Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

Originally posted by Juhis View Post
    Vaikka minulla olisikin jotain faktaa, en sitä jakaisi tuollaisten pettureiden ja selkäänpuukottajien kanssa. Sinä et sitä paitsi tunnu tarvitsevan minkäänlaista faktatietoa tapahtumista, mutta esinnyt silti varsinaisena asiantuntijana paikalla. Tiedäthän jo viestiesi perusteella, että kuka on rikkonut sääntöjä, millä autolla ja missä tilanteessa. Vai tiedätkö?
    "LOL"

Hyssyttely ja tuollainen jälkikäteen viisastelu on aivan kaksi eri asiaa. Sen sijaan kun pitäisi katsoa tulevaisuuteen ja pyrkiä rakentavassa hengessä kehittämään asioita, keskittyvät sinunlaisesi vain kehumaan omaa mahtavuuttansa ja puukottamaan kanssaharrastajia selkään.
    Ne todella ovat. Sinä olet hyssyttelijä, minä viisastelen. Jälkiviisastelusta en kuitenkaan puhuisi. Minä olen ollut samaa mieltä jo ennen Kalajoen tapausta, sen jälkeen ja tulen olemaan jatkossakin. Sinusta taas mitään ongelmaa ei ole koskaan ollutkaan, näin ainakin annat julkisesti ymmärtää, samalla kun jokainen BMW-harrastaja saa selittää kahvipöydän ääressä, että ei, ei se koko porukka ole rattijuoppoja ja kaahareita vaan tavallisia veronmaksajia, isiä, äitejä, poikia ja tyttäriä.
    Last edited by r.w.; 15-05-2012, 15:14.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

Originally posted by r.w. View Post
      "LOL"
      Niin mitenkä asia on, eli tiedätkö siis tapauksen faktat vai onko tietosi keltaisen lehdistön pohjalta muodostettuja, kuinka uskon asioiden tällä kertaa olevan? Yleensä nuo LOL jutut alkavat tulla siinä vaiheessa, kun faktat loppuvat toisella osapuolella keskustelusta.
      All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• wta
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 641
        • ------

Hyssyttely ja tuollainen jälkikäteen viisastelu on aivan kaksi eri asiaa. Sen sijaan kun pitäisi katsoa tulevaisuuteen ja pyrkiä rakentavassa hengessä kehittämään asioita, keskittyvät sinunlaisesi vain kehumaan omaa mahtavuuttansa ja puukottamaan kanssaharrastajia selkään.
        Eihän se nyt ole kanssaharrastajien selkäänpuukottamista jos ei hyväksy esim. tämän kaltaista kaahaamista. Se jos mikä on omiaan leimaamaan kerhoa/harrastajia/BMW-kuskeja, että jengi täällä hyväksyy tällaisen toiminnan ja kaahailijoiden arvostelijoita kutsutaan selkäänpuukottajiksi.

Jotta ei leimaituisi selkäänpuukottajaksi, pitäisikö tällainen kaahailu hyväksyä sen vuoksi, että kuljettajilla sattui olemaan allaan BMW-merkkiset ajoneuvot vai sen vuoksi, että kaahailijat olivat BTCF:n miittiin osallistujia?

Se nyt on vain fakta, että tämänkaltainen julkisuus, siis että kaahailijoilta löytyy yhteinen tekijä (BTCF miitti ja nuori BMW:n kuljettaja) leimaa sekä BTCF:ää että nuoria BMW -kuskeja. Onko se oikein vaiko ei, niin sillähän ei ole mitään väliä, leimautuminen tapahtuu joka tapauksessa. Tällöin harrastajat eivät voi syyttää muita kuin leiman aiheuttajia ja toivoa, josko jatkossa harrastajat osaisivat toimia siten, ettei leimautumista tapahtuisi.

Silläkään ei ole merkitystä ovatko nämä kaaharit BTCF:n jäseniä vaiko ei. Yleisön silmissä he ovat bemarikuskeja jotka osallistuivat johonkin lippispää bemaristien järjestämään kaahaustapahtumaan.

Comment

• Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

Minä olen ollut samaa mieltä jo ennen Kalajoen tapausta, sen jälkeen ja tulen olemaan jatkossakin.
          Niin mikä se sinun mielipide on? Kerro ihmeessä se meille tyhmillekin!

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Dieter
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 43
            • Estonia

Iltalehden keskustelusta tänään komenti,
            " Hyvä että noi BTCF.än mätämunat joutuu vihdoin tilille teoistaa.
            Kyllä etenkin tuon Turku connectionin meetingit on aiempina vuosina loistaneet idiotismistään.

Takavuosina miittingin päätteeksi lähdettiin vielä ajamaan porukassa pieni lenkki ja osa kaahaili silloinkin, pysähdyksissä eräskin pyysi jos ajettaisiin hiljempaa kun on lapsiakin osalla mukana oli vastauksena tyly : jos ei uskalla ajaa, ei tarvitse edes tulla.
            Ja tampereella vai helsingissäkö bimmerimeetinki päättyi siihen että ohiajavaa opelia heiteltiin kivillä..

Tälläinen tollous pilaa auto harrastamisen kaikilta.
            Vaikka itsellänikin on yksi merkki ylitse muiden, en silti koe tarvetta ääliöidä ja nolata sekä itseäni että kaikkia muitakin samalla.

Kunpa sen oppisi myös nämä nuoret Turkulaiset (vaikka taitavat olla naantalista nämä älykääpiöt)"

Comment

• r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

Niin mitenkä asia on, eli tiedätkö siis tapauksen faktat vai onko tietosi keltaisen lehdistön pohjalta muodostettuja, kuinka uskon asioiden tällä kertaa olevan? Yleensä nuo LOL jutut alkavat tulla siinä vaiheessa, kun faktat loppuvat toisella osapuolella keskustelusta.
              Herttaisen arroganttia. Minä turvaudun LOL-juttuihin siinä kohtaa kun vastapuoli ohittaa tahallaan joka argumentin ja alkaa suoltaa ad hominemia.

Ainoa merkityksellinen fakta tässä kohtaa on se, että jotain on tehty, kolme sakkoa on kirjoitettu ja painokoneet laulavat kuumina. Luotan kyllä jopa enemmän Iltapäivälehtiin kuin harjoittamaasi kategoriseen kaikenkieltämiseen ja olkien kohautteluun. Olen jo kertonut pyörtäväni kaikki puheeni ja pyytäväni anteeksi, mikäli olen väittänyt jotain sellaista tapahtuneen, mitä ei todellisuudessa ole. Hiljaista on ollut.
              Last edited by r.w.; 15-05-2012, 15:31.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

Originally posted by wta View Post
                Eihän se nyt ole kanssaharrastajien selkäänpuukottamista jos ei hyväksy esim. tämän kaltaista kaahaamista. Se jos mikä on omiaan leimaamaan kerhoa/harrastajia/BMW-kuskeja, että jengi täällä hyväksyy tällaisen toiminnan ja kaahailijoiden arvostelijoita kutsutaan selkäänpuukottajiksi.
                Otetaas taas rautalanka työkalupakista ja väännetään esimerkki.

Oletetaan, että minulla on VW merkkinen henkilöauto ja olen myöhässä töistä. Harkintani pettää ja ajan 200km/h moottoritietä aamulla klo 06.45 aikaan työpaikkaa kohti vähäisessä liikenteessä, jotta en myöhästyisi tärkeästä klo 07.00 alkavasta palaverista. Olen menossa tunnetulle Autoliike X Oy:lle töihin. Olen myös suomalaisen VW-harrastajakerhon jäsen.

Jään kiinni kuitenkin ylinopeudesta ennen työpaikalle pääsyä. Luonnollisesti ajokorttini lähtee myös samalla ja tapauksesta on ehkä maininta lehdessä. Onko nyt mielestäsi kaikkien suomalaisten VW-kuskien maine pilattu, kyseisen VW-harrastajakerhon maine loattu ja niin edelleen?

Entä kun näitä ajokorttien lähtemisiä on ollut useiden muiden merkkien harrastejien porukoissakin harva se kevät. Ajatteletko sinä samalla tavalla muiden merkkien edustajista, että kun esim. merkin X harrastajat jäävät kiinni ylinopeudesta jostain autotapahtumasta tullessaan? Ylinopeudet ja kortin menettämiset kun ei ole tässä maassa ihan harvinaisia:

Lähes 10 000 kuskia kärähti ylinopeudesta

Yli 5 600 autoilijaa kärähti ylinopeudesta tehovalvonnassa

65 autoilijaa kärähti ylinopeudesta valvontaviikolla

"Rallikansa" on muuten myös aivan kamala rikollislauma:

Rallikansa tehotarkkailussa: 50 kärähti ylinopeudesta heti torstaina

Näissä tuoreissa kortin menetyksissä kyseessä ei ilmeisesti ole ollut BMW-kuljettaja, koska merkkiä ei ole mainittu lehtijutussa:

Opiskelijapoika menetti korttinsa rajun ylinopeuden takia

Raju ylinopeus Kokkolassa

Raju ylinopeus vei kuskilta ajokortin Tervolassa

Mies kaahasi rajua ylinopeutta Otavankadulla

Kurikkalainen ajoi rajua ylinopeutta

Rajua ylinopeutta poliisia vastaan

Raju ylinopeus vei ajokortin

Mies ajoi rajua ylinopeutta Lappajärvellä

Ja moottoripyöräilijät, ne vasta hirveitä ihmisiä onkin:

raju ylinopeus
                Last edited by Juhis; 15-05-2012, 15:38.

Comment

• Dieter
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 43
                  • Estonia

kylä juhis on pointi..ei voi yleistä koskemaan kaikki klubia!sama mieltä jos joku ajaa 200 km/h se on oma nakki, ei toisten.

Comment

• Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

Ainoa merkityksellinen fakta tässä kohtaa on se, että jotain on tehty, kolme sakkoa on kirjoitettu ja painokoneet laulavat kuumina. Luotan kyllä jopa enemmän Iltapäivälehtiin kuin harjoittamaasi kategoriseen kaikenkieltämiseen ja olkien kohautteluun. Olen jo kertonut pyörtäväni kaikki puheeni ja pyytäväni anteeksi, mikäli olen väittänyt jotain sellaista tapahtuneen, mitä ei todellisuudessa ole. Hiljaista on ollut.
                    Eli jos lähtisin kahden naapurini kanssa ajamaan vaikka kohti Hämeenlinnaa koiranäyttelyyn ja sattuisimme jäämään kiinni ylinopeudesta, olisi mielestäsi ihan asiallista tehdä siitä samanlainen show. Ei muuta kuin toimittajan kynä sauhuamaan, että "Pirkanmaan koiramafia jäi kiinni törkeistä ylinopeuksista". Tai vaikka "Järjetöntä kisailua ja kaahausta kolmostiellä koira kyydissä, useita autoja mukana". Sitten voitaisiin yhdessä kauhistella, kuinka kamalia ne Pirkanmaalla asuvat ovatkaan ja miten koiraharrastajat ovat liikenteessä täysiä mulkkuja! Vaikka tosiasiassa kaksi naapuriani oli menossa Hämeenlinnaan mökilleen koira toisen auton kyydissä, itse Helsinkiin ja minä en omista koiraa laisinkaan.

Comment

• wta
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 641
                      • ------

Otetaas taas rautalanka työkalupakista ja väännetään esimerkki. ym. diibadaabaa...
                      Edelleenkin minä puhun mielikuvista mitä yleisön silmissä muodostuu ja miten tällainen toiminta näiden mielikuvien muodostumiseen vaikkuttaa.

On aivan eri asia, jos yksittäinen henkilö rikkoo jossakin jotain säännöstä, kuin se että jollakin tavalla (esim. BTCF:n miitti / BMW) toisiinsa liitettävissä oleva porukka tekee sen yhdessä. Sä voit saivarella, että jokainen kuljettaja teki oman päätöksensä, koska ei ole yhteistä allekirjoitettua sopimusta kaahailusta. Saivartelu ei kuitenkaan muuta sitä mielikuvaa mikä tästä muodostuu, tai oikeastaan on jo muodostunut.

Rautalankaesimerkki:
                      Liivimotoristit järjestävät jotkut synttärijuhlat jonne tulee tuhansia jengiläisiä ympäri maailmaa. Juhlat järjestetään jossakin leirintäalueella ja niihin osallistuu, sanotaan vaikka 5 000 juhlijaa. Leirintäalueen välittömässä läheisyydessä olevassa baarissa olevilla jatkoilla 100 samanlaisilla liiveillä ja pyörillä varustettua juhlijaa aiheuttavat joukkotappelun, tai no hakkaavat ihan normi kansalaisia. Mitä luulet, yhdistetääkö "suuri yleisö" noita 2 %:ia jotka riehuivat baarissa tähän muuhun porukkaan ja leimaantuvatko nämä 98 %:ia?

Comment

• TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

Oletetaan, että minulla on VW merkkinen henkilöauto ja olen myöhässä töistä. Harkintani pettää ja ajan 200km/h moottoritietä aamulla klo 06.45 aikaan työpaikkaa kohti vähäisessä liikenteessä, jotta en myöhästyisi tärkeästä klo 07.00 alkavasta palaverista. Olen menossa tunnetulle Autoliike X Oy:lle töihin. Olen myös suomalaisen VW-harrastajakerhon jäsen.
                        Miksi näissä sinun esimerkeissä (myös edellisessä Lada-esimerkissä) on vain yksi henkilö? Eikös tuossa kuitenkin ajanut 20 autoa jonkinlaisessa letkassa jossa sitten osa ajoi kovempaa ja osa ei?
                        E39 528iA

Comment

• Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15225
                          • Ajamisen Iloa

Originally posted by Justabanana View Post
                          ... uskomukseni) on se, että satunnaisotannalla kansalaisista ehkä 1% tunnistaa koko kirjainyhdistelmämme, ja harvempi osaa siitä mitään mielleyhtymiä vetää. Ja vastaavasti kysyttäessä BMW-harrastajista luultavasi kliseitä virtaa paljon vuolaammin.
                          Juuri näin ja näin mielestäni tilanne saa pysyäkin.
                          Mielestäni mitään julkisia pahoitteluja tai pamfletteja ei missäännimessä pitäisi tehdä, kun ei kukaan ole sellaisia vaatinut tai btcf:n asioita edes yhdistänytkään. Missään ei ole lukenut "meistä" mitään.
                          Mielestäni koko asiasta keskustelu voitaisiin viimeistään nyt lopettaa tällä forumilla. Tapahtumat ovat menneisyyttä ja poliisi tekee minkä jaksaa ja muita ei pitäs asian kiinnostaa.
                          Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

Originally posted by wta View Post
                            Rautalankaesimerkki:
                            Liivimotoristit järjestävät jotkut synttärijuhlat jonne tulee tuhansia jengiläisiä ympäri maailmaa. Juhlat järjestetään jossakin leirintäalueella ja niihin osallistuu, sanotaan vaikka 5 000 juhlijaa. Leirintäalueen välittömässä läheisyydessä olevassa baarissa olevilla jatkoilla 100 samanlaisilla liiveillä ja pyörillä varustettua juhlijaa aiheuttavat joukkotappelun, tai no hakkaavat ihan normi kansalaisia. Mitä luulet, yhdistetääkö "suuri yleisö" noita 2 %:ia jotka riehuivat baarissa tähän muuhun porukkaan ja leimaantuvatko nämä 98 %:ia?
                            Kyllä minusta toisten turpiin vetäminen on vähän eri asia, kuin ylinopeuden ajaminen selvinpäin lauantai-iltana moottoritiellä hyvällä autolla. Jos motoristitapahtumasta kirjoitettaisiin, että siellä oli ajettu ylinopeutta tai joku menettänyt korttinsa, niin eipä paljoa minun persettä kutittaisi.

Comment

• Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

Jään kiinni kuitenkin ylinopeudesta ennen työpaikalle pääsyä. Luonnollisesti ajokorttini lähtee myös samalla ja tapauksesta on ehkä maininta lehdessä. Onko nyt mielestäsi kaikkien suomalaisten VW-kuskien maine pilattu, kyseisen VW-harrastajakerhon maine loattu ja niin edelleen?
                              Et oo tainnut yhtään ymmärtää mistä keskustelu käy, ei yksittäisistä vaan nimenomaan ns. kerhotapahtumista. Vaikkei kerho sitä järjestäkään, jos läjä kerhon porukkaa päättää yhdessä lähteä ajamaan he näkyvät kerholaisina eivätkä yksittäisinä autoilijoina. Eikä mun oikeustajun mukaan topicin aloittaja mitenkään ole osallinen mihinkään tapahtumiin, vaikka miitti olisi organisoitu, ylinopeus/"kilvanajo" ei taatusti olisi ollut ja siitähän on kyse.

Kyllä noissa miiteissä on kautta aikojen ollut vauhtia ja läheltäpiti-tilanteita riittävästi, se oli vain ajan kysymys koska pääsee intterweppiin ruodittavaksi. Parempi kuitenkin että vain ylinopeus/sakko kyseessä, mitään konkreettista ei ole tapahtunut ja homma unohtuu. En jeesustele nopeuksista, eikä mua kiinnosta maine suuremmin. Se vituttaa kylläkin, että tällaisten jälkeen pääsee mustalle listalle ja miiteissä maijat päivystää rikkinäisiä kilvenvaloja. Puhumattakaan siitä kansanosasta joka tietää soittaa poliisit heti kun näkee muutaman bemarin parkissa samaan aikaan.

Yksi ihan konkreettinen asia mitä voisi asian kehittämiseksi tehdä, on että se etuauto ei vetäisi tasan niin paljon kuin laitteet kulkee ja uskallusta riittää, se vetää koko letkan vauhdin ja tilanteet aika jänniksi kun kukaan ei halua jäädä jälkeen. Turha väittää ettei niin tapahdu. Ajomiiteistä voi nauttia ilman nelipyöräluisuakin.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• wta
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 641
                                • ------

Kyllä minusta toisten turpiin vetäminen on vähän eri asia, kuin ylinopeuden ajaminen selvinpäin lauantai-iltana moottoritiellä hyvällä autolla. Jos motoristitapahtumasta kirjoitettaisiin, että siellä oli ajettu ylinopeutta tai joku menettänyt korttinsa, niin eipä paljoa minun persettä kutittaisi.
                                Tartuit asian kannalta täysin merkityksettömään seikkaan. Kyse oli tiettyyn ryhmään henkilöitymisestä ja siitä, miten "suuri yleisö" näitä asioita yhdistää toisiinsa.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎