Voihan tuossa tieten jotain pientä viivettä olla normi D:llä, mutta ei enempää kuin mun 540 V8:ssa. Sport-moodissa auto on raketti. Tervetuloa kokeileen.
Tero
hei oikeesti.... Ymmärrän että pitää jo alustaa auton myyntiä mutta oletko tosiaan tuota mieltä?? Itse taas viimeisen kuukauden LCI-35d-koneella ajaneena meinaan muilla vehkeillä runtata edelläajavan takapuskuriin kun on tottunut siihen että x35d reagoi vasta huomenna kun kaasua painaa tänään.. Niin ja itse tuppaan pitämään kepin D:lla kun ei tuo naku vedä edes tuolla 350 hepalla kovin kummoisesti 3-4500 rpm, melu vaan kasvaa. Jos jokaista kiihdytystä tai nopeaa lähtöä varten pitää koskea keppiin niin ehkä harkitsisin manuaalia
hei oikeesti.... Ymmärrän että pitää jo alustaa auton myyntiä mutta oletko tosiaan tuota mieltä?? Itse taas viimeisen kuukauden LCI-35d-koneella ajaneena meinaan muilla vehkeillä runtata edelläajavan takapuskuriin kun on tottunut siihen että x35d reagoi vasta huomenna kun kaasua painaa tänään.. Niin ja itse tuppaan pitämään kepin D:lla kun ei tuo naku vedä edes tuolla 350 hepalla kovin kummoisesti 3-4500 rpm, melu vaan kasvaa. Jos jokaista kiihdytystä tai nopeaa lähtöä varten pitää koskea keppiin niin ehkä harkitsisin manuaalia
Kovin ovat erilaisia mielipiteet tuosta viiveestä... Tässä hiukan hämää sekin, että ne joilla ei ole viivettä, ovat x35d:n omistajia ja -Tapi vain ajelee niillä. Joten kertooko -Tapi puolueettoman totuuden, jota omistajat eivät halua myöntää? Vai ajaako hän rikkinäisillä autoilla? En usko, että ajaa. Ja toisaalta viestissä #884 oli kokemuksia 335i:stä, jossa viiveet ei ollut ongelma, vaikka siinäkin turbot on.
Pre-lci vakio 535d, mitä taannoin testasin, veti kyllä ihan riittävästi ylös asti, mutta viive oli selvä. Melu taas ei kuulostanut melulta, vaan tehokkaalta moottorilta. Mutta mielipide tuosta asiasta voi toki muuttua kun sitä "ärjymistä" kuuntelee pidemmän ajan.
hei oikeesti.... Ymmärrän että pitää jo alustaa auton myyntiä mutta ...
Sori Tapi mutta menit mun silmissä nyt foorumin roskakoriin, muutaman muun siellä jo olevan kanssa. Täysin asiaton kommentti, eikä vois olla kauempana totuudesta.
Joskus kun lukee näitä foorumin vakioporukan juttuja, tulee mieleen, että miksi postaan tänne. Taitaa olla aika vaihtaa hiippakuntaa.
Niin turhaahan näitä on jauhaa vuodesta toiseen.. Jos jossain toisella forumilla on neutraalimpi suhtautuminen *omaan* autoon niin kertokaa minullekin.
Oma lehmäni oli ojassa juuri siksi miksi tämäkin topic oli otsikoitu "E39 jälkeen". Etsin aikani seuraajaa ja toivoin kovasti että E60 olisi ollut sellainen mutta olen sikäli onnekkaassa asemassa ettei E39:sini näytä tarvitsevan seuraajaa kun se on ollut seisonnassa taas miltei kuukauden kun alla on ollut X6 35d. Nämä 'lainakäyttikset' ovat olleet pääosin BMW:n 3-litran LCI-dieseleitä ja niillä liikkuminen on tiputtanut tehokkaasti hohdon uuden BMW-dieseltekniikan päältä..
Niin kuin teropa totesi: KÄYKÄÄ KOKEILEMASSA! LCI-530 ja 535d malleja on kaupat pullollaan, niitä voi koeajaa. Kehotan vielä ajamaan ajatuksella: Älä pumppaa kaasua ennen ohitusta tai tee muutakaan mitä et omalla ex-ajokillasi tekisi vaan aja cruise päällä jonossa ja lähde ohitukseen ilman kickdownia D-päällä.. Ehdit näpyttelemään karttaan uuden määränpään ennen kuin meno alkaa
Kehotan vielä ajamaan ajatuksella: Älä pumppaa kaasua ennen ohitusta tai tee muutakaan mitä et omalla ex-ajokillasi tekisi vaan aja cruise päällä jonossa ja lähde ohitukseen ilman kickdownia D-päällä.. Ehdit näpyttelemään karttaan uuden määränpään ennen kuin meno alkaa
Tapi, olet enemmän kirjoittanut tänne asiaa kuin valtaosa muista, joten ehkä lensit roskikseen turhan helposti. Mutta älä oleta mun kommenteista koskaan mitään myymiseen liittyvää. Tällä foorumilla ja mun auton vaihteluilla ei ole minkäänlaista yhteyttä, enkä ole koskaan foorumilaiselle autoani myynyt. Mulle riittää viralliset ilmoituskanavat, joissa saa sanoa sanottavansa, ei tarvi täällä mainostaa autoja myynnin takia. Älytön ajatus, ja tuon toistaminen uudestaan ja uudestaan vituttaa mua todella paljon.
Mutta sitten asiaan. En allekirjoita tuota viivehommaa. Olen tuommosia ohituksia, jonka kuvailet, tehnyt paljon, ja mulla on selvä käsitys siitä, miten auto siinä toimii. En oikeasti tiiä, mistä puhut, joten on oletettava, että meillä on joko täysin eri käsitys viiveestä, taikka sitten autot ei toimi samalla tavalla. Tuo mun 535 vaihtaa alaspäin yhtä nopeasti kuin ex E39 V8 teki. Riittävän rivakasti. F10 530d:ssä mua haittasi tuo vaihtamisen viive todella paljon, ja olen siitä tälläkin foorumilla maininnut useaan otteeseen. Samanlaista viivettä ei ollut myöskään mun ex pre-LCI 530d:ssä aikanaan. Ja aika ei kultaa muistoja, koska se viive oli niin selvä ja helvetin ärsyttävä. Jos sun 35d:ssä on tollasta, mitä tuossa uudessa F10:ssä oli, ymmärrän yskän.
Mutta mehän voitais ajaa joskus ristiin näitä autoja, jos jossain törmätään. Kirjoitetaan sitten raportti viiveistä.
hei oikeesti.... Ymmärrän että pitää jo alustaa auton myyntiä mutta oletko tosiaan tuota mieltä??
Aamen! Jos ei automaattilaatikolla varustetuista turbodieseleistä huomaa viivettä kaasun painamisen ja vedon alkamisen välillä, niin kyllä on kokemukset nopeasti reagoivista moottoreista vähissä. Tai sitten asia on juuri niinkuin -Tapi nimimerkki yllä toteaa = totuuden kieltäminen syystä tai toisesta.. :think
PS. Olen ajanut reilua 1000kpl eri BMW:tä, mukaanlukien myös näitä pöllö-öljyllä käyviä ihmeitä, joten kokemusta löytyy kyllä keskimääräistä enemmän..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Olisi voinut tehdä vertailevia mittauksia, mikä on kaasunpainalluksesta (ei kickdown) viive siihen, että pykältää alas ja veto päällä.
Kun kotiudun, koeajatan tämän auton Oulu's finest 5-sarja ruuvareilla Samppasialla ja Clavurionilla. Molemmilla on paljon kokemusta erilaisista bemuista. Haluan kuulla niiltä kommentit myös tähän asiaan. Itseäni tuo ei ole häirinnyt, mutta voihan se olla, että mulla on uuden auton huuma päällä. Ei ole mahdoton ajatus.
Olisi voinut tehdä vertailevia mittauksia, mikä on kaasunpainalluksesta (ei kickdown) viive siihen, että pykältää alas ja veto päällä.
Ei kai tässä puhe ole laatikon nopeudesta, vaan siitä miten nopeasti jotain tapahtuu sillä samalla vaihteella, joka jo on valittuna. Sellainen se minun kokema viive oli. Ihan sama vaikka oli manuaalisesti valittu pieni vaihde, auto ei silti reagoinut kaasuun heti vaan sellaisen viiveen jälkeen jossa jo melkein ehti sanoa matkustajalle "pidä kiinni, kohta lähdetään".
Mun kokemukset tuosta viiveestä menee kyllä suurimmaksi osaksi ton uudemman automaatin piikkiin. Tuntuu meinaan et tossa 530i:ssä olisi enemmän viivettä joissakin tilanteissa kun 740d:ssä , joka kuitenkin on moottorina erittäin hidas reakoimaan. Tuo x35d kuitenkin reakoi selkeesti nopeammin kuin x30d ja on kyllä dieseliksi melko viiveetön pata. Manuaalilla kun käy ajamassa niin huomaa kyllä ton laatikon hitauden.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Komppaan TJJ:ta tuossa eli en kirjoita viiveestä joka tulee automaatin toiminnasta vaan siitä viiveestä joka alkaa kun pienillä kierroksilla painetaan kaasua--> siihen kun kierrokset nousee ja veto alkaa. Tämä sama ilmiö on voimakkaasti läsnä risteyksistä paikaltaan lähdettäessä jolloin menosta tulee turhan ON/OFF-tyyppistä. Tänään muuten kiinnitin huomiota siihen että peruuttaessakin se sama ON/OFF-hyökkiminen korostuu.
Kovin ovat erilaisia mielipiteet tuosta viiveestä... Tässä hiukan hämää sekin, että ne joilla ei ole viivettä, ovat x35d:n omistajia ja -Tapi vain ajelee niillä. Joten kertooko -Tapi puolueettoman totuuden, jota omistajat eivät halua myöntää? Vai ajaako hän rikkinäisillä autoilla? En usko, että ajaa. Ja toisaalta viestissä #884 oli kokemuksia 335i:stä, jossa viiveet ei ollut ongelma, vaikka siinäkin turbot on.
Pre-lci vakio 535d, mitä taannoin testasin, veti kyllä ihan riittävästi ylös asti, mutta viive oli selvä. Melu taas ei kuulostanut melulta, vaan tehokkaalta moottorilta. Mutta mielipide tuosta asiasta voi toki muuttua kun sitä "ärjymistä" kuuntelee pidemmän ajan.
Kyllä 335:ssa on ihan selvät viiveet ennenkuin sitä alkaa virittää. Mua ainakin häiritsi suunnattomasti muutos M3 -> vakio 335. Nykyään kuitenkin kunnon vireillä taas 335 > M3 Veikkaisin että dieselissä on ihan sama ongelma, ehkä myös kertaluokkaa pahempana kun siinä on 1 iso turbo? Tähän kun vielä sotkee automaatin niin ... ääh
Komppaan TJJ:ta tuossa eli en kirjoita viiveestä joka tulee automaatin toiminnasta vaan siitä viiveestä joka alkaa kun pienillä kierroksilla painetaan kaasua--> siihen kun kierrokset nousee ja veto alkaa. Tämä sama ilmiö on voimakkaasti läsnä risteyksistä paikaltaan lähdettäessä jolloin menosta tulee turhan ON/OFF-tyyppistä. Tänään muuten kiinnitin huomiota siihen että peruuttaessakin se sama ON/OFF-hyökkiminen korostuu.
Näin. Automaatin tekemää viivettähän ei toki pidä unohtaa sitäkään, sillä se ei tilannetta ainakaan paranna, vaikka muuten ehdottomasti paremmin voimalinjaan soveltuukin. Olen jonkin verran ajanut noita uusia diesel-/bensaturboja eri koreissa ja koneen hidas reagointi on häirinnyt joka kerta. Kyse ei suinkaan ole viasta jonka kanssa ei pystyisi elämään, vaan ihan turboahdetun auton ikävästä perusominaisuudesta joka vaivaa dieseleiden ohella yhtälailla 35i -bensaturboa, joskin hieman vähemmän. Minusta on hölmöä väittää, ettei tuota viivettä ole vaikkei se itseä häiritsisikään. Ihmiset kiinnittävät autoissa huomioita niin eri asioihin, toinen tahtoo välttämättä automaatin, toinen ei voi sietää nahkapenkkejä, henk. koht. moottorin välitön vaste on yksi suurimmista ajamisen ilon edellytyksistä, ts. sellainen nyanssi, joka voi joko kruunata tai latistaa koko elämyksen.
Niin kuin tuossa on jo aiemmin sanottu, niin käykää ajamassa niitä autoja. Itse ehdotan sen dieselin kaveriksi niiden V8-vertailumallien sijaan esim. N52-vaparia, jonka herkkyys saa takuulla puntin värisemään. Yllätyin jopa itse, miten niin paljon laiskempi kone voi kuitenkin olla monin verroin isoveljiään hauskempi ajaa.
Kyllä 335:ssa on ihan selvät viiveet ennenkuin sitä alkaa virittää. Mua ainakin häiritsi suunnattomasti muutos M3 -> vakio 335. Nykyään kuitenkin kunnon vireillä taas 335 > M3 Veikkaisin että dieselissä on ihan sama ongelma, ehkä myös kertaluokkaa pahempana kun siinä on 1 iso turbo? Tähän kun vielä sotkee automaatin niin ... ääh
Eikös 335i:ssä ollut joku softajuttukin jossain moottorinohjauksen versiossa mikä vielä aiheutti viiveiden kasvua, "korjattiinkos" sillä hukkaporttien ääntelyä? Virisoftat poistaa tuonkin viiveen.
535d:ssähän on kaksi turboa mutta siinä taisi olla iso ja pieni kun taas 335i:ssä on kaksi pientä.
Comment