Originally posted by Petri.Kekkonen
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E39:n jälkeen
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oman 20 minuutin 320dA ajokokemuksen perusteella tulin siihen johtopäätökseen, että ei automaattia tuon moottorin yhteyteen, kiitos. Automaatti ei tuntunut toimivan muuten kuin noin 1500 rpm tienoilla jurnuttamalla (koeajo Itä-Helsingissä). Jos yrittää kierrättää, niin mitään ei tapahdu. Mikäpä siinä jos tykkää sellaisesta voimalinjasta, mutta minä en. Pitäisi joskus testata manuaalivaihteista versiota, josko se tuntuisi paremmalta. Toisaalta dieselin pitäisi olla aina automaatti, joten todelliseksi vaihtoehdoksi ei taida jäädä kuin 330da ja 335da.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kai minulla sitten oli mielenhäiriö... Tuo 320dax kun tuntui kulkevan automaatilla ihan hyvin ja myöskin automaatin manuaalipuolella. Sellaista vaivatonta etenemistä jossa auto vastasi hyvin kaasuun. Mutta ajo ei ollut taajamaa tai kaupunkiajoa vaan maantietä ja lumista pikkutietä. Minua yhä "hiukan" vaivaa se miten helposti sillä pääsi tuolla pikkutiellä edellä ajaneesta köröttelijästä ohi... Sama homma olisi jäänyt E39:llä tekemättä tai yritys olisi päättynyt ojaan. Tulisi jo kesä...Originally posted by Squamish View PostOman 20 minuutin 320dA ajokokemuksen perusteella tulin siihen johtopäätökseen, että ei automaattia tuon moottorin yhteyteen, kiitos. Automaatti ei tuntunut toimivan muuten kuin noin 1500 rpm tienoilla jurnuttamalla (koeajo Itä-Helsingissä). Jos yrittää kierrättää, niin mitään ei tapahdu. Mikäpä siinä jos tykkää sellaisesta voimalinjasta, mutta minä en. Pitäisi joskus testata manuaalivaihteista versiota, josko se tuntuisi paremmalta. Toisaalta dieselin pitäisi olla aina automaatti, joten todelliseksi vaihtoehdoksi ei taida jäädä kuin 330da ja 335da.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tästä syystä ainakin pari vuotta sitten 130kW-versiossa piti käyttää aina DS-asentoa. Silloin se toimi paljon paremmin kun kierrokset pysyi 2000 rpm tienoilla.Originally posted by Squamish View PostAutomaatti ei tuntunut toimivan muuten kuin noin 1500 rpm tienoilla jurnuttamalla (koeajo Itä-Helsingissä).
 
 Tämä on juuri se mistä en tykkää niissä vakiodieseleissä joita olen ajanut. Eli se paras veto tuntuu katkeavan aivan liian lyhyeen. Mutta kulkeehan ne tehokkaat dieselit rivakasti, ei siinä mitään.Originally posted by Squamish View PostJos yrittää kierrättää, niin mitään ei tapahdu.Last edited by Petri.Kekkonen; 20-03-2011, 11:29.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
 E39 523i M Sport '00, Titansilber
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kävin perjantaina kokeileen paria X:ää, eli se 325i coupena, ja 530dA GT.
 
 (ilmeisesti jonkinlainen autokuume tuolta tarttui kun nyt 2 pv maannu kuumeessa tuon seurauksena)
 
 Tuo 325i oli hämmentävä kokemus. Voin sanoa varmuudella, etten koskaan tule ostamaan ainakaan tuota nykyistä uusinta 3-sarjaa:
 
 - hillitön ajomelu sisälle; nastat ropisi kuuluvasti sisälle ja motarinopeuksissa hummaus oli sitäluokkaa, ettei tienny itkiäkkö vai nauraa
 
 - automaatin toiminta oli todella ihmeellistä: painat kaasun liki pohjaan niin laatikko miettii todella pitkään ennekuin alkaa vaihtaa pienempää. Suorastaan hämmentävän suuri viive tuossa. Samantyyppinen juttu, mihin törmäsin F10 530dA koeajolla viime kesänä.
 
 - tuo 3.0l nuhaversio 325:ssa on aivan liian köykänen ainakin tuohon X:ään. Kulkupuoli mallia "ei mihinkään".
 
 - X tuntuu olevan edelleen hiukan puskevaa sorttia, jota voi kokeilla semmosissa vauhdikkaissa luistoissa kaikki ajoavut päällä. En oikein pidä tuosta, saisi puskea vähemmän.
 
 530dA GT oli omanlaisensa pulkka sekin:
 
 - ajomelu vaimennettu loistavasti, tuntui, että 100-150 välillä ei ollut minkäänlaista melun lisääntymistä havaittavissa
 
 - GT = laiva :(
 
 - ihmetystä itselleni herätti tuossa autossa automaatin ja moottorin yhteistoiminta; se oli parempaa kuin kesällä ajamassani F10:ssä. Tämä auto ei miettinyt samalla tavalla, vaan uutta vaihdetta oli tarjolla ripeähkösti tarpeen mukaan. Myöskään disulin tärinä tai jyrinä ei ollut häiritsevää.
 
 - alustansäädöt pelasi aika mukavasti; comfortin ja sport+:n välillä pystyi havaitsemaan selkeän eron. Omassa ajossani säätö olisi pysyvästi siinä perus sportin kohdalla. (comfort, normal, sport, sport+ tarjolla)
 
 
 TeroE60 520dA M-sport
 ---Ex
 E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
 E90 330iA, 325iA, 320dA
 E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
 E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
 PPL(A)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ilmeisesti ajoit sulalla tiellä? Minulla tuo ajomelukokemus ei ollut tuossa lainkaan noin raju, E91:ssä melua oli vielä paljon enemmän. Nastojen ääntä en kuullut kummassakaan, taisi lumi/sohjo poistaa sen. Täytyy vielä testata E92 kesärenkailla myöhemmin tänä keväänä. Autokuumeesta ei ole tietoakaan, tosin sehän voi iskeä hetkessä...Originally posted by teropa View Post- hillitön ajomelu sisälle; nastat ropisi kuuluvasti sisälle ja motarinopeuksissa hummaus oli sitäluokkaa, ettei tienny itkiäkkö vai nauraa
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tiet oli ainakin ajourista ihan sulat täällä eilen ja varmaan myös perjantaina Teron ajellessa.Originally posted by TJJ View PostIlmeisesti ajoit sulalla tiellä?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
 E39 523i M Sport '00, Titansilber
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by teropa View PostÄäh, tänään jo uusia X:iä kokeileen.
 
 Mistä vuosimallista alkaen 3:sta on alkanut saamaan aktiiviohjauksella?
 
 TeroAiemmin servotronic oli vakiovaruste ja aktiiviohjaus lisävaruste. Uusissa näyttää olevan servotronic lisävaruste ja aktiiviohjausta ei enää saa.Originally posted by TJJ View PostSen on saanut E9x sarjan alusta lähtien eli 2005.
 
 Kävin eilen ajamassa uuden 320dax touringin. Kaamea rengasmelu, johtuu varmaan osaksi Nokian Hakkapeliitoista. Dieselin raksutus on kuin traktorissa ja viivettä reilusti. Sporttipenkki oli kyllä hyvä, samoin LÄMPÖRATTI. Miksei se ole ollut vakiona jo kaikissa autoissa siitä lähtien kun se keksittiin? Ei yhtään harmittanut poistua omalla -98 323ia touringilla, välirahalle ei olisi mitenkään saanut vastinetta.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sorry OT, mutta onko BMW Masterin vm. 98 323ia E36 vai E46?Originally posted by Bmw Master View PostAiemmin servotronic oli vakiovaruste ja aktiiviohjaus lisävaruste. Uusissa näyttää olevan servotronic lisävaruste ja aktiiviohjausta ei enää saa.
 
 Kävin eilen ajamassa uuden 320dax touringin... Ei yhtään harmittanut poistua omalla -98 323ia touringilla, välirahalle ei olisi mitenkään saanut vastinetta.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mihin ei saa? Kyllä aktiiviohjauksen saa yhä, nelivetoonhan sitä ei saa eikä ole saanut aikaisemminkaan.Originally posted by Bmw Master View PostAiemmin servotronic oli vakiovaruste ja aktiiviohjaus lisävaruste. Uusissa näyttää olevan servotronic lisävaruste ja aktiiviohjausta ei enää saa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E36 ja sehän se naurattaakin kun Bmw ei ole parantanut äänieristystä 13 vuoteenOriginally posted by pmv View PostSorry OT, mutta onko BMW Masterin vm. 98 323ia E36 vai E46? 
 
 Ei näköjään mihinkään. Ei löydy hinnastosta eikä esitteestä.Originally posted by TJJ View PostMihin ei saa? Kyllä aktiiviohjauksen saa yhä, nelivetoonhan sitä ei saa eikä ole saanut aikaisemminkaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 minulle riitti E39:n jälkeen E28 
 voisin sanoa että nauratti käydä hakemassa autoon öljyt, suodatin, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä niin taisi olla 58€ vanhaan farkkuun ei saanut tohon rahaan vielä edes öljyjä vanhaan farkkuun ei saanut tohon rahaan vielä edes öljyjä 
 Hieno auto oli kaikinpuolin mutta käyttökulut olivat niin isot että opiskelemaan lähtiessa ei enään tuntunut järkevältä rahapussille E28 528i -82 m30b34 E28 528i -82 m30b34
 E46 330CI
 Chevrolet K3500 6.5TD
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ajelin tänään 335i:lla jonkinlaisen ajelun. Mietin että voisiko tuo paketti olla jotain mitä voisi jalostaa omaan päivittäiseen ajeluun.
 
 Auto itsessään on sopivan kokoinen ja napakka ajella. Melu ja mukavuusvarusteiden puute sen sijaan saavat mielen apeaksi.
 
 Tekniikka olikin sitten ihan uusi iloisen mielen aihe! Vaikka auto oli manuaalivaihteinen, jota ominaisuutta en käyttöautooni ottaisi, sai ajelun vaivattomuus hyvälle tuulelle. Tämä yksilö oli softattu hieman yli 400 hepoiseksi, joten täyskaasukiihdyttelyt ja ohitukset olivat mannaa. Viiveet kaikissa ajotilanteissa olivat hyvin pieniä, moottori reagoi kaasuun juuri kuten kuuluukin. Ahtimien olemassaolon huomasi mutta se ei haitannut samalla tavalla kuin esim x35d moottorin älytön empiminen nopeissa ajotavan muutoksissa. Moottorin äänet ja värinättömyys tuntuivat taas dieselin jälkeen ylellisiltä.
 
 Tuo kone ja seiskan varusteet nelivetoiseen 3-coupeen. Siinä olisi se oma E39:n seuraaja --- ---
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuossa ei tietenkään ollut aktiiviohjausta? Onko sinulla tietoa missäpäin voisi koeajaa 3-sarjalaisen aktiiviohjauksella?Originally posted by -Tapi View PostAjelin tänään 335i:lla jonkinlaisen ajelun. Mietin että voisiko tuo paketti olla jotain mitä voisi jalostaa omaan päivittäiseen ajeluun.
 
 Auto itsessään on sopivan kokoinen ja napakka ajella. Melu ja mukavuusvarusteiden puute sen sijaan saavat mielen apeaksi.
 
 Oliko melu tuossakin rengasmelua? Nastojen ääntä vai myös jyrinää? Tuo ilmeisesti oli vanhempi tuplaturboinen versio?
 Comment
Comment