kuinkas monella muuten ajossa E46M3 talvella? ja moisen ostajat, meinaatteko ajaa talvella?
oman kyseistä mallia kohtaan olevan "kunnioituksen" vuoksi en henk.kohtasesti tykkää nähdä talvisin näitä liikenteessä...sama koskee E30M3:sia...
Ajettavaksi nämä on tehty. Sehän on häväistys tämmöiselle autolle jos niitä vaan haudotaan liiterin perällä.
kuinkas monella muuten ajossa E46M3 talvella? ja moisen ostajat, meinaatteko ajaa talvella?
oman kyseistä mallia kohtaan olevan "kunnioituksen" vuoksi en henk.kohtasesti tykkää nähdä talvisin näitä liikenteessä...sama koskee E30M3:sia...
Itse myös ihmetellyt aina näitä että "ei talviajoa..." ja kyseessä on poikkeuksetta ollut jokin E46 M3
Kyllähän sen ymmärrän jos kyse on jostain museorekisterissä olevasta harvinaisuudesta,mutta jos esim. E46 M3 vm.02-04 täytyy jännittää jostain talviajosta... (ja nyt kuuluu vetää herneet nenään )
Kyllähän se on fakta, että Suomen talvessa autot menevät todella lyhyessä ajassa aivan v*tuksi. Maalipinta menee keulasta pilalle kiveniskujen takia. Samoin kivet hakkaavat alustan suojakerrokset pilalle. Alusta / kori / saumakohdat alkaa ruostua tiesuolan ja erilaisen lian vuoksi - päivittäisessä talviajossa auto kun on enemmän tai vähemmän likainen. Moottori, voimansiirto ja alustan osat (iskarit, puslat yms) eivät todellakaan tykkää -30 asteen kylmäkäynnistyksestä ja sen jälkeisestä ajosta. Ja pelkkä lohkolämmittimen, letkulämmittimen tai Webaston käyttö ei todellakaan pelasta yhtään mitään!
Ei sillä, jos rahaa löytyy, niin sama ottaa vaikka talviautoksi pakasta vedetty Ferrari tai Rolls Royce. Mutta silti kyllä se päivittäinen talviajo varsinkin työmatkat suurempien kaupunkien ympäristön ruuhkissa yms auton pilaa aika äkkiä. Tietty aivan eri asia jossain syrjäseudulla tai muutamia satunnaisia ajomatkoja kerran viikossa tms. Ne on taas melkein hyväksi, kun ei auto siitä tallissa seisottamisestakaan pidä..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Jep jep, eli opiskelu aikoina kuolasin e46 M3 auton syntymästä lähtien, ja tuossa pari vuotta sitten tuli semmoinen hankittua. Itellä siis manuaali ja coupe, cabriokin oli kauan mielessä mutta kun veri vetää radalle niin en sitten raaskinut. SMGstä olen aina tykäännyt mutta manuaali on aina manuaali eikä tuo SMG koskaan vakavasti edes ollut minun harkinnassa.
Pari juttua, jos/kun luet USA foorumeita niin pidä pientä pilkettä silmäkulmassa. Esim subframe cracks on jostain syystä hyvin "yleinen" ilmiö USAssa mutta Euroopassa on hyvin harvoja tapauksia. Sitten vielä pari vuotta sitten oltiin sitä mieltä että kaikkien ennen 03 valmistettujen autojen koneet tulee laukeamaan mutta nykyään prosentti on suurempi 05/06 autoissa.... Ja sitten se suuri pelokas sana vanos, elä stressaa - jos se laukee niin se laukee mutta eipä siinä sen kummempaa. Ilmiö on 10 kertainen e36 autoissa.
Jos mietit pre 03 autoa niin niihin olisi pitänyt tehdä tietyt takaisinkutsu toimenpiteet jotka voit tarkistaa valmistajalta (tosin Laakkosen mukaan he ei näe saksan takasinkutsuja joten soitin ite Malmööseen ja he tarkistivat nämä asiat minulle....) Mutta jos autolla on ajettu normi kilmoetrit niin jos ei takaisinkutsuaja olisi tehty se kone olisi jo lauennut. Eli jos ehjä kone niin joko on tehty tai ei ole tarttenut tehdä. (noin siis peukkusääntönä)
Sitten M3 insp 1 ja 2 on suht arvokkaita ja valitettavasti niiden feikkaukset huoltokirjaan on liian yleistä (Eli viedään auto merkki huoltoon öljynvaihtoon - saadaan leima - ja sitten ruksataan itse se ins 1 tai 2 ruutu jälkikäteen...) Kannattaa soittaa paikkaan jossa huolto on tehty ja tarkistaa että onko oikeesti tehty (jos ei kuitteja).
Talviajossa auto on vaikka kuinka hyvä, itellä oli samanaikaisesti A3 ja kyllä M3 pääsi siitä mistä A3 ei päässyt, ainoa on tietenkin mataluus (itellä madellettu) mutta muuten lukkoperä puskee kyllä auton läpi vaikka umpihangesta. Sitä paitsi kone lämpiää paljon nopeammin kuin normiautossa joten oikein mukavaa touhua myös talviajo. (Suolatiet tietenkin aina v*tuttaa mutta sehän koskee kaikkia autoja....)
Jep jep, eli opiskelu aikoina kuolasin e46 M3 auton syntymästä lähtien, ja tuossa pari vuotta sitten tuli semmoinen hankittua. Itellä siis manuaali ja coupe, cabriokin oli kauan mielessä mutta kun veri vetää radalle niin en sitten raaskinut. SMGstä olen aina tykäännyt mutta manuaali on aina manuaali eikä tuo SMG koskaan vakavasti edes ollut minun harkinnassa.
Pari juttua, jos/kun luet USA foorumeita niin pidä pientä pilkettä silmäkulmassa. Esim subframe cracks on jostain syystä hyvin "yleinen" ilmiö USAssa mutta Euroopassa on hyvin harvoja tapauksia. Sitten vielä pari vuotta sitten oltiin sitä mieltä että kaikkien ennen 03 valmistettujen autojen koneet tulee laukeamaan mutta nykyään prosentti on suurempi 05/06 autoissa.... Ja sitten se suuri pelokas sana vanos, elä stressaa - jos se laukee niin se laukee mutta eipä siinä sen kummempaa. Ilmiö on 10 kertainen e36 autoissa.
Jos mietit pre 03 autoa niin niihin olisi pitänyt tehdä tietyt takaisinkutsu toimenpiteet jotka voit tarkistaa valmistajalta (tosin Laakkosen mukaan he ei näe saksan takasinkutsuja joten soitin ite Malmööseen ja he tarkistivat nämä asiat minulle....) Mutta jos autolla on ajettu normi kilmoetrit niin jos ei takaisinkutsuaja olisi tehty se kone olisi jo lauennut. Eli jos ehjä kone niin joko on tehty tai ei ole tarttenut tehdä. (noin siis peukkusääntönä)
Sitten M3 insp 1 ja 2 on suht arvokkaita ja valitettavasti niiden feikkaukset huoltokirjaan on liian yleistä (Eli viedään auto merkki huoltoon öljynvaihtoon - saadaan leima - ja sitten ruksataan itse se ins 1 tai 2 ruutu jälkikäteen...) Kannattaa soittaa paikkaan jossa huolto on tehty ja tarkistaa että onko oikeesti tehty (jos ei kuitteja).
Talviajossa auto on vaikka kuinka hyvä, itellä oli samanaikaisesti A3 ja kyllä M3 pääsi siitä mistä A3 ei päässyt, ainoa on tietenkin mataluus (itellä madellettu) mutta muuten lukkoperä puskee kyllä auton läpi vaikka umpihangesta. Sitä paitsi kone lämpiää paljon nopeammin kuin normiautossa joten oikein mukavaa touhua myös talviajo. (Suolatiet tietenkin aina v*tuttaa mutta sehän koskee kaikkia autoja....)
Kuin omasta suusta, mutta tuli tuo cäbi ostettua ja ei tule talvella ajettua :think
Radallakin pärjää kun ei tule niin tosissaan ajettua...
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Radallakin pärjää kun ei tule niin tosissaan ajettua...
Juu näillä edellisillä kesillä olisi kyllä avo kelvannut, ja radalla ei tuo auto ole se rajoittaja vaan kyllä ihan omat kädet (Kankkusen jalat mulla on jo )
Tekis taas mieli E46 M3:sta tuoda maahan euroopasta.
Eikös verottaja rankaise juuri 1.1.2001 jälkeen käyttöönotettuja autoja. Ja samoin vuotuinen käyttövero?
E46 M3 (euro) on valmistettu 9/00 lähtien. Mutta myynnissä ei ole missään 2000 vuosimallin ämmiä. Jos tälläisen jostain löytäis niin meniskö kaikki silloin painon mukaan ja sais edullisemman autoveron ja käyttökustannukset? Noissa kun ilmoitellaan hiilidioksidia alle ja yli 300 eri lähteiden mukaan. Tulis aika paha veroprosentti...
samuli: Homma menee juuri niin kuin kirjoitit. Ja tarkennuksena sen verran, että <2001 auton voi verottaa myös päästojen mukaan jos haluaa (ja viralliset päästöarvot on).
Tekis taas mieli E46 M3:sta tuoda maahan euroopasta.
Eikös verottaja rankaise juuri 1.1.2001 jälkeen käyttöönotettuja autoja. Ja samoin vuotuinen käyttövero?
E46 M3 (euro) on valmistettu 9/00 lähtien. Mutta myynnissä ei ole missään 2000 vuosimallin ämmiä. Jos tälläisen jostain löytäis niin meniskö kaikki silloin painon mukaan ja sais edullisemman autoveron ja käyttökustannukset? Noissa kun ilmoitellaan hiilidioksidia alle ja yli 300 eri lähteiden mukaan. Tulis aika paha veroprosentti...
Muutamia vm.2000 on ollut tässä vuoden sisään Saksassa myynnissä, eikun väijymään mobilea ja autoscouttia
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Hyvä pitää mielessä on tietenkin että suurin osa ihan alkusarjan autoista on ollut demo tai lehdistö autoja. En väitä että se tekee automaattisesti autosta huonon tai sillä on hirveesti väliä tässä vaiheessa kun auto on yli 10v vanha, mutta kannatta ehkä hieman tarkemmin tarkastella niitä yksilöitä.
Comment