Viime vuonna tähän aikaan oli itselläni kevytperävaunun hankinta ajankohtainen. Kärry tuli pääasiassa polttopuu-, rakennustavara- ja kelkkahommiin. Muutaman päivän tutkailun ja hintojen vääntämisen päätteeksi päädyin Respo 351 L15 eli tähän malliin tällä kuomulla. Todella mukava ajaa kelkkaa kyytiin, kiitos kaasuiskarin kipissä. Jos nyt pitäisi hommata vastaava kärry niin hommaisin edelleen saman. En usko, että näissä hitsatuissa malleissa ihan mahdottomasti eroja on valmistajien välillä (ettei vaan kasattaisi samassa paikassa Virossa), lähinnä se loppuhinta ratkaisee sitten kuitenkin. Itse ostin Respon V561L venetrailerin samalla, joten kokonaishinta oli sitten suhteellisen huokea.
Peräkärryä hankkimassa
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMikäli valinta ei ole alumiinikärry vaan "peltikärry",niin ehdottamasti sitten kuumasinkitty.Ei sähkösinkinkitty.Sähkösinkityt kun tuppaa ruostumaan paljon nopeammin.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Majavan kärryjä voisin kehua kohtuu hyvälaatuisiksi. Olen useampaa kärry merkkiä myynyt mutta tuohon merkkiin ei ole tarvinnut takuuseen vaihdella muistaakseni mitään. Myyty siis kuitenkin satoja kärryjä. Niin ja perus käytöön 1-akselinen lehtijousilla, jarrullisissa sitten kaivataan sitä toista akselia kun massat kasvaa.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostMajavan kärryjä voisin kehua kohtuu hyvälaatuisiksi. Olen useampaa kärry merkkiä myynyt mutta tuohon merkkiin ei ole tarvinnut takuuseen vaihdella muistaakseni mitään. Myyty siis kuitenkin satoja kärryjä. Niin ja perus käytöön 1-akselinen lehtijousilla, jarrullisissa sitten kaivataan sitä toista akselia kun massat kasvaa.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOsaisitko sanoa, kenen valmistajan nuo IKH:n isommat yksi- ja kaksiakseliset kärryt ovat? Majavaa ovat ilmeisesti aina 150 x 300 asti, mutta sen jälkeen, ei ainakaan Majava omalla merkillään myy isompia kärryjä. Kiinnostaisi ihan siksi, kun tuolta voisi näillä näkymin saada parhaan kärryn hinta/laatu-suhteeltaan.Pienemmät on tosiaan osittain Majavan tekemiä, taisi olla ainakin huonommat navat kuin 100% Majavan kärryissä. Bauhaussiin taisi tulla huomisesta eteenpäin ainakin 1 kärry malli tarjoukseen, käy katsoon mitä sieltä löytyy
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Kova-Luu View PostNyt tartteis sitten hommata kärry. Meinasin tuota Farmin 330T mallia. Kantavuutta on se 500kg ja kahden vuoden takuu. Ilmeisesti ne Respot valmistetaan Virossa?? Onkos niissäkin sama takuu? Mitä muita eroja? :thinkNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Tuollanen JT-Trailer tuli hommattua koossa 3000 x 1500 ja 350 laidoilla, siihen päälle metrinen kuomu. Hyvin mahtuu crossi myös kuomun alle ja muutenkin muuttohommissa ym.. tilava kärry, hinta/laatu suhde kohdallaan. Kärryssä siis kaasujousitettu kippi ja perälauta kestää ramppina mönkijälle ym..
Comment
-
-
Kärryn hankinta alkaisi olla ajankohtainen joten kysellään kokemuksia
Kriteereinä olen pitänyt seuraavia asioita:
Lavakoko vähintään 325x150 tai 350x150
Yksiakselinen
100cm tai 120cm kuomulla varustettu
Mietinnässä ainakin seuraavat kärryt:
AKU 350LP
Muuli PRO 970XL
Majava M5035LJ
IKH HPV5035LK
Farmi PRO 355L
Nämä kaikki muut paitsi Farmi ovat hinnaltaan aikalailla 150e sisällä toisistaan, farmin hintaa en ole vielä saanut kysyttyä. Mitä näistä suosittelisitte vai kenties jokin ihan muu malli?E61 530xda -06
Comment
-
-
Kysäseppä tarjous täältäkin: HT-TRUCK
Itellä on tuolta ostettu 350 x 150 cm yksiakselinen kärry Jaxalin kuomulla. Kaikki kärryt tehdään mittatilauksena, mutta nuo standardikokoiset vaunut ei ole juurikaan sen kalliimpia kuin nuo muulit sun muut. Kaveri tuota aikanaan suositteli, kun kärryä ettiskelin.
Olen kyllä ollut tyytyväinen tuohon vaunuun. Kulkee todella tasaisesti ja kärsii vetää vaikka 140 km/h tyhjänä, eikä pompota. Muutenkin yleinen laatuvaikutelma on hyvä, lukon on jämäkkiä, laidat ei heilu, kiinnityslenkeistä kärsii vetää liinalla kiinni, yms.
Etuna sarjavalmisteisiin on myös se, että voit tilatessa vaikuttaa kärryn yksityiskohtiin. Itse halusin lisää kiinnityspisteitä ja ledikylkivalot
Comment
-
-
Originally posted by Rimmon View PostKärryn hankinta alkaisi olla ajankohtainen joten kysellään kokemuksia
Kriteereinä olen pitänyt seuraavia asioita:
Lavakoko vähintään 325x150 tai 350x150
Yksiakselinen
100cm tai 120cm kuomulla varustettu
Mietinnässä ainakin seuraavat kärryt:
AKU 350LP
Muuli PRO 970XL
Majava M5035LJ
IKH HPV5035LK
Farmi PRO 355L
Nämä kaikki muut paitsi Farmi ovat hinnaltaan aikalailla 150e sisällä toisistaan, farmin hintaa en ole vielä saanut kysyttyä. Mitä näistä suosittelisitte vai kenties jokin ihan muu malli?
Oma ääni ehdottomasti Majavalle. Kestää oikeasti muutaman sukupolven kovaakin "runtua" ja on todella hyvä vetää niin tyhjänä kuin lastissakin.
Comment
-
-
Ostin tovi sitten IKH:n, paha sanoa onko just tuo malliOstopäätökseen vaikutti eniten se, että kärryn sai heti mukaan ilman odotteluja valmiiksi rekisteröitynä Vantaalta. Hinta taisi olla satasen tai kaksi muita vastaavia halvempi (speksit oli: jarruton, +3m lava, korkeat laidat ja korkea kuomu & kippi).
Pidän tuosta kuomun designistä: Boxi on melkein neliskanttinen eikä edes yritä olla aerodynaaminen, joten se ei rajoita korkeiden esineiden roudaamista. Kippi on mainio kun pitää saada jotain hankalaa kyytiin.
Kärry tuntuu kestävän kuormaa kelvollisesti, tulee hyvin perässä vaikka olisi lipsahtanut epähuomiossa vähän enemmänkin tavaraa kyytiin. Tyhjänäkään keksintö ei pompi hervottomana.
Laadun leimasta kertonee jotain se, että takalaidan vanerointi korkkasi muistaakseni kolmannella käyttökerralla.
Käytän kärryä muutaman kerran kuukaudessa ja siihen käyttöön se on just sopiva.Last edited by Anselmo H; 11-10-2011, 12:36.F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
Comment