Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 470
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by Scattman View Post
    NusNus.. Eikös uusi M5 tarvinnut turbot mennäkseen kovempaa?
    Vai olisko ollu kuitenkin päästöt syy..

    Comment

    • Scattman
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 466
      • 00500

      #32
      Originally posted by Heku View Post
      Vai olisko ollu kuitenkin päästöt syy..
      Älä ihmeessä? Ai jumalauta. Kiitti kun avasit mun silmät!
      On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

      Comment

      • snoub
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 220
        • Oulu

        #33
        Originally posted by -challenger- View Post
        Pyh pah ja paskat. Dieseli tarvii aina turbon et se kulkee kovempaa ku naapurin mummon rullatuoli..

        Ja aiheeseen sen verran että kyllähän diesel M5 kuulostaa varsin naurettavalta idealta..

        Lähes yhtä naurettavalta kuin nykyinen f10 hinnasto, täynnä jotain 528i i4 twinturbo sportsystem hastalavista xdrive linea sol china vtec. schaissea Joku nolo 530i unohtunut sekaan, varmaan jokin virhe.
        BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
        BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
        BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

        Ex.
        BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
        BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

        Comment

        • Heku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 470
          • Kuopio

          #34
          Originally posted by Scattman View Post
          Älä ihmeessä? Ai jumalauta. Kiitti kun avasit mun silmät!
          Ole hyvä
          Ihan hauska keskustelu, en vain ymmärrä mikä järki liittää keskustelu M5;teen.

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            #35
            Originally posted by b mutteri kasa View Post

            Kyllä ne dieselit kuluttaa sitä polttoainetta aivan samalla tavalla kuin bensiini autot bensaa.Kulutus on täysin verrannollinen kaasujalan kulmaan...
            Ei pidä paikkaansa, varsinkin luukuttaessa dieselin kulutus kasvaa suhteessa vähemmän kuin bensakoneen. Kyllä nuo samantehoiset dieselit vaan vievät selvästi vähemmän polttoainetta kuin bensakoneiset.
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #36
              Originally posted by BMW View Post
              Kyllä nuo samantehoiset dieselit vaan vievät selvästi vähemmän polttoainetta kuin bensakoneiset.
              Just eilen katselin pitkästä aikaa Top Gearin 535dA vs. 545(A?)
              ja korvaan pisti kulutus, radalla 4 mailia/Gallona vs. 12 dieselin eduksi on kyllä aika iso... Eihän se bensa vienyt kuin kolminkertaisesti... Tosin olihan se hivenen nopeampikin ;-)
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #37
                Itselläni kun tuskin tulee ikinä olemaan varaa ostaa autoja uusina, enkä varmaan niin tekisikään, vaikka olisi, silloin pitää katsoa myös muita seikkoja. Jos siis olisin vuosien päästä ostamassa diesel M5:ttä ja siinä on kolme turboahdinta, niin taitaisi lompakko huutaa hoosiannaa, kun ne pitää vaihtaa. Ennen dieselit olivat melkoisen pomminvarmoja, mutta nämä nykykulkineet alkavat olla jo niin monimutkaisia ja täynnä kaikenlaista hilpettä, että luotettavuus väkisinkin kärsii. Puhumattakaan sitten siitä, kuinka hankalaa ja kallista moisen triplaturbodieselin korjaaminen on.

                Piti oikein itsekin tsekata noita hinnastoja, että miltä tuo F10 hinnasto näyttää ja ilme oli tämä: . En tiedä muista, mutta itse en periaatteen tasolla kyllä tykkäisi ajella tuolla liikenteessä jollakin nelipyttysellä turbovehkeellä. Jos niitä kaipaisin, niin kai silloin olisin ostanut jonkun nipponin, niissähän nuo kaksilitraiset turbot ovat yleisiä.

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #38
                  Originally posted by BMW View Post
                  Ei pidä paikkaansa, varsinkin luukuttaessa dieselin kulutus kasvaa suhteessa vähemmän kuin bensakoneen. Kyllä nuo samantehoiset dieselit vaan vievät selvästi vähemmän polttoainetta kuin bensakoneiset.
                  Ja tämä teoria on todettu faktaksi missä ajo-olosuhteissa? Nimimerkillä taas tälle kesälle Saksassa pitkiä siirtymiä autobaanalla useilla eri merkkisillä ja mallisilla dieselkäyttöisillä autoilla ajanut. Kulutus näissä oli minun ajossa lähes poikkeuksetta noin 9 litraa / 100km tai jopa enemmän! Ei todellakaan mitään 5-6 litraa / 100km. Teho ei tule tyhjästä tai ilmaiseksi, ei edes dieseleissä!

                  Ettei menisi offtopiciksi, niin topicin 3-litrainen triplaturbodiesel vaikuttaa varsin kiinnostavalta! Itse en ole dieselautojen kannattaja, mutta silti teknisesti pata vaikuttaa varsin kiinnostavalta. Tehoja tulee tuohon moottorin luultavasti noin 370 - 400 hv korimallista riippuen.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Madfexx
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3646
                    • Lempäälä

                    #39
                    Originally posted by r.w. View Post
                    Eikö kukaan lukenut tuota itse uutista? Mikä M5, missä? Tuossa on puhe M550dX -mallinimeä kantavasta autosta. Liittynee nopealla salapoliisityöllä taannoiseen tapaukseen, jossa BMW rekisteröi tukun erikoisia mallinimiä, ilmeisesti tulevaisuuden varalle.

                    Ei ole paljoa linja menneistä muuttunut, vai miten: M535i, M333i, M540i..?
                    Nojuu, ihan tarkoituksella tein hieman provosoivan otsikon tähän säikeeseen. Vaihtoehto olisi tietysti voinut olla jotain tyyliin "BMW:llä suunnitelmissa 5-sarjalainen M-dieselkoneella". Perimmäinen ajatus on kuitenkin molemmilla sama ja tällä käytetyllä otsikolla saatiin ehkä kirvoitettua vähän enemmän keskustelua aiheesta.
                    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                    Comment

                    • Sene
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 925
                      • Enschede, The Netherlands

                      #40
                      Dieselin energiasisältö on suurempi kuin bensan joten on aika selvää että sillä voi päästä vähemmällä kulutuksella. Eli suoraan hyötysuhde on parempi kuin bensassa.
                      F11 LCI 535xi


                      Ex.

                      E36 320i sedan
                      E36 LCI 328i coupe
                      E61 LCI 530xi

                      Comment

                      • Madfexx
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3646
                        • Lempäälä

                        #41
                        Originally posted by Sene View Post
                        Dieselin energiasisältö on suurempi kuin bensan joten on aika selvää että sillä voi päästä vähemmällä kulutuksella. Eli suoraan hyötysuhde on parempi kuin bensassa.
                        Parempi energiasisältö ei liity hyötysuhteeseen suoraan mitenkään. Parempi energiasisältö tarkoittaa vain sitä, että jos bensa- ja dieselmoottori toimivat samalla hyötysuhteella, saadaan samasta määrästä dieseliä enemmän irti.

                        Dieselmoottoreissa tuo hyötysuhdekin taitaa olla keskimäärin jonkin verran bensaottomoottoria parempi.
                        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                        Comment

                        • Antsa_318
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 162
                          • Tampere

                          #42
                          Nää on loistavia topicceja! Aina kun puhutaan uusista M-sarjalaisista tietyt kaverit vetää herneen aina nenään. Mitäs jos annetaan sen BMW:n tehdä niitä autoja ja ostetaan me sitten niitä autoja, jotka itseä eniten miellyttää.
                          Ex: E36 318ti Compact -95 Hellrot
                          Ex: Mazda 323 2.0 TD -99

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            #43
                            Originally posted by Antsa_318 View Post
                            annetaan sen BMW:n tehdä niitä autoja ja ostetaan me sitten niitä autoja, jotka itseä eniten miellyttää.

                            Loistava kommentti...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • jonilaht
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 455
                              • .

                              #44
                              Downsizing on päivän sana, seuraavassa M5:ssä onkin todennäköisesti jo pari sähkömoottoria avustamassa menoa.

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3822
                                • California

                                #45
                                Originally posted by jonilaht View Post
                                Downsizing on päivän sana, seuraavassa M5:ssä onkin todennäköisesti jo pari sähkömoottoria avustamassa menoa.
                                Eiks sellainen ylös ponnahtava purje olis kans aika hyvä? Pienenis tuulisella säällä keskikulutus ja päästöt pienenis <3
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎