Lunariin vaan jos mahdollista saada kohtuullinen korvaus. Ja sitten vaikka E91 tilalle
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mummo rysäytti E46:n persiiseen
Collapse
X
-
Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
-
-
Originally posted by druidi View PostTalosta löytyy myös A-Mersu ja hirvittää ajatellakaan miten sen puhelinkopin kanssa olis käynyt.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostUsko mitä uskot, mutta tämä minun liikenteessä tehtyjä havaintoja useiden vuosien ajalta.
Tuolta vähän sitä oikeaa faktatietoa:
Äkkiseltään katsottuna Rockford kuuluu itse ikänsä puolestä tuohon suurimpaan riskiryhmään.
Comment
-
-
Originally posted by wta View PostKyllä tuo sun otantasta on kuitenkin melko suppea, että vois kylmäksi faktaksi väittää...
Tuolta vähän sitä oikeaa faktatietoa:
Äkkiseltään katsottuna Rockford kuuluu itse ikänsä puolestä tuohon suurimpaan riskiryhmään.
Comment
-
-
No nythän kävi niin että tuli tuossa muutama tunti sitten foortti oman e36 perään, eka kerta kolari tilanteessa ja en oikein tiennyt miten toimia, mutta "onneksi" asiallinen peräänajaja joka hoiti vakuutusyhtiölle ilmoituksen (molemmilla Pohjola) ja poliisit paikalle, totesi vielä että varmaan seuraavaksi pitää harkita Bemua kun Mondeo meni keulastaan (ehkä jopa lunari) kuntoon ja Bemarissa haljennut takapuskuri ja hieman vääntynyttä peltiä.
Mutta nyt on kyllä hieman epäselvää että miten tästä edespäin, tarviiko soittaa vielä vakuutusyhtiöön vai vienko suoraan Salpaan ja annan tuon poliisien antaman paperin?
Comment
-
-
Originally posted by BavariaMW View PostNo nythän kävi niin että tuli tuossa muutama tunti sitten foortti oman e36 perään, eka kerta kolari tilanteessa ja en oikein tiennyt miten toimia, mutta "onneksi" asiallinen peräänajaja joka hoiti vakuutusyhtiölle ilmoituksen (molemmilla Pohjola) ja poliisit paikalle, totesi vielä että varmaan seuraavaksi pitää harkita Bemua kun Mondeo meni keulastaan (ehkä jopa lunari) kuntoon ja Bemarissa haljennut takapuskuri ja hieman vääntynyttä peltiä.
Mutta nyt on kyllä hieman epäselvää että miten tästä edespäin, tarviiko soittaa vielä vakuutusyhtiöön vai vienko suoraan Salpaan ja annan tuon poliisien antaman paperin?
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNo kerta ilmoitus on jo tehty niin voit viedä Autosalpaan arvioitavaksi. e36 ollessa kyseessä menee melkovarmasti lunariin jos peltiä joudutaan oikomaan, pelkkä puskurin vaihto + maalaus ei riitä.
Comment
-
-
Näissä kolariasioissa täytyy lähes poikkeuksetta hyväksyä se fakta, että takkiin tulee ja kunnolla, jos kyse ei ole mistään muutaman satasen kinneristä. Itsekin joskus näitä asioita selvitelleenä ja aina juttu on mennyt siten, että vakuutusyhtiö noteeraa auton arvoksi sen, mitä nettiautossa edullisimmillaan moisista pyydetään, kunnosta ja varusteista viis. Puhumattakaan sitten siitä, että olet juuri tehnyt alustaremppaa ja kaikkea muuta useammalla tuhannella eurolla. Ne palaa kaikki heti kolaritilanteessa.
Mutta kannattaa tosiaan tarkkaan harkita lunastuksen ja korjauksen välillä, koska kumpikaan vaihtoehto ei ole ongelmaton. Lunastussumma voi olla reilusti alakanttiin, valittipa siitä kuinka paljon tahansa, mutta toisaalta tämä mahdollistaa edes jonkinlaisen starttirahan uuden auton hankintaa ajatellen.
Jos auto korjataan, niin pitää ottaa huomioon se, että auto tulkitaan tästä eteenpäin kolariautoksi ja sen jälleenmyyntiarvo voi laskea yksinkertaisesti siitä syystä, että se karkottaa ostajia. Korjaamisen laatukaan ei välttämättä ole aina priimaa. Riippuen vahinkojen laajuudesta, voi ikävimmässä tapauksessa käydä niin, että saat autosi korjattua, mutta joka paikka natisee, listat ja saumat eivät kohtaa kunnolla ja joka paikassa on isoja toleransseja. Näin voi käydä siitäkin huolimatta, vaikka auton korjaamiseen käytettäisiin paljon aikaa ja vaivaa.
Tämän vuoksi vaakapuntariin on syytä asettaa molemmat vaihtoehdot ja punnita, kumpi vaihtoehto loppupeleissä on se järkevämpi valinta. Nämä ovat aina tapauskohtaisia ja sen vuoksi mitään yleispätevää ohjetta ei voida antaa.
Comment
-
-
No mitäköhän mun pitäs sitten tehdä jos tuleekin tilanne eteen että antavat lunari tuomion, eli kun mulla nyt on 1.9L m44 motti tuossa, niin nettiauto antaa halvimman vastaavan hinnaksi 4000€, joka olisi mun autosta sellanen kohtuullinen myyntihinta, niin vertaavatko ne minun autoa täysin vastaaviin vai voivatko verrata tuollaisiin vanhempiin 1.8L m42 mottisiin? Toki tuossa kun itse tekee pientä arviota niin 1000€ paikkeille remppa osuisi.
Comment
-
-
Originally posted by BavariaMW View PostNo mitäköhän mun pitäs sitten tehdä jos tuleekin tilanne eteen että antavat lunari tuomion, eli kun mulla nyt on 1.9L m44 motti tuossa, niin nettiauto antaa halvimman vastaavan hinnaksi 4000€, joka olisi mun autosta sellanen kohtuullinen myyntihinta, niin vertaavatko ne minun autoa täysin vastaaviin vai voivatko verrata tuollaisiin vanhempiin 1.8L m42 mottisiin? Toki tuossa kun itse tekee pientä arviota niin 1000€ paikkeille remppa osuisi.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Joo no kävin tos ihmettelees tarkemmin ni kyl siel on takapuskurin vaimennin työntäny vararengaskotelon pellit kasaan, niin että se rengaskin siellä jumissa, ja lisäksi pakoputki rupesi vuotamaan (Remus, 250€ ja 10h+ työtuntia restauroinnissa.) Eli kyllähän tuo yli tonnin taitaa rapsahtaa kun se kotelo, putkisto, puskuri ja puskurin yläpuolinen metalliosa menee vaihtoon.
Comment
-
Comment