Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Bemu500 View Post
    No montakos sellaista autoa olet tavannut jonka omistaja tyytyväisenä ajaa paalaimen leukoja kohti? :think
    Niin...keräyspisteisiin ensin....kymmeniä jos en satoja.
    Käy tsekkaamassa esim.vaikka tuolla kuinka homma toimii ja moniko sadoista paikan päällä olevista romutettavista ajoneuvoista on tuotu keräyspisteeseen muuta kuin ajamalla: http://www.fusti.fi/kierratys/index2.phtml
    Last edited by Hemi; 12-02-2011, 02:08.

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Hupsista, oliko tää sitteki suoli24.fi? Pitäskö E60 omistajien jättää tää ketju vähäks aikaa rauhaan, jos noin ahistaa lukea kolmeysistä?

      Kasinafta: mulla on ollut seitsemän E39:ä sekä niiden välissä ajelin puolivuotta E60:llä. Turha tulla tänne rähisemään hypetyksestä. Ite yritän pysyä aina asiassa, ja mulla ei ole mitään tarvetta itqparq puolustella minkäänlaista autoa tai mallia. Meinaan hommata E60:n seuraavaksi autoksi eikä mun havainto rengasmelun ja sen omistamani 2005 E60:n osalta silti muutu miksikään. Täällä on nyt joillain vähän liian henkilökohtanen suhde ilmeisesti siihen omaan autoon tai autovelkaan kun ei pystytä tai kestetä kuulla, että vanha ja halpa auto on joissain asioissa uudempaa parempi.

      Modet vois vähän valvoa tätä soopaa joskus, niin me köyhät saadaan jatkaa rauhassa vanhan ruostepaskan jälkeisen auton pähkinöintiä. Tai muut saa jatkaa, mun osalta valinta on lukittu LCI 530iA sedaniin.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by TJJ View Post
        Siinä on kivat katteet laitettu kohdalleen. Auto on myyty n. 29,000€ Saksassa (viim pyynti), verot 15000€, kotona kilvissä n, 45k€. Toivottavasti myyjällä oli tieto auton historiasta.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by teropa View Post
          Siinä on kivat katteet laitettu kohdalleen. Auto on myyty n. 29,000€ Saksassa (viim pyynti), verot 15000€, kotona kilvissä n, 45k€. Toivottavasti myyjällä oli tieto auton historiasta.
          Onkohan sitä edes myyty? Jospa tuo on osittain virtuaalinen autokauppa joka hankkii ja toimittaa auton vasta sitten kun joku sen tilaa. Samanlaisiahan on muitakin Nettiautossa.
          E39 528iA

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17512
            • Turku

            Originally posted by TJJ View Post
            Onkohan sitä edes myyty? Jospa tuo on osittain virtuaalinen autokauppa joka hankkii ja toimittaa auton vasta sitten kun joku sen tilaa. Samanlaisiahan on muitakin Nettiautossa.
            Siltä tuo minustakin vaikuttaa :think. Jos niin on, on perseestä. Pitäisikö soitella liikkeeseen ja kysyä koeajoa?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              Originally posted by mailman View Post
              Jotenki tuntuu menevän topicin pointti vähän ohi, imo.
              Alunperinhän on puhuttu, että mitä E39 omistaja laittasi ko. kulkineen jälkeen.

              Ei siis olla puhuttu siitä, että MIKSI en laittaisi vitossarjalaista ylipäätään, oli istten kyseessä E28/E34/E39/E60/F01
              Edelleen, koittakaa ny perhanan apinat pysyä aiheessa! Erittäin hieno ja mielenkiintoinen topicci saatu taas sotkettua perkele ihan totaalisesti ihan bullshitillä ja iänikuisella väittelyllä
              Sama ois kohta lukko jo napsauttaa.
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by kasinafta View Post
                eiköhän tämä e39 "hypetys" ala jo riittämään!
                tosiasia on että eletään vuotta 2011
                ja autot on kehittynyt 15v aikana itseni mielestä aika paljon..
                e39 on varmasti hyvä auto mutta ISO MUTTA.

                en vittuile mutta myötä häpee tulee kun lukee tästä jumalien luxus korimallin ominaisuuksien loputtomasta ylivoimasta.
                Se on selvä että autot ovat kehittyneen sitten e39:n ensiesittelyn, mutta erittilisitkö nyt kuitenkin hieman missä suhteessa e60 on mielestäsi selvästi parempi/erinomaisempi kuin e39? Äänieristyksessä? Ajettavuudessa? Alustan toiminnassa? Missä ja miten?

                Comment

                • SkyMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 518
                  • Sirius

                  Originally posted by teropa View Post
                  Täällä on nyt joillain vähän liian henkilökohtanen suhde ilmeisesti siihen omaan autoon tai autovelkaan kun ei pystytä tai kestetä kuulla, että vanha ja halpa auto on joissain asioissa uudempaa parempi.
                  Niin, en nyt väitä, että olis kolahtanu juuri mikään aiemmista postauksista, mutta jostain syystä itselleni on tullut juuri päinvastainen kuva. Eikä tämä ole henkilökohtaisesti osoitettu juuri "Terolle", oli vaan helppo lainata tuosta kommentistasi. Mutta mielestäni juuri E39 omistajat täällä ovat kärkkäämpänä puuttumassa muiden kommentteihin. Milloin vedotaan "maailman parhaaksi valittuun" milloin taas johonkin muuhun. Mielipideasioitahan nämä aika pitkälle ovat, eikä minun mielestäni voida absoluuttisesti todeta, että "vanha ja halpa auto on joissain asioissa uudempaa parempi." Jos itse vertaan E39:iä ja E60:iä keskenään, niin E60 on joka saralla E39:iä parempi. Mielestäni ero 39:n ja 60:n välillä on paljon suurempi, kuin mitä esim E34:n ja E39:n välillä. Toivottavasti tämä mielipide ei suista tieltä kenenkään E39:iä tai ajatusmaailmaa em. mallien keskinäisestä paremmuudesta tai huonommuudesta. Jos näin käy, niin mielestäni silloin on ehkä sen E39 omistajan / ihailijan syytä tarkastella omaa näkemystään hieman "kiihkottomammin..."

                  Ps. Ajan tällä hetkellä E91:llä.
                  Coffee isn´t my cup of tea

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by SkyMan View Post
                    Jos itse vertaan E39:iä ja E60:iä keskenään, niin E60 on joka saralla E39:iä parempi.
                    Ongelmahan ei (ainakaan minulla) ole se, etteikö E60 olisi parempi. Mutta onko se niin paljon parempi, että siihen vaihto ja varsin suuren välirahan maksu kannattaa. Ongelma on vielä suurempi kun miettii vaihtoa E92:een, siinä kun tilanne joiltain osin meneekin selvästi huonommaksi. Edelleenkin tuntuu siltä, että kokonaisuutena taidan olla paljon onnellisempi ajamassa E39:llä rahat tallessa. Mutta ehkä tämä on taas pakkasjakson aiheuttamaa väliaikaista järkeistymistä ja autokuume palaa taas kohta...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • JutiM5
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 328
                      • K-system

                      No e39 jälkeen tuli itelle alle e60 koska suosin 5 sarjaa tilavuuden takia, mahtuu lasten istuimet hyvin ja vänkärillekkin jää tilaa eteen yms
                      E39 M-sport 530da vm03
                      Vw ransuportteri vm03

                      ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                      E34 525i vm90
                      E34 525i vm89

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by SkyMan View Post
                        " Jos itse vertaan E39:iä ja E60:iä keskenään, niin E60 on joka saralla E39:iä parempi.
                        Sehän on sitten selvä. Olisi tietenkin kaudean mukavaa jos hieman myös perustelisit miten ja millaisissa olosuhteissa e60 on esim.alustaltaan parempi kuin e39....jos se kerran on selvästi parempi?
                        Miksiköhän mm.testeissä e60:ia on väitetty äänekkäämmäksi kuin e39:iä?

                        ps.ajan päivittäin e60 ja e39:llä.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Miksiköhän mm.testeissä e60:ia on väitetty äänekkäämmäksi kuin e39:iä?
                          Missä testeissä? Onkohan testeissä E60:ssä ollut runflat-renkaat alla?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Missä testeissä? Onkohan testeissä E60:ssä ollut runflat-renkaat alla?
                            Tämän toki havaitsee ihan kukin tykönään kun käy heittämässä esim.lenkin e39 530d.llä ja e60 530d:llä. Eli korvakuulolta vertaillen ero on selvä, vaikka ainahan se ei näy desibelimittauksissa. Bensakoneisissa erot ovat pienemmät kuin dieseleissä.

                            esim.Tuossa koottu lista mitatuista arvoista:

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              Aikoinaan siirtyessäni kolmen E39:n jälkeen E60:een, jouduin maksamaan muistaakseni n 15 k€ pelkästään uudemmasta korimallista (siis verratuna, jos olisi ostanut vastaavan E39:n). Silti päätös ei aikoinaan (2006)kaduttanut.
                              Koeajoin useamman E39:n ja E60:n. Koeajojen jälkeen päätös oli itsestään selvä: E60. Perustelut, EI tärkeysjärjestyksessä:

                              - kevyempi keula, ketterämpi kääntää (en tiedä löytyykö faktaa, mutta ainakin voimakas tunne, että massakeskittymä en enemmän auton keskellä kuin E39:ssä)
                              - parempi vaihteisto (5 vrs 6 autom) toimi kaikin puolin paremmin yhdessä moottorin kanssa
                              - navinäyttö satakertaa paremmassa paikassa
                              - iDrive = radion, ilmastoinnin jne jne säätö huomattavasti helpompaa ja selkeämpää
                              - moottori tuntui reagoivan paremmin, herkemmin
                              - paremmat ajovalot (Bi-xenon) E39:iin ei saa kääntyviä valoja
                              - isompi takakontti (tällä ei kyllä ollut juurikaan merkitystä, kun ei ole pikkulapsiakaan)
                              - moderninpi ulkonäkö, tunnnustakaa vaan, kyllä ulkonäkö vaan vaikuttaa
                              - runflat renkaat rengaspainevahteineen, naurakaa ihan vapaasti, pidän tätä kuitenkin turvallisuusvarusteena (E39 saa rengaspainevahdin, jopa yhdessä sellainen oli, mutta se on erittäin harvinainen varuste)
                              - uudempi kori- & turvallisuus(bägit jne)tekniikka, uskon että käytännössä turvallisempi
                              - paremmat stereot (L7 vrs DSP)
                              - aktiv lenkung, tuota ei saa E39:een, mutta ei tuo kyllä niin paljoa merkitsekään
                              - dynamic drive, tuotakaan ei vissiin saa E39:een, mielyttävän löysä alusta, silti jämäkkä

                              Saattaa olla muitakin tekijöitä, nuo tuli heti mieleen.
                              Itsellä mallina siis 530dA sedan.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Tämän toki havaitsee ihan kukin tykönään kun käy heittämässä esim.lenkin e39 530d.llä ja e60 530d:llä. Eli korvakuulolta vertaillen ero on selvä, vaikka ainahan se ei näy desibelimittauksissa. Bensakoneisissa erot ovat pienemmät kuin dieseleissä.

                                esim.Tuossa koottu lista mitatuista arvoista:
                                http://web.archive.org/web/200703230...les/melut.html
                                Joo, dieselit ovat äänekkäitä (ja täriseviä) joka tapauksessa. Ilmeisesti E39:ssä konepellin ja tulipellin eristykset ovat paremmin onnistuneet. Eikös E60:ssa ollut keularakenteissa alumiinia, voisikohan sekin (keveys) vaikuttaa asiaan?

                                Melumittauksia ei voi vertailla ellei ne ole tehty samaan aikaan ja samanlaisella pinnalla (ja edes jotenkin samanlaisilla renkailla). Minun on hyvin vaikea uskoa, että E65 olisi äänekkäämpi kuin E39, vaikka taulukko niin väittääkin. Koeajokin tukee aivan toisenlaista tulosta, E65 kun oli selvästi hiljaisempi.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎