Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Pitääpä taas ääneen pohtia, näitä autonvalintakysymyksiä. En tohdi tehdä topiccia "E60:n jälkeen" ettei joku paukapää saa taas päähänsä, että topicci tehdään myynninedistämiseksi. Joten pysytään täällä .

    Mulla on ollut 7kpl E39 (6 bensaa, 1 dsl), 1kpl E34 (be) ja 2kpl E60, joista molemmat dieseleitä.

    Näistä jos lähtee summaamaan asioita, jotka autossa itelle on tärkeintä, ja joita noista kustakin hieman on löytynyt, toisista enempi yhtä ominaisuutta, ja toisista muita.

    - hiljainen: E39:t, ja etenkin siis bensa-autot näistä aivan eritavalla hiljaisia
    - leikkisä ja mukava ajettava: E34 sekä kutoskoneiset bensa E39:t. E60:t ovat isommalta tuntuvia autoja, joista semmonen tietty näppäryys puuttuu
    - tehokas: E39 M5, 540i ja nyt E60 lci 535d
    - hyvin varusteltu: lähes kaikki, paria autoa lukuunottamatta
    - näyttävä: jokainen m-sportillinen mielestäni ollut näyttävä

    Sitten ominaisuuksia, joista olen huomannut, etten niistä piittaa, eikä niitä voi yhdistää bemariin kovinkaan helposti:

    - taloudellisuus: jokainen omistaja voi todeta, että bemari ei ole lompakon päälle hyvä sijoitus käytön tai ostonkaan kannalta
    - helppo myydä: bmw, ainakaan arvokkaammat, eivät ole helpoimmasta päästä myydä... eräs automyyjä sanoi mulle kerran näin: "ovesta kun kävelee mies, se on aina potentiaalinen toyotan/volkkarin ostaja... mutta vain äärimmäisen harvoin sieltä kävelee mies, joka haluaa bemarin ja on myös valmis siitä maksamaan"

    Olen yrittänyt miettiä, että mitä ominaisuuksia arvostan eniten autossa, ja se johtaa siihen, että ehdokkaita "E39:n jälkeen" ei ole BMW:llä hirveän monia:

    - sopiva koko: E39 on optimikokoinen auto, tai mikä tahansa muu samankokoinen
    - sedan: helpottaa autosta/autoon kulkemista vs. coupe ja farmaria en osta ikinä
    - riittävät varusteet: kaikkea ei tosiaankaan tarvi eikä tule edes käytettyä vaikka olisikin... itelle tärkeintä on: m-sport, hyvät audiolaitteet, xenon, nahkasisusta sähköillä, sivutukea antavat penkit, kaatuvat takapenkit, navi, vakkari, lasikattoluukku, webasto kaukolla, tummentuvat peilit, nopeahko ohjausvälitys ennemmin kuin hidas, automaattivaihteet, persgrillit.
    - sopivan kokoiselta tuntuva auto: jos unohtaa fyysiset mitat, auton pitää tuntua näppiin myös näppärältä
    - hiljaisuus: on oltava hiljainen, mutta E39:n kaltaista hiljaisuutta ei uudemissa enää löydy mistään
    - hyvännäköinen
    - itselle kaikenlaiset tuning-himmelit ja helvetin isot vanteet ja överimadallukset on vain miinusta... huomaan intuitiivisesti vältteleväni ostamasta autoa, vaikka se olis muuten hyvä jos se näyttää mauttomalta
    - riittävän tehokas, mutta ei tarvi olla mikään älytön... olen huomannut, että tehoihin ym turtuu nopeasti, eikä niitä sitten tule käytettyäkään

    Nyt jos sitte miettii, mitä autoja tuo kuvaus koskee. Osa näistä mulla on jo ollutkin, mutta osaa ei... mietin, että pitäskö noita kokeilla, mitä ei vielä ole ollut omistuksessa .

    E39 530iA, 540iA faceliftit
    E90 330iA (258hp, 272hp)
    E90 335iA

    Ja kysymysmerkkinä 1-sarjalaiset coupet (E82), että voisko siitä löytyä sopivalla koneella myös vaihtoehto.

    Jospa sitä nyt kokeilis seuraavaksi E90 330iA:ta, mutten tiedä miten suuri ero sitten käytännössä tolla moottorilla on jos ottais uudempaa. Speksien mukaan ero ei ole järisyttävän suuri.

    Diesel vs Bensa on aihe, joka foorumilla monesti kärjistyy ihan tarpeettomaksi semmoseksi joksikin ihmeen "kynnyskysymykseksi", joka voi olla aina vain yhtä muttei toista. Olen ihan tykännyt ajella molemmilla käyttövoimilla, ja molemmissa on puolensa. Jos ostan bensa-auton seuraavaksi, niin tulen varmaankin kokeilemaan dieseleitä taas jossain vaiheessa myöhemmin. Kehitys kehittyy.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7521
      • Kotona

      Originally posted by teropa View Post
      itelle tärkeintä on: m-sport, hyvät audiolaitteet, xenon, nahkasisusta sähköillä, sivutukea antavat penkit, kaatuvat takapenkit, navi, vakkari, lasikattoluukku, webasto kaukolla, tummentuvat peilit, nopeahko ohjausvälitys ennemmin kuin hidas, automaattivaihteet, persgrillit.
      Mitä nykypäivän ilmastoiduilla autoilla tekee kattoluukulla? Vai puhalteletko sikarin savut sieltä ulos kesäkuumilla... Ennen wanhaan kun kotteroissa ei ollut ilmastointilaitteita niin jopa manuaalinen finlandia-kattoluukku oli kesällä poikaa.
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      -

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by Zeta View Post
        Mitä nykypäivän ilmastoiduilla autoilla tekee kattoluukulla? Vai puhalteletko sikarin savut sieltä ulos kesäkuumilla... Ennen wanhaan kun kotteroissa ei ollut ilmastointilaitteita niin jopa manuaalinen finlandia-kattoluukku oli kesällä poikaa.
        En polta, joten en puhaltele... . Lasikattoluukusta kun avaa sen kabiinin puolella olevan aurinkosuojaläpän, niin saa autoon sisälle kivasti valoa lisää. Siitä tykkään. Ja joskus kesäkelillä tulee pidettyä kattoluukkua auki ihan vaan huvikseen. Itse en kyllä edes ole ajatellut, että se kattoluukku olisi joku vaihtoehtoinen asia mitä tulee ilmastointiin. Ei noilla asioilla ole tekemistä toistensa kanssa.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by teropa View Post
          Nyt jos sitte miettii, mitä autoja tuo kuvaus koskee. Osa näistä mulla on jo ollutkin, mutta osaa ei... mietin, että pitäskö noita kokeilla, mitä ei vielä ole ollut omistuksessa .
          Joten tiivistäen: jos ei ole erityisen kokeilunhaluinen, niin säästää hermoja ja rahaa kun jatkaa nykyisellä E39:llä ajamista kunnes bensaa ei enää myydä...?
          Tosin sinun kokemukset oli vain BMW:stä, käsittääkseni myynnissä on muitakin merkkejä
          E39 528iA

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by TJJ View Post
            Joten tiivistäen: jos ei ole erityisen kokeilunhaluinen, niin säästää hermoja ja rahaa kun jatkaa nykyisellä E39:llä ajamista kunnes bensaa ei enää myydä...?
            Tosin sinun kokemukset oli vain BMW:stä, käsittääkseni myynnissä on muitakin merkkejä
            Aika subjektiivista on myös se, miltä tietyt automallit kullekin tuntuu. Joten en kannusta olemaan kokeilematta vain siksi, että E39 on niin hyvä kuin se on. Varovaisempien henkilöiden tapauksessa, kuten sinun, sanoisin, että kannattaa valita vaan tarkemmin ne, mitä kokeilee. Voi myös iloisesti yllättyä. Vaikka E39 on edelleen mahtava auto, ei se silti mikään "end-all" tyyppinen vempele ole, vaan siinäkin on puutteita.

            Jotenkin itsestä tuntuu, että autot aina vaan kasvavat kokoa lisää, ja olisin erittäin tyytyväinen jos BMW päättäisi tehdä E39 kokoluokassa olevan auton niin, että siinä käytettäisiin laadukkaita materiaaleja ja se tehtäisiin hiljaiseksi ja muutenkin vastaamaan fiilikseltään esim seiska-sarjaa. Tietynlainen luxus vitonen, muttei laivan kokoinen kuin nämä uusimmat mallit. Nykytilanteessa noita hyvänkokoisia autoja tekee kyllä monikin valmistaja, mutta niiden kokoluokka sitoo ne myös siihen sarjaan, missä ne kunkin autovalmistajan kataloogissa seisoo. Esim BMW 3-sarja ei ole niin (oletettavasti) laadukas kuin 5-sarja, joka puolestaan jää 7-sarjasta jne. Tällä menolla 15v päästä tähän kokoluokkaan kuuluvat autot on "1-sarjalaisia", joissa peruspakettiin kuuluu muovikangas penkit ja kääntyvät etupyörät. Ja vitonen on kokoluokaltaan lähempänä asuntoautoa kuin henkilöautoa.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by teropa View Post
              Aika subjektiivista on myös se, miltä tietyt automallit kullekin tuntuu. Joten en kannusta olemaan kokeilematta vain siksi, että E39 on niin hyvä kuin se on. Varovaisempien henkilöiden tapauksessa, kuten sinun, sanoisin, että kannattaa valita vaan tarkemmin ne, mitä kokeilee. Voi myös iloisesti yllättyä. Vaikka E39 on edelleen mahtava auto, ei se silti mikään "end-all" tyyppinen vempele ole, vaan siinäkin on puutteita.
              Toki noita iloisia yllätyksiä löytyy. Mutta sitten kun katsoo paljon siihen pitäisi laittaa rahaa kiinni, niin jostain syystä se saavutettava hyöty vs. rahasumma ei oikein vastaa toisiaan. Toinen ongelma on tuo laiva-ilmiö, siis kun niitä juttuja joita kaipaan, ei löydy kuin isoista autoista ja minä taas haluaisin hiukan E39:iä pienemmän auton. Joten olisi pakko tehdä kompromissi ja sitten taas miettii, että mitä järkeä koko jutussa enää on ja E39:llä ajaminen jatkuu... Perusongelmahan tosin on autokuumeen puuttuminen, sen kun saisi päälle, niin ei siinä homman järkevyysjutut paljon haittaisi.
              E39 528iA

              Comment

              • 540iA
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 241
                • Klaukkala

                5. Bemari alla, eka uusi auto.
                F11 nyt 20000km ajettu, ei vikoja eikä mikään autossa ärsytä itseä.
                2 L nykydiesel 184hv/380Nm ja 8 pykäläinen laatikko sopii hienosti yhteen ja kuljettaa yllättävän ripeästikin tota laivaa. Voimaa kaipaa lisää ainoastaan jossain rekan ohituksessa maantiellä.
                E39 oli kaksi kappaletta aikanaan, hyviä pelejä mutta nykyisin näyttää sekä sisältä, että ulkoa kyllä aika vanhanaikaiselta, sitä 90-luvun alussa suunniteltu auto tietysti onkin.
                E60/61 jäi väliin, ne mitä ajoin jätti kyllä laadukkaan vaikutelman. Ajettua tuli ääripäät 520dA ja M5.
                Voin suositella F10/11 hankintaa jos vaan lompakko kestää. Kohtahan näitä saa sopivasti käytettynäkin. Jotkut lisävarusteet uutena ostaessa on sen hintaisia että oli pakko jättää kauppaan. Se nyt ei tietysti kellekkään ole yllätys.
                Last edited by 540iA; 06-11-2011, 18:06. Reason: Kirjotuviheitä
                Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by teropa View Post
                  En polta, joten en puhaltele... . Lasikattoluukusta kun avaa sen kabiinin puolella olevan aurinkosuojaläpän, niin saa autoon sisälle kivasti valoa lisää. Siitä tykkään. Ja joskus kesäkelillä tulee pidettyä kattoluukkua auki ihan vaan huvikseen. Itse en kyllä edes ole ajatellut, että se kattoluukku olisi joku vaihtoehtoinen asia mitä tulee ilmastointiin. Ei noilla asioilla ole tekemistä toistensa kanssa.

                  Tero
                  Itselle taas luukku on haitaa joka syö pääntilaa, sekä aavistuksen lisää melua.

                  Originally posted by teropa View Post

                  Jotenkin itsestä tuntuu, että autot aina vaan kasvavat kokoa lisää
                  1-sarja tehtiin kun 3-sarja oli karannut liian isoksi. Nyt uusi 1-sarja on isompi kuin edellinen. Samoin uusi 3-sarja on taas kasvanut. Kohta täytyy tehdä uusi 0,5-sarja kun ykkönen on jo e38:sin kokoinen. Mitä järkeä?

                  Originally posted by 540iA View Post
                  Jotkut lisävarusteet uutena ostaessa on sen hintaisia että oli pakko jättää kauppaan. Se nyt ei tietysti kellekkään ole yllätys.
                  Käytettynä todella vaikea löytää hyvin varusteltua e60 tai f10. E39:ssä oli monessa muistipenkit, nyt niitä harva enää uutena tilaa. Joutaisi olla vakiovaruste.

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    Originally posted by EPDM View Post
                    Työmatkat taas pitenee joten x5 bensa vaikka onki loistava möhkälö on päästettävä eroon. Ei ole muuten kovin helppo tehtävä....
                    Eikö tuo kannattaisi myydä vasta keväällä kun veromuutoksen tuoma hintojenkorotus jo näkyy yleisessä pyynnissä, sitten laittaa sen tämän hetkiseksi ajatellun hinnan niin se erottua edullisuudellaan joukosta, kuitenkaan aiheuttamatta sinulle suurempia menetyksiä?

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4621
                      • Lahti.

                      Originally posted by Masatus View Post
                      Eikö tuo kannattaisi myydä vasta keväällä kun veromuutoksen tuoma hintojenkorotus jo näkyy yleisessä pyynnissä, sitten laittaa sen tämän hetkiseksi ajatellun hinnan niin se erottua edullisuudellaan joukosta, kuitenkaan aiheuttamatta sinulle suurempia menetyksiä?

                      meni vähän OTeeksi , mutta mitkä veromuutoksia?
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • Masatus
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 867
                        • Haukipudas

                        Originally posted by EPDM View Post
                        meni vähän OTeeksi , mutta mitkä veromuutoksia?


                        Tuolla tarkoittamastani verosta lisää. En ole kyllä kauhean perillä asiasta. Joku varmaan osaa kertoa paremmin että vaikuttaako tuo veromuutos minkä verran omistamasi kaltaisien X5:ien tuontihintaan tai jo suomessa myynnissä olevien hintoihin. Linkkaamassani topicissa varmaan kannattaa jatkaa asiasta, jos tarpeen. Sorry OT.

                        Comment

                        • Jarhead
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2007
                          • 1323
                          • Kalajoki

                          Autojen koon kasvamista ihmettelen itsekin. Miksi pitää kasvattaa kaikkia malleja aivan kuin se olisi joku kaikkien kohderyhmien odotusarvo.

                          Perheautoluokan autojen koon kasvattamista jotenkin ymmärtää, kun lapsien istuimet ja vaunut ym törky kasvaa ja myöskään autossa kuljetettavan tavaran määrälle ei tunnu olevan mitään ylärajaa. Esim E39 ei ole mikään sisätila ihme kun lyödään eteen normaalikokoinen aikuinen ja taakse joku lastenistuin. Onneksi itse ollaan 170cm pätkiä niin kattoluukun tilavarauskaan ei haittaa.

                          Toisaalta löytyy kyllä pieneksi meneviä vaunuja ja pienempiä istuimia. Ostin aikanaan itse vaunut, jotka menee renkaineen kokoontaiteltuna E34 sedanin peräkonttiin.

                          Noiden sähkömuistipenkkien soisin itsekin olevan vakiovarusteena ehkäpä vielä sähköisen rattisäädönkin (tämä vielä puuttuu). On niin rento kun on monta käyttäjää autolle ja avaimesta säätyy kohdilleen, myös turvallinen eipähän jää säätämättä.
                          sigpic
                          -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                          Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by Jarhead View Post
                            Autojen koon kasvamista ihmettelen itsekin. Miksi pitää kasvattaa kaikkia malleja aivan kuin se olisi joku kaikkien kohderyhmien odotusarvo.
                            Minä taas ihmettelen, miksi auton pitäisi olla pieni?

                            Isompaan autoon mahtuu enemmän varusteita, porukkaa ja äänieristettä

                            Puoli metriä sinne tai tänne ei kyllä esim. parkkeerausta muuta paljon miksikään, mutta maantiellä iso koko on vain plussaa.
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by 540iA View Post
                              5. Bemari alla, eka uusi auto.
                              F11 nyt 20000km ajettu, ei vikoja eikä mikään autossa ärsytä itseä.
                              2 L nykydiesel 184hv/380Nm ja 8 pykäläinen laatikko sopii hienosti yhteen ja kuljettaa yllättävän ripeästikin tota laivaa. Voimaa kaipaa lisää ainoastaan jossain rekan ohituksessa maantiellä.
                              E39 oli kaksi kappaletta aikanaan, hyviä pelejä mutta nykyisin näyttää sekä sisältä, että ulkoa kyllä aika vanhanaikaiselta, sitä 90-luvun alussa suunniteltu auto tietysti onkin.
                              E60/61 jäi väliin, ne mitä ajoin jätti kyllä laadukkaan vaikutelman. Ajettua tuli ääripäät 520dA ja M5.
                              Voin suositella F10/11 hankintaa jos vaan lompakko kestää. Kohtahan näitä saa sopivasti käytettynäkin. Jotkut lisävarusteet uutena ostaessa on sen hintaisia että oli pakko jättää kauppaan. Se nyt ei tietysti kellekkään ole yllätys.
                              Itse taasen joutuisin kyllä jättämää F11 väliin. Ei kyllä yhtään miellytä silmää tämä uusi muotoilu. Sama koskee uusinta 1-sarjaa ja kuvista päätellen myös uutta 3-sarjaa. Eipä sillä, että olisi rahaakaan moisiin, mutta ei kyllä kauheasti polttelekkaan kun muotokieli on mitä on. E60 msporttina miellyttää silmää eniten.

                              Comment

                              • snoub
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 220
                                • Oulu

                                Originally posted by teropa View Post
                                Pitääpä taas ääneen pohtia, näitä autonvalintakysymyksiä. En tohdi tehdä topiccia "E60:n jälkeen" ettei joku paukapää saa taas päähänsä, että topicci tehdään myynninedistämiseksi. Joten pysytään täällä .

                                Mulla on ollut 7kpl E39 (6 bensaa, 1 dsl), 1kpl E34 (be) ja 2kpl E60, joista molemmat dieseleitä.

                                Näistä jos lähtee summaamaan asioita, jotka autossa itelle on tärkeintä, ja joita noista kustakin hieman on löytynyt, toisista enempi yhtä ominaisuutta, ja toisista muita.

                                - hiljainen: E39:t, ja etenkin siis bensa-autot näistä aivan eritavalla hiljaisia
                                - leikkisä ja mukava ajettava: E34 sekä kutoskoneiset bensa E39:t. E60:t ovat isommalta tuntuvia autoja, joista semmonen tietty näppäryys puuttuu
                                - tehokas: E39 M5, 540i ja nyt E60 lci 535d
                                - hyvin varusteltu: lähes kaikki, paria autoa lukuunottamatta
                                - näyttävä: jokainen m-sportillinen mielestäni ollut näyttävä

                                Sitten ominaisuuksia, joista olen huomannut, etten niistä piittaa, eikä niitä voi yhdistää bemariin kovinkaan helposti:

                                - taloudellisuus: jokainen omistaja voi todeta, että bemari ei ole lompakon päälle hyvä sijoitus käytön tai ostonkaan kannalta
                                - helppo myydä: bmw, ainakaan arvokkaammat, eivät ole helpoimmasta päästä myydä... eräs automyyjä sanoi mulle kerran näin: "ovesta kun kävelee mies, se on aina potentiaalinen toyotan/volkkarin ostaja... mutta vain äärimmäisen harvoin sieltä kävelee mies, joka haluaa bemarin ja on myös valmis siitä maksamaan"

                                Olen yrittänyt miettiä, että mitä ominaisuuksia arvostan eniten autossa, ja se johtaa siihen, että ehdokkaita "E39:n jälkeen" ei ole BMW:llä hirveän monia:

                                - sopiva koko: E39 on optimikokoinen auto, tai mikä tahansa muu samankokoinen
                                - sedan: helpottaa autosta/autoon kulkemista vs. coupe ja farmaria en osta ikinä
                                - riittävät varusteet: kaikkea ei tosiaankaan tarvi eikä tule edes käytettyä vaikka olisikin... itelle tärkeintä on: m-sport, hyvät audiolaitteet, xenon, nahkasisusta sähköillä, sivutukea antavat penkit, kaatuvat takapenkit, navi, vakkari, lasikattoluukku, webasto kaukolla, tummentuvat peilit, nopeahko ohjausvälitys ennemmin kuin hidas, automaattivaihteet, persgrillit.
                                - sopivan kokoiselta tuntuva auto: jos unohtaa fyysiset mitat, auton pitää tuntua näppiin myös näppärältä
                                - hiljaisuus: on oltava hiljainen, mutta E39:n kaltaista hiljaisuutta ei uudemissa enää löydy mistään
                                - hyvännäköinen
                                - itselle kaikenlaiset tuning-himmelit ja helvetin isot vanteet ja överimadallukset on vain miinusta... huomaan intuitiivisesti vältteleväni ostamasta autoa, vaikka se olis muuten hyvä jos se näyttää mauttomalta
                                - riittävän tehokas, mutta ei tarvi olla mikään älytön... olen huomannut, että tehoihin ym turtuu nopeasti, eikä niitä sitten tule käytettyäkään

                                Nyt jos sitte miettii, mitä autoja tuo kuvaus koskee. Osa näistä mulla on jo ollutkin, mutta osaa ei... mietin, että pitäskö noita kokeilla, mitä ei vielä ole ollut omistuksessa .

                                E39 530iA, 540iA faceliftit
                                E90 330iA (258hp, 272hp)
                                E90 335iA

                                Ja kysymysmerkkinä 1-sarjalaiset coupet (E82), että voisko siitä löytyä sopivalla koneella myös vaihtoehto.

                                Jospa sitä nyt kokeilis seuraavaksi E90 330iA:ta, mutten tiedä miten suuri ero sitten käytännössä tolla moottorilla on jos ottais uudempaa. Speksien mukaan ero ei ole järisyttävän suuri.

                                Diesel vs Bensa on aihe, joka foorumilla monesti kärjistyy ihan tarpeettomaksi semmoseksi joksikin ihmeen "kynnyskysymykseksi", joka voi olla aina vain yhtä muttei toista. Olen ihan tykännyt ajella molemmilla käyttövoimilla, ja molemmissa on puolensa. Jos ostan bensa-auton seuraavaksi, niin tulen varmaankin kokeilemaan dieseleitä taas jossain vaiheessa myöhemmin. Kehitys kehittyy.

                                Tero

                                Herää kysymys miksi vaihtaa? Voisi kuvitella että e60 isolla dieselillä ja hyvillä varusteilla olisi paras mahdollinen noihin kriteereihin? Hyvännäköinen, ajettava, hiljainen ym.
                                Vai onko kysymyksessä puhdas kokeilunhalu ja/tai tulevasta arvonalenemasta aiheutuvien kustannusten minimointi?

                                Itselle kelpaisi taasen 3-sarjan kokoinen ja näköinen auto, kun tuppaavat olemaan aavistuksen vastaavaa vitosta tuoreemman oloisia ja täydellisen sopivan kokoisia omiin tarpeisiin sekä ajettavuus sopivan napakka/tarkka..
                                Mutta kun pakettiin pitäisi yhdistää nykypäivän varusteet että saisi jotain uutta mistä ammentaa fiilistä ja vastinetta rahalle.. eli pitäisi löytyä comfort acces, tutka, muistipenkit ristiselkä tuella, + toki kaikki perus lasiluukut ja pronavit, hifit sekä M-sport paketti ja mielellään lci mallina että ulkonäkö pysyisi omaan silmään miellyttävänä. Toki hyvän yksilön kohdalla sellaisen vanhemmasta voisi toki rakentaa..
                                Mutta eipä tuollaisia mistään löydy, ei ainakaan "saksasta".
                                Eli kai se on joskus tulevaisuudessa kun autoa vaihtaa laitettava 7-sarjalaista jotta löytää kohtuulliset varusteet ja saa hiljaisuuden samaan pakettiin, pelkään vaan että noin iso auto alkaa tuntua "tarpeettomalta" ja päätyisi myyntiin aika pian, takkiinhan siinä sitten tulee rajusti jos ei saksan halvinta kolariautoa tuo ja hae sitä itse polkupyörällä saksasta..
                                BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                                BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                                BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                                Ex.
                                BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                                BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎