa ei juuri eroa, vai oliko peräti gen1 enemmän vakiona mutta kyllä se gen2 tuntui liikkuvan paremmin. Huomattavasti nopeammin reagoi ainakin kaasuun ym. Tämäkään ei juuri yllätä

        Teharilla ja commanderilla varmaan saa runtua senverran lisää että nostaa keulaakin kevyemmin. Sillä gen2 en kikkaillut koska ei ollut oma pyörä, kaverit kenellä tuollainen on sanoo että nostaa kyllä keulaa kaasullakin. Jos ei muuten niin kytkinpommilla
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Originally posted by Mr.Speed View Post
          Laita suosiolla ktm superduke
          Minulla on crossipyöränä -07 Ktm mutta kyseisen merkin katumallit ei oikein iske
          Neloskoneella sen olla pitää
          Last edited by Jube; 24-07-2014, 19:03.
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8971
            • Kellokoski

            Siitä jubelle:



            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Tässä on optiikka minun makuun

              Tehoa vaan saisi olla 50hv enemmän!
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by Jube View Post
                Minulla on crossipyöränä -07 Ktm mutta kyseisen merkin katumallit ei oikein iske
                Neloskoneella sen olla pitää
                Noista mainituista malleista ottaisin itse kawasakin. Johtuu varmaan siitä että kyseistä merkkiä on ollut vaikka minkälaista. Moottoreissa on luonnetta.

                Nykyään kiinnostaa aika paljon yamaha mt-01. 150Nm 3700rpm

                Muutenkin katupyörän valinnassa kriteerit olisivat mukavuus/fiilistely painotteisia. H-D fatboy olisi myös ainakin kokeilun arvoinen..

                Comment

                • BarFly
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 740
                  • Seinäjoki

                  Tuo hypermotardi on muuten aika vekkuli laitos, kaippa tuosta saisi ihan ok näkösenki kun modais tuon lokari/maski yhdistelmän.

                  Keula ainaki nousee kun osaa
                  e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
                  e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot


                  Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
                  Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
                  Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
                  Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau

                  Comment

                  • olli90~
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 123
                    • Kuopio

                    Originally posted by Jube View Post
                    Tässä on optiikka minun makuun

                    Tehoa vaan saisi olla 50hv enemmän!
                    RR:n palikkaa kiinni koneeseen niin alkaa loikkaamaan tuo mottihan on periaatteessa sama mutta läppärungot pienemmät, eri nokat, eri ohjelmat tietty ja jne..

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5147
                      • Joensuu

                      Originally posted by Mr.Speed View Post
                      Noista mainituista malleista ottaisin itse kawasakin. Johtuu varmaan siitä että kyseistä merkkiä on ollut vaikka minkälaista. Moottoreissa on luonnetta.
                      Kawan 10r koneissa on luonnetta, eritysesti Gen1, mutta kyllä tuollaisesten zeta kawojen koneista on tapettu kaikki ilo. Hyvin tasapaksuja vehkeitä niin koneeltaan, kuin ajoltaankin. 2010 --> on jo sit huomattavasti hauskempi ajettava. Huomattavasti kierrosherkempi kone ja lyhkäsemmät välit jo vakiona.

                      Vaikka itekkin olen mopoissa rivinelos "fani", niin kyllä kiloseista tehasnakuista valinta ois selkeä: supeduke. Hemmetin hauska ja hyvä ajaa. Loistava alusta + jarrut. Siihenkun sais vielä gixxerin koneen, niin se ois täydellinen naku.

                      Seuraavaksi mopoksi olen ajatellut ruttutukun rivistöstä mahdollisimman tuore gixxeri ja maustaa se sitten oman maun mukaan faitteriksi.

                      Nyt mennää alla olevalla K5:sella.



                      Kohtuu onnistunut putkiviritys tuli kyseiseen pyörään:




                      Tää tuli ostettuun vähä hätäpäissään kaverilta pois, kun saatiin hinta kohilleen. Miun piti ajaa tällä tekemättä mitn tää kesä ja vaihtaa sit kauan haaveilemaan K7-K8, mutta lapasestahan tää taas perinteisesti lähti.

                      Kokoputkisto, säädätys, uudet ketjut & rattaat lyhemmillä väleillä, rajottimen poisto, kaikki vilkut tummiks, samoten takavalo, wp:n iskarit ja paljon kaikkea muuta pientä
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5223
                        • Pirkkala

                        Originally posted by Jube View Post
                        Mikä se noista nakuista olisi paras aihio räppäilyyn jos puhutaan -07-10 ikäluokan vehkeistä?
                        FZ1-N, Z1000 vai CB1000R :think

                        Itse sanosin että nuo on tehty säyseään ajoon, jousitus pehmeä jne. Kyykystä saa modaamalla parhaan ilon irti.

                        Tuo z1000 jos on yhtään samanlainen lehmä kun vanhakoppanen 750z niin ei hyvää päivää.

                        Niin ja keulii se vaikka suzuki pv, kun käskijä on oikeaa sorttia. Teholla ei hauskanpidossa ole omasta mielestäni niin isoa roolia. Suoraan ajossa kylläkin. Tosin kyl se 100hv on aika kintaalla vetohommiin.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Gemmi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 3355
                          • Espoo

                          750z saa sen 105hp pikku vireillä, mut ei sekään säväytä enään oikee. että litranen duke tai honda, vääntöö aivan toisella tavalla kun kawassa. tai sitten kyykky mistä teet fighterin

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            Palaan vielä FZ1-N malliin, mikä siitä tekee muita mainitsemiani huonomman?
                            Vakiona tehokkain noista kolmesta (150hv) ja pikku modeilla pääsisi ainakin lähelle 170hv, kone tosin on Hondaa ylävireisempi :think

                            Ulkoisesti Yamaha ja Honda mielyttää, Honda eniten mutta Yamahastakin saa oikein siistin!
                            Yamahan etuna edullisempi hinta: (Toinen tosin 2-kilpinen)




                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Niin ja keulii se vaikka suzuki pv, kun käskijä on oikeaa sorttia. Teholla ei hauskanpidossa ole omasta mielestäni niin isoa roolia. Suoraan ajossa kylläkin. Tosin kyl se 100hv on aika kintaalla vetohommiin.
                            Juu keuliihan tuo cattikin kytkinpommilla tai rytkäyttämällä mutta pointtini oli se että tehoa/vääntöä pitäisi nakussa olla sujuvaan kaasulla keulitteluun, ainakin ykkösellä ja kakkosella!
                            Meinannu catilla mennä parikertaa "yli" kun tulee niin piikkimäisesti ja ylhäällä teho ulos, omaa osaamattomuuttahan se toki on
                            Last edited by Jube; 25-07-2014, 08:39.
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              No ei se jamppi voi paska olla ainakaan myllyn puolesta, FZ1:ssä oli ainakin edellisen generaation R1 motti silloin kun niitä rupes pajalta tulemaan joten kyllä sillä hytti pystyyn nousee. Motti on muutenkin vääntökoneita vielä joten helposti hallittavissa jos nyt sattuu epähuomiossa ajamaan etupyörä ilmaan kohotettuna. Jos ne siihen on padan muuttanut niin sittenhän edelliset lätinät voi unohtaa...

                              Jarrutkaan tuskin on surkeat (katukäyttöön, ratapeliähän tässä ei haettu), eli se mitä joutuu käpistelemään on jousitus. Keula korjaantunee katuräppäilyyn kunnon vietereillä ja öljyillä ja kai sinne takapamppuunkin joku thösning-osa löytyy. Ja jos on rahanpaskaa ni hiilarii ja öölarii koko katiska täyteen

                              Onko alalla tapahtunut viime vuosina joku paradigm-shift tyylinen juttu kun dukaattia ja kotkaa tarjotaan jokapäiväiseen räppäilyyn? Huoltovälit noilla vermeillä kun on ollut jotain ihan muuta kuin japseissa, eli vajaat kymmenen vuotta sitten ei olis tullu mieleenkään ostaa tollasta mutterilinkoa jokapäiväiseen vaivattomaan ajoon.

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by Jube View Post
                                Aika vähän on tarjolla oikeasti hyvin ja siististi rakennettuja
                                Mieluummin ehkä itse viimeistelisin jo valmiiksi nakusta, mikä jousituksessa tökkää mainitsemassani käytössä naku vs. kyykky?

                                Senverran on kuumetta että visiin se on figteri/naku ostettava toiseksi pyöräksi syksyllä kun hinnat alkavat olla sopivalla tasolla, Thundercattia ei kannata myydä koska olen sen uutena ostanut ja mittarissa nyt 11080km :think
                                Tänäkesänä iskenyt pyöräkärpänen pahasti melkein 5v tauon jälkeen ja crossimiehenä keulittelu ja muu kikkailu on lähellä sydäntä, thinderi ei vaan valitettavasti ko. käyttöön sovellu lainkaan

                                En oo noista ajanut kun kawasakilla, mutta jousituksen säädöthän noissa on kaikissa täysin puutteelliset:think
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎