Offtopic, mutta eipä olekkaan kovin helppo valinta, jos kriteerit autolle on: pieni/näppärä, saakelin hauska ajaa, suht' ripeä ja vielä sellainen auto, että sen haluaa omistaa vielä muutaman kuukauden jälkeenkin, kun suurin alku innostus on haihtunut.
Mini Cooper S ja muut "hot hatch" tehokkaat pikkukinnerit.
Collapse
X
-
No se on juurikin näin. Vielä kun bmw:ltä ei löydy tähän hintaluokkaan mitään järkevää niin vaikeeta on. Joku 130i menis hienosti, mutta +20K€ ei veny millään. Eikä e36 m3 ole oikeen enää vaihtoehto ikänsä puolesta ympärivuoden käyttöön. Menee kyllä aika ot:ksi jos otsikkoa katsoo..Originally posted by Juhaska View PostOfftopic, mutta eipä olekkaan kovin helppo valinta, jos kriteerit autolle on: pieni/näppärä, saakelin hauska ajaa, suht' ripeä ja vielä sellainen auto, että sen haluaa omistaa vielä muutaman kuukauden jälkeenkin, kun suurin alku innostus on haihtunut.
Mun puolesta voi tähän heitellä vaihtoehtoja ihan laidasta laitaan jos vaan noi Juhaskan sanoiksi laittamat kriteerit täyttyy.
2020 G20 320i xdrive
Comment
-
Ite oon ajellu oisko ollu 06-08 JCW turbolla siis. Oli hieman ruuvattu ~250-260 konia. Kyllä se hauska auto on ajaa, ainoa mikä jäi maistumaan pahalle oli se vetely polkiessa..F30 330e iPerformance -16 Estoril blau
Ex:
- E92 335i M-Sport -10 Azuritschwarz
- E90 325i M-Sport -08 Carbonschwarz
- E46 330Ci M-Sport -02 Imolarot II
Comment
-
Heksula, mites tämmönen?
Renaultsport clio 197 / 200
Sopii hyvin päivittäiseen ajoon, ja autosta löytyy paljon enempi potentiaalia radalla kun omista ajotaidoista.. Ajettavuus on todella kohdallaan. Hintahan näissä on aika linjassaan, 12.000€ saa 2007 mallisen 197 alta 100tkm ajettuna. Englannista löytyy lähes mitä tahansa ja jos haluaa viritellä saa hyvin aftermarket palikkaa.
Näistä saa muutamia eri versioita, se raaka cup malli siinä ei ole ilmastointeja tai muita mukavuuksia. Sitten saa tuota "full fat" mikä omakin on, siinon cruiset ja auto a/c yms. Lisäksi on myyty myös full fattia cup alustalla ja vanteilla, se varmasti oisi hyvä kompromissi. En kyllä yhtään sano ettei tuo "vakio" 197 alusta toimisi riittävän hyvin, omasta mielestä se on hyvä kompromissi käyttöauton ja ratalelun välillä.
Jos itse tälläistä nyt hakisin etsisin liquid yellow clio 200 recaroilla:

Vilkaise muutama pätkä ja artikkeli, etenkin tuo evo lehden artikkeli on hyvä.
Last edited by Antti O; 09-08-2012, 08:42.
Comment
-
Minulla ei ole kun yhden talven kokemus. Ei ainakaan mitään häiriöitä ollut. Moottorinlämmitin on se perinteinen lohkolämmitin, eli keittää vettä ihan lohkossa ja suhina käy. Sisähaara on myös minulla ja asentelin syksyllä pienen terminin. Lämpöä riittää kabiinissa hyvin, lukot toimi normaalisti ja peilien lämmitys ja takalasin sulatus on todella tehokkaat. Noissa normaaleissa sporttipenkeissä on lämmitys, recaroissa ei. Laatuvaikutelma ei tietenkään yllä noitten ns. premium GTI autojen tasolle, muttei ole hintakaan sitä 30 tonnia. Sisustassa on paljon muovia, tosin ei se kyllä nitise eikä helise. Vilkkujen ja pyyhkimien viikset on vähän hepposan oloiset, mikään ei kylläkään ole särkynyt tai oireillut mitenkään. On tuo laatuvaikutelma kyllä huiman harppauksen ottanut noista vanhemmista relluista.Last edited by Antti O; 09-08-2012, 10:00.
Comment
-
Minäkin olen seuraavaksi autoksi miettinyt jotain vähän pienempää ja kevyempää kinneriä. Käyttökokemuksia en osaa tarjota kun en ole mitään näistä omistanut, mutta topikin autoista olen käynyt ajamassa molempia Minejä ja tuollaista Sportticlioa. Näistä kyllä itse valitsisin R53 Cooper S:n. Se on näistä hauskin ajaa, ohjaus on yksi parhaista mitä tiedän - ei liian hermostunut, mutta erittäin tunnokas ja riittävän nopea. Mikään raketti tuollainen vakio ässä ei ole, mutta kyllä sillä eteenpäin pääsee. Lisäksi tilaa ei ole mitenkään tolkuttomasti, varsinkin tavaratila on aivan naurettavan pieni.
R56 on myös varsin pätevä laite, mutta tuon turbomoottorin ongelmat vähän hillitsevät innostusta. Toisaalta sisustan laatu on R53:een verrattuna paljon parempi, ja varusteita on yleensä enemmän. Ajossa eroa ei ole ihan mielettömästi, mutta tuntuu kokonaisuutena vähän pehmeämmältä kuin vanhempi korimalli.
Rellusta en hirveästi koeajolla innostunut. Ajoasento on nykyisten pikkuautojen tapaan tila-automainen, ja sähköisesti tehostettuun ohjaukseen en puolessa tunnissa oikein tottunut. Isoin puute oli minusta moottori, joka oli melkoisen tylsän tuntuinen. Ei mitenkään hidas, mutta tasapaksu. Tilaa oli kyllä reilusti enemmän kuin Mineissä, ja penkit ovat hyvät. Alustakin tuntui napakalta, muttei silti ollut mikään pintakova.
Bonusvaihtoehto itselläni on Lupo GTI. En ole kylläkään sellaista koskaan ajanut, mutta alle 1000kg omapaino houkuttaisi!Ducati 998 -02 //
Comment
-
Miten niin? Normaalit longlife suositukset, eli kilometriraja tai kaksi vuotta huoltoväli. Näistä olen pitänyt kiinni.Originally posted by duuk View PostLievä ot: Kaippa ne ölpät kannattais hieman useemmin vaihdella, kuin kerran 2.5 vuodessa :thinkAUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
Samaan johtopäätökseen tulee myös lukemalla Mini-foorumeita. Eli kyllä noissa R56 ässissä on ilmeisen paljon fataaleja vikoja. Näin ainakin 07-08 vuosimalleissa, en tiedä onko noihin tullut mitään parannuksia myöhemminkään. Uusi moottorihan tuli vasta huomattavasti myöhemmin, olikohan 2011/2012 jos en ihan väärin muista (paremmin tietävät kertokoot).Originally posted by bmw323it View Post- Työkaverilla oli aikanaan '07 Cooper S, ja se oli kyllä pajalla käyntiongelmien takia niin älyttömän paljon että meni ostohalut. Vaihtelivat siitä imusarjaa moneen kertaan, rassasivat jakopäätä ynnä muuta arpomista varmaan kymmenen kertaa.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
Erittäin hyvä vaihtoehto, jos vaan siviilirohkeus riittää tuollaisen omistamiseen. Monikaan ei ymmärrä näiden päälle, vaikka kyseessä on ehkäpä paras "hot hatch" mitä markkinoilta löytyy.Originally posted by Antti O View PostHeksula, mites tämmönen?
Renaultsport clio 197 / 200
Vilkaise muutama pätkä ja artikkeli, etenkin tuo evo lehden artikkeli on hyvä.
http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...port_clio.html
Jatketaan videolinjalla, tässä autocar:in arvio Clio 200:sta: http://youtu.be/Ae4RqTW5UDU
Onko 197:ia tuotu Suomeen maahantuojan toimesta, vai onko ne kaikki täällä tuontiautoja? Viimeksi kun tarkastin, niin 200:a ainakaan ei löytynyt Suomen hinnastosta...Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
197 on tuotu ihan virallisesti. Oma yksilöni on tietääkseni ensimmäisiä ja rekisteröity 3/2007, myyty Keravan autosalvasta. Maksoi n. 33000€ varusteineen. Clio 200 ei ole tuotu ollenkaan Suomeen maahantuojan toimesta.Originally posted by Squamish View PostErittäin hyvä vaihtoehto, jos vaan siviilirohkeus riittää tuollaisen omistamiseen. Monikaan ei ymmärrä näiden päälle, vaikka kyseessä on ehkäpä paras "hot hatch" mitä markkinoilta löytyy.
Jatketaan videolinjalla, tässä autocar:in arvio Clio 200:sta: http://youtu.be/Ae4RqTW5UDU
Onko 197:ia tuotu Suomeen maahantuojan toimesta, vai onko ne kaikki täällä tuontiautoja? Viimeksi kun tarkastin, niin 200:a ainakaan ei löytynyt Suomen hinnastosta...
Comment
-
Noihin aikoihin kävin täällä Oulussa tuollaisen koeajaan Wetterillä. Eipä siitä lyhyellä lenkillä juurikaan mitään irti saanut kun ei uskaltanut liikenteessä myyjä kyydissä äärirajoja sen kummemmin testailla. Kone kyllä kiersi korkealle, mutta vähän tasapaksu kuva siitä silloin jäi. Mukavahan tuollainen olisi kakkosautona, kuten tietysti Cooper S:kin.Originally posted by Antti O View Post197 on tuotu ihan virallisesti. Oma yksilöni on tietääkseni ensimmäisiä ja rekisteröity 3/2007, myyty Keravan autosalvasta.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Ajelin tollasella 05-mallisella 50k vuodet 05-10. Pari vikaa siinä oli, uutena vuosi öljypohja, vanhana meni tehostimen pumppu. Muuten voisin sanoa, että ei paljon parempaa autoa tuolla rahalla saa. Mulla meni extremeen, pihassa oli e60 ja tuo, mieluummin tällä reissuun. Potkua koneessa on tarpeeksi ja järjettömän hyvä ajaa. Etuvetoiseksi puskee todella vähän ja lift off oversteer pelittää!
Vaikka omassa oli varusteita aika paljon, ei siitä mitään niistä hajonnut. Päivitin auton myös heti uutena Bilsteinin iskareilla, eisenmannin putkilla ja vanteilla, joten putken ruostumista ei osaa kertoa. mutta ei se kertaakaan katsastuksessa pompannut mun aikana.
Ainoa asia mikä rasitti oli ne sisustan kolinat, jotka alkoi 100 km ajetussa autossa. Vakuutukset tais olla luokkaa 400 euroa vuosi.
Parastahan näissä autoissa oli se, että neitokaiset diggaili kovasti.
Haetaan tässä itsekin juuri kakkosautoa perheeseen ja tämä on ainoa vaihtoehto. Jos hankkii, kannattaa muistaa, että marraskuu 04- jälkeen tehdyt ässät tulee lukolla.
Suosittelen siis todella lämpimästi.
Comment
-
Meillä on tuommoinen -04 Fabia RS vaimon autona ja tykkää kyllä kovasti. Just viikon ajeli mun 530d:lla ja haukkui laiskaksi paskaksi!Originally posted by Heksula View PostMites Skoda Fabia vRS 1.9tdi? Onko noi ihan kuraa vai ajaako sillä. Sanoin kyllä ettei vagit eikä diesel kiinnosta, mutta näihin skodiin on emännän työn puolesta hyvät optiot huoltoihin ja osiin.
Se on kivan ripeä ja pienikulutuksinen eikä ole ollut juurikaan mitään vikoja. Koiranluut vaihtelin ja tiivistin takaovet jotka tyyppivikana hieman vuotaa vettä sisälle. 20 min. homma korjata.
Skodassahan se imago taitaa olla suurin este monelle. Siitä jos pääsee yli niin kivoja autoja, meillä oli -07 RS Octavia bensamalli ja sekin oli lastutettuna erittäin kiva vekotin.
Comment
Comment