Toyota mainosti eilen TV:ssä Toyota GT86:sta lauseella "yksi tämän hetken parhaista urheiluautoista.."
Paikallisen Toyotaliikkeen pihast bongasin moisen kulkupelin tänään ja kävinpä sen tsekkaamassa ja katsomassa onko lupauksille katetta.
Lyhyt arvio seuraavassa:
Ulkonäkö suhteellisen tyypillistä Japanilaista muotoilua, menee hyvin samaan muottiin jonka Nissan aloitti omalla Zetallaan, nykyään siihen samaan muottiin mahtuu niin Subarun kuin muidenkin Japanilaisten vastaavat autot. Joku tykkää, joku ei - mutta meikäläisen makuun auton ulkomuoto on lähempänä "teiniunelmaa" kuin urheiluautoa.
Sisätilat seuraavat samaa Japanilaista linjaa, aivan kuten jopa Nissan GT-R:ssä, sisätilojen ilme tuo jollain kummallisella tavalla Nintendo-kolikkoautopelin. Taas tilanne on se, että joku tykkää - joku ei.
Moottori on nelisylinterinen 200 heppainen bokseri..siitä plussa Toyotalle että on uskallettu laittaa bokserikone voimanlähteeksi. Bokserin soundi on hieno, tai ainakin muista moottorimalleista erottuva - siitäkin toiset tykkäävät, toiset eivät - meikäläinen pitää.
Ajamassa en käynyt, joten siitä en sano mitään.
Yleisvaikutelma kuitenkin oli se, että "tämän hetken paras urheiluauto" on aika vahvasti sanottu. Sanoisin että osa nuorista miehistä..ja tytöistä..on varmasti haltoissaan tästä Toyotasta, mutta jos minulta kysytään, niin esim E92 aloitusmalli M-Sportina on jo ulkoisestikin enemmän sporttipeli kuin Toyota GT86.
Sinänsä kuitenkin varmasti Toyotalta hyvä veto tuoda GT86 markkinoille, koska se täyttää varmasti mukavasti sen aukon mikä Celican jälkeen on heidän osaltaan ollut tyhjänä - koska nykypäivän Celicahan tuo GT86 on. Kuitenkin siis omalla tavallaan pirteä ilmestys ja varmasti osa nuoremmista autoilijoista kokee suurtakin intohimoa tätä autoa kohtaan.
Paikallisen Toyotaliikkeen pihast bongasin moisen kulkupelin tänään ja kävinpä sen tsekkaamassa ja katsomassa onko lupauksille katetta.
Lyhyt arvio seuraavassa:
Ulkonäkö suhteellisen tyypillistä Japanilaista muotoilua, menee hyvin samaan muottiin jonka Nissan aloitti omalla Zetallaan, nykyään siihen samaan muottiin mahtuu niin Subarun kuin muidenkin Japanilaisten vastaavat autot. Joku tykkää, joku ei - mutta meikäläisen makuun auton ulkomuoto on lähempänä "teiniunelmaa" kuin urheiluautoa.
Sisätilat seuraavat samaa Japanilaista linjaa, aivan kuten jopa Nissan GT-R:ssä, sisätilojen ilme tuo jollain kummallisella tavalla Nintendo-kolikkoautopelin. Taas tilanne on se, että joku tykkää - joku ei.
Moottori on nelisylinterinen 200 heppainen bokseri..siitä plussa Toyotalle että on uskallettu laittaa bokserikone voimanlähteeksi. Bokserin soundi on hieno, tai ainakin muista moottorimalleista erottuva - siitäkin toiset tykkäävät, toiset eivät - meikäläinen pitää.
Ajamassa en käynyt, joten siitä en sano mitään.
Yleisvaikutelma kuitenkin oli se, että "tämän hetken paras urheiluauto" on aika vahvasti sanottu. Sanoisin että osa nuorista miehistä..ja tytöistä..on varmasti haltoissaan tästä Toyotasta, mutta jos minulta kysytään, niin esim E92 aloitusmalli M-Sportina on jo ulkoisestikin enemmän sporttipeli kuin Toyota GT86.
Sinänsä kuitenkin varmasti Toyotalta hyvä veto tuoda GT86 markkinoille, koska se täyttää varmasti mukavasti sen aukon mikä Celican jälkeen on heidän osaltaan ollut tyhjänä - koska nykypäivän Celicahan tuo GT86 on. Kuitenkin siis omalla tavallaan pirteä ilmestys ja varmasti osa nuoremmista autoilijoista kokee suurtakin intohimoa tätä autoa kohtaan.
Comment