memebuy23buy

Carly for Bmw ohjelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HC-Tuning
    replied
    Onko muut testaillu carlylla tuota pakkopolttoa viimeaikoina? Pari kertaa testaillu ja tuntuu nykyään lähtevän polttopäälle oikein. Ennen mitä testailin ni ei toiminut.

    Mitä tuolla idriven koodaillulla pystyy tekemään? Kannattaako maksaa 15 euroa karvalakki mallissa muutoksien toivossa?

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    Onko kukaan saanut noita E6x oransseja kulmakarvoja palamaan päiväajovalojen kanssa.

    Itsellä seuraava kohta ei vaikuttanut valojen toimintaan millään tavalla:
    Daytime running lights – eyebrows
    • active
    • not active
    Use eyebrows as daytime running lights. (LMA)
    Vaatiikohan jotain muutakin kuin tuon? Ainakin jenkkiparkit vaati ruksin kahteen kohtaan että palaa päiväajovalojen kanssa.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Onko kukaan saanut noita E6x oransseja kulmakarvoja palamaan päiväajovalojen kanssa.

    Itsellä seuraava kohta ei vaikuttanut valojen toimintaan millään tavalla:
    Daytime running lights – eyebrows
    • active
    • not active
    Use eyebrows as daytime running lights. (LMA)

    Leave a comment:


  • tuoasm
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Kiitos vinkistä. Ostin silti. En kyllä äkkiseltään suosittelis itsekään. Ainoa mitä poltti oli rahat lompakosta. Meillä -09.

    Oli siis tiedossa tunnin matka-ajo, niin ajattelin, että kokeillaan. Lähtötilanne oli soottia n. 32g ja tuhkaa 43g. Pistin polton päälle Carlyllä ja se näytti että homma onnistuu ja ajele nyt vaan vähintää 80kmh 30 minuutin ajan. Ensiksi muutaman minuutin näyttikin sootti hiljalleen laskevan johonkin 29g:aan asti. Tässä vaiheessa oli 60kmh:n rajoitus. Mutta sitten ku rajoitus kasvoi 80:iin, niin alkoi sootti lisääntyä. Siinä sitä seuraillessa huomasi, että ylämäessä kasvaa ja alamäessä laskee. Lopulta oli kotipihassa jälleen soottia n. 32g ja tuhkaa n. 43g. Yks asia kuitenkin muuttui! DPF checkissä oli ennen sotoa että requested regenerations 1 (mikä pitänee paikkansa, kun huolto laittoi sen pyynnöstä kun termarit vaihdettiin). Mutta tuon 1 Carly-pyynnön jälkeen se näytti ensiksi requested regenarations 6 ja sitten kun otin uuden yhteyden, niin 4. WTF?
    Katoitko ettei ollu vikakoodeja? ei lähteny itellä ainakaan poltot päälle tukkosella pöntöllä ennenkun noin 10x putkeen nollaili kaikki koodit mitä vähän väliä pukkas. Onnistu carlylla ihan nätisti samaan aikaan. 5/08 325d e91 kyseessä. Kyllä sen huomaa kun lähtee poltot tulille kun rupes ainakin omassa tippumaan sootit vauhdilla.
    Last edited by tuoasm; 29-03-2016, 12:19.

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Omat kokemukset tuosta dpf pakkopoltosta on että ei kannata ostaa. Ei toiminut -06 eikä -07 loppuvuodesta olevilla autoilla. Auton oma poltto kyllä toimi mutta tuo ohjelma ei siihen ajankohtaa vaikuttanut yhtään mitään. Jos vaikka ajoin 200km lenkin ja laitoin alussa sen polton "päälle", ei välttämättä polttanut koko matkalla. Lämmöt tottakai ok, hehkut toimi ym. ei vikakoodeja.

    Lähetin palautettakin siitä ja aika ympäripyöreää vastausta tuli että ei oikein ollu tietämystä heilläkään milloin sen pitäisi toimia...
    Kiitos vinkistä. Ostin silti. En kyllä äkkiseltään suosittelis itsekään. Ainoa mitä poltti oli rahat lompakosta. Meillä -09.

    Oli siis tiedossa tunnin matka-ajo, niin ajattelin, että kokeillaan. Lähtötilanne oli soottia n. 32g ja tuhkaa 43g. Pistin polton päälle Carlyllä ja se näytti että homma onnistuu ja ajele nyt vaan vähintää 80kmh 30 minuutin ajan. Ensiksi muutaman minuutin näyttikin sootti hiljalleen laskevan johonkin 29g:aan asti. Tässä vaiheessa oli 60kmh:n rajoitus. Mutta sitten ku rajoitus kasvoi 80:iin, niin alkoi sootti lisääntyä. Siinä sitä seuraillessa huomasi, että ylämäessä kasvaa ja alamäessä laskee. Lopulta oli kotipihassa jälleen soottia n. 32g ja tuhkaa n. 43g. Yks asia kuitenkin muuttui! DPF checkissä oli ennen sotoa että requested regenerations 1 (mikä pitänee paikkansa, kun huolto laittoi sen pyynnöstä kun termarit vaihdettiin). Mutta tuon 1 Carly-pyynnön jälkeen se näytti ensiksi requested regenarations 6 ja sitten kun otin uuden yhteyden, niin 4. WTF?

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Omat kokemukset tuosta dpf pakkopoltosta on että ei kannata ostaa. Ei toiminut -06 eikä -07 loppuvuodesta olevilla autoilla. Auton oma poltto kyllä toimi mutta tuo ohjelma ei siihen ajankohtaa vaikuttanut yhtään mitään. Jos vaikka ajoin 200km lenkin ja laitoin alussa sen polton "päälle", ei välttämättä polttanut koko matkalla. Lämmöt tottakai ok, hehkut toimi ym. ei vikakoodeja.

    Lähetin palautettakin siitä ja aika ympäripyöreää vastausta tuli että ei oikein ollu tietämystä heilläkään milloin sen pitäisi toimia...
    No perkule. Omassa on dpf tukkeutunut termareiden takia ja tulihan sillä ajettua jokunen viikko vaikka herjaa pukkasi. Nyt tosiaan lämmöt pyörii 90 asteessa ja carlylla sitä olen koittanut pakkopoltattaa ja samalla vikakoodia nollaillen noin 30kilsan työmatkan ajan vaan mitää ei tapahdu. Täytynee jatkaa kokeilua.

    Toinen vikakoodi joka löytyi transmission osiosta oli wear oil. Mitä tarkoittanee ja onko laatikkoon viittaavaa öljynvähyyttä vai voiko olla jopa jakolaatikosta? Auto siis 525xd lci.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Omat kokemukset tuosta dpf pakkopoltosta on että ei kannata ostaa. Ei toiminut -06 eikä -07 loppuvuodesta olevilla autoilla. Auton oma poltto kyllä toimi mutta tuo ohjelma ei siihen ajankohtaa vaikuttanut yhtään mitään. Jos vaikka ajoin 200km lenkin ja laitoin alussa sen polton "päälle", ei välttämättä polttanut koko matkalla. Lämmöt tottakai ok, hehkut toimi ym. ei vikakoodeja.

    Lähetin palautettakin siitä ja aika ympäripyöreää vastausta tuli että ei oikein ollu tietämystä heilläkään milloin sen pitäisi toimia...

    Leave a comment:


  • Muppe
    replied
    Toimintaperiaatteesta ei sen suurempia tietoja ole, mutta taitanee olla lämmöt yleisin syy, jos ei lähde poltteleen.

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Mikä on normaali määrä soottia ja hiiltä? Ja milloin sen auton pitäis itse ymmärtää regeneroida? Jollain tietyllä sootti määrällä kenties?

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Originally posted by Muppe View Post
    Regeneroimaan. Auton pitäisi sitä kyllä itsekkin pyytää, mutta näin ei aina tapahdu ja ohjelmalla voipi potkia käskyä sisään.
    Tuota polttoa olen kokeillut laittaa päälle ja nollaillut dpf:stä tulevia vikakoodeja vaan vielä en ole polttoja saanut päälle. Täytynee heittää kunnon lenkki ja nollailla josko se alkais polttelee.

    Leave a comment:


  • Muppe
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Pystyykös tuolla DPF-lisäosalla tekemään mitään oikeasti tähdellistä? Sillä pystyis pyytämään puhdistusta autolta, mutta eikö se auto osaa sitä pyytää ihan itsekin?
    Regeneroimaan. Auton pitäisi sitä kyllä itsekkin pyytää, mutta näin ei aina tapahdu ja ohjelmalla voipi potkia käskyä sisään.

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    No paljo sulla oli ne tunnit ja mitä mittarissa? Mitä lukemaa näytti se "km last error FWmodulessa"?

    Entä muilla?

    Eipä tuo oikein kerro minusta mitään erikoista tai luotettavaa. :think

    Itellä tulee keskinopeudeksi vajaa 40km/h, kun laskee kilometrit jaettuna tunneilla. Voisin jopa uskoa tuon.


    Edit. Meneekö se valomoduli nukkumaan miltä osin kun virran kääntää pois? Että loppuuko laskuri siihen kun virta katkaistaan vai siihen kun nukkuu? Kerran seurasin niin tais mennä vajaa puoli tuntia kun vaihdekaavion valo sammuu.
    145468km, eli vähemmän kuin mittarissa. Suomeksi käännettynä kai tuon pitäisi tarkoittaa tosiaan milloin olis tuossa moduulissa ollut viimeksi vikakoodi, mutta mitä ihmettä siitä tiedosta voisi kostua? Tietysti, jos tuo moduuli tallettaa kaikki polttimon palamiset ym., niin siellä varmaan yleensä jotain on lähihistoriassa (ajallisesti). Ja jos se tallettaa kilometrimäärän siitä, niin toki se olis huolestuttavaa, jos siellä olis merkittävästi isompi kilometrimäärä kuin mitä mittari nyt näyttää. Ehkä se pointti on just tässä.

    Mulla tuli keskinopeudeksi jotain reilu 36kmh, eli samassa ihan uskottavassa luokassa sekin. Tosin kuulostaa pikkuisen kaupunkiajopainotteiselta. Tosin saattaapahan tuolla Euroopassa ollaki vähän enemmän kaupungissa ajoa kuin Kuopiossa, vaikka oliski myös matkaa. Ja vähän hitaampaa kaupunkiajoa.

    Ja se muuten täytyy sanoa, että ihan sika hyvä on tuo Gen2 bluetooth-mokkula androidille. Nopea, näppärä ja ongelmaton.

    Pystyykös tuolla DPF-lisäosalla tekemään mitään oikeasti tähdellistä? Sillä pystyis pyytämään puhdistusta autolta, mutta eikö se auto osaa sitä pyytää ihan itsekin?

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by bavaristi View Post
    Tällä koodilla: H2FKFB saa 5e alennuksen jos tilaa virallisia adaptereita täältä:

    Ostoskorissa lisätään tuo koodi niin hinta tippuu.
    Koodi todettu toimivaksi maanantaina, kun tuollaisen adapterin tilasin.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Mielenkiintoinen uusi ominaisuus oli tullut Carlyyn. Wanhan auton osto chekkaus. Eli sillä voi katsoa vähän mitä on ostamassa jo ostotilanteessa tai tehdä kuin minä ja katsoa jälkeenpäin mitä on saanut.

    Täällä on useampi kohta:
    VIN from Car Access System (Ignition)
    VIN from Foot-Well module (Lights)
    VIN from engine
    KM from Car Access System (Ignition)
    KM at last error in Foot-Well module (Lights)
    Liftetime from Foot-Well module (Lights)
    Build-Date from engine

    Jäin miettimään, että mitä pitäis osata päätellä tuosta, että millä kilometreilla on ollut vika foot-well moduulissa? Tai foot-well modulen eliniästä? Onko toi elinikä tunneissa kauanko auto on ollut päällä, jolloin sen ja kilometrien perusteella vois vähän päätellä onko ollut kaupunkiajossa vai maantiellä?
    No paljo sulla oli ne tunnit ja mitä mittarissa? Mitä lukemaa näytti se "km last error FWmodulessa"?

    Entä muilla?

    Eipä tuo oikein kerro minusta mitään erikoista tai luotettavaa. :think

    Itellä tulee keskinopeudeksi vajaa 40km/h, kun laskee kilometrit jaettuna tunneilla. Voisin jopa uskoa tuon.


    Edit. Meneekö se valomoduli nukkumaan miltä osin kun virran kääntää pois? Että loppuuko laskuri siihen kun virta katkaistaan vai siihen kun nukkuu? Kerran seurasin niin tais mennä vajaa puoli tuntia kun vaihdekaavion valo sammuu.
    Last edited by bemmeri; 23-03-2016, 12:13.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Tulipa itekkin tämä softa ostettua auton oston yhteydessä. Aika arvokas mielestäni noille ominaisuuksille, luulin että täysversiolla saa käyttää kaikkia lisäosia mm. dpf poltto ja koodaukset, mutta pskat... pitäisi ostaa ne lisäosat ja sitten vielä se oma mokkula niin olkoonsa. Inpa on jo koneella ja kaapeli tulossa....

    Leave a comment:

Working...
X