Uutta veroa pukkaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miltzu
    BTCF Member
    • May 2008
    • 2476
    • Finland

Mihin tästä voisi valittaa tai keneen ottaa yhteyttä? Käsittääkseni tuota ei ole vielä kirkossa kuulutettu?

Tässäkin ketjussa on tuotu esiin loistavia argumentteja uudistusta vastaan, tai miksi siinä ei ole mitään järkeä kun isoa kuvaa ajatellaan. Sen sijaan, että itketään täällä, niin mitäs jos porukalla loihdittaisiin asiallinen kirjelmä ja lähetettäisiin asianosaisille?

Mä en ihan oikeasti ymmärrä mitä tällä uudistuksella haetaan takaa. Olettaako ne oikeasti, että Saksasta alettaisiin tuomaan jotain 1.6 -litraisia Toyotia tämän jälkeen? Jos ja kun sieltä Saksasta edelleen tuotaisiin yli 2-litraisia autoja (kuten tässäkin ketjussa on mainittu, sitä pienempiä ei oikein MB:ltä tai BWM:ltä saa...) niin eihän tämä verotus pienennä millään tavalla CO2-päästöjä liikenteessä. Ne tuotavat autot on ihan samoja kuin nytkin. Niiden omistajat vaan joutuvat maksamaan vähän extraa siitä. Tai vaihtoehtoisesti, päättävät jättää auton hakematta ja ajavat mielummin 20 vuotta vanhalla bensasyöpöllä, joka on CO2-päästöjen ja ylipäänsä liikenteen turvallisuuden kannalta paljon pahempi vaihtoehto.

Kun se on tunnustettu tosiasia että Suomen autokannan vanhuus on iso ongelma, niin mikä ihmeen järki on tuoda lisää veroja uuden auton ostamiseen?

Joku fiksu voisi myös kaivaa faktaa siitä, mikä on yksityisautoilun osuus Suomen CO2-päästöistä verrattuna teollisuuden ja maatalouden päästöihin. Ei liene kovin jäätävä prosentti...

Comment

• zanta
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2908
      • Oulu

Originally posted by Miltzu View Post
      Mihin tästä voisi valittaa tai keneen ottaa yhteyttä? Käsittääkseni tuota ei ole vielä kirkossa kuulutettu?
      Mie olen ainakin yleensä ottanu yhteyttä asiallisella sähköpostilla tuttuihin ja vähän tuntemattomampiinkin kansanedustajiin kotimaan ja EU-parlamentissa päätettävissä asioissa ja melko hyvällä menestyksellä ovat jopa äänestäneet ehdotuksieni mukaan.

Eli olen jo etukäteen lobannut ennenkuin on asia tullut käsittelyyn ja sitten jos ja kun asioita on saatu edustajien äänestettäviksi niin olen muistuttanut asiasta.
      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

eksälista:
      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment

• Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19181
        • -

Vittu mitä paskaa. Muuta en kykene enää sanomaan tähänkään uutiseen.
        All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5181
          • Kuopio

hyvä suomi!
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

Comment

• Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • EFNU

Vaikkei Trafissa ja Autontuojat ry:ssä enää olekkaan samaa vetomiestä, niin meininki jatkuu entisellään. Maailman vähiten korruptoinein maa ja maailman paras päästöperusteinen autovero!
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

Comment

• nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

Verotuksen tulee olla oikeudenmukaista sekä tasapuolista eli syrjimätöntä.

Vähän kuin Suomen maahanmuuttopolitiikankin, you know.

Vetäkää siitä johtopäätökset.

Comment

• teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

Suomessa ei ole mitään vaikutusta valittaa näistä Trafin / VVM:n autovero-osaston touhuista.

Kansalaisten kirjeillä pyyhitään takuuvarmasti takapuolta. Jos edes EU-oikeus ei saa Suomen kieroa systeemiä kuriin, niin siihen ei silloin auta minkäänlaiset toivotaan-toivotaan kirjeet. Muutama vuosi takaperin vielä kuvittelin, että Suomessa asioihin voi itse vaikuttaa, mutta naiivius on karissut. Ei voi.

Joten, sit back and relax, katsotaan minkälainen pommi tuolta nyt sitten tulee.

Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

PPL(A)

Comment

• T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

Tai vaihtoehtoisesti, päättävät jättää auton hakematta ja ajavat mielummin 20 vuotta vanhalla bensasyöpöllä, joka on CO2-päästöjen ja ylipäänsä liikenteen turvallisuuden kannalta paljon pahempi vaihtoehto.
                  Hittovie, että mulla aina alkaa hammasten kiristely näistä kommenteista, joissa 20 vuotta vanha auto on aina automaattisesti bensasyöppö ja CO2-päästöt ovat järkyttävät jne.
                  Uskallan Miltzu väittää, että minun 20-vuotias E30 kuluttaa sekalaisessa ajossa huomattavasti vähemmän bensaa, kuin sinun autosi. Sitäkautta sen CO2-päästöt ovat paljon pienemmät, kuin sinun autossasi.
                  Kun se on tunnustettu tosiasia että Suomen autokannan vanhuus on iso ongelma
                  Kenelle? Autokauppiaille ja kaltaisillesi viherpiipertäjille ilmeisesti.
                  Last edited by T3; 22-05-2011, 12:10.
                  .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• Miltzu
                    BTCF Member
                    • May 2008
                    • 2476
                    • Finland

Originally posted by T3 View Post
                    Hittovie, että mulla aina alkaa hammasten kiristely näistä kommenteista, joissa 20 vuotta vanha auto on aina automaattisesti bensasyöppö ja CO2-päästöt ovat järkyttävät jne.
                    Uskallan Miltzu väittää, että minun 20-vuotias E30 kuluttaa sekalaisessa ajossa huomattavasti vähemmän bensaa, kuin sinun autosi. Sitäkautta sen CO2-päästöt ovat paljon pienemmät, kuin sinun autossasi.

Kenelle? Autokauppiaille ja kaltaisillesi viherpiipertäjille ilmeisesti.
                    Otapas nyt ne herneet pois nenästä.

Minä en ole viherpipertäjä, eikä voisi paskan vertaa kiinnostaa paljonko minun tai sinun autosi syö bensaa tai syytää CO2-päästöjä ilmakehään. Jos nyt luet ajatuksen kanssa tuon kommenttini, niin en myöskään väittänyt että KAIKKI yli 20-vuotiaat autot ovat korkeapäästöisiä bensasyöppöjä. Ja minulle on aivan sama miten vanhoilla autolla muut ajavat.

Se, että vanhat autot "ovat ongelma" turvallisuuden ja / tai päästöjen suhteen, ei ole minun mielipiteeni vaan "yleinen tosiasia" mitä mm. lehdissä jatkuvasti jauhetaan. Siksi minusta on outoa, että samat tahot jotka tätä saarnaavat määräisivät uuden veron joka EI kannusta autokannan nuorentamiseen.

EDIT: En tiedä millä E30:llä ajat mutta nopealla googlaamisella esimerkkinä 1985-vuotinen E30 320i:n CO2-päästöt on 237 g/km ja minun 2007-vuoden kärrylle samalla sivustolla 228 g/km. Että aika samoissa lukemissa ne liikkuu vaikka moottorin koko kasvaa 2-litraisesta 3-litraiseksi. Lähde: http://www.ultimatespecs.com
                    Last edited by Miltzu; 22-05-2011, 15:18.

Comment

• ttw
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1016
                      • Vantaa

Virkamieslogiikallahan kun ajatellaan niin lisää veroja -> kansa ostaa uuden auton kun jää vähemmän rahaa käteen?

Taidan arvata mitä nimeltä mainitsematonta yhdistystä on konsultoitu tässäkin asiassa. Autovalmistajathan ovat kokoajan pienentäneet iskutilavuutta alle 2 litran uusissa autoissa...

Suomen osuus koko maailman hiilidioksidipäästöistä on 0.3%, vaikka tehtäis kaikki joukkoitsemurha niin ei se paljoa maailmalla näkyisi.

Tästä luvusta kun otetaan Suomen kaikkien yli 2-litraisella moottorilla varustettujen autojen tuottamat päästöt niin puhutaan hyvin pienestä luvusta.

Tälläinen kateusverohan on siis maalaisjärjellä ajateltuna turha Suomen Autontuojat RY:n ja cityhippien lobbaamaa tyhjänpäiväistä ulinaa.

Terveisiä vaan trafille, kiusahan se on pienikin kiusa?

T: Seuraava auto vielä isommalla motilla.
                      728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                      Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                      MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

Comment

• T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

ajavat mielummin 20 vuotta vanhalla bensasyöpöllä, joka on CO2-päästöjen ja ylipäänsä liikenteen turvallisuuden kannalta paljon pahempi vaihtoehto.
                        Ensin 20 vuotta vanha auto on bensasyöppö saastuttaja ja muutenkin paljon pahempi vaihtoehto...

eikä voisi paskan vertaa kiinnostaa paljonko minun tai sinun autosi syö bensaa tai syytää CO2-päästöjä ilmakehään. Jos nyt luet ajatuksen kanssa tuon kommenttini, niin en myöskään väittänyt että KAIKKI yli 20-vuotiaat autot ovat korkeapäästöisiä bensasyöppöjä. Ja minulle on aivan sama miten vanhoilla autolla muut ajavat.
                        Sitten sua ei yhtäkkiä paskanvertaa kiinnostakaan paljonko minun (vanhoja autoja), tai sinun autosi kuluttaa ja saastuttaa. Eikä silläkään enää ollutkaan väliä, kuinka vanhoilla autoilla toiset ajavat.
                        :think
                        Last edited by T3; 22-05-2011, 15:26. Reason: Kirjoitusvirhe
                        .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• Throttle
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 793
                          • -

Ekologisinta on ajaa autot kaupasta paaliin asti, menikö näin? :think

Comment

• wuoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 519
                            • Espoo

Joku fiksu voisi myös kaivaa faktaa siitä, mikä on yksityisautoilun osuus Suomen CO2-päästöistä verrattuna teollisuuden ja maatalouden päästöihin. Ei liene kovin jäätävä prosentti...
                            Tämä on minusta se tärkein pointti, jota kukaan ei julkisesti sano ääneen...
                            M6 E63

Comment

• Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19181
                              • -

Originally posted by ttw View Post
                              T: Seuraava auto vielä isommalla motilla.
                              Juurikin näin! Tällä hetkellä löytyy 5,7 + 3,5 + 2,5 litraiset bensakoneet omistuksessa. Jospa seuraavaksi vaikka 7,4 + 5,0 ?

Ja tosimies ottaa tietysti katalysaattorit pois kaikista autoistaan ja laittaa suorat putket, koska katalysaattori LISÄÄ CO2-päästöjä..
                              All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

Originally posted by Throttle View Post
                                Ekologisinta on ajaa autot kaupasta paaliin asti, menikö näin? :think
                                Joo.

Originally posted by Juhis View Post
                                Juurikin näin! Tällä hetkellä löytyy 5,7 + 3,5 + 2,5 litraiset bensakoneet omistuksessa. Jospa seuraavaksi vaikka 7,4 + 5,0 ?

Ja tosimies ottaa tietysti katalysaattorit pois kaikista autoistaan ja laittaa suorat putket, koska katalysaattori LISÄÄ CO2-päästöjä..
                                Kasvihuoneilmiö pidentää ajokautta
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

Working...
                                X