Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    #46
    Originally posted by wta View Post
    Mihin tämä sun epäillys perustuu? Siihen, että olet nähnyt kuvan toyotasta vai?
    Samaa vähän mietiskelin.. Kyllähän tuosta Toyotasta voi olla montaa mieltä ja monin perustein, mutta veikkaan kyllä että sopivalla radalla se voi olla aikamoinen menijä..tehot eivät merkkaa läheskään kaikkea, varsinkin jos rata on sopivanlainen.
    Onhan noita esimerkkejä vaikka kuinka missä hyvän ajettavuuden omaava tehoton auto pistää koviakin ratatykkejä tiukoille. En muista nyt mikä rata oli kyseessä..hyvin syheröinen jossa ei ollut pitkiä suoria kuitenkin.. Siinä kelloteltiin 911 GT3 RS ja Lotus Elise vertailu.. 911 GT3 RS oli TODELLA tiukilla 200heppaisen Lotuksen kanssa sekä kellotettaessa että peräkkäin ajaessa. Jokainen varmasti tuntee ja tietää, mistä puhutaan kun puhutaan GT3 RS:stä..taatusti yksi parhaita ratatykkejä jonka voi kilpiin saada - melko lähellä Cup-autoa teknisesti.
    Kuitenkin siis Lotus Elisellä pystyy sopivissa olosuhteissa sen pistämään todella tiukille. Sitten taas esim jossain Nyrrellä, missä on pitkiä suoria..Elisellä ei kauaa näe edes GT3 RS:n perävaloja.
    Toinen esimerkki on eräs EVO:n tekemä ratavertailu 911 Carrera Vs Boxster S. Jälleen syheröinen rata.. Boxster S oli kierrosajoiltaan nopeampi..ja erot syntyivät nimenomaan mutkissa.

    Eli uskon kyllä että GT86 voi olla hyvinkin nopea radalla, kunhan vain rata sopii sen ominaisuuksiin - paljon tiukkaa mutkaa, ei pitkiä suoria..

    Suorilla tehonpuute näkyy sitten dramaattisesti.

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #47
      Originally posted by jva View Post
      Samaa vähän mietiskelin.. Kyllähän tuosta Toyotasta voi olla montaa mieltä ja monin perustein, mutta veikkaan kyllä että sopivalla radalla se voi olla aikamoinen menijä..tehot eivät merkkaa läheskään kaikkea, varsinkin jos rata on sopivanlainen.
      Onhan noita esimerkkejä vaikka kuinka missä hyvän ajettavuuden omaava tehoton auto pistää koviakin ratatykkejä tiukoille. En muista nyt mikä rata oli kyseessä..hyvin syheröinen jossa ei ollut pitkiä suoria kuitenkin.. Siinä kelloteltiin 911 GT3 RS ja Lotus Elise vertailu.. 911 GT3 RS oli TODELLA tiukilla 200heppaisen Lotuksen kanssa sekä kellotettaessa että peräkkäin ajaessa. Jokainen varmasti tuntee ja tietää, mistä puhutaan kun puhutaan GT3 RS:stä..taatusti yksi parhaita ratatykkejä jonka voi kilpiin saada - melko lähellä Cup-autoa teknisesti.
      Kuitenkin siis Lotus Elisellä pystyy sopivissa olosuhteissa sen pistämään todella tiukille. Sitten taas esim jossain Nyrrellä, missä on pitkiä suoria..Elisellä ei kauaa näe edes GT3 RS:n perävaloja.
      Toinen esimerkki on eräs EVO:n tekemä ratavertailu 911 Carrera Vs Boxster S. Jälleen syheröinen rata.. Boxster S oli kierrosajoiltaan nopeampi..ja erot syntyivät nimenomaan mutkissa.

      Eli uskon kyllä että GT86 voi olla hyvinkin nopea radalla, kunhan vain rata sopii sen ominaisuuksiin - paljon tiukkaa mutkaa, ei pitkiä suoria..

      Suorilla tehonpuute näkyy sitten dramaattisesti.
      No tuo kaikkihan riippuu painosta. Paljonko GT86 painaa?
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        #48
        Originally posted by Supra^ View Post
        No tuo kaikkihan riippuu painosta. Paljonko GT86 painaa?
        Pitää paikkansa.. En tiedä paljonko se painaa. On varmasti mahdollista että se painaa "liikaa", jotta em. visio voisi sen kohdalla toteutua.

        No, oli miten oli niin sanoisin että GT86 on hyvin suuressa määrin tunneauto. Tarkoitan siis sitä, että he ketkä ovat tykästyneitä Japanilaisiin autoihin, pitävät siitä varmasti ja se sytyttää monet heistä lähes liekkeihin - kun sitten taas me, joita Japanilaiset autot eivät sytytä, emme siitä kovin helposti innostu.

        Olin tuossa joku aika sitten tankilla, viereisellä mittarilla oli musta Nissan GT-R. Vaihdettiin omistajan kanssa muutama sana, sen mitä kielimuuri antoi myöten..en puhu kovin hyvin Venäjää, eikä hän puhunut kovin hyvin mitään kieltä mitä olisin osannut Mutta pikatutustumiset kuitenkin otettiin toistemme autoihin..hän kai vain kohteliaisuuttaan, minä puhtaasta mielenkiinnosta kun tuollaisen huippuauton pääsin läheltä näkemään.
        GT-R on kiistatta raju peli. Nopea ja kaikin puolin ominaisuuksiltaan vertailukelpoinen melkein mihin tahansa muuhun urheiluautoon.
        Kuitenkin se on kaikin puolin niin "Japanilainen", ettei se hienoista ominaisuuksistaan huolimatta saanut meikäläisessä sen ihmeempiä värinöitä aikaiseksi.. kuitenkin sitten taas vastaavasti värinöitä syntyy paljonkin aina kun näkee vaikkapa hienon E46 M3:sen, M6:sen, E92 M3:n jne.
        Niin se vaan menee - jotkut pitää noista Japanilaisista - toiset Eurooppalaisista

        Comment

        • TuNppu
          Newbiemmer
          • May 2012
          • 4
          • Ii

          #49
          Originally posted by Supra^ View Post
          No tuo kaikkihan riippuu painosta. Paljonko GT86 painaa?
          Tiä kuinka faktaa lie, mutta 1250kg oli eräässä yhteydessä ilmoitettu painoksi. Nyt pojat kuitenkin pikkasen valoja tauluun. Ei tota nyt varmasti millään 323 compactilla kyykytetä radalla. Toisekseen en tiedä mitä lehtiä täällä on luettu (iltasanomia..?), kun kaikissa lukemissani arvioissa on vain kehuttu tota ajettavuutta.

          Noihin tehoihin ei voi muuta sanoa kuin, että varmasti on tarkoituksellisesti jätetty alas lopullista hintaa katsoen ja että päästäisiin vähän lähemmäs tota auton esikuvaa, jossa nimenomaan on hyvä ajettavuus, mutta ei niinkään tehoja. Eiköhän sieltä Tojotan reservistä ois tuonne löytyny joku tehomyllykin, jos olis haluttu (mietitäänpä vaikka Supraa tai Lexus LFA:ta).. Supran JZ on kuitenkin moottori jossa on kuitenkin potentiaalia ja reserviä heti paljon enemmän kuin bemareissa.

          Itse kuitenkin sitä mieltä, että Suomessa pilataan hinnalla tuo.. Itse en laittaisi 40k€ kiinni ahtaaseen ja epäkäytännölliseen sporttiin. Itse valitsisin ennemmin vaikka käytetyn, mutta hyvin varustellun ja tilavan luksusmallin. Niitä kyllä löytyy tuohon rahaan valita lähes joka merkiltä.

          E: Lisään vielä sen verran, että se teho ei ole aina kaikki kaikessa.. Vai miksi GT Corollilla ja Starleteilla nokitetaan vieläkin ämmäläisiä F-ryhmässä?
          Last edited by TuNppu; 19-08-2012, 12:41.

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3982
            • Suomi

            #50
            Originally posted by jva View Post
            Pitää paikkansa.. En tiedä paljonko se painaa. On varmasti mahdollista että se painaa "liikaa", jotta em. visio voisi sen kohdalla toteutua.

            No, oli miten oli niin sanoisin että GT86 on hyvin suuressa määrin tunneauto. Tarkoitan siis sitä, että he ketkä ovat tykästyneitä Japanilaisiin autoihin, pitävät siitä varmasti ja se sytyttää monet heistä lähes liekkeihin - kun sitten taas me, joita Japanilaiset autot eivät sytytä, emme siitä kovin helposti innostu.

            Olin tuossa joku aika sitten tankilla, viereisellä mittarilla oli musta Nissan GT-R. Vaihdettiin omistajan kanssa muutama sana, sen mitä kielimuuri antoi myöten..en puhu kovin hyvin Venäjää, eikä hän puhunut kovin hyvin mitään kieltä mitä olisin osannut Mutta pikatutustumiset kuitenkin otettiin toistemme autoihin..hän kai vain kohteliaisuuttaan, minä puhtaasta mielenkiinnosta kun tuollaisen huippuauton pääsin läheltä näkemään.
            GT-R on kiistatta raju peli. Nopea ja kaikin puolin ominaisuuksiltaan vertailukelpoinen melkein mihin tahansa muuhun urheiluautoon.
            Kuitenkin se on kaikin puolin niin "Japanilainen", ettei se hienoista ominaisuuksistaan huolimatta saanut meikäläisessä sen ihmeempiä värinöitä aikaiseksi.. kuitenkin sitten taas vastaavasti värinöitä syntyy paljonkin aina kun näkee vaikkapa hienon E46 M3:sen, M6:sen, E92 M3:n jne.
            Niin se vaan menee - jotkut pitää noista Japanilaisista - toiset Eurooppalaisista
            GT-R on taatusti raju peli, mutta päivän lopuksi se on edelleen vain nissani monelle... :think
            Eri merkkisenä, ehkä erilainen imago en tiedä...
            Kyllähän sitä haluaisi itsekkin päästä testailemaan, mutta haluaisinko sellaisen omistaa, niin siitä en sitten osaa sanoa.

            Taitaa kuitenkin olla loppujenlopuksi, melko harva oikean urheiluauton omistaja, joka käy autolla edes kerran rataa kiertämässä.
            Joku lotuskin on kyllä varmasti omiaan siihen, kun se kerta on siihen vähän niinku tehty.
            Mutta jos ei mutkasyheröä vedetä jatkuvasti ja tuijoteta sekunttikelloa, kuten en itse ainakaan tee, niin en tuotakaan autoa huolisi vaikka ilmaiseksi saisin...

            Tai no ehkä sitten huolisin, mutta en minä sitä pitämään rupeaisi.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • jva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1419

              #51
              Originally posted by TuNppu View Post
              Itse kuitenkin sitä mieltä, että Suomessa pilataan hinnalla tuo.. Itse en laittaisi 40k€ kiinni ahtaaseen ja epäkäytännölliseen sporttiin. Itse valitsisin ennemmin vaikka käytetyn, mutta hyvin varustellun ja tilavan luksusmallin. Niitä kyllä löytyy tuohon rahaan valita lähes joka merkiltä.
              No, en tiedä tuosta - sehän riippuu oikeastaan siitä, paljonko Toyota on ajatellut noita esim Suomessa myyvänsä. Ja palaan uudeleen siihen, että imagollisesti on aika vaikeaa myydä "tämän hetken parasta urheiluautoa" jos se maksaa saman verran tai vähemmän kuin Avensis..

              Mitä sitten tulee tuohon 40-kympin hintaa/ ahtauteen ja epäkäytännöllisyyteen niin jos noita asioita täytyy edes miettiä niin tuon autoluokan auto on jo lähtökohtaisesti täysin väärä valinta.
              Sen mitä tuota katselin niin tilat on kutakuinkin samat kuin Porsche 911:sta ja niillekin löytyy kummasti ostajia.. Tai vastaavasti Audi TT:ssä ja niitäkin myydään jopa Suomessa aika paljonkin.

              Comment

              • TuNppu
                Newbiemmer
                • May 2012
                • 4
                • Ii

                #52
                Originally posted by Juhaska View Post
                Taitaa kuitenkin olla loppujenlopuksi, melko harva oikean urheiluauton omistaja, joka käy autolla edes kerran rataa kiertämässä.
                Tarkentaisin kuitenkin ehkä sen verran, että ...harva Suomalainen oikean urheiluauton omistaja... Täällä, kun on verrattain pitkät matkat radoille niin ajelut niillä jää vähäisiksi. Ei ne autojen valmistajat kuitenkaan yksin Suomalaisia ajatellen suunnittele noita autoja. Eiks se kadulle ole melko sama, että minkä verran siinä on tehoa, koska tuolla 200 konillakin saa ihan taatusti kortin pois Suomen nopeusrajoitusten puitteissa.

                Comment

                • TuNppu
                  Newbiemmer
                  • May 2012
                  • 4
                  • Ii

                  #53
                  Originally posted by jva View Post
                  Mitä sitten tulee tuohon 40-kympin hintaa/ ahtauteen ja epäkäytännöllisyyteen niin jos noita asioita täytyy edes miettiä niin tuon autoluokan auto on jo lähtökohtaisesti täysin väärä valinta.
                  Sen mitä tuota katselin niin tilat on kutakuinkin samat kuin Porsche 911:sta ja niillekin löytyy kummasti ostajia.. Tai vastaavasti Audi TT:ssä ja niitäkin myydään jopa Suomessa aika paljonkin.
                  Jep, se olikin mun oma mielipide. En itse oo niin innostunut käyttöautona tällasista ahtaista urheilumalleista. Harrastevehkeet sit erikseen joilla ajetaan satunnaisesti. Mut sillä 40k€ rakentelee jo melko mieluisan harrasteautonkin. Tehtaan vakiolla ajaminen, kun on vaan niin tylsää.

                  Comment

                  • jva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1419

                    #54
                    Originally posted by Juhaska View Post
                    GT-R on taatusti raju peli, mutta päivän lopuksi se on edelleen vain nissani monelle... :think
                    Eri merkkisenä, ehkä erilainen imago en tiedä...
                    Kyllähän sitä haluaisi itsekkin päästä testailemaan, mutta haluaisinko sellaisen omistaa, niin siitä en sitten osaa sanoa.

                    Taitaa kuitenkin olla loppujenlopuksi, melko harva oikean urheiluauton omistaja, joka käy autolla edes kerran rataa kiertämässä.
                    Joku lotuskin on kyllä varmasti omiaan siihen, kun se kerta on siihen vähän niinku tehty.
                    Mutta jos ei mutkasyheröä vedetä jatkuvasti ja tuijoteta sekunttikelloa, kuten en itse ainakaan tee, niin en tuotakaan autoa huolisi vaikka ilmaiseksi saisin...

                    Tai no ehkä sitten huolisin, mutta en minä sitä pitämään rupeaisi.
                    Jep - aika samat ne munkin ajatukset tuosta on..
                    Mietin tuotta itsekseni GT-R:n hintaluokkaa ja rinnastin sitä sitten siihen mitä sillä samalla rahalla saa. Totesin että uutta ostaessa samalla rahalla saa "vain" 911 Carrera 2:sen..eli aloitusmallin..mutta uudesta Carrerasta olisin täysin liekeissä..GT-R:stä en, vaikka GT-R tarjoaa Carreran hinnalla 911 Turbon suorituskyvyn.
                    Se voisikin sitten olla jo todella kova pähkinä purtavaksi jos budjetti olisi GT-R:n verran, että haluaisinko 911(991) uuden Carrera 2:n vain muutaman vuoden ikäisen 911(997) Turbon.. No, mukava leikitellä ajatuksilla..mutta todennäköisesti sen 997 Turbon sitten kuitenkin

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #55
                      Onko se rekyylin määrä joka autossa ratkaiseva tekijä.
                      Käykää joku koeajamassa toi Tojota. Tulkaa sitten kertomaan oliko sillä hauska ruoskia menemään pikkutiellä.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #56
                        Sen perusteella, mitä esimerkiksi EVO tuosta on kirjoitellut, ei koeajo edes nappaa. On se selväksi tullut, että toi kone on onnettomin osa tuota pakettia. Lisäksi tuolla suorituskyvyllä ja suomi-hinnalla auto ei kyllä vetoa millään tavalla, vaikka se hienon näköinen onkin ja vetotapakin on omaan mieleen.

                        Comment

                        • jva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1419

                          #57
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Onko se rekyylin määrä joka autossa ratkaiseva tekijä.
                          Käykää joku koeajamassa toi Tojota. Tulkaa sitten kertomaan oliko sillä hauska ruoskia menemään pikkutiellä.
                          Joku keskusteluun osallistunuthan oli sillä jo ajanut..
                          Epäilemättä sillä on hauskempi ajaa mutkatiellä kuin useimmilla muilla autoilla mitä markkinoilla on - onko se hauskempi kuin muut urheiluautot - se on sitten jo toinen juttu.
                          Lisäksi pitää minusta huomioida myös se, että urheiluauton pitää kuitenkin olla myös paljon muuta kuin vain hauska ajaa.. Kuten on todettu: suurin osa kaikkien hintaluokkien urheiluautojen ostajista ei koskaan käy autollaan radalla tai aja lähelläkään sen ominaisuuksien rajoa. Näinollen urheiluauton täytyy olla paljon muutakin kuin vain hauska ajaa radalla tai mutkatiellä.
                          Imagokysymykset ovat erittäin tärkeitä, samoin se miltä auto näyttää, miltä se kuulostaa, millaisen fiiliksen se antaa kun sitä katsoo ulkopuolelta, miltä se tuntuu kun oven avaa ja istahtaa ratin taakse.. nämä kaikki ovat loppujenlopuksi niitä asioita jotka ovat useimmille ostajille olennaisia ostopäätöstä tehtäessä.
                          Jälleen palaan 911:sta. Ei se perus-Carrera autona ole yhtään sen kummempi kuin mikään muukaan suunnilleen saman hintainen tai edullisempikin urheiluauto..mutta sen imago on ihan järjettömän vahva! Siksi sitä himoitaan ja halutaan huomattavasti vahvemmin kuin esim Caymania, joka on radalla jopa hauskempi, useammilla radoilla jopa aavistuksen nopeampi ja teknisesti kuoren alla hyvin pitkälti (lähes 80%:sti) sama kuin 911. 911:sta imago on vain niin kertakaikkisen vahva että se saa paljon puutteita anteeksi vain siksi että se on 911.
                          Kun itselläni oli 911, niin totesin jo silloin että autossa on useita piirteitä joita en todennäköisesti hyväksyisi/sietäisi BMW:ssä - mutta 911:sta siedän, koska se on 911 - täysin irrationaalista, mutta juuri siinä se hyvän urheiluauton juoni juuri onkin.

                          Miten pitkälle GT86:n imago kantaa..se on loppujenlopuksi olennainen asia sen menestyksen kannalta. Tähän imagoonhan Toyota näyttää markkinoinnissaan aika kovasti pyrkivän myös vaikuttamaan.
                          Last edited by jva; 19-08-2012, 14:04.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #58
                            Originally posted by jva View Post
                            Joku keskusteluun osallistunuthan oli sillä jo ajanut..
                            Epäilemättä sillä on hauskempi ajaa mutkatiellä kuin useimmilla muilla autoilla mitä markkinoilla on - onko se hauskempi kuin muut urheiluautot - se on sitten jo toinen juttu.
                            Kun minun mielestä juuri tämä on se oleellinen mittari.
                            Lisäksi pitää minusta huomioida myös se, että urheiluauton pitää kuitenkin olla myös paljon muuta kuin vain hauska ajaa.. Kuten on todettu: suurin osa kaikkien hintaluokkien urheiluautojen ostajista ei koskaan käy autollaan radalla tai aja lähelläkään sen ominaisuuksien rajoa. Näinollen urheiluauton täytyy olla paljon muutakin kuin vain hauska ajaa radalla tai mutkatiellä.
                            Imagokysymykset ovat erittäin tärkeitä, samoin se miltä auto näyttää, miltä se kuulostaa, millaisen fiiliksen se antaa kun sitä katsoo ulkopuolelta, miltä se tuntuu kun oven avaa ja istahtaa ratin taakse.. nämä kaikki ovat loppujenlopuksi niitä asioita jotka ovat useimmille ostajille olennaisia ostopäätöstä tehtäessä.
                            Jälleen palaan 911:sta. Ei se perus-Carrera autona ole yhtään sen kummempi kuin mikään muukaan suunnilleen saman hintainen tai edullisempikin urheiluauto..mutta sen imago on ihan järjettömän vahva! Siksi sitä himoitaan ja halutaan huomattavasti vahvemmin kuin esim Caymania, joka on radalla jopa hauskempi, useammilla radoilla jopa aavistuksen nopeampi ja teknisesti kuoren alla hyvin pitkälti (lähes 80%:sti) sama kuin 911. 911:sta imago on vain niin kertakaikkisen vahva että se saa paljon puutteita anteeksi vain siksi että se on 911.
                            Kun itselläni oli 911, niin totesin jo silloin että autossa on useita piirteitä joita en todennäköisesti hyväksyisi/sietäisi BMW:ssä - mutta 911:sta siedän, koska se on 911 - täysin irrationaalista, mutta juuri siinä se hyvän urheiluauton juoni juuri onkin.

                            Miten pitkälle GT86:n imago kantaa..se on loppujenlopuksi olennainen asia sen menestyksen kannalta. Tähän imagoonhan Toyota näyttää markkinoinnissaan aika kovasti pyrkivän myös vaikuttamaan.
                            Imago-jutut saa minussa aikaan lähinnä kylmiä väreitä. Auton suunnittelu tai omistaminen siksi että sitä on kiva näyttää muille.. ei astu mun ajatusmaailmaan. Tämä on karkea kärjistys mutta en osaa loivemminkaan sitä muotoilla. Ennemmin himoitsisin vaikka Eliseä. Vaikka sen vuoksi että kaikki "tietää" ettei 1,8 moottorinen auto voi olla kunnon sportti

                            EDIT: Hoksasin juuri että GT86 on nelipaikkainen auto. Siinä on otettu askel taaksepäin ihan puhtaasta urheiluautosta, varmaan juuri ostajakunnan laajentamisen vuoksi. Sittenhän se olisi ihan sama lätkäistä vähän isompi moottorikin siihen, kuten muissa coupe/GT osastoon menevissä autoissa on..

                            -my 0,02€, Jarno.
                            Last edited by petrolhead; 19-08-2012, 14:29.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #59
                              Jep. Kyllä se suurin juttu on se fiilis, minkä auto pystyy tarjoamaan kuskille penkin ja ratin välissä. Suurta plussaa siihen päälle on tietty vielä hyvä ulkonäkö. Se ei vaan yksin riitä. Oikeissa urheiluautoissa on lähes aina sen verran paukkua, ettei homma siitä jää kiinni. Tommosen tojotan kohdalla Tilanne on paljon huonompi, jos kone on pettymys. Se että on neljä paikkaa on ainakin itselle ihan välttämättömyys. En mä pysty ostamaan edes harrasteautoksi semmoista peliä, jolla ei tarvittaessa pysty kuskaamaan kahta mukulaa. Ei niiden ihmeelliset tartte olla tiloiltaan, pääasia, että ne on. Tässä mielessä esim 911 on kyllä loistava kokonaisuus. Mulle harrasteautosta nauttimiseen vaaditaan se, että sillä voi ajella myös päivittäisiä ajoja ja nimenomaan päästä nautiskelemaan autosta vaikka ihan joka päivä. Hukkaan ne menee, jos niillä ei pääse ajamaan.
                              Last edited by Juppe; 19-08-2012, 14:30.

                              Comment

                              • 426Hemi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2008
                                • 621
                                • Pälkäne

                                #60
                                Huvittavaa luettavaa kyllä viimeiset 6 sivua kun "ammattilaiset" vertailee uutta Tojotaa numeroiden perusteella Porscheihin ja muihin vallattomiin erityisyyksiin, jopa vanhoihin tai vanhempiin bemarin raatoihin "E9x 325 jättää sen". Joo, varmasti jättää ainakin suoralla. Tosin e9x m3:n jättää myös kotiviritteisellä 10x halvemmalla autolla reilusti, ainakin sillä samalla suoralla. Tässäkohtaa myös hintavertailu osoittuu täysin perättömäksi em. perustein.

                                No, spekulointi on tietty sallittu. Vaikuttavamman ilmeen tähänkin keskusteluun toisi se että joku joka on oikeesti jopa ajanut/kokeillut/omistaa tuon auton kertoisi puolueettoman kannan esim. auton potentiaalista ja käytännön suorityskyvystä.
                                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎