Talosta löytyy myös A-Mersu ja hirvittää ajatellakaan miten sen puhelinkopin kanssa olis käynyt.
Noiden peräänajokolarien takia olen aina katsellut kauhulla noita 5 + 2 paikkaisia kinniäisiä. Lapset lykätään takapäähän (takaluukkuun) istumaan. Turvamariginaalia takaluukkuun on se max 5 cm. Tuohon takapäähän kun joku jysäyttää niin se on bye bye takapenkkiläiset (aina lapsia kun ei sinne muut mahdu)...
No nythän kävi niin että tuli tuossa muutama tunti sitten foortti oman e36 perään, eka kerta kolari tilanteessa ja en oikein tiennyt miten toimia, mutta "onneksi" asiallinen peräänajaja joka hoiti vakuutusyhtiölle ilmoituksen (molemmilla Pohjola) ja poliisit paikalle, totesi vielä että varmaan seuraavaksi pitää harkita Bemua kun Mondeo meni keulastaan (ehkä jopa lunari) kuntoon ja Bemarissa haljennut takapuskuri ja hieman vääntynyttä peltiä.
Mutta nyt on kyllä hieman epäselvää että miten tästä edespäin, tarviiko soittaa vielä vakuutusyhtiöön vai vienko suoraan Salpaan ja annan tuon poliisien antaman paperin?
No nythän kävi niin että tuli tuossa muutama tunti sitten foortti oman e36 perään, eka kerta kolari tilanteessa ja en oikein tiennyt miten toimia, mutta "onneksi" asiallinen peräänajaja joka hoiti vakuutusyhtiölle ilmoituksen (molemmilla Pohjola) ja poliisit paikalle, totesi vielä että varmaan seuraavaksi pitää harkita Bemua kun Mondeo meni keulastaan (ehkä jopa lunari) kuntoon ja Bemarissa haljennut takapuskuri ja hieman vääntynyttä peltiä.
Mutta nyt on kyllä hieman epäselvää että miten tästä edespäin, tarviiko soittaa vielä vakuutusyhtiöön vai vienko suoraan Salpaan ja annan tuon poliisien antaman paperin?
No kerta ilmoitus on jo tehty niin voit viedä Autosalpaan arvioitavaksi. e36 ollessa kyseessä menee melkovarmasti lunariin jos peltiä joudutaan oikomaan, pelkkä puskurin vaihto + maalaus ei riitä.
No kerta ilmoitus on jo tehty niin voit viedä Autosalpaan arvioitavaksi. e36 ollessa kyseessä menee melkovarmasti lunariin jos peltiä joudutaan oikomaan, pelkkä puskurin vaihto + maalaus ei riitä.
No voi helvetti :( voisin veikata että ei saa puoliakaan auton arvosta jos niin käy. Se on vähän siinä ja siinä, kun ei varsinaisesti ainakaan ulkopuolelta tarkasteltuna näy kuin yksi peltiosa jossa vauriota, sekin halvempi vaihtaa kuin oikaista.
Näissä kolariasioissa täytyy lähes poikkeuksetta hyväksyä se fakta, että takkiin tulee ja kunnolla, jos kyse ei ole mistään muutaman satasen kinneristä. Itsekin joskus näitä asioita selvitelleenä ja aina juttu on mennyt siten, että vakuutusyhtiö noteeraa auton arvoksi sen, mitä nettiautossa edullisimmillaan moisista pyydetään, kunnosta ja varusteista viis. Puhumattakaan sitten siitä, että olet juuri tehnyt alustaremppaa ja kaikkea muuta useammalla tuhannella eurolla. Ne palaa kaikki heti kolaritilanteessa.
Mutta kannattaa tosiaan tarkkaan harkita lunastuksen ja korjauksen välillä, koska kumpikaan vaihtoehto ei ole ongelmaton. Lunastussumma voi olla reilusti alakanttiin, valittipa siitä kuinka paljon tahansa, mutta toisaalta tämä mahdollistaa edes jonkinlaisen starttirahan uuden auton hankintaa ajatellen.
Jos auto korjataan, niin pitää ottaa huomioon se, että auto tulkitaan tästä eteenpäin kolariautoksi ja sen jälleenmyyntiarvo voi laskea yksinkertaisesti siitä syystä, että se karkottaa ostajia. Korjaamisen laatukaan ei välttämättä ole aina priimaa. Riippuen vahinkojen laajuudesta, voi ikävimmässä tapauksessa käydä niin, että saat autosi korjattua, mutta joka paikka natisee, listat ja saumat eivät kohtaa kunnolla ja joka paikassa on isoja toleransseja. Näin voi käydä siitäkin huolimatta, vaikka auton korjaamiseen käytettäisiin paljon aikaa ja vaivaa.
Tämän vuoksi vaakapuntariin on syytä asettaa molemmat vaihtoehdot ja punnita, kumpi vaihtoehto loppupeleissä on se järkevämpi valinta. Nämä ovat aina tapauskohtaisia ja sen vuoksi mitään yleispätevää ohjetta ei voida antaa.
No mitäköhän mun pitäs sitten tehdä jos tuleekin tilanne eteen että antavat lunari tuomion, eli kun mulla nyt on 1.9L m44 motti tuossa, niin nettiauto antaa halvimman vastaavan hinnaksi 4000€, joka olisi mun autosta sellanen kohtuullinen myyntihinta, niin vertaavatko ne minun autoa täysin vastaaviin vai voivatko verrata tuollaisiin vanhempiin 1.8L m42 mottisiin? Toki tuossa kun itse tekee pientä arviota niin 1000€ paikkeille remppa osuisi.
No mitäköhän mun pitäs sitten tehdä jos tuleekin tilanne eteen että antavat lunari tuomion, eli kun mulla nyt on 1.9L m44 motti tuossa, niin nettiauto antaa halvimman vastaavan hinnaksi 4000€, joka olisi mun autosta sellanen kohtuullinen myyntihinta, niin vertaavatko ne minun autoa täysin vastaaviin vai voivatko verrata tuollaisiin vanhempiin 1.8L m42 mottisiin? Toki tuossa kun itse tekee pientä arviota niin 1000€ paikkeille remppa osuisi.
Kyllähän ne samanlaiseen vertaa..toki saattaa yrittää verrata vanhempaan mutta sitten tarkastajalle on tehtävä selväksi että kyseessä uudemmalla koneella oleva yksilö jne.. mutta jos oma arvio on tuhannen niin vakuutusyhtiön arvio menee yli 2 ja silloin ei edes harkita korjausta.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Joo no kävin tos ihmettelees tarkemmin ni kyl siel on takapuskurin vaimennin työntäny vararengaskotelon pellit kasaan, niin että se rengaskin siellä jumissa, ja lisäksi pakoputki rupesi vuotamaan (Remus, 250€ ja 10h+ työtuntia restauroinnissa.) Eli kyllähän tuo yli tonnin taitaa rapsahtaa kun se kotelo, putkisto, puskuri ja puskurin yläpuolinen metalliosa menee vaihtoon.
Comment