Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akkulaturit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juvi87
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 44
    • Pori

    Akkulaturit?

    Eli pakkaset tuli ja nyt e39 530d kaipaa rinnallensa akkulaturia, sillä tuntuu webaston käyttö vievän mehut patterista..

    Onkos kellään kokemuksia tosta exiden 12/7 laturista, specsien mukaan kuulostaa käyvältä peliltä, vai mitäs mieltä te foorumilaiset olette.

    Vai kannattaako vetää varmanpäälle ja ostaa vähän tyyriimpi Ctek 7000:nen:think

    Tuolla testituloksia: http://exide.fi.loopiadns.com/wp/wp-content/uploads/2011/11/Exide_Tabell_FI1.pdf

    Onkohan testiin silti luottamista, sillä taitaa olla itse hurrien tekemä...

    Niin ja tarkoitus olisi asentaa laturi kiinteesti autoon, että sen saa aina yöksi kytkeä päälle.
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17844
    • PKS

    #2
    Itsellä Ctekin XS7000:nen käytössä. Todella tyytyväinen olen ollut, toimii myös erittäin hyvin virtalähteenä kun laittaa "power supply" ohjelman päälle.

    Ei ole kokemuksia tuosta Exiden mallista, äkkiseltään veikkaisin että melko samaa tavaraa. Mutta koska Ctek on näissä tuotteissa enemmänkin "industry standard", lähtee minulta ääni sille.

    Jännää tuossa testissä, että Ctekin kyky riittää suuremmille akuille kuin Exiden. Sitä olen pitänyt itse ainakin hyvän laturin tietona. Sinällään myös epäselvää, onko Ctekkiä ajettu nimenomaan *-tilassa -5C lämpötilassa, kun puhutaan vain tuosta Exiden termistä "lämpötilan kompensaatio" - ihan samasta asiasta kun minusta ei ole kyse. Suuremmilla akkukapasiteeteillä erot ovatkin jo varsin minimaalisia.

    Ehdottomasti 7A malli. Nuo 4A versiot on minusta lähinnä ylläpitomalleja kevyeen satunnaiseen käyttöön.
    Last edited by Dualfun; 04-02-2012, 14:13.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14439
      • Oulu

      #3
      Ladac Handy 70 itellä ja toiminut mainiosti. Oli itselleni halvempi kuin Ctek.

      Nykyisellään taitaa tuo Ladac olla Defan merkin alaisuudessa.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • masiaro
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 406

        #4
        Lol: BMW ei käynnisty

        Pitää myöntää etten ole ikinä aikaisemmin joutunut sellaiseen ongelmaan, etten saanut bemaria käyntiin. Viime aikoina sillä oli ajettu pätkiajoja ja seisoi kylmässä muutama viikkoa. Nyt sitä ei saatu käyntiin, virta on selvästi vähissä kun mittaristokin himenee välillä starttausyrityksen aikana.

        Pyysin kaverin Punto paikalle, koitimme antaa apuvirtaa Puntosta bemarin konetilaan, josta se johtaa takakontissa olevaan akkuun. Eipä kuitenkaan auttanut. Pitääkö tosiaan "ladata" enemmän kuin 5min?

        Ajattelin mennä ostamaan käynnistysakkulaitteen, jospa sillä saisi bemarin käynnistettyä helpommin? Saako sitä ladata konehuoneen kautta vai pitääkö ladata suoraan bemarin akkuun?



        Ja niin, auto on E91.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Akun lataaminen vaatii ennemmin aikaa kuin tehokasta laturia. Varsinkin kyykyssä olevan akun saaminen täyteen. Siinä mielessä tollanen pienitehoisempikin pelittää ihan OK. Asiaan liittyvä sähkö & kemia ei ole mulla oikein hallussa mutta kokemus kertoo näin (mitä noita auton pattereita tulee ladattua ja testattua).
          Last edited by petrolhead; 04-02-2012, 18:53.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17522
            • Turku

            #6
            Kyllä se yleensä enemmän kuin 5min vaatii, jos oikein tyhjäksi on päässyt. Tosin virtaa antavan auton pitäisi kyllä sitä voimaa tarjota...:think Olisko Puntossa vaan niin pieni akku?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #7
              Originally posted by Laku View Post
              Kyllä se yleensä enemmän kuin 5min vaatii, jos oikein tyhjäksi on päässyt. Tosin virtaa antavan auton pitäisi kyllä sitä voimaa tarjota...:think Olisko Puntossa vaan niin pieni akku?
              tai liian ohuet kaapelit
              sais olla ainakin 25mm2
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                #8

                Tämä laturi on osoittautunut mainioksi hinta-laatu suhteeltaan

                Taisin itse maksaa 34,90€

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17522
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Tonton View Post
                  tai liian ohuet kaapelit
                  sais olla ainakin 25mm2
                  Totta. P. Perusautoilijan on vain aika vaikea tietää kaapelien paksuuksista, koska valmiissa paketeissa on ilmoitettu nimellisvirranmäärä (esim. 200A). Lisäksi hän ostaa usein halvimman vaihtoehdon.

                  Järkevintä onkin ostaa rajua virtajohtoa ja hauenleuat ja rakentaa johto itse.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17522
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by mijuko View Post
                    Tämä laturi on osoittautunut mainioksi hinta-laatu suhteeltaan

                    Taisin itse maksaa 34,90€
                    '

                    Tuo varmasti kannattaa käydä ostamassa IKH:lta, kun on sen maahantuomakin.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      #11
                      Originally posted by Laku View Post
                      '

                      Tuo varmasti kannattaa käydä ostamassa IKH:lta, kun on sen maahantuomakin.
                      Onhan tuosta isompaakin versiota ja tuo laturi herätti mukamas rikkinäisen 6v:n akunkin henkiin oli syväpurkautunut. Tuo pitää asetukset muistissa akkuun kytkettynä ollessa. Paikallisen "halpahallin" hyllystä bongasin.

                      Ja oli tarkoitus laittaa tuohon tupakansytytin-plugi niin, voin tökätä sen sisätilanlämmittimen pistorasiasta lataamaan akkua tupakansytyttimestä lämmityksen ajaksi jos tarvetta. Tässä OEM

                      Kannattaisikohan kontissa olevaa akkua eristää esim. uretaanilevyillä kun siellähän on ilmanvaihtoläppäkin akun vieressä. Ulkokäytössä esim. katujakokaapeissa voi kovilla pakkasilla 2cm levyllä saada toistakymmentä astetta lämpimämmän kotelon(tosin niissä on elektroniikkaa sisällä).
                      Last edited by mijuko; 04-02-2012, 19:52. Reason: Ajatus venyyyy...

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by Tonton View Post
                        tai liian ohuet kaapelit
                        sais olla ainakin 25mm2
                        Näihin tullut törmättyä muutamaan kertaan, jos akku on kyykännyt niin noilla ei tee mitään V8:ssa/dieselissä. Melkein -30 pakkasta ja kaapeleilla voi lämmitellä käsiä
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17844
                          • PKS

                          #13
                          Originally posted by mijuko View Post
                          Ja oli tarkoitus laittaa tuohon tupakansytytin-plugi niin, voin tökätä sen sisätilanlämmittimen pistorasiasta lataamaan akkua tupakansytyttimestä lämmityksen ajaksi jos tarvetta. Tässä OEM
                          Onko tästä pääteltävissä, että uudemmat BMW:t suostuu ottamaan tupakansytkän kautta varausta akkuun ilman ongelmia?

                          Pitäisi varmaan varoiksi ostaa CTEK:in vastaava tupakansytytinadapteri, vaikka en vielä ole törmännyt itsekään ongelmaan että olisi ollut akku loppu
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Laku View Post
                            Totta. P. Perusautoilijan on vain aika vaikea tietää kaapelien paksuuksista, koska valmiissa paketeissa on ilmoitettu nimellisvirranmäärä (esim. 200A). Lisäksi hän ostaa usein halvimman vaihtoehdon.

                            Järkevintä onkin ostaa rajua virtajohtoa ja hauenleuat ja rakentaa johto itse.
                            Kyllä. Jotain kunnollista kuapelia jossa ei ole muovinen kuori joka murenee kun pakkasta on -5 C. Tietysti pelkkä kuparikaapelikaan ei ole ilmaista eikä kunnolliset hauenleuat.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • mijuko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 951
                              • ۩□□۩

                              #15
                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Onko tästä pääteltävissä, että uudemmat BMW:t suostuu ottamaan tupakansytkän kautta varausta akkuun ilman ongelmia?

                              Pitäisi varmaan varoiksi ostaa CTEK:in vastaava tupakansytytinadapteri, vaikka en vielä ole törmännyt itsekään ongelmaan että olisi ollut akku loppu
                              Olettaisin näin jos tupakansyttimeen tulee jatkuva sähkö eli, vaikka virrat on off sytytin toimii ja latautuukin tuota kautta... tuskin siellä mitään esto-diodeja on. Ajatuksena on ollut myös pistoke takakonttiin siihen akkua suojaavaan luukkuun niin saa esim. matkajääkaapin.

                              Noissa starttikaapeleissa ehdottomasti paras versio olisi parikaapeli niin että esim. hauenleukojen molempiin leukoihin tulee 10mm2.
                              2x10mm2 kestää enemmän kuin 1x20mm2 vaikka neliömäärä on sama.
                              Last edited by mijuko; 04-02-2012, 20:19.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎