Mihin tästä voisi valittaa tai keneen ottaa yhteyttä? Käsittääkseni tuota ei ole vielä kirkossa kuulutettu?
Tässäkin ketjussa on tuotu esiin loistavia argumentteja uudistusta vastaan, tai miksi siinä ei ole mitään järkeä kun isoa kuvaa ajatellaan. Sen sijaan, että itketään täällä, niin mitäs jos porukalla loihdittaisiin asiallinen kirjelmä ja lähetettäisiin asianosaisille?
Mä en ihan oikeasti ymmärrä mitä tällä uudistuksella haetaan takaa. Olettaako ne oikeasti, että Saksasta alettaisiin tuomaan jotain 1.6 -litraisia Toyotia tämän jälkeen? Jos ja kun sieltä Saksasta edelleen tuotaisiin yli 2-litraisia autoja (kuten tässäkin ketjussa on mainittu, sitä pienempiä ei oikein MB:ltä tai BWM:ltä saa...) niin eihän tämä verotus pienennä millään tavalla CO2-päästöjä liikenteessä. Ne tuotavat autot on ihan samoja kuin nytkin. Niiden omistajat vaan joutuvat maksamaan vähän extraa siitä. Tai vaihtoehtoisesti, päättävät jättää auton hakematta ja ajavat mielummin 20 vuotta vanhalla bensasyöpöllä, joka on CO2-päästöjen ja ylipäänsä liikenteen turvallisuuden kannalta paljon pahempi vaihtoehto.
Kun se on tunnustettu tosiasia että Suomen autokannan vanhuus on iso ongelma, niin mikä ihmeen järki on tuoda lisää veroja uuden auton ostamiseen?
Joku fiksu voisi myös kaivaa faktaa siitä, mikä on yksityisautoilun osuus Suomen CO2-päästöistä verrattuna teollisuuden ja maatalouden päästöihin. Ei liene kovin jäätävä prosentti...
Tässäkin ketjussa on tuotu esiin loistavia argumentteja uudistusta vastaan, tai miksi siinä ei ole mitään järkeä kun isoa kuvaa ajatellaan. Sen sijaan, että itketään täällä, niin mitäs jos porukalla loihdittaisiin asiallinen kirjelmä ja lähetettäisiin asianosaisille?
Mä en ihan oikeasti ymmärrä mitä tällä uudistuksella haetaan takaa. Olettaako ne oikeasti, että Saksasta alettaisiin tuomaan jotain 1.6 -litraisia Toyotia tämän jälkeen? Jos ja kun sieltä Saksasta edelleen tuotaisiin yli 2-litraisia autoja (kuten tässäkin ketjussa on mainittu, sitä pienempiä ei oikein MB:ltä tai BWM:ltä saa...) niin eihän tämä verotus pienennä millään tavalla CO2-päästöjä liikenteessä. Ne tuotavat autot on ihan samoja kuin nytkin. Niiden omistajat vaan joutuvat maksamaan vähän extraa siitä. Tai vaihtoehtoisesti, päättävät jättää auton hakematta ja ajavat mielummin 20 vuotta vanhalla bensasyöpöllä, joka on CO2-päästöjen ja ylipäänsä liikenteen turvallisuuden kannalta paljon pahempi vaihtoehto.
Kun se on tunnustettu tosiasia että Suomen autokannan vanhuus on iso ongelma, niin mikä ihmeen järki on tuoda lisää veroja uuden auton ostamiseen?
Joku fiksu voisi myös kaivaa faktaa siitä, mikä on yksityisautoilun osuus Suomen CO2-päästöistä verrattuna teollisuuden ja maatalouden päästöihin. Ei liene kovin jäätävä prosentti...
Comment