Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    Originally posted by Sädde View Post
    Kyllä varmaan se nopeuden nosto täällä toimisi, mutta sitten pitäisi alkaa sakottaa alinopeudestakin, siis että ohituskaistalla ei saa ajaa alle XXXkm/h.
    Kun välillä tuntuu että joku ajaa alle sallittua nopeutta ohituskaistalla, että sen ohi ei mene kukaan....
    Mun mielipide on että Suomi ei ole valmis nopeuden nostoihin, on paljon teitä missä on laskettu nopeuksia, vaikka se on omasta mielestä turhaa. Turvallisuuteen turvaudutaan kun nopeuksia lasketaan......
    mun mielestä teillä kuolee liikaa ihmisiä. motarille 30kmh rajoitukset, maanteille 20kmh ja kaupunkiin 10kmh.

    näin saadaan liikennekuolematilastot pienemään.

    hei nyt oikeesti järki käteen? kuolee niitä ihmisiä aina, ja luonto karsii tyhmimmät?
    ei niitä nopeuksia voi loputtomiin laskea!
    jos kuski on niin idiootti että ajat kaljuilla kumeilla 140kmh tai liittyy motarille kun on se 60kmh vauhtia on se vain ja ainoastaan hänen omavikansa.
    -en sääli häntä!

    jos jokainen pitäisi autonsa kelvollisena, ja liittyisi motarille edes suunilleen samaa vauhtia kuin muutkin ja käyttäisi vilkkua ryhmittyessään niin voitaisiin vaihti nostaa kevyesti tuonne 160kmh paikkeille!

    ja mitä sitten jos vähän enemmän rytisee? luonto karsii tyhmimmät ja ne jotka selviävät hengissä oppivat kyllä ajamaan varovaisemmin.

    ainoa ketä säälin ja annan sympatiaa ovat sivulliset.

    ainiin ja voihan sitä keksiinkin tukehtua..
    Last edited by Takalo_kari; 19-05-2012, 02:38.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

    Comment

    • Ziggis
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 454
      • Melbourne (Mellilä)

      Originally posted by A.I View Post
      mun mielestä teillä kuolee liikaa ihmisiä. motarille 30kmh rajoitukset, maanteille 20kmh ja kaupunkiin 10kmh.

      näin saadaan liikennekuolematilastot pienemään.

      hei nyt oikeesti järki käteen? kuolee niitä ihmisiä aina, ja luonto karsii tyhmimmät?
      ei niitä nopeuksia voi loputtomiin laskea!
      jos kuski on niin idiootti että ajat kaljuilla kumeilla 140kmh tai liittyy motarille kun on se 60kmh vauhtia on se vain ja ainoastaan hänen omavikansa.
      -en sääli häntä!

      jos jokainen pitäisi autonsa kelvollisena, ja liittyisi motarille edes suunilleen samaa vauhtia kuin muutkin ja käyttäisi vilkkua ryhmittyessään niin voitaisiin vaihti nostaa kevyesti tuonne 160kmh paikkeille!

      ja mitä sitten jos vähän enemmän rytisee? luonto karsii tyhmimmät ja ne jotka selviävät hengissä oppivat kyllä ajamaan varovaisemmin.

      ainoa ketä säälin ja annan sympatiaa ovat sivulliset.

      ainiin ja voihan sitä keksiinkin tukehtua..
      muutenhan tuo vois olla ihan mahdollista... mut noi uudet koirankopit joita jotkut autoiksi kutsuu,ei kulje sitä 160km/h
      Ex. e39 540i -97
      Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
      Ex. e36 325iA -92
      Ex. e34 540iA -94
      Ex. e30 325 2.7 eta -86
      Ex. e34 540iA -93 touring
      Ex. e32 730i -89

      Tällä mennään

      Comment

      • ka00z
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1805
        • Varsinais-Suomi

        Luonto saattaa karsia tyhmät, joo. Mutta harmittavain usein nämä "tyhmät" vievät mukanaan myös sivullisia uhreja. Suomen teiden infra ei sellaisenaan välttämättä soveltuisi autobahn-nopeuksiin, mutta olisin itsekin tuollaisen muutoksen kannalla.
        W124 voll, markalla pidemmälle

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6151
          • Helsinki

          Originally posted by A.I View Post
          mun mielestä teillä kuolee liikaa ihmisiä. motarille 30kmh rajoitukset, maanteille 20kmh ja kaupunkiin 10kmh.

          näin saadaan liikennekuolematilastot pienemään.

          hei nyt oikeesti järki käteen? kuolee niitä ihmisiä aina, ja luonto karsii tyhmimmät?
          ei niitä nopeuksia voi loputtomiin laskea!
          jos kuski on niin idiootti että ajat kaljuilla kumeilla 140kmh tai liittyy motarille kun on se 60kmh vauhtia on se vain ja ainoastaan hänen omavikansa.
          -en sääli häntä!

          jos jokainen pitäisi autonsa kelvollisena, ja liittyisi motarille edes suunilleen samaa vauhtia kuin muutkin ja käyttäisi vilkkua ryhmittyessään niin voitaisiin vaihti nostaa kevyesti tuonne 160kmh paikkeille!

          ja mitä sitten jos vähän enemmän rytisee? luonto karsii tyhmimmät ja ne jotka selviävät hengissä oppivat kyllä ajamaan varovaisemmin.

          ainoa ketä säälin ja annan sympatiaa ovat sivulliset.

          ainiin ja voihan sitä keksiinkin tukehtua..
          Kyllä olen samaa mieltä. Jos halutaa liikenneturvallisemmaksi, niin pitää kieltää kokonaan kaikki autot jne....
          Mun mielestä hössötetään liikaa muutenkin tuosta liikenteestä, jos siellä sattuu jotain niin sitten sattuu
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Pretoriaani
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 3842
            • Hyvinkää, Finland

            Originally posted by Sädde View Post
            Kyllä olen samaa mieltä. Jos halutaa liikenneturvallisemmaksi, niin pitää kieltää kokonaan kaikki autot jne....
            Mun mielestä hössötetään liikaa muutenkin tuosta liikenteestä, jos siellä sattuu jotain niin sitten sattuu
            Eikä nuo nopeuden laskemiset ja kameratolppien lisäämiset EDELLEENKÄÄN poista rattijuoppoja, narkkareita tahi muita hulttioita. Heitä kun ei vaan vittuakaan kiinnosta nopeusrajoitukset.
            I don't lose sleep over the opinion of sheep.

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6151
              • Helsinki

              Originally posted by Pretoriaani View Post
              Eikä nuo nopeuden laskemiset ja kameratolppien lisäämiset EDELLEENKÄÄN poista rattijuoppoja, narkkareita tahi muita hulttioita. Heitä kun ei vaan vittuakaan kiinnosta nopeusrajoitukset.
              Niin, ei se poistakkaan niitä.

              Mutta kun pysytään asiassa. Mites sitten tilanne olisi jos esim. VW olis Bmw merkin tilalla, siis että bmw olisi paljon enemmän ja VW vähemmän. Kyllä nekin olisi samanlaisesti silmäntikkuna kuin Bmw on nyt
              Last edited by MikeDry; 19-05-2012, 09:14.
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Aiheeseen liittyen:

                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Putosin.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Legendaarista!
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • JaniR
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 1077
                      • Rauma

                      Originally posted by Ziggis View Post
                      muutenhan tuo vois olla ihan mahdollista... mut noi uudet koirankopit joita jotkut autoiksi kutsuu,ei kulje sitä 160km/h
                      Ei kai sillä tarvitse mennä sinne vasemman puoleiselle kaistalle nopeampien sekaan, muuten kuin ohittaessa vaikka hitaammin kulkevan rekan.

                      Suomalaisilla autoilijoilla on vääristynyt käsitys nopeusrajoituksista. Jos rajoitus on 100km/h niin silloin kaikkien pitäisi sitä ajaa ja meilummin vielä +10km/h kulkuneuvoon ja kuljettajaan riippumatta poislukien raskas liikenne. Eikä tietysti unohdeta sää olosuhteita, minkä viime talven ketjukolarit taas todistivat. Kaasua ei kyetä keventämään kun tilanne sen vaatii.

                      Totuus kun on ettei kaikki edes kykene ajamaan 80km/h ja ei niitä moottoriteitä nyt kuitenkaan ole niin paljon että kaikki viikottain ajaisivat siellä jotta siitä tulisi rutiinia. Käsittääkseni vaaratilanteen aiheuttaja lopputilanteessa on se toinen joka ei tarkkaile sitä liikennetä ja ennakoi ajoissa, vaan tykittää samaa 130km/h oikeanpuoleista kaistaa motarilla eikä reagoi mitenkään hitaammin liikkuvaan rampilta liityvään autoon.

                      Totta suomen tiet ovat siinä kunnossa ettei rajoitusten nostaminen olisi mahdollista. Mutta uskoisin Juhiksenkin ajavan takaa ajatusta että kyllä täältä löytyy tieosuuksia jolla voisi nykykalustolla päästellä laillisesti lujempaa. Ei se tarkoita että jos jossain nostettaisiin rajoitusta, että se heti päteisi jokaisella motarin pätkällä.

                      Tällainen vaatisi vain puolenvuoden ennakko kamppanjan missä taottaisiin takaraivoo säännöt miten tomitaan suurempi nopeuksisilla osuuksilla. Näinhän se käsittääkseni saksassakin toimii (ikinä en ole päässyt baanalla ajamaan) on säänööt niitä noudatetaan.
                      -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                      Comment

                      • opTA
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 924
                        • Suomi

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Aivan loistava, huomasin itseni jo sormella hakemassa reittiä näytöstä.

                        Comment

                        • Ziggis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 454
                          • Melbourne (Mellilä)

                          Originally posted by JaniR View Post
                          Ei kai sillä tarvitse mennä sinne vasemman puoleiselle kaistalle nopeampien sekaan, muuten kuin ohittaessa vaikka hitaammin kulkevan rekan.

                          Suomalaisilla autoilijoilla on vääristynyt käsitys nopeusrajoituksista. Jos rajoitus on 100km/h niin silloin kaikkien pitäisi sitä ajaa ja meilummin vielä +10km/h kulkuneuvoon ja kuljettajaan riippumatta poislukien raskas liikenne. Eikä tietysti unohdeta sää olosuhteita, minkä viime talven ketjukolarit taas todistivat. Kaasua ei kyetä keventämään kun tilanne sen vaatii.

                          Totuus kun on ettei kaikki edes kykene ajamaan 80km/h ja ei niitä moottoriteitä nyt kuitenkaan ole niin paljon että kaikki viikottain ajaisivat siellä jotta siitä tulisi rutiinia. Käsittääkseni vaaratilanteen aiheuttaja lopputilanteessa on se toinen joka ei tarkkaile sitä liikennetä ja ennakoi ajoissa, vaan tykittää samaa 130km/h oikeanpuoleista kaistaa motarilla eikä reagoi mitenkään hitaammin liikkuvaan rampilta liityvään autoon.

                          Totta suomen tiet ovat siinä kunnossa ettei rajoitusten nostaminen olisi mahdollista. Mutta uskoisin Juhiksenkin ajavan takaa ajatusta että kyllä täältä löytyy tieosuuksia jolla voisi nykykalustolla päästellä laillisesti lujempaa. Ei se tarkoita että jos jossain nostettaisiin rajoitusta, että se heti päteisi jokaisella motarin pätkällä.

                          Tällainen vaatisi vain puolenvuoden ennakko kamppanjan missä taottaisiin takaraivoo säännöt miten tomitaan suurempi nopeuksisilla osuuksilla. Näinhän se käsittääkseni saksassakin toimii (ikinä en ole päässyt baanalla ajamaan) on säänööt niitä noudatetaan.
                          onhan se näinkin,mut silloin myös ihmisten pitäis oppia kattoo peiliin,eikä vaan kirmata ilman vilkkua ohituskaistal....
                          heh tuo teiden kunnon kyl pitäis parantua... 1 tie oli aivan hirveäs kunnos vähän aikaa sitten ja tuo 9 tie turun päässä on vissii sellaises kunnos edelleen et pitäis motaril laskee nopeusrajoitus 60km/h
                          Ex. e39 540i -97
                          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                          Ex. e36 325iA -92
                          Ex. e34 540iA -94
                          Ex. e30 325 2.7 eta -86
                          Ex. e34 540iA -93 touring
                          Ex. e32 730i -89

                          Tällä mennään

                          Comment

                          • JaniR
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 1077
                            • Rauma

                            Originally posted by Ziggis View Post
                            onhan se näinkin,mut silloin myös ihmisten pitäis oppia kattoo peiliin,eikä vaan kirmata ilman vilkkua ohituskaistal....
                            heh tuo teiden kunnon kyl pitäis parantua... 1 tie oli aivan hirveäs kunnos vähän aikaa sitten ja tuo 9 tie turun päässä on vissii sellaises kunnos edelleen et pitäis motaril laskee nopeusrajoitus 60km/h
                            Yleinen välinpitämättömyys ja toisten huomioon ottaminen on se mikä täällä liikenteessä mättää.
                            Otetaan nyt esimerkkinä vaikka riittävä turvaväli. Monasti kuulee haukuttavan sitä autoilijaa joka saavutetuaan hitaamman (yhden auton tai jonon) jää tämän taakse eikä menekkään ohi. Ei ole mitään väärää jättää ohittamatta hitaampaa kunhan jättää reilun välin edellä menevään. Mutta sitten on näitä teiden wannabe poliiseja jotka jäävät roikkumaan takavaloihin kiinni. Ei yhtään ihmetytä jos mielikuva bemareista ei ole kehuttava näiden ihmisten mielissä (eikä oikeastaan haittaa tai kiinnosta) kun ottavat herneen nenään, vilkuttelavat valoja ja soittavat 112:een siitä kun bemari tunkee siihen kahden auton mittaiseen väliin. Ja minkä takia? Kun sillä bemaristilla on juossut orava muuntajaan sentakia kun toinen teiden ritari on scaniallaan rajoitinta vasten ajamalla hiillostanut tätä niin ettei taustapeilistä ole näkynyt muuta kuin oranssikehyksinen rekisterikilpi.

                            Esimerkki saattaa osittain perustua tositapahtumiin

                            Huom en väitä itse olevani mikään täydellisyys. Virheitä sattuu ja niistä otetaan opiksi, toisin kuin jotkut.
                            Last edited by JaniR; 19-05-2012, 16:01.
                            -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6151
                              • Helsinki

                              Joo se perässä roikkuminen on ihmeellinen asia, en itse ymmärrä miksi se edellä oleva pitää ajaa kiinni, voihan sitä ajaa ohi.
                              Toinen on kun se ohitus tehdään, niin eikö autokoulussa opetettu että ajetaan kunnolla ohi sitten palataan omalle kaistalle, ei siitä metrin päästä takasin.

                              Muutama kokeilu on tullut tehtyä, siis tilanne tyhjällä tiellä.
                              -Ohitin edessä kulkevan auton, niin se nosti nopeuttaa ja tuli roikkumaan.
                              -Toinen oon antanut tietä kun takaa on tullut kovempaa ja kiireisen oloisesti, niin se on hiljetänyt vauhtia ja jäänyt sitten mun eteen.......
                              Mikä siinä perässä roikumissessa viehättää.... No näitä on paljon ihmeellisiä juttuja tuolla liikenteessä
                              Last edited by MikeDry; 19-05-2012, 16:22. Reason: Taitaa olla tuo merkkillä olla asian eteen jotain
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • Ziggis
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2008
                                • 454
                                • Melbourne (Mellilä)

                                Originally posted by Sädde View Post
                                Joo se perässä roikkuminen on ihmeellinen asia, en itse ymmärrä miksi se edellä oleva pitää ajaa kiinni, voihan sitä ajaa ohi.
                                Toinen on kun se ohitus tehdään, niin eikö autokoulussa opetettu että ajetaan kunnolla ohi sitten palataan omalle kaistalle, ei siitä metrin päästä takasin.

                                Muutama kokeilu on tullut tehtyä, siis tilanne tyhjällä tiellä.
                                -Ohitin edessä kulkevan auton, niin se nosti nopeuttaa ja tuli roikkumaan.
                                -Toinen oon antanut tietä kun takaa on tullut kovempaa ja kiireisen oloisesti, niin se on hiljetänyt vauhtia ja jäänyt sitten mun eteen.......
                                Mikä siinä perässä roikumissessa viehättää.... No näitä on paljon ihmeellisiä juttuja tuolla liikenteessä
                                heh mulla on sellainen paha tapa että ku ajan jonkin verran ylinopeutta ja joku ohittaa mut,nii nostan myös vauhtia samaan,mutta jään sillee 200-300m päähän ajamaan... se edellä menevä on helvetin hyvä poliisimagneetti
                                Ex. e39 540i -97
                                Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                                Ex. e36 325iA -92
                                Ex. e34 540iA -94
                                Ex. e30 325 2.7 eta -86
                                Ex. e34 540iA -93 touring
                                Ex. e32 730i -89

                                Tällä mennään

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎