Originally posted by Scattman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)
Collapse
X
-
Originally posted by -challenger- View PostPyh pah ja paskat. Dieseli tarvii aina turbon et se kulkee kovempaa ku naapurin mummon rullatuoli..
Ja aiheeseen sen verran että kyllähän diesel M5 kuulostaa varsin naurettavalta idealta..
Lähes yhtä naurettavalta kuin nykyinen f10 hinnasto, täynnä jotain 528i i4 twinturbo sportsystem hastalavista xdrive linea sol china vtec. schaisseaJoku nolo 530i unohtunut sekaan, varmaan jokin virhe.
BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View Post
Kyllä ne dieselit kuluttaa sitä polttoainetta aivan samalla tavalla kuin bensiini autot bensaa.Kulutus on täysin verrannollinen kaasujalan kulmaan...
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostKyllä nuo samantehoiset dieselit vaan vievät selvästi vähemmän polttoainetta kuin bensakoneiset.
ja korvaan pisti kulutus, radalla 4 mailia/Gallona vs. 12 dieselin eduksi on kyllä aika iso... Eihän se bensa vienyt kuin kolminkertaisesti... Tosin olihan se hivenen nopeampikin ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Itselläni kun tuskin tulee ikinä olemaan varaa ostaa autoja uusina, enkä varmaan niin tekisikään, vaikka olisi, silloin pitää katsoa myös muita seikkoja. Jos siis olisin vuosien päästä ostamassa diesel M5:ttä ja siinä on kolme turboahdinta, niin taitaisi lompakko huutaa hoosiannaa, kun ne pitää vaihtaa. Ennen dieselit olivat melkoisen pomminvarmoja, mutta nämä nykykulkineet alkavat olla jo niin monimutkaisia ja täynnä kaikenlaista hilpettä, että luotettavuus väkisinkin kärsii. Puhumattakaan sitten siitä, kuinka hankalaa ja kallista moisen triplaturbodieselin korjaaminen on.
Piti oikein itsekin tsekata noita hinnastoja, että miltä tuo F10 hinnasto näyttää ja ilme oli tämä:. En tiedä muista, mutta itse en periaatteen tasolla kyllä tykkäisi ajella tuolla liikenteessä jollakin nelipyttysellä turbovehkeellä. Jos niitä kaipaisin, niin kai silloin olisin ostanut jonkun nipponin, niissähän nuo kaksilitraiset turbot ovat yleisiä.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostEi pidä paikkaansa, varsinkin luukuttaessa dieselin kulutus kasvaa suhteessa vähemmän kuin bensakoneen. Kyllä nuo samantehoiset dieselit vaan vievät selvästi vähemmän polttoainetta kuin bensakoneiset.Nimimerkillä taas tälle kesälle Saksassa pitkiä siirtymiä autobaanalla useilla eri merkkisillä ja mallisilla dieselkäyttöisillä autoilla ajanut. Kulutus näissä oli minun ajossa lähes poikkeuksetta noin 9 litraa / 100km tai jopa enemmän! Ei todellakaan mitään 5-6 litraa / 100km. Teho ei tule tyhjästä tai ilmaiseksi, ei edes dieseleissä!
Ettei menisi offtopiciksi, niin topicin 3-litrainen triplaturbodiesel vaikuttaa varsin kiinnostavalta! Itse en ole dieselautojen kannattaja, mutta silti teknisesti pata vaikuttaa varsin kiinnostavalta. Tehoja tulee tuohon moottorin luultavasti noin 370 - 400 hv korimallista riippuen.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostEikö kukaan lukenut tuota itse uutista? Mikä M5, missä? Tuossa on puhe M550dX -mallinimeä kantavasta autosta. Liittynee nopealla salapoliisityöllä taannoiseen tapaukseen, jossa BMW rekisteröi tukun erikoisia mallinimiä, ilmeisesti tulevaisuuden varalle.
Ei ole paljoa linja menneistä muuttunut, vai miten: M535i, M333i, M540i..?Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by Sene View PostDieselin energiasisältö on suurempi kuin bensan joten on aika selvää että sillä voi päästä vähemmällä kulutuksella. Eli suoraan hyötysuhde on parempi kuin bensassa.
Dieselmoottoreissa tuo hyötysuhdekin taitaa olla keskimäärin jonkin verran bensaottomoottoria parempi.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by Antsa_318 View Postannetaan sen BMW:n tehdä niitä autoja ja ostetaan me sitten niitä autoja, jotka itseä eniten miellyttää.
Loistava kommentti...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment