Originally posted by Peltsii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rengasliike: "Emme asenna internetistä/ulkomailta tilattuja renkaita ollenkaan.."
Collapse
X
-
Varmasti moni tässä topikissa esitetty tapaus voisi olla todellinen, mutta sen verran kantaa täytyy ottaa tuohon, ettei kukaan ammattinsa osaava korjaaja ota autoa nosturille tarkistettuaan ensin onko se vaihdettava osa oli se sitten itse hankittu, varaosaliikkeen kuriirin tuoma tai asiakkaan tuoma, sopiva sinne kohteeseen mihin se on menossa. Jos joku on sen verran hölmö että tukkii nosturipaikan autolla johon ei olekaan sopivia osia niin vika varmasti löytyy kyllä peiliin katsomalla. Toki virhearviointeja joskus sattuu mutta kokonaistyömäärään nähden se on harvinaista. Olen nimimerkki Hazardin kanssa aivan samoilla linjoilla vaikka päivittäin teenkin myös korjaustöitä. Se nyt on selvää että jos asiakas tuo väärät öljyt tai väärän osan tai väärän renkaan ei sitä aleta asentamaan ensinnäkään. Meillä ainakin on aivan sama jääkö sitten ajanvaraus kokonaan käyttämättä kun on kuitenkin miljoona muutakin työtä odottamassa. Ymmärrän kyllä joissakin tapauksissa asiakkaiden halun tuoda omia osia jos niitä on jäänyt itselle tai liikkeen kate on posketon, kuitenkin useimmissa tapauksissa korjaamoilla (toivottavasti) saattaa olla sen verran hyvät hankintakanavat että asiakkaalle tulee kalliimaksi hankkia osa itse. Jos hyviä hankintakanavia ei ole tai osien hankintaa ei kilpailuteta pääsee varmasti pian kalliin pajan maineeseen ja jono lyhenee...
Paras kate on kuitenkin aina työssä joten meillä ainakin tullaan nyt ja aina asentamaan asiakkaankin tuomat renkaat, osat tai öljyt, mutta vain jos ne ovat kohteeseensa sopivia. Ainoa ero osien asennuksessa korjaamon hankkimiin on se että mahdollisessa takuutapauksessa mikäli osa on asiakkaan tuoma saa asiakas itse hoitaa itselleen korvauksen osan vaihdon aiheuttamasta työveloituksesta osan toimittajalta, kun se korjaamon hankkimana osana luonnollisesti kuuluu korjaamon vastuulle. Tällöin luonnollisesti myöskään korjaamon vastuuvakuutus ei kata mitään osan rikkoutumisesta mahdollisesti aiheutuneita vahinkoja.
Tuotakaan en ymmärrä jos joku valittelee sitä että hänen hintansa samalle renkaalle tukkurilta on kalliimpi kuin vaikka camskillistä perille toimitettuna; järkevä lopettaa tässä kohtaa valittamisen ja unohtaa sen tukkurin ja tilaa sitten sieltä camskillistä, luulisi saavan alennusta vielä lisää jos tilaa vaikka 50 rengassarjaa.
Niin, todellisuudessa toki usein tällainen toiminta on laajemmin mahdollista vain "villeille" korjaamoille. Ketjuliikkeet kun ovat useimmiten enemmän tai vähemmän ketjujensa orjia "keskitettyine ostoineen"...Last edited by WSE1; 10-04-2012, 23:14.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Post
Tätä nykyä rengastyöt voi aika helposti tehdä itsekin, myydäänhän koneitakin jo aika yleisesti, mutta ongelmaksi muodostuu se, että ensiksi pitää tutustua koneiden käyttöön, ennen kuin aletaan vääntää kumeja niille kalliille erikoisvanteille ja lisäksi nuo koneet ovat sen verran kalliita, etteivät ne maksa itseään takaisin vuosiin.
Oma ongelmansa on renkaiden hävitys, joka tuottaa ongelmia siinä määrin, että vaikka laki velvoittaakin rengasliikkeet vastaanottamaan vanhat renkaat, pätee tähän joku kirjoittamaton sääntö, jossa todetaan, että renkaita voi tuoda liikkeeseen vain sen verran kuin "normaalin henkilöauton tavaratilaan mahtuu". Kun muutama vuosi takaperin vein kaverin kanssa hänen uuden omakotitalon takapihalta löytyneitä vanhoja renkaita pois, joita oli n. kolme sarjaa, alkoi paikallisella rengasliikkeellä hirveä purnaaminen siitä, miksi toimme renkaat juuri heille, varsinkin kun emme sillä kertaa ostaneet heiltä mitään. Kiva kuunnella moista vittuilua, vaikka laki nimenomaan velvoittaa liikkeet ottamaan vanhat renkaat vastaan.
Renkaiden kierrätys ei pitäisi olla ongelma mutta toki ymmärrettävää jos liikkeellä pihatilat loppuvat kesken, ja vaatiihan niiden siirtelykin työaikaa. Toki firmat jotka myös myyvät kaikensorttisia (ja hintaisia) vaihtoautoja ottavat usein mielellään vastaan vanhoja renkaita koska usein niistä keräilemällä saa edes jonkinlaisen laillisen rengastuksen siihen ketjun viimeiseen "alle tonnin" vaihtoautoon.
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMikä rengaskoko ja liike ?
Ainakin mun mielestä väärin jos asiakas kärsii siitä että ei ole tarjota sopivaa tuotetta tai etes kohtuullisella toimitusajalla (tai etes että tietäisi saako joskus )
T: Kumit vielä tilaamatta
Comment
-
-
Kyllähän tuo huomattiin, että monessa rengasliikkeessä renkaiden asennus + tasapainotus hinta nousi pari vuotta sitten kertalaakista n. 30%. Inflaatio kehittyy rengasalalla ihan omaan tahtiinsa. Pitäkää tunkkinne, jos ette saa enää myytyä renkaita ylevillä katteillanne.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostNo kuinka hirveitä hintoja renkaiden asennuksesta sitten pyydetään? Täällä on jo vuosia ollut sama 50-60e hinta, vaikka tuo omat renkaat. Asennuksesta ei tosin oteta erikseen mitään hintaa, jos ostaa renkaat samasta liikkeestä, eikä se näy silti renkaiden hinnoissa.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostPK-seudulla alkaa olla 100-150e sarja
Comment
-
-
ööö... mulle (ellen nyt ihan väärin käsittänyt) tasapainotetaan ja laitetaan alle kesärenkaat 45 eurolla. ja kun jätän fillarit kausisäilytykseen samaiseen paikkaan, ottavat 110euroo säilytyksestä ja renkaidenvaihdosta per kausi. ei toi musta kovin kauheesti ole...
vanhojen kokemusten perusteella tuolta saa varsin asiallista palvelua.
-V-
Comment
-
-
Kyllä nuo hinnat noille rengastöille tuntuu niin poskettomilta, että tekisi mieli hankkia omat laitteet ja tehdä itse. Eihän tuossa välttämättä ihan aluksi tuntiliksoille pääsisi, kun itsellä tuhraantuis varmaan aikaa ihan kivasti, mutta mielelläni ottaisin takkiini ihan jo periaatteen vuoksi. Juu tiedän kaikki maksaa, palkat, tilat, laitteet yms.yms.yms., mutta on se vain kumma, että jos muut autonkorjaustyöt ovat hinnoiteltu 60€/tunti niin rengastyöt maksavat sen 120 € sarja, vaikka aikaa kuluu alle tunti. Bisneshän se on mikä kannattaa, mutta mulla tökkii tuollainen hinnoittelu ja tämän vuoksi pyrin etsimään puljun joka ei "ryöstä" asiakkaitaan. On se jo kumma, jos näinkin pienessä asiassa melkein kannattaa (taloudellisesti) lähteä Tallinnaan teettämään työt kun suomalaiset hinnoittelevat itsensä ulos.
Comment
-
-
Jos katsoo noita Taloussanomien tietoja vaikkapa Euromasterista, niin ne ovat 2010 tehneet 83 miljoonan liikevaihdolla 2.3 miljoonan euron voiton. Liikevoitto on lukujen valossa 3.4 %.
Myyntikatteen ja käyttökatteen merkitysero näkyy tässä. Että ei ne suomalaiset liikkeet itse itseänsä ulos hinnoittele, vaan välilliset kustannukset tekevät hommasta kallista. Nimittän jos tuota liikevoittoa tuosta vielä pienentää, niin se on sama laittaa rahat kiinni johonkin muuhun businekseen.
Comment
-
Comment