Oma cäbi painaa 1730kg. Varmaan toi 1655kg joku jenkkien versio, jossa kevyemmät hevoset ja varusteet jäänyt tehtaalle
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M3 E46 hankinta!
Collapse
X
-
Originally posted by hartge e46 View Postkuinkas monella muuten ajossa E46M3 talvella? ja moisen ostajat, meinaatteko ajaa talvella?
oman kyseistä mallia kohtaan olevan "kunnioituksen" vuoksi en henk.kohtasesti tykkää nähdä talvisin näitä liikenteessä...sama koskee E30M3:sia...G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Originally posted by hartge e46 View Postkuinkas monella muuten ajossa E46M3 talvella? ja moisen ostajat, meinaatteko ajaa talvella?
oman kyseistä mallia kohtaan olevan "kunnioituksen" vuoksi en henk.kohtasesti tykkää nähdä talvisin näitä liikenteessä...sama koskee E30M3:sia...
Kyllähän sen ymmärrän jos kyse on jostain museorekisterissä olevasta harvinaisuudesta,mutta jos esim. E46 M3 vm.02-04 täytyy jännittää jostain talviajosta... (ja nyt kuuluu vetää herneet nenään )BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ju11i View PostItsekin jännitän talviajoa joten cäbi pysyy talven tallissa, sitä en tiedä onko siinä mitään järkeä, mutta onpahan itellä sitte hyvä mieli.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Kyllähän se on fakta, että Suomen talvessa autot menevät todella lyhyessä ajassa aivan v*tuksi. Maalipinta menee keulasta pilalle kiveniskujen takia. Samoin kivet hakkaavat alustan suojakerrokset pilalle. Alusta / kori / saumakohdat alkaa ruostua tiesuolan ja erilaisen lian vuoksi - päivittäisessä talviajossa auto kun on enemmän tai vähemmän likainen. Moottori, voimansiirto ja alustan osat (iskarit, puslat yms) eivät todellakaan tykkää -30 asteen kylmäkäynnistyksestä ja sen jälkeisestä ajosta. Ja pelkkä lohkolämmittimen, letkulämmittimen tai Webaston käyttö ei todellakaan pelasta yhtään mitään!
Ei sillä, jos rahaa löytyy, niin sama ottaa vaikka talviautoksi pakasta vedetty Ferrari tai Rolls Royce. Mutta silti kyllä se päivittäinen talviajo varsinkin työmatkat suurempien kaupunkien ympäristön ruuhkissa yms auton pilaa aika äkkiä. Tietty aivan eri asia jossain syrjäseudulla tai muutamia satunnaisia ajomatkoja kerran viikossa tms. Ne on taas melkein hyväksi, kun ei auto siitä tallissa seisottamisestakaan pidä..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Jep jep, eli opiskelu aikoina kuolasin e46 M3 auton syntymästä lähtien, ja tuossa pari vuotta sitten tuli semmoinen hankittua. Itellä siis manuaali ja coupe, cabriokin oli kauan mielessä mutta kun veri vetää radalle niin en sitten raaskinut. SMGstä olen aina tykäännyt mutta manuaali on aina manuaali eikä tuo SMG koskaan vakavasti edes ollut minun harkinnassa.
Pari juttua, jos/kun luet USA foorumeita niin pidä pientä pilkettä silmäkulmassa. Esim subframe cracks on jostain syystä hyvin "yleinen" ilmiö USAssa mutta Euroopassa on hyvin harvoja tapauksia. Sitten vielä pari vuotta sitten oltiin sitä mieltä että kaikkien ennen 03 valmistettujen autojen koneet tulee laukeamaan mutta nykyään prosentti on suurempi 05/06 autoissa.... Ja sitten se suuri pelokas sana vanos, elä stressaa - jos se laukee niin se laukee mutta eipä siinä sen kummempaa. Ilmiö on 10 kertainen e36 autoissa.
Jos mietit pre 03 autoa niin niihin olisi pitänyt tehdä tietyt takaisinkutsu toimenpiteet jotka voit tarkistaa valmistajalta (tosin Laakkosen mukaan he ei näe saksan takasinkutsuja joten soitin ite Malmööseen ja he tarkistivat nämä asiat minulle....) Mutta jos autolla on ajettu normi kilmoetrit niin jos ei takaisinkutsuaja olisi tehty se kone olisi jo lauennut. Eli jos ehjä kone niin joko on tehty tai ei ole tarttenut tehdä. (noin siis peukkusääntönä)
Sitten M3 insp 1 ja 2 on suht arvokkaita ja valitettavasti niiden feikkaukset huoltokirjaan on liian yleistä (Eli viedään auto merkki huoltoon öljynvaihtoon - saadaan leima - ja sitten ruksataan itse se ins 1 tai 2 ruutu jälkikäteen...) Kannattaa soittaa paikkaan jossa huolto on tehty ja tarkistaa että onko oikeesti tehty (jos ei kuitteja).
Talviajossa auto on vaikka kuinka hyvä, itellä oli samanaikaisesti A3 ja kyllä M3 pääsi siitä mistä A3 ei päässyt, ainoa on tietenkin mataluus (itellä madellettu) mutta muuten lukkoperä puskee kyllä auton läpi vaikka umpihangesta. Sitä paitsi kone lämpiää paljon nopeammin kuin normiautossa joten oikein mukavaa touhua myös talviajo. (Suolatiet tietenkin aina v*tuttaa mutta sehän koskee kaikkia autoja....)Last edited by Niiickeee; 06-09-2011, 10:26.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostOma cäbi painaa 1730kg. Varmaan toi 1655kg joku jenkkien versio, jossa kevyemmät hevoset ja varusteet jäänyt tehtaalle
Originally posted by Niiickeee View PostJep jep, eli opiskelu aikoina kuolasin e46 M3 auton syntymästä lähtien, ja tuossa pari vuotta sitten tuli semmoinen hankittua. Itellä siis manuaali ja coupe, cabriokin oli kauan mielessä mutta kun veri vetää radalle niin en sitten raaskinut. SMGstä olen aina tykäännyt mutta manuaali on aina manuaali eikä tuo SMG koskaan vakavasti edes ollut minun harkinnassa.
Pari juttua, jos/kun luet USA foorumeita niin pidä pientä pilkettä silmäkulmassa. Esim subframe cracks on jostain syystä hyvin "yleinen" ilmiö USAssa mutta Euroopassa on hyvin harvoja tapauksia. Sitten vielä pari vuotta sitten oltiin sitä mieltä että kaikkien ennen 03 valmistettujen autojen koneet tulee laukeamaan mutta nykyään prosentti on suurempi 05/06 autoissa.... Ja sitten se suuri pelokas sana vanos, elä stressaa - jos se laukee niin se laukee mutta eipä siinä sen kummempaa. Ilmiö on 10 kertainen e36 autoissa.
Jos mietit pre 03 autoa niin niihin olisi pitänyt tehdä tietyt takaisinkutsu toimenpiteet jotka voit tarkistaa valmistajalta (tosin Laakkosen mukaan he ei näe saksan takasinkutsuja joten soitin ite Malmööseen ja he tarkistivat nämä asiat minulle....) Mutta jos autolla on ajettu normi kilmoetrit niin jos ei takaisinkutsuaja olisi tehty se kone olisi jo lauennut. Eli jos ehjä kone niin joko on tehty tai ei ole tarttenut tehdä. (noin siis peukkusääntönä)
Sitten M3 insp 1 ja 2 on suht arvokkaita ja valitettavasti niiden feikkaukset huoltokirjaan on liian yleistä (Eli viedään auto merkki huoltoon öljynvaihtoon - saadaan leima - ja sitten ruksataan itse se ins 1 tai 2 ruutu jälkikäteen...) Kannattaa soittaa paikkaan jossa huolto on tehty ja tarkistaa että onko oikeesti tehty (jos ei kuitteja).
Talviajossa auto on vaikka kuinka hyvä, itellä oli samanaikaisesti A3 ja kyllä M3 pääsi siitä mistä A3 ei päässyt, ainoa on tietenkin mataluus (itellä madellettu) mutta muuten lukkoperä puskee kyllä auton läpi vaikka umpihangesta. Sitä paitsi kone lämpiää paljon nopeammin kuin normiautossa joten oikein mukavaa touhua myös talviajo. (Suolatiet tietenkin aina v*tuttaa mutta sehän koskee kaikkia autoja....)
Radallakin pärjää kun ei tule niin tosissaan ajettua...F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Originally posted by ///MJ View PostRadallakin pärjää kun ei tule niin tosissaan ajettua...
Comment
-
-
Tekis taas mieli E46 M3:sta tuoda maahan euroopasta.
Eikös verottaja rankaise juuri 1.1.2001 jälkeen käyttöönotettuja autoja. Ja samoin vuotuinen käyttövero?
E46 M3 (euro) on valmistettu 9/00 lähtien. Mutta myynnissä ei ole missään 2000 vuosimallin ämmiä. Jos tälläisen jostain löytäis niin meniskö kaikki silloin painon mukaan ja sais edullisemman autoveron ja käyttökustannukset? Noissa kun ilmoitellaan hiilidioksidia alle ja yli 300 eri lähteiden mukaan. Tulis aika paha veroprosentti...https://www.instagram.com/hackberryracing/
BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv
EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05
Comment
-
-
samuli: Homma menee juuri niin kuin kirjoitit. Ja tarkennuksena sen verran, että <2001 auton voi verottaa myös päästojen mukaan jos haluaa (ja viralliset päästöarvot on).Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by ///saMuli View PostTekis taas mieli E46 M3:sta tuoda maahan euroopasta.
Eikös verottaja rankaise juuri 1.1.2001 jälkeen käyttöönotettuja autoja. Ja samoin vuotuinen käyttövero?
E46 M3 (euro) on valmistettu 9/00 lähtien. Mutta myynnissä ei ole missään 2000 vuosimallin ämmiä. Jos tälläisen jostain löytäis niin meniskö kaikki silloin painon mukaan ja sais edullisemman autoveron ja käyttökustannukset? Noissa kun ilmoitellaan hiilidioksidia alle ja yli 300 eri lähteiden mukaan. Tulis aika paha veroprosentti...F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Hyvä pitää mielessä on tietenkin että suurin osa ihan alkusarjan autoista on ollut demo tai lehdistö autoja. En väitä että se tekee automaattisesti autosta huonon tai sillä on hirveesti väliä tässä vaiheessa kun auto on yli 10v vanha, mutta kannatta ehkä hieman tarkemmin tarkastella niitä yksilöitä.
Comment
-
Comment