Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1046
    • Lumbriver

    Olen tässä parin viikon sisään ajellu Kawasakin ZX-10R -06(?) ja VN15:ella. Ei ole epäselvyyttä kummalla lähtisin pitkälle reissulle... Tuo "apinakiikku" tärisee, tutisee ja vatkaa +80km/h vauhdeissa niin että näkö sumenee, kuka v***u noilla viittii ajaa?? Ärrästä penkattu n. 180hp takapyörältä, kohtuu lupsakka kampe ajella, ohi pääsee ja taittuu mutkaan kivasti.
    Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
    Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
    Kauppakassina: Hyundai i30 -21
    -Raahe Connection-
    -Team Kärppä- limited edition

    Comment

    • Guest's Avatar

      Yamaha Vmax gen2 olis kiva pyörä seuraavaksi https://www.youtube.com/watch?v=50yE1YpmTX8

      Triumph Rocket III olis myös erittäin mielenkiintoinen. Kuinkahan hirveät vakuutusmaksut lienee? https://www.youtube.com/watch?v=MqpDP7HQMtg
      Last edited by Guest; 09-08-2014, 20:54.

      Comment

      • Tompsoni
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 51
        • ?

        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Se on suhteellista, että mikä on tehokas.. Tuskin on edes 100hp renkaalla tuossa? MTV:llä oli tuo 1600cc ja takarenkaalla jopa päälle 70hp 600cc kyykyssä on jo 100hp tai yli renkaalla... 1000cc luokassa lähennellään jo 200hp takarengastehoja vaparina, ja isommissa enemmän. Tuollainen 1800cc matalakierroksinen HD:n vtwin ei pärjää edes suurimmalle osalle vakioista japsipyöristä.

        Sutiminen ei liene nyt niin kummoinen temppu, toki sutiva HD lienee harvinaisempi.

        Varttimailille vaan näyttämään, että miten nopea se on. Se on jo lähes mille tahansa HD:lle todella kova saavutus, jos pääsee 11s puolelle. 12s ajatkin tuntuvat olevan harvinaisia. Käväsin tänään Kiikalassa kattelemassa, kyllä siellä muutama HD:kin oli, mutta eivät ne taas oikein mihinkään menneet.
        Tuo MTV:n pyörä on yli 30 vuotta vanha kaasari shoveli ja tämä 1800cc ilmeisesti ruisku tc. On noissa hitusen erilaiset luonteet/virityspotentiaalit eli ei kannata suoraan verrata tilavuuksia ja päätellä niiden perusteella tehoja.

        Turha HD:ta on edes verrata mihinkään kyykkäpyörään ku ovat niin erilaiset tekeleet joka kantilta katsottuna ja suunniteltu ihan päinvastasiin tarkotuksiin. Saahan harrikastakin tehoja tommosen kyykkäpyörän verran ulos ku laittaa euroja jonoon tarpeeksi, mutta mitä järkeä? HD:lla ajaessa matka on määränpäätä tärkeämpi ja hd kuskit oikeasti ajavat pyörillään kesällä (hurjimmat talvellakin ).

        Muoviluodit kaivetaan aurinkoisella kelillä talleista ja vingutetaan kumia taajamassa ku pirun raiskaamat pensalenkkarit. Näillä "harrastajilla" saattaa kertyä vuodessa JOPA! 1000 kilometriä mittariin

        Comment

        • väiski525
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2572
          • Vantaa

          Originally posted by Tompsoni View Post

          Muoviluodit kaivetaan aurinkoisella kelillä talleista ja vingutetaan kumia taajamassa ku pirun raiskaamat pensalenkkarit. Näillä "harrastajilla" saattaa kertyä vuodessa JOPA! 1000 kilometriä mittariin

          Mistähän sä tän "faktan" repäsit?
          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

          - MB s205 220cdi -15
          - Volvo s80 2.5t -07
          - mb s211 280cdi -08
          - e46 320i -03
          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
          - e46 320d Individual "m-sport" -04
          - e39 525i -01

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Tuusulantien päässä...

            https://www.rbracing-rsr.com/113orca.htm Tuolta patti niin alkaa HD:nkin kumia vituttamaan oikein urakalla.


            132cid turbopata eli 2.16 litrainen


            139cid vapari ja tämän tekee 2.3 litraa
            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • Tompsoni
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 51
              • ?

              Originally posted by väiski525 View Post
              Mistähän sä tän "faktan" repäsit?
              Tämä "fakta" oli 100% huumoria Oli tarkotus lisätä huumori varoitus tohon alkuun mutta en jaksanut enää näpyttää Oli tarkoitus tuoda tuolla vain esiin tätä yleistä linjaa miten dissataan muiden pyörä tyyppejä ja nostetaan sitä omaa pykälää paremmaksi.

              Kaikki me haetaan moottoripyöräilyistä erilaisa fiiliksiä joten turha näitä pyöriä on vertailla keskenään. Minun puolesta jokainen ajakoon millä itse tykkää. Pääasia on että itse nauttii koska tämähän on ihan puhdas nautinto laji

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                Eikös se ole vähän sama jos yrittää HD:sta tehdä performance-pyörää kuin yrittäis siipi-Cadillacista tehdä rata-autoa. Yhtä hedelmällistä. Ei se ole alkuunkaan siihen tarkoitettu, ja sen kyllä huomaa. Vaikka laittais miten ison patin siihen, niin muut ominaisuudet ei riitä. Koko pyörän saa vaihtaa, jos HD:lla haluaa kovaa päästä (ja pystyä ajamaan).

                En ole ikinä tajunnut niitä kavereita, jotka alkaa HD:n suorituskyvyllä kehumaan. Ei se ole siihen tehty, siihen on eri vehkeet. Pitäis yrittää vaan myöntää se ja käyttää pyörää siihen mihin se on suunniteltu. Voisin mäkin HD:lla nakkarilla käydä, mutta ei tulis mieleen lähteä uhoamaan kyykkymiehille kiihtyvyydestä tai haastamaan rata-ajossa.
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by Tylyttäjä View Post
                  En ole ikinä tajunnut niitä kavereita, jotka alkaa HD:n suorituskyvyllä kehumaan. Ei se ole siihen tehty, siihen on eri vehkeet. Pitäis yrittää vaan myöntää se ja käyttää pyörää siihen mihin se on suunniteltu. Voisin mäkin HD:lla nakkarilla käydä, mutta ei tulis mieleen lähteä uhoamaan kyykkymiehille kiihtyvyydestä tai haastamaan rata-ajossa.
                  Ala nyt vielä ylistämään sitä maailman parasta K5 pärrääs tähän lopuksi? Eikait tässä kukaan ole mitään uhonnut? Saati puhunut kiihtyvyydestä tai rataominaisuuksista?

                  Minusta nuot harrikat kulkee vartilla varsin mukavasti https://www.youtube.com/watch?v=xXp1NtRQCM0 Esim. putki/softaviritteisellä ZZR1400 kwaakulla ei ole mitään saumaa tuon kanssa.

                  Comment

                  • Tomppa80
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2088
                    • Raahe

                    Mikä sankari tämä Tylyttäjä oikein on? Vittu että saatiin hyvät naurut, tunteeko joku tuon ja osaa sanoa.

                    Minä ohimennen mainitsin, että kivasti vetää kaverin mopo, niin tämä alkaa vouhkaseen hulluna jostain muovimoposta. Kyseenalaistaa VÄLITTÖMÄSTI KAIKEN, ja jätkä ei tiedä edes mistä puhutaan. Vissiin se oli haastamassa strippillekkin...

                    Mectec:in moottori ei varmasti pärjää huipputehossa millekkään kyykylle, enkä ole väittänyt mitään muutakaan.

                    Mielipiteet on kuin persereikiä, jokaisella on omansa ja joka on yleensä paras.

                    Tällaisen palstan tarkoituskin on herättää keskustelua, ideahan on just tämä, mutta tuollainen lyttääminen jostain asiasta josta ei edes tiedä mitään on aika shaissea. Ja oman mielipiteen toitottaminen, että se on paras ja ainut oikea juttu on myös aika arvelluttavaa touhua.

                    Valitettavasti provosoiduin äärimmilleen tästä asiasta, ja jos se oli tarkoituskin niin onnistuit 100%, mutta en usko, että tarkoitus oli.

                    Jokaiselle nyt on varmaankin tullut selväksi, että Suzuki on paras ja mielellään sellainen kun Tylyttäjällä on? ja v-muodossa olevat 2- sylinteriset moottorit ovat tehottomia, väännöttömiä, paskoja ja perkele tärisevätkin vielä!

                    2-japanin mopoa on olemassa jotka voisin ostaa miettimättä jos rahaa olisi tarpeeksi. SP-2 honda ja uusi v-max, eli tykkään myös japseista, olen avoin kaikelle, enkä lyttää mitään tietämättäni asiasta mitään.

                    Kaverin pyörä on Nigh Train -08 Moottorin speksit 140hv. 180nm.
                    Last edited by Tomppa80; 10-08-2014, 07:24.
                    Mercedes Benz E -07
                    BMW 523i -96
                    Volvo v70t5 -99
                    Harley Davidson Electra Glide -00
                    Solifer SM -75

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Lähinnähän nuo kommenttini oli vastapalloa siihen, kun meinataan että harrikan koneessa on tehoa hurjasti ja mahtavasti, ja toinen meinaa että kyykyillä pitää vinguttaa 13000rpm jos johonkin meinaa päästä jne... Ottaako niin pahasti sielusta kun vähän heittää vastapalloa näihin, että pitää alkaa narisemaan? HD on kruisailuun tehty vehje, ei sillä ole mitään tekemistä suorituskyvyn kanssa. Vaikka nyt joku linkittää jonkun videon stripille rakennetusta HD:sta, niin se ei muuta asiaa. Toki saa nämä kommentit ottaa tosissaan ja vetää hernettä nenään, jos haluaa

                      K5 on ihan ok, mutta kaippa se kohta 10v ikäisenä alkaa olemaan vähän vanhanaikainen. Jätkät voi sitten lukea tämän tietysti niin, että tässä taas ylistän sitä
                      Last edited by Tylyttäjä; 10-08-2014, 08:15.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Tomppa80
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 2088
                        • Raahe

                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Lähinnähän nuo kommenttini oli vastapalloa siihen, kun meinataan että harrikan koneessa on tehoa hurjasti ja mahtavasti, ja toinen meinaa että kyykyillä pitää vinguttaa 13000rpm jos johonkin meinaa päästä jne... Ottaako niin pahasti sielusta kun vähän heittää vastapalloa näihin, että pitää alkaa narisemaan? Toki saa ottaa tosissaan jos haluaa

                        K5 on ihan ok, mutta kaippa se kohta 10v ikäisenä alkaa olemaan vähän vanhanaikainen. Jätkät voi sitten lukea tämän tietysti niin, että tässä taas ylistän sitä
                        Et korjaa enään vouhotustasi Suzukista ja lyttäämiäsi H-D:een koneita pistämällä hymiöitä ja "heittämällä vastapalloja". Pelle ku pelle.

                        Kyllä vain 140hv ja 180nm. puolta pienemmillä kierroksilla kuin muovimopot huutaa tuota tehoa, tuntuu ihan tehokkaalta.
                        Mercedes Benz E -07
                        BMW 523i -96
                        Volvo v70t5 -99
                        Harley Davidson Electra Glide -00
                        Solifer SM -75

                        Comment

                        • Tompsoni
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 51
                          • ?

                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Lähinnähän nuo kommenttini oli vastapalloa siihen, kun meinataan että harrikan koneessa on tehoa hurjasti ja mahtavasti, ja toinen meinaa että kyykyillä pitää vinguttaa 13000rpm jos johonkin meinaa päästä jne... Ottaako niin pahasti sielusta kun vähän heittää vastapalloa näihin, että pitää alkaa narisemaan? HD on kruisailuun tehty vehje, ei sillä ole mitään tekemistä suorituskyvyn kanssa. Vaikka nyt joku linkittää jonkun videon stripille rakennetusta HD:sta, niin se ei muuta asiaa. Toki saa nämä kommentit ottaa tosissaan ja vetää hernettä nenään, jos haluaa

                          K5 on ihan ok, mutta kaippa se kohta 10v ikäisenä alkaa olemaan vähän vanhanaikainen. Jätkät voi sitten lukea tämän tietysti niin, että tässä taas ylistän sitä
                          Ei minun mielestä kukaan ole kehunut ja ylistänyt hd:n ylivoimaista tehoa ja suorituskykyä vaan ilmaissut tyytyväisyytensä pyörän kulkuun. Ilmeisesti sulla ei ole mitään oikeaa tietoa hd:n koneista ja suorituskyvyistä kun vertaat shovelia ja tc:tä suoraan keskenään?

                          Eikä minun mielestä kukaan ole meinannut että kyykyt ei kulje alle 13000 kiekan mihinkään. Kaveri vaan meinas että jos hakis moottoripyöräilystä tehoa niin vinguttais kyykyllä jne jne.

                          Omassa hoodeessa ei ole ikinä loppunu teho kesken. Aina on riittäny mulle. Haittaaks se? Sitten ku en enää nauti itse pyörällä ajamisesta niin sama ostaa joku muovinen halpa pyörä ja umpikypärä. Sitä ennen ei kuitenkaan ole ku yksi ja ainoa merkki minkä kelpuutan

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Se on jo lähes mille tahansa HD:lle todella kova saavutus, jos pääsee 11s puolelle. 12s ajatkin tuntuvat olevan harvinaisia.
                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            HD on kruisailuun tehty vehje, ei sillä ole mitään tekemistä suorituskyvyn kanssa. Vaikka nyt joku linkittää jonkun videon stripille rakennetusta HD:sta, niin se ei muuta asiaa.
                            Niin että ei muuta asiaa miksikään vaikka laittaa elävää kuvaa todisteeksi? Tuo rust racingin harrikka on 2 litranen big twin tyyppinen, kaasuttimilla ja normaali kytkimellä. Vartilla mennään matalia 9 sekunnin aikoja loppunopeuksien huidellessa 240km/h. En tiedä onko tälle kesälle päässyt jo kasin puolelle

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              On se nyt herkkää sitten.. Niin pahasti ottaa näköjään egoon, että pitää alkaa pelleksi haukkumaan yms.. Noilla kommenteilla on vielä varaa arvostella muita, heti lähdetään henkilöä haukkumaan jos laittaa vähän vastaväitteitä laitteista Harrikat on sitten tosi nopeita ja tehokkaita. Ainakin kun laittaa kakslitrasen tarvikekattilan (ei HD:n kone), jolla pääsee about samaan kun oikeilla koneilla litrasena. Nyt on kaikki varmaan tyytyväisiä. Ootte varmaan ihan mukavia jätkiä, mutta netissä provosoidutte kovin helposti.
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • Tompsoni
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2005
                                • 51
                                • ?

                                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                                On se nyt herkkää sitten.. Niin pahasti ottaa näköjään egoon, että pitää alkaa pelleksi haukkumaan yms.. Noilla kommenteilla on vielä varaa arvostella muita, heti lähdetään henkilöä haukkumaan jos laittaa vähän vastaväitteitä laitteista Harrikat on sitten tosi nopeita ja tehokkaita. Ainakin kun laittaa kakslitrasen tarvikekattilan (ei HD:n kone), jolla pääsee about samaan kun oikeilla koneilla litrasena. Nyt on kaikki varmaan tyytyväisiä. Ootte varmaan ihan mukavia jätkiä, mutta netissä provosoidutte kovin helposti.
                                Tuntu olevan herralla itsellään herkkää ku jotku ilmoittaa ajavansa mielummin harrikalla ku kyykkypyörällä Eihän kukaan ole edelleenkään väittänyt harrikoita tosi nopeiksi ja tehokkaiksi vaan ilmoittanut tyytyväisyytensä pyörän tehoihin ja suorituskykyyn. Kannattaako tommosesta provosoitua ja alkaa heti vertailemaan pyörätyyppejä keskenään? Kaikilla ei kiinnosta ajaa 300 km/h.

                                Onkos tuossa sun pyörän koneessa paljon vakio-osaa jäljellä? Taitaa olla sekin hyvin pitkälti tarvikeosista koottu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎