Announcement

Collapse
No announcement yet.

Focus RS500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    #61
    Onhan tuo mielenkiintoinen auto (etuvetoiseksi ) mutta olkootkin vaikka kuin nopeampi kuin oma m3 (?) niin en ihan heti vaihtais tuohon... tuo mattamusta sopii kyllä hyvin koriin

    Comment

    • datzka
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 778
      • Jyväskylä

      #62
      Originally posted by Micce///M View Post
      Vaikka olisikin rahaa ostaa kyseinen auto, niin en sitä vetotavan takia edes harkitsisi vaikka muuten vaikuttaakin todella maukkaalta paketilta. Ehkä en osaa ajaa etuvedolla tai jotain muuta, mutta valitettavasti autoon se ei kuulu. Oikeestaan ei edes kiinnosta vittuakaan onko etuveto nopeempi soralla kun takaveto, fysiikan lait pätee kuitenkin tienpinnalla mihin ferrari tai tuo kippo on tehty. Eikä muuten tulisi mieleenkään mennä raapimaan hiekalla 58t€ fordin kylkiä.
      Tässä tapauksessa ne piirtää kellä on liitua, aika paljon noilla mitsuilla&subaruillakin tunnutaan raapivan hiekalla.. Hintakin lienee sama. En itsekkään lähtis noin kalliilla autolla leikkimään, mutta toisaalta eipä mulla olisi varaakaan. Todennäköisesti joka tollaiseen sijoittaa uutena liki 60ke ei sitä viimeisillään osta, jolloin ei välttämättä mene maailma rikki vaikka siihen ajan kanssa kiven iskeymiä tuleekin. Voihan sen tarpeen vaatiessa maalata uudelleen, käyttöä vartenhan noi on.

      Itse en taas ymmärrä niitä kuskeja, jotka vetää muna pystyssä ydinkeskustoissa "tuhattajasataa".
      ///M3 97-

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4319
        • Kannus/Kokkola

        #63
        Alusta ja säädöt WRC:stä Mahtaa olla hieno viedä etuveto focusta neliveto WRC:n alustasäädöillä.

        Monikohan tuota revoknuckle etutuentaa mainostavasta asiantuntijasta osaa omin sanoin kertoa:

        a) mitä ominaisuutta sillä on haluttu miedontaa/korostaa
        b) miksi kyseinen ominaisuus esiintyy etuvetoisessa autossa
        c) mitä eroa sillä on aiempaan etutuentaan
        d) mihin sen "paremmuus" perustuu vrt. aiempi tuenta
        e) onko sillä mahdollisesti jotain huonojakin puolia (eikai sentään?)

        En ole suuremmin kyseiseen automalliin perehtynyt, mutta moni tuntuu mainostavan alustaa. Onko tässä jotain uutta ja erikoista alustassa aiempiin malleihin nähden ?


        Eipä siinä. Hienoa että autotehtaat vielä nykypäivänä tekevät tämmöisiä kunnon HC malleja eikä mitään tehosekottimen koneella varustettuja kukkia ja merituulta puhaltavia malleja.
        Last edited by Maza; 31-03-2010, 22:39.

        Comment

        • TomPeelo
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 133
          • Kokkola City

          #64
          Originally posted by Maza View Post
          Alusta ja säädöt WRC:stä Mahtaa olla hieno viedä etuveto focusta neliveto WRC:n alustasäädöillä.

          Monikohan tuota revoknuckle etutuentaa mainostavasta asiantuntijasta osaa omin sanoin kertoa:

          a) mitä ominaisuutta sillä on haluttu miedontaa/korostaa
          b) miksi kyseinen ominaisuus esiintyy etuvetoisessa autossa
          c) mitä eroa sillä on aiempaan etutuentaan
          d) mihin sen "paremmuus" perustuu vrt. aiempi tuenta
          e) onko sillä mahdollisesti jotain huonojakin puolia (eikai sentään?)

          En ole suuremmin kyseiseen automalliin perehtynyt, mutta moni tuntuu mainostavan alustaa. Onko tässä jotain uutta ja erikoista alustassa aiempiin malleihin nähden ?


          Eipä siinä. Hienoa että autotehtaat vielä nykypäivänä tekevät tämmöisiä kunnon HC malleja eikä mitään tehosekottimen koneella varustettuja kukkia ja merituulta puhaltavia malleja.
          Onko Matilla ollut huono ilta eilen kun kritisoit nuin paljon "kunnon"
          "Rs Escorttia".

          Samaa mieltä siinä että hienoa tulee vielä kunnon moottoreillakin autoja ettei vain niitä alle 130g päästäviä vessoja joilla saa paikallisesta parkkitalosta 10% alennusta parkkipaikasta!!
          One and only Bmw M5 s85

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #65
            Originally posted by datzka View Post
            Puhutaanko tässä nytten ferrareista, lamboista? Tietääkseni autosta joka nimenomaan perustuu wrc pohjaisesta autosta. Silloin todennäköisesti ostajakuntaakin on aika paljon lajin fanaatikkoja tahi lajista kiinnostuneita. Olin viikonlopun englannissa katsomassa kilpailuja ja siellä nämä focukset olivat todella yleisiä, siis rs:t.

            Ferrarit, porschet yms. superautot ovat aivan eri kastia, kun tälläinen focus. Niitä käytetään tässä sun esimerkissäs. joten musta aika paska vertaus.
            Samat fysiikan lait pätee niin jokkisautossa kuin LM-protoissakin

            Originally posted by Maza View Post
            Alusta ja säädöt WRC:stä Mahtaa olla hieno viedä etuveto focusta neliveto WRC:n alustasäädöillä.

            Monikohan tuota revoknuckle etutuentaa mainostavasta asiantuntijasta osaa omin sanoin kertoa:

            a) mitä ominaisuutta sillä on haluttu miedontaa/korostaa
            b) miksi kyseinen ominaisuus esiintyy etuvetoisessa autossa
            c) mitä eroa sillä on aiempaan etutuentaan
            d) mihin sen "paremmuus" perustuu vrt. aiempi tuenta
            e) onko sillä mahdollisesti jotain huonojakin puolia (eikai sentään?)

            En ole suuremmin kyseiseen automalliin perehtynyt, mutta moni tuntuu mainostavan alustaa. Onko tässä jotain uutta ja erikoista alustassa aiempiin malleihin nähden ?


            Eipä siinä. Hienoa että autotehtaat vielä nykypäivänä tekevät tämmöisiä kunnon HC malleja eikä mitään tehosekottimen koneella varustettuja kukkia ja merituulta puhaltavia malleja.
            Siis toi liittyy kai jotenkin ohjauksen vetelyyn tmv. ? Saadaanko sillä sitten pienempi steering offset/scrub radius tai jotain... Mut nollapisteohjaushan on etuvedoissa vanha keksintö jo , ja eikö sillä just tapeta ohjaustuntuma.


            EDIT: On niitä oikeasti haluttaviakin foorteja (mutta toi etuvetonen korisarjachiptuning-Focus ei ole niitä)

            Last edited by petrolhead; 01-04-2010, 16:41.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #66
              Originally posted by petrolhead View Post
              On niitä oikeasti haluttaviakin foorteja (mutta toi etuvetonen korisarjachiptuning-Focus ei ole niitä)
              Mihin sulla unohtui Sierra Cosworth/RS500/XR8? Kovia vehkeitä, vaikka eräs lippispäinen dohc-turbo-intterkuurel-nörtti niiden kurssia täällä kotomaassa ehkä onkin hieman laskenut.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • ss320
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 485
                • ...

                #67
                vois ford laittaa jonkun takavetomallin markkinoille..... miksköhän niin moni nykyään on etuvetonen (yleensä automerkit), ? :think
                Last edited by ss320; 01-05-2010, 08:36.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #68
                  Originally posted by ss320 View Post
                  vois ford laittaa jonkun takavetomallin markkinoille..... miksköhän niin moni nykyään on etuvetonen (yleensä automerkit), ? :think
                  lyhyesti: etuvetoinen on halvempi valmistaa, kevyempi, yllätyksettömämpi ajaa jne jne.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • e46 ci
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 583

                    #69
                    Jotenkin tuo rs on vain volvokoneen chippivirityksen oloista vaikka väri onkin hieno. Jos haluttavista voorteista puhutaan tässä hyvä vaihtoehto..

                    ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #70
                      Originally posted by e46 ci View Post
                      Jotenkin tuo rs on vain volvokoneen chippivirityksen oloista vaikka väri onkin hieno. Jos haluttavista voorteista puhutaan tässä hyvä vaihtoehto..

                      http://www.autotoday.fi/modules/util...-Ford-GT-4.jpg



                      -fixed

                      EDIT: plus tämä:


                      Uuden ja vanhan version kun näkee rinnakkain niin tietää kummalla lähtis.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11675
                        • Kouvola

                        #71
                        Tuoreessa EVO:ssa oli juttua, että Mountune tarjoaa reilulla 2000 punnalla pakettia RS:ään, millä speksit samoiksi mitä RS500:ssa eli aika paljon tulee mattamustalle värille hintaa. Joskus aikoinaan Focus ST niisti Mountunen lastuttamana myös vakion RS:n. Taitaa Youtubessa olla videokin tuosta jossen väärin muista..

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4319
                          • Kannus/Kokkola

                          #72
                          Originally posted by Esko View Post
                          Tuoreessa EVO:ssa oli juttua, että Mountune tarjoaa reilulla 2000 punnalla pakettia RS:ään, millä speksit samoiksi mitä RS500:ssa eli aika paljon tulee mattamustalle värille hintaa. Joskus aikoinaan Focus ST niisti Mountunen lastuttamana myös vakion RS:n. Taitaa Youtubessa olla videokin tuosta jossen väärin muista..
                          Voi voi kun alkavat noita 83mm porauksella olevia lastuttamaan. Ilman kristallipalloakin voi ennustaa "muutamia" moottorituhoja.

                          Comment

                          • TarD
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 80
                            • Tampere

                            #73
                            Originally posted by Maza View Post
                            Voi voi kun alkavat noita 83mm porauksella olevia lastuttamaan. Ilman kristallipalloakin voi ennustaa "muutamia" moottorituhoja.
                            Ainakin näissä ¨pikkuvolvoissa¨ tuo 300-350hv rupee oleen tolle 83mm lohkolle ,myrkkyä. Mutta luulenpa, että tuo RS:än lohko on putkitettu.
                            Japan red E91 M-sport 320D man.

                            Audi S4 -2000

                            BMW E46 320D - 04 semi M-sport

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎