Tää on kyllä tyhmintä mitä ihminen voi tehdä, toiset ei osaa, eikä sitten ymmärrä...
Ei se ole mitään tyhmyyttä vaan pelkkää vittuilua. Jotkut kuvittelevat, että tarpeeksi röyhkeä kun on niin voi tehdä mitä vaan niin lampaat eivät sano mitään...
Itse istun punaisissa valoissa täysin uppotuneena vallitsevaan hyvään mieleen, valon vaihduttua lähden ehkä jopa hieman ennakoiden ja ripeästi valoista, siis niinkuin kuuluukin, painan kaasua melkein puoleenväliin ja annan kierroksen nousta jopa yli 3000rpm ennekuin alan miettiä 2. vaihdetta.
Ennekuin kytkintä kerkeän edes painaa kuuluu valoista renkaan kiljunta ja samassa joku ~6 vuotias Vjokuisonumero Volvo keski-ikäisen pälvikaljiosen kuljettajan toimesta ampuu ohi.
Paikalla on 50Km/h aluerajoitus, nosta itse jo aloittamallani tyylillä nopeuden e30 mittarin mukaan lähes 70Km/h nopeuteen ja Volvo jarruttelee jo parinsadan metrin päässä seuraaviin valoihin.
Vierekkäin pysähdyttyämme tarkkailen viereisen auton kuljettajaa aivan avoimesti ja tehtyäni tässä vaiheessa havainnot jotka aluksi kerroin en voinut mitään muuta kuin nauraa spontaania ja iloista naurua, en edes tiedä mikä tilanteessa niin kovin nauratti.
Volvokuskia ei naurattanut, hänellä oli edelleen tosi kyseessä.
Kolmansiin valoihin ei enää sitten päästy enää rinnakkain, tosin olisi kai kannattanut varmaan ajaa samaa vauhtia kuin Volvokin niin ei olisi tarvinnut joka valoihin pysähdellä.
Eli kahdet kisat hävitty jo liikenteessä ja vielä naurattaa.
Kai se tuo nuorisoauton ääni sitten antaa sen kuvan muille liikkujille että kaikissa normaalitilanteissakin mennä täysiä.
Parhautta on, kun on 2 kaistaa etiäppäin ja istut yksin siinä vasemmalla, oikeella kauhee jono. Ihan sama miten nopeesti/hitaasti lähdet valoista, niin se oikeen kaistan etummainen auto kiihdyttää yhtä nopeesti/hitaasti ettet pääsis oikeelle kaistalle, vaikkei sulla ois aikomustakaan. BMW
Tilannehan on täysin sama ja vielä pahempi jos 2 kaistaa muuttuu yhdeks kaistaks ja haluaisit siihen oikeelle. Ihan ku se oikeen kaistan eka kuljettaja menettää siinä jotain, että toinen lähtee valoista reippaammin ja siirtyy sen eteen "Minä vedän tätä jonoa, ei BMW-kuski!"
Juu ja kuvitellaan vielä että tämän jälkeen saavutaankin sinne maantielle ja sitä jonoa nimenomaan vedetään, ei aikomustakaan ajaa suurinta sallittua vaikka oli niin todella kiire just aiemmin.
Käväseppä ajamassa Pietarissa, 6milj. asukasta 2milj. autoa. Kyllä siellä tarkenee. Tosin välillä ruuhkassa seissoo sitten kaikki, ja seisoo, ei köröttele, niinkuin nää stadin ruuhkat. Ja asennevammaisia tasan puolet, mutta kyllä siellä homma pelaa.
Tämä oli just pointti...Suomessa saadaan vähäisillä automäärillä rakennettua jo se "köröttely" ruuhka.Mutta tämäkin johtuu myös siitä,koska Suomen tieverkko aikanaan suunniteltu pienimmille automäärille eikä nykyvuosien tieliikenteen lisäykseen ole pystytty suuntamaan tarpeeksi rahaa,jotta tieverkkoa voitaisiin uudistaa.
En itse ajanut pietarissa,mutta hyvinhän se homma siellä toimii,autojen määrään nähden.Viimeksi ajoin ruuhkaisessa Kreikassa,niin homma toimii.Suomessa vaan esim.vihreistä valoista lähteminen reippaasti,tuottaa 70% autolijoista jo tuskaa (kestää liian kauan) Ateenassa jopa minullekin muutaman kerran töräytettiin,kun en tarpeeksi nopeasti lähtenyt vihreillä liikkeelle.
Ei se ole mitään tyhmyyttä vaan pelkkää vittuilua. Jotkut kuvittelevat, että tarpeeksi röyhkeä kun on niin voi tehdä mitä vaan niin lampaat eivät sano mitään...
Joo sitten kun autosta poistutaan, niin mentaliteetti muuttuu. Tunnen muutaman tapauksen, ratin takana aivan maanpäällinen helvetti, ulos autosta noin 1-3 min niin enkeli......
Parhautta on, kun on 2 kaistaa etiäppäin ja istut yksin siinä vasemmalla, oikeella kauhee jono. Ihan sama miten nopeesti/hitaasti lähdet valoista, niin se oikeen kaistan etummainen auto kiihdyttää yhtä nopeesti/hitaasti ettet pääsis oikeelle kaistalle, vaikkei sulla ois aikomustakaan. BMW
Tilannehan on täysin sama ja vielä pahempi jos 2 kaistaa muuttuu yhdeks kaistaks ja haluaisit siihen oikeelle. Ihan ku se oikeen kaistan eka kuljettaja menettää siinä jotain, että toinen lähtee valoista reippaammin ja siirtyy sen eteen "Minä vedän tätä jonoa, ei BMW-kuski!"
Toiset tekee vain kiusaa, tuolla liikenteessä ei ole tasa-arvoa.
Tuossa tilanteessa jos nään siitä toisesta, niin teen itse vähän kiusaa. Siis se tilanne kutsuu oikein, valoista ripeä kiihdytys, niin se toinen polkee kuin viimeistä päivää, jos se ei reakoi.
BMW, sillä merkillä on saavutus jollekkin, muutaman törmännyt jolla on muuttunut liikenne käsitys Bmw autolla liikeellä.....Bmw siinä on sitä jotain
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Suomessa vaan esim.vihreistä valoista lähteminen reippaasti,tuottaa 70% autolijoista jo tuskaa (kestää liian kauan) Ateenassa jopa minullekin muutaman kerran töräytettiin,kun en tarpeeksi nopeasti lähtenyt vihreillä liikkeelle.
Tämä on jotain mikä ei mee itellä jakeluun, mikä perhana siinä kestää tajuta että valot on vaihtunu vihreiksi, yleensä ootetaan se 7-10 sekuntia kun vihreä palaa että uskalletaan lähteä liikkeelle. Muutaman kerran on tullu nähtyä kun jonon ensimäisen auton kuski näprää puhelintaan/naviaan/toljottelee haaroväliään kun vihreät palaa.
It's hard to be first class when you're white trash. Roach class all the way!
Yksi juttu mikä on pistänyt silmään noissa valoissa, on se merkistä riippumatta että jätetään siihen risteykseen järkyttävä matka tyhjää tilaa. Yleensä on vähintään yksi auton mitta tyhjää ennen kuin ollaan siinä viivalla jos sellaista löytyy. Talvella varsinkin tämä korostuu kun ihmiset hahmottavat risteyksen huonosti ja jättävät tyhjää tilaa ihan liikaa, siinä sitte suditaan ja muutama auto kerkeää vaan liikkeelle.
Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Tämä on jotain mikä ei mee itellä jakeluun, mikä perhana siinä kestää tajuta että valot on vaihtunu vihreiksi, yleensä ootetaan se 7-10 sekuntia kun vihreä palaa että uskalletaan lähteä liikkeelle. Muutaman kerran on tullu nähtyä kun jonon ensimäisen auton kuski näprää puhelintaan/naviaan/toljottelee haaroväliään kun vihreät palaa.
Juuri se puhelin, vaihde vapaalla, keskustellaan jonkun muun kanssa. Siis jos ei ole yksin, mutta nykyään se on se puhelin...Jokainen syyllistyy rikokseen silloin, suomessa on monta rikollista
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Joo sitten kun autosta poistutaan, niin mentaliteetti muuttuu. Tunnen muutaman tapauksen, ratin takana aivan maanpäällinen helvetti, ulos autosta noin 1-3 min niin enkeli......
Toiset tekee vain kiusaa, tuolla liikenteessä ei ole tasa-arvoa.
Tuossa tilanteessa jos nään siitä toisesta, niin teen itse vähän kiusaa. Siis se tilanne kutsuu oikein, valoista ripeä kiihdytys, niin se toinen polkee kuin viimeistä päivää, jos se ei reakoi.
BMW, sillä merkillä on saavutus jollekkin, muutaman törmännyt jolla on muuttunut liikenne käsitys Bmw autolla liikeellä.....Bmw siinä on sitä jotain
mulla kävi keväällä hiukan hidas lähtö liikennevaloista subarun impreza wrx:llä juuri kun valot vaihtui vihreälle ja mä painan kaasua niin autosta kuuluu vaan paha kolahdus sekä jysähdys, sen jälkeen ei liikuttu enää mihinkään kun kaikki pyörät oli jumissa ( mutta kun se oli vaan subaru niin ei tullu pahemmin tööttäilyä tai muutakaan vaan porukka meni tyynesti viereistä kaistaa ohi ja katsoivat vaan sitä punamustaa subarua siinä risteyksessä joka odotteli hinausautoa paikalle ) mutta mitäs oliskaan tullut jos bemari olis hajonnut samaan paikkaan, varmaan olis ollu paikallis lehdessä isot lööpit siitä tai jotain
Tilannehan on täysin sama ja vielä pahempi jos 2 kaistaa muuttuu yhdeks kaistaks ja haluaisit siihen oikeelle. Ihan ku se oikeen kaistan eka kuljettaja menettää siinä jotain, että toinen lähtee valoista reippaammin ja siirtyy sen eteen "Minä vedän tätä jonoa, ei BMW-kuski!"
Matkalla Oulun keskustasta kotiin on tuollainen tilanne. Aina olen vasemmalla kaistalla jos oikealla on jono. Olin jo paljon ennen kuin mulla oli Bemaria. Varmasti kaikki eri variaatiot on tulleet tutuiksi tuosta tilanteesta. Ja usein kyllä ihan sivistyneesti sujuu kaistanvaihto kun vaan on itse hereillä ja lähtee ripeähkösti liikkeelle. Harva jaksaa provosoitua tuossa enää nykyään. Tosin viimeksi vieressä oli Carina II 1.6 XL jolle ei tietenkään sopinut jäädä johon kakkoseksi.
Comment