Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madfexx
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3646
    • Lempäälä

    BMW:llä suunnitelmissa "diesel-M5" (M550xd)

    Tällainen pysäytti Autoblogin sivuilla. Toteutuessaan jakaa varmasti todella rajusti mielipiteitä. Mitä mieltä ovat arvon foorumilaiset?

    http://www.autoblog.com/2011/08/11/b...l-wheel-drive/
    Last edited by Madfexx; 06-12-2011, 16:55.
    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
  • ///MJ
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 1869
    • Joensuu

    #2
    Diesel ja neliveto :think Toiv tuo nimetys menee jotenkin noin niinkuin linkissä arveltu eli vaikka M550dX... Sitten M5 erikseen
    F36 428iA GC M-Sport
    Z3 2.8i Roadster Myytävänä

    M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

    M: E36 328i osia

    M: E39 business cd ja info display

    M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

    Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Originally posted by ///MJ View Post
      Diesel ja neliveto :think Toiv tuo nimetys menee jotenkin noin niinkuin linkissä arveltu eli vaikka M550dX... Sitten M5 erikseen
      Nimetkööt vaikka Selmaksi koko vehkeen, kunhan tommonen tulee! Siinä olis kulukumulukulle täydellinen peli
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        #4
        En ole diesel fani muutenkaan ja M5:ssä en missään nimessä haluaisi moista näkeväni. Tai voihan se rinnalle tulla, mutta itse en takuulla ostaisi. Alkaa aika hälyyttävää olla BMW:n toiminta. Ensiksi luovutaan vapareista, sitten uhataan tehdä jo etuvetoja ja M-sarjakin muuttuu dieseliksi. Toivottavasti tämä ei ole taas sitä asiakaskunnan lisäämis strategiaa.

        Muutenkin diesel M5 kuullostaisi aika erikoiselta. Eikö dieseleitä nyt noin pääsääntöisesti osteta kulutussyistä? Se on vähän kuin ostaisi nyt sen Q7 V12 diesel Audin. Mikä järki siinäkin on? Polttoainetta kuluu varsin riittävästi ja verottaja taputtaa käsiään, kun moisella ajelet. Ei kiitos minulle dieseliä!

        Comment

        • nbf
          Banned
          • May 2011
          • 55
          • Pajalla

          #5
          Originally posted by touring39 View Post
          Nimetkööt vaikka Selmaksi koko vehkeen, kunhan tommonen tulee! Siinä olis kulukumulukulle täydellinen peli

          Loistava repesin

          Vaan en kyllä hyväksyisi m-merkin alle

          Comment

          • Sene
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 925
            • Enschede, The Netherlands

            #6
            Jaa että tripla-turbolla Mahtaa olla kivat pakosarjat tossa.
            F11 LCI 535xi


            Ex.

            E36 320i sedan
            E36 LCI 328i coupe
            E61 LCI 530xi

            Comment

            • 330XD Touring
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 104

              #7
              Jiihaaaaa Toivottavasti toteutuu.
              Poliisi on ystävä

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #8
                D5
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5152
                  • Kuopio

                  #9
                  Tuskinpa tuossa tulee olemaan lukkoperää edes...
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • Throttle
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 793
                    • -

                    #10
                    Bensalla pestään pensselit ja Dieselillä tehdään voimaa!

                    Comment

                    • pouri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 370
                      • 06 area

                      #11
                      Aika jytky toteutuessaan!
                      Diesel, fuel of satin man

                      Comment

                      • muuris
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Enpä itsekään haluaisi M-merkkiä sotkettavan tähän millään tavalla. Toisaalta 1M jälkeen peli on jo menetetty..


                        OT, kuten tämäkin

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Se on vähän kuin ostaisi nyt sen Q7 V12 diesel Audin. Mikä järki siinäkin on? Polttoainetta kuluu varsin riittävästi ja verottaja taputtaa käsiään, kun moisella ajelet. Ei kiitos minulle dieseliä!
                        Mitäpä vastaavat voimavarat omaava bensapeli sitten kuluttais? Se vuotuinen dieselvero on kuitattu jo reilusti alle 10tkm vuotuisella ajoilla tollasessa. Ajoneuvovero taas on pienempi koska CO2 g/km on paljon bensapeliä vähemmän. Eihän se silti persaukisen ajopeli ole.



                        nimim. 1800kg käyttis (jossa tosin ei ole M-merkkiä perseessä) syö alle 7,5l/100km dieseliä ja kulkee paremmin ku E39 M5. Ei kiitos mopoa bensarosvoa mulle
                        Last edited by muuris; 12-08-2011, 23:49.
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          #13
                          Suurin etu tuossa on käytännössä huomattavasti pienempi kulutus. Siis eihän sillä sinällään mitään merkitystä ole sille, joka ostaa yli 100 k euron (siis verottoman) auton paitsi, etä tankkausvälit pitenee huomattavasti. Veikkaan, että nykyisillä M5:lla saa käydä huoltiksella koko ajan.
                          Aikoinaan myös äänimaailma olisi ollut katastrofi, muta eihän nykyiset M:t muutenkaan pidä mitään ääntä.
                          Sen sijaan ihme kitinää BMW:n mallipolitiikasta. Joilakin on vielä joku ihme käsitys, että BMW:n tarkoitus olisi ensisijassa tehdä jotain high power dirfting pelejä. Paskat, silloin, kun lähtivät F1:stä, hehän selvästi ilmoittivat, että taloudellisuus ja ympäristöystävällisyys ovat avainteemoja tulevaisuudessa. Vaikka täällä viherarvot kuuluvat lähinnä homppeleille, Saksassa niillä on varsin iso kannattajakunta.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by muuris View Post
                            Mitäpä vastaavat voimavarat omaava bensapeli sitten kuluttais? Se vuotuinen dieselvero on kuitattu jo reilusti alle 10tkm vuotuisella ajoilla tollasessa. Ajoneuvovero taas on pienempi koska CO2 g/km on paljon bensapeliä vähemmän. Eihän se silti persaukisen ajopeli ole.
                            Viittasin lähinnä siihen, että jos on varaa moiseen peliin, niin onko polttoaineen hinnalla silloin enää niin suurta merkitystä? Toki tankkausvälit pitenevät, mutta eipä silti päästä lähellekään jonkun kolmilitraisen kulutukseen.

                            Eikä kenenkään tarvitse herneitä vetää kommentistani. Itse kun en ole koskaan dieseleistä perustanut, niin tulee välillä aika jyrkkiäkin vastalauseita moisista diesel suunnitelmista. Bensakoneessa vaan sattuu olemaan sellainen fiilis, mikä itseäni viehättää.

                            Mielestäni muutenkin nämä nykypäivän viherarvot on täyttä skeidaa. Ei joillain dieseleillä ja hybrideillä, saati akkukäyttöisillä sähköautoilla maailmaa pelasteta. Suunnittelisivat suoraan vedyllä toimivia autoja tai jotakin vastaavaa. Olihan viimeisimmässä Top Gearissakin juttua sähköautoista ja totesivat siinä ihan vakavasti, ettei tämän päivän sähköautoista ole mihinkään. Lopetan ot:n tähän.

                            Comment

                            • janne320d
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1342
                              • jns

                              #15
                              Oho,olisipa mielenkiintoinen peli.ei tuo oikeaa m5 voisi toisaalta korvata vaikkakin näyttäisi bensa m:lle takavaloja.mielenkiinnolla odottaen....
                              ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎