Announcement

Collapse
No announcement yet.

A8 vs. 530 (vai joku muu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #46
    Originally posted by AlliumPorrum View Post
    Niin oliko kellään tästä hajua..?
    Suksipussin on saanut, kaatuvia penkkejä ilmeisesti ei. Siis jos kyse on yhä E65:stä.
    E39 528iA

    Comment

    • AlliumPorrum
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 316
      • Suomi

      #47
      Juu nimenomaan E65:ttä tarkoitin. Eli lisätäänpä siis pakollisten varusteiden listalle suksipussi ;=)

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by AlliumPorrum View Post
        Juu nimenomaan E65:ttä tarkoitin. Eli lisätäänpä siis pakollisten varusteiden listalle suksipussi ;=)
        Tuolla on E65:n Saksan hinnastot pdf-muodossa vuosilta 2001-2008, tutkipa niistä mitä varusteita autossa kannattaisi/voisi olla: http://www.7-forum.com/modelle/e65/preise.php
        E39 528iA

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #49
          Originally posted by TJJ View Post
          Tuolla on E65:n Saksan hinnastot pdf-muodossa vuosilta 2001-2008, tutkipa niistä mitä varusteita autossa kannattaisi/voisi olla: http://www.7-forum.com/modelle/e65/preise.php
          Juu hyvällä säkällä siellä on jääkaappi suksiluukun tilalla.

          Comment

          • AlliumPorrum
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 316
            • Suomi

            #50
            Juu kyllä tuo E65 polttelee nyt koko ajan enemmän, kiitos vaan ajatuksen herättämisestä kaikille :=) A8 kun on näköjään sittenkin selkeästi kalliimpi tuoda Suomeen; jostain syystä verot ovat monta tonnia suuremmat kuin seiskassa ja hankintahinnassakin on selvä ero Saksan päässä. Käytännössä seiskaa pystyy tuomaa -05 faceliftinä samalla hinnalla kuin mitä jonkun -03 A8:n.

            Liekkö itse asiassa 530D:n ja 730D:n välillä suurtakaan eroa käyttökuluissa? Dieselveroa ehkä vähän enemmän ja renkaat hiukka kalliimmat yms. pientä, mutta eikös nuo muuten ole perustekniikaltaan ja huoltokuluiltaan suht vastaavia? Eli tuokaan ei liene hyvä syy olla ostamatta seiskaa (nimim. näin perustelet vaimolla seiskasatasen ostamisen, "sehän kun on näet suorastaan järkevää") ;=)

            740D olisikin kai sitten taas jos ihan toinen juttu, mutta ei lähdetä sille tielle...

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              #51
              Originally posted by AlliumPorrum View Post
              Liekkö itse asiassa 530D:n ja 730D:n välillä suurtakaan eroa käyttökuluissa? Dieselveroa ehkä vähän enemmän ja renkaat hiukka kalliimmat yms. pientä, mutta eikös nuo muuten ole perustekniikaltaan ja huoltokuluiltaan suht vastaavia? Eli tuokaan ei liene hyvä syy olla ostamatta seiskaa (nimim. näin perustelet vaimolla seiskasatasen ostamisen, "sehän kun on näet suorastaan järkevää") ;=)

              740D olisikin kai sitten taas jos ihan toinen juttu, mutta ei lähdetä sille tielle...
              Kyllä ne huoltohinnat kokolailla samoissa summissa pyörii. En näkisi tuota minään esteenä seiskan hankinnalle. Paljonkos ajattelit tuolla 730d:llä ajella vuodessa? Ihan siksi kysyn kun tuo diesel ei välttämättä ole se järkevin hankinta, jos kilometrejä tulee kovin vähän. Dieselvero on tuossa jo jonkun verran ja jos poliitikot nyt ajavat sen dieselin veronkorotuksen läpi, niin ensi tai seuraavana vuonna, dieselin pumppuhinta nousee vähintään 8 senttiä litralta. Ottaen huomioon, että polttoaine sisältää myös alvin, nousee hinta varmaankin n. 10 senttiä ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, huoltamot nostavat samalla omia katteitaan parilla sentillä. Kaikenkaikkiaan se diesel ei välttämättä ole se oikea vaihtoehto.

              Comment

              • AlliumPorrum
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 316
                • Suomi

                #52
                Semmonen 40tkm tulee vuoteen ajoa. Käytännössä 740i olisi bensavehkeistä eka mielestäni "riittävä" kone, 3.0i:ssä ei mielestäni vääntö piisaa tuon koko luokan vehkeeseen.

                Jos siis nyt ostaisi jonkun ~100 - 150tkm ajetun peli, olisi siinä 4 vuoden päästä mittarissa 250 - 300 tkm. Ei kait pitäisi olla isokaan haaste tuolle tekniikalle?
                Last edited by AlliumPorrum; 25-10-2010, 11:57.

                Comment

                • kiljubuu
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 385
                  • turku

                  #53
                  Itellä oli ennen -05 e60 535d ja tuli laitettua tilalle -04 a8 3.0tdi niin kyllä sanoisin että a8 sissa aikamoinen rengasmelu, vähintään samaa luokkaa kun bemarissa ellei suurempi! Muuten auto äärimmäisen mukava ajaa(vaikkakin aika laiska) ja nelivedolla kelpaa päästellä näillä keleillä Myöskin madallus on halpaa kun vähän näyttää vähän ilmajousitukselle vag-comia niin johan tippuu !

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎