Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 vs honda s2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15229
    • Ajamisen Iloa

    #31
    Tänään oli kiiltävän musta S2000 tuol katsastusasemalla. Heitin viereen parkkiin ja vähän tutkailin.
    Aika laadukkaan ja maukkaan näkönen se oli kyllä.
    Mutta yllättävän iso kokoinen Z3 Coupen vieressä.
    Aika samaa kokoa kuin Z4.
    Ehkä hieman kapeampi ja pidempi.
    Kyllä ymmärrän hyvin niitä jotka tuollaisesta ovat kiinnostuneet.
    Kiertävä kireä vapari on aina erittäin jees.
    Vääntöähän siinä ei sitten ole yhtään.
    Alusta kuulemma kyvykkäämpi kuin bemarin zetoissa vakiona.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      #32
      Kyllähän tuo kyvykäs on avoautoksi, testin mukaan hondalla pääsee Hockenheimin radan 0.3 sec kovempaa kuin bmw e36 m3 3.2:lla.

      Comment

      • Dr^Mayhem
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 482
        • Länsi

        #33
        Originally posted by Micce///M View Post
        Kyllähän tuo kyvykäs on avoautoksi, testin mukaan hondalla pääsee Hockenheimin radan 0.3 sec kovempaa kuin bmw e36 m3 3.2:lla.
        Onhan tuollainen honda ihan vireä peli, mutta moottori on kyllä tuommoiseen kaupunki neppailuun aika toivoton. Vääntöä kun matalilta kierroksilta ei löydy kovin paljoa. Radallahan tuo nyt on oikeinkin mukava, sielläkin ajaminen vaatii opettelua kun alle 6000rpm kierroksia ei voi juuri laskea tai meno lakkaa.
        Siltikin hondan ottaisin koska vaan ennen tusina e36:sta.

        Comment

        • Squamish
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 260
          • HEL

          #34
          Aika erilaiset autot kyseessä - kannattaa miettiä tarkasti käyttötarkoitusta ja omia haluja. Jos tämä http://youtu.be/pWjMvrkUqX0 lämmittää mieltä, niin valinta lienee Honda. Jos taas ei, niin sitten bemari.
          Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

          Comment

          • Ishvan
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 254

            #35
            Originally posted by Dr^Mayhem View Post
            Onhan tuollainen honda ihan vireä peli, mutta moottori on kyllä tuommoiseen kaupunki neppailuun aika toivoton. Vääntöä kun matalilta kierroksilta ei löydy kovin paljoa. Radallahan tuo nyt on oikeinkin mukava, sielläkin ajaminen vaatii opettelua kun alle 6000rpm kierroksia ei voi juuri laskea tai meno lakkaa.
            Siltikin hondan ottaisin koska vaan ennen tusina e36:sta.
            Tämä alakierrosväännön puute on kyllä tuntunut juurtuneen todella monelle korvan taakse...usein ihan kuulopuheiden perusteella. Eihän niissä tietysti ole uusien turbokoneiden alavääntöä mutta moni yllättyisi kuinka sivistyneesti nuo Hondankin koneet vetävät 1000 kierroksesta alkaen isollakin vaihteella. Ja tosiaan...kaupunki ajoon soveltuu myös äärimmäisen hyvin. Suosittelen kokeilemaan. Monellä uudemmalla kireällä vaparilla on kuitenkin noin 85-90% väännöstä käytettävissä hieman yli 3000rpm.
            Last edited by Ishvan; 30-04-2011, 10:21.
            -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

            Comment

            • Dr^Mayhem
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 482
              • Länsi

              #36
              Originally posted by Ishvan View Post
              Tämä alakierrosväännön puute on kyllä tuntunut juurtuneen todella monelle korvan taakse...usein ihan kuulopuheiden perusteella. Eihän niissä tietysti ole uusien turbokoneiden alavääntöä mutta moni yllättyisi kuinka sivistyneesti nuo Hondankin koneet vetävät 1000 kierroksesta alkaen isollakin vaihteella. Ja tosiaan...kaupunki ajoon soveltuu myös äärimmäisen hyvin. Suosittelen kokeilemaan. Monellä uudemmalla kireällä vaparilla on kuitenkin noin 85-90% väännöstä käytettävissä hieman yli 3000rpm.
              Itse koin kyllä, että tuo f20c on hiukan avuton, kun taas esimerkiksi dc5 integrasta löytyvä k20a2 on puolestaan huomattavasti parempi alavääntöjen osalta. Ei siinä, kyllähän tuolla s2000:lla liikkuun pääsee, mutta itse en moottorin toiminnasta kovin välittänyt.

              Comment

              • tommi--fi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 1066
                • Riihimäki

                #37
                Originally posted by Ishvan View Post
                Tämä alakierrosväännön puute on kyllä tuntunut juurtuneen todella monelle korvan taakse...usein ihan kuulopuheiden perusteella. Eihän niissä tietysti ole uusien turbokoneiden alavääntöä mutta moni yllättyisi kuinka sivistyneesti nuo Hondankin koneet vetävät 1000 kierroksesta alkaen isollakin vaihteella. Ja tosiaan...kaupunki ajoon soveltuu myös äärimmäisen hyvin. Suosittelen kokeilemaan. Monellä uudemmalla kireällä vaparilla on kuitenkin noin 85-90% väännöstä käytettävissä hieman yli 3000rpm.
                Tarvitaanko sitä alavääntöä edes kaupungissa?

                Itse ajellut puoli vuota tommosella kakkoskoppasella Cliolla missä ei ole vääntöä millään kierroksilla.

                Jaksaa silti kaupunkipyörityksessä ihan riittävästi

                T: 55kW
                Auto tai moottoripyörä Virosta?

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7513
                  • Kotona

                  #38
                  Originally posted by Squamish View Post
                  Jos tämä http://youtu.be/pWjMvrkUqX0 lämmittää mieltä, niin valinta lienee Honda. Jos taas ei, niin sitten bemari.
                  Aika mukavat soundit on Hondassa! Ja olihan videossa joku bemarikin jaloissa pyörimässä...
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Originally posted by Remotion View Post
                    Alusta kuulemma kyvykkäämpi kuin bemarin zetoissa vakiona.
                    Helppo uskoa. Zetoissa on edessä McPherson ja alatukivarsi.
                    Z3 takana semi -trailing kynkkä ja Z4:ssä multilink.

                    S2000:ssa taas on päällekkäiset kolmiotukivarret joka nurkassa.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Ishvan
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 254

                      #41
                      Karmea verrattuna S2000:een.
                      -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #42
                        Hieno misteri. Hodan alustaa on parannettu aina ihan viimeiseen painokseen asti ja niissä on vissiin jonkin verran eroa. Ekat S2000 honukat ei olleet kovin helppoja ajaa. Näin ainakin EVO lehti väittää. Itse en oo ajanut. Jos nyt hondaa ja e36 avoa vertaa, niin onhan noiden korin jäykkyydessä järkyttävä ero. Ihan perus coupe e36 on koriltaan jo tosi veltto avosta puhumattakaan. Jos kovaa ajoon meinaa avoa hommata, niin tuskin kannattaa e36 mallia edes harkita.

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          #43
                          Harvoin voi suositella muita merkkejä, mutta tässä on löydetty sikäli erikoinen pari9 että ääni hondalle!

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            #44
                            Itse pääsin ajamaan ensimmäistä Vehon maahantuomaa S2000:a ja siitä jäi sellainen fiilis että edelleen makein auto jolla olen ajanut. Eli täältäkin ääni S2000:lle. E36:sia on joka pitäjällä riesaksi asti ja 2.8 on kuitenkin laiska kone painavaan avoon.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • Vertigo
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2005
                              • 806
                              • Paska Kaupunni

                              #45
                              bemareita on monta mutta homoilla on honda ei herneitä
                              I Don't Know! I Don't Like It!
                              Nykyiset:
                              E36 328i cöype
                              Exät:
                              Fiat Uno 60ies '93
                              E30 316i
                              E28 520ia
                              Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                              Fiat 127
                              Saab 900

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎