Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E46 hankinta!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6707
    • PK-seutu

    #31
    Oma cäbi painaa 1730kg. Varmaan toi 1655kg joku jenkkien versio, jossa kevyemmät hevoset ja varusteet jäänyt tehtaalle
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • Messier
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 624
      • Savo

      #32
      Originally posted by hartge e46 View Post
      kuinkas monella muuten ajossa E46M3 talvella? ja moisen ostajat, meinaatteko ajaa talvella?
      oman kyseistä mallia kohtaan olevan "kunnioituksen" vuoksi en henk.kohtasesti tykkää nähdä talvisin näitä liikenteessä...sama koskee E30M3:sia...
      Ajettavaksi nämä on tehty. Sehän on häväistys tämmöiselle autolle jos niitä vaan haudotaan liiterin perällä.
      G05 X5 45e
      KM9 ///M1000XR

      Ex:
      F10 ///M5
      K49 S1000XR
      E90 ///M3
      E46 ///M3

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Area 03

        #33
        Originally posted by hartge e46 View Post
        kuinkas monella muuten ajossa E46M3 talvella? ja moisen ostajat, meinaatteko ajaa talvella?
        oman kyseistä mallia kohtaan olevan "kunnioituksen" vuoksi en henk.kohtasesti tykkää nähdä talvisin näitä liikenteessä...sama koskee E30M3:sia...
        Itse myös ihmetellyt aina näitä että "ei talviajoa..." ja kyseessä on poikkeuksetta ollut jokin E46 M3

        Kyllähän sen ymmärrän jos kyse on jostain museorekisterissä olevasta harvinaisuudesta,mutta jos esim. E46 M3 vm.02-04 täytyy jännittää jostain talviajosta... (ja nyt kuuluu vetää herneet nenään )
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Ju11i
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1254
          • Oulu

          #34
          Itsekin jännitän talviajoa joten cäbi pysyy talven tallissa, sitä en tiedä onko siinä mitään järkeä, mutta onpahan itellä sitte hyvä mieli.
          G21 330e xDrive M-sport -23
          E46 M3 -02

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Area 03

            #35
            Originally posted by Ju11i View Post
            Itsekin jännitän talviajoa joten cäbi pysyy talven tallissa, sitä en tiedä onko siinä mitään järkeä, mutta onpahan itellä sitte hyvä mieli.
            Joo...cabrioletin ymmärrän,niin kuin muut avoautot,ettei niillä talvella prässitä menemään.
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              #36
              Kyllähän se on fakta, että Suomen talvessa autot menevät todella lyhyessä ajassa aivan v*tuksi. Maalipinta menee keulasta pilalle kiveniskujen takia. Samoin kivet hakkaavat alustan suojakerrokset pilalle. Alusta / kori / saumakohdat alkaa ruostua tiesuolan ja erilaisen lian vuoksi - päivittäisessä talviajossa auto kun on enemmän tai vähemmän likainen. Moottori, voimansiirto ja alustan osat (iskarit, puslat yms) eivät todellakaan tykkää -30 asteen kylmäkäynnistyksestä ja sen jälkeisestä ajosta. Ja pelkkä lohkolämmittimen, letkulämmittimen tai Webaston käyttö ei todellakaan pelasta yhtään mitään!

              Ei sillä, jos rahaa löytyy, niin sama ottaa vaikka talviautoksi pakasta vedetty Ferrari tai Rolls Royce. Mutta silti kyllä se päivittäinen talviajo varsinkin työmatkat suurempien kaupunkien ympäristön ruuhkissa yms auton pilaa aika äkkiä. Tietty aivan eri asia jossain syrjäseudulla tai muutamia satunnaisia ajomatkoja kerran viikossa tms. Ne on taas melkein hyväksi, kun ei auto siitä tallissa seisottamisestakaan pidä..
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1461
                • Area 03

                #37
                Joo,mutta auto on auto...ainakin itselle.
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • Niiickeee
                  BTCF Member
                  • Jun 2007
                  • 163
                  • Stadi

                  #38
                  Jep jep, eli opiskelu aikoina kuolasin e46 M3 auton syntymästä lähtien, ja tuossa pari vuotta sitten tuli semmoinen hankittua. Itellä siis manuaali ja coupe, cabriokin oli kauan mielessä mutta kun veri vetää radalle niin en sitten raaskinut. SMGstä olen aina tykäännyt mutta manuaali on aina manuaali eikä tuo SMG koskaan vakavasti edes ollut minun harkinnassa.

                  Pari juttua, jos/kun luet USA foorumeita niin pidä pientä pilkettä silmäkulmassa. Esim subframe cracks on jostain syystä hyvin "yleinen" ilmiö USAssa mutta Euroopassa on hyvin harvoja tapauksia. Sitten vielä pari vuotta sitten oltiin sitä mieltä että kaikkien ennen 03 valmistettujen autojen koneet tulee laukeamaan mutta nykyään prosentti on suurempi 05/06 autoissa.... Ja sitten se suuri pelokas sana vanos, elä stressaa - jos se laukee niin se laukee mutta eipä siinä sen kummempaa. Ilmiö on 10 kertainen e36 autoissa.

                  Jos mietit pre 03 autoa niin niihin olisi pitänyt tehdä tietyt takaisinkutsu toimenpiteet jotka voit tarkistaa valmistajalta (tosin Laakkosen mukaan he ei näe saksan takasinkutsuja joten soitin ite Malmööseen ja he tarkistivat nämä asiat minulle....) Mutta jos autolla on ajettu normi kilmoetrit niin jos ei takaisinkutsuaja olisi tehty se kone olisi jo lauennut. Eli jos ehjä kone niin joko on tehty tai ei ole tarttenut tehdä. (noin siis peukkusääntönä)

                  Sitten M3 insp 1 ja 2 on suht arvokkaita ja valitettavasti niiden feikkaukset huoltokirjaan on liian yleistä (Eli viedään auto merkki huoltoon öljynvaihtoon - saadaan leima - ja sitten ruksataan itse se ins 1 tai 2 ruutu jälkikäteen...) Kannattaa soittaa paikkaan jossa huolto on tehty ja tarkistaa että onko oikeesti tehty (jos ei kuitteja).

                  Talviajossa auto on vaikka kuinka hyvä, itellä oli samanaikaisesti A3 ja kyllä M3 pääsi siitä mistä A3 ei päässyt, ainoa on tietenkin mataluus (itellä madellettu) mutta muuten lukkoperä puskee kyllä auton läpi vaikka umpihangesta. Sitä paitsi kone lämpiää paljon nopeammin kuin normiautossa joten oikein mukavaa touhua myös talviajo. (Suolatiet tietenkin aina v*tuttaa mutta sehän koskee kaikkia autoja....)
                  Last edited by Niiickeee; 06-09-2011, 10:26.
                  Skodillac Superb ”voll”
                  ex. E93 325i ”330i” Showroom
                  ex. e46 M3 Showroom

                  Comment

                  • ///MJ
                    BTCF Member
                    • Jan 2004
                    • 1869
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by pyroz View Post
                    Oma cäbi painaa 1730kg. Varmaan toi 1655kg joku jenkkien versio, jossa kevyemmät hevoset ja varusteet jäänyt tehtaalle
                    Samoin 1730kg painaa oma cäbi...

                    Originally posted by Niiickeee View Post
                    Jep jep, eli opiskelu aikoina kuolasin e46 M3 auton syntymästä lähtien, ja tuossa pari vuotta sitten tuli semmoinen hankittua. Itellä siis manuaali ja coupe, cabriokin oli kauan mielessä mutta kun veri vetää radalle niin en sitten raaskinut. SMGstä olen aina tykäännyt mutta manuaali on aina manuaali eikä tuo SMG koskaan vakavasti edes ollut minun harkinnassa.

                    Pari juttua, jos/kun luet USA foorumeita niin pidä pientä pilkettä silmäkulmassa. Esim subframe cracks on jostain syystä hyvin "yleinen" ilmiö USAssa mutta Euroopassa on hyvin harvoja tapauksia. Sitten vielä pari vuotta sitten oltiin sitä mieltä että kaikkien ennen 03 valmistettujen autojen koneet tulee laukeamaan mutta nykyään prosentti on suurempi 05/06 autoissa.... Ja sitten se suuri pelokas sana vanos, elä stressaa - jos se laukee niin se laukee mutta eipä siinä sen kummempaa. Ilmiö on 10 kertainen e36 autoissa.

                    Jos mietit pre 03 autoa niin niihin olisi pitänyt tehdä tietyt takaisinkutsu toimenpiteet jotka voit tarkistaa valmistajalta (tosin Laakkosen mukaan he ei näe saksan takasinkutsuja joten soitin ite Malmööseen ja he tarkistivat nämä asiat minulle....) Mutta jos autolla on ajettu normi kilmoetrit niin jos ei takaisinkutsuaja olisi tehty se kone olisi jo lauennut. Eli jos ehjä kone niin joko on tehty tai ei ole tarttenut tehdä. (noin siis peukkusääntönä)

                    Sitten M3 insp 1 ja 2 on suht arvokkaita ja valitettavasti niiden feikkaukset huoltokirjaan on liian yleistä (Eli viedään auto merkki huoltoon öljynvaihtoon - saadaan leima - ja sitten ruksataan itse se ins 1 tai 2 ruutu jälkikäteen...) Kannattaa soittaa paikkaan jossa huolto on tehty ja tarkistaa että onko oikeesti tehty (jos ei kuitteja).

                    Talviajossa auto on vaikka kuinka hyvä, itellä oli samanaikaisesti A3 ja kyllä M3 pääsi siitä mistä A3 ei päässyt, ainoa on tietenkin mataluus (itellä madellettu) mutta muuten lukkoperä puskee kyllä auton läpi vaikka umpihangesta. Sitä paitsi kone lämpiää paljon nopeammin kuin normiautossa joten oikein mukavaa touhua myös talviajo. (Suolatiet tietenkin aina v*tuttaa mutta sehän koskee kaikkia autoja....)
                    Kuin omasta suusta, mutta tuli tuo cäbi ostettua ja ei tule talvella ajettua :think

                    Radallakin pärjää kun ei tule niin tosissaan ajettua...
                    F36 428iA GC M-Sport
                    Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                    M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                    M: E36 328i osia

                    M: E39 business cd ja info display

                    M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                    Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                    Comment

                    • Niiickeee
                      BTCF Member
                      • Jun 2007
                      • 163
                      • Stadi

                      #40
                      Originally posted by ///MJ View Post
                      Radallakin pärjää kun ei tule niin tosissaan ajettua...
                      Juu näillä edellisillä kesillä olisi kyllä avo kelvannut, ja radalla ei tuo auto ole se rajoittaja vaan kyllä ihan omat kädet (Kankkusen jalat mulla on jo )
                      Skodillac Superb ”voll”
                      ex. E93 325i ”330i” Showroom
                      ex. e46 M3 Showroom

                      Comment

                      • hartge e46
                        BTCF Member
                        • Aug 2006
                        • 777
                        • e-pohjanmaa

                        #41
                        kuten sanoin, se on vain oma mielipide jos joku haluaa moisella ajella suomen talvessa niin se on hänen oma asiansa
                        z3 coupe
                        Pari tojotaa
                        ex.e36 wompatti alpinweissIII
                        ex.e46 titansilber x2
                        ex."//HARTGE E46"

                        Comment

                        • ///saMuli
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 964
                          • Seinäjoki

                          #42
                          Tekis taas mieli E46 M3:sta tuoda maahan euroopasta.

                          Eikös verottaja rankaise juuri 1.1.2001 jälkeen käyttöönotettuja autoja. Ja samoin vuotuinen käyttövero?

                          E46 M3 (euro) on valmistettu 9/00 lähtien. Mutta myynnissä ei ole missään 2000 vuosimallin ämmiä. Jos tälläisen jostain löytäis niin meniskö kaikki silloin painon mukaan ja sais edullisemman autoveron ja käyttökustannukset? Noissa kun ilmoitellaan hiilidioksidia alle ja yli 300 eri lähteiden mukaan. Tulis aika paha veroprosentti...
                          https://www.instagram.com/hackberryracing/


                          BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

                          EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

                          Comment

                          • JiiP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1734
                            • Tampere

                            #43
                            samuli: Homma menee juuri niin kuin kirjoitit. Ja tarkennuksena sen verran, että <2001 auton voi verottaa myös päästojen mukaan jos haluaa (ja viralliset päästöarvot on).
                            Official member of BTCF-Sauna Team
                            E46 316i -03
                            Ex:
                            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                            Comment

                            • ///MJ
                              BTCF Member
                              • Jan 2004
                              • 1869
                              • Joensuu

                              #44
                              Originally posted by ///saMuli View Post
                              Tekis taas mieli E46 M3:sta tuoda maahan euroopasta.

                              Eikös verottaja rankaise juuri 1.1.2001 jälkeen käyttöönotettuja autoja. Ja samoin vuotuinen käyttövero?

                              E46 M3 (euro) on valmistettu 9/00 lähtien. Mutta myynnissä ei ole missään 2000 vuosimallin ämmiä. Jos tälläisen jostain löytäis niin meniskö kaikki silloin painon mukaan ja sais edullisemman autoveron ja käyttökustannukset? Noissa kun ilmoitellaan hiilidioksidia alle ja yli 300 eri lähteiden mukaan. Tulis aika paha veroprosentti...
                              Muutamia vm.2000 on ollut tässä vuoden sisään Saksassa myynnissä, eikun väijymään mobilea ja autoscouttia
                              F36 428iA GC M-Sport
                              Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                              M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                              M: E36 328i osia

                              M: E39 business cd ja info display

                              M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                              Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                              Comment

                              • Niiickeee
                                BTCF Member
                                • Jun 2007
                                • 163
                                • Stadi

                                #45
                                Hyvä pitää mielessä on tietenkin että suurin osa ihan alkusarjan autoista on ollut demo tai lehdistö autoja. En väitä että se tekee automaattisesti autosta huonon tai sillä on hirveesti väliä tässä vaiheessa kun auto on yli 10v vanha, mutta kannatta ehkä hieman tarkemmin tarkastella niitä yksilöitä.
                                Skodillac Superb ”voll”
                                ex. E93 325i ”330i” Showroom
                                ex. e46 M3 Showroom

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎