Originally posted by wta
View Post
Onhan noita esimerkkejä vaikka kuinka missä hyvän ajettavuuden omaava tehoton auto pistää koviakin ratatykkejä tiukoille. En muista nyt mikä rata oli kyseessä..hyvin syheröinen jossa ei ollut pitkiä suoria kuitenkin.. Siinä kelloteltiin 911 GT3 RS ja Lotus Elise vertailu.. 911 GT3 RS oli TODELLA tiukilla 200heppaisen Lotuksen kanssa sekä kellotettaessa että peräkkäin ajaessa. Jokainen varmasti tuntee ja tietää, mistä puhutaan kun puhutaan GT3 RS:stä..taatusti yksi parhaita ratatykkejä jonka voi kilpiin saada - melko lähellä Cup-autoa teknisesti.
Kuitenkin siis Lotus Elisellä pystyy sopivissa olosuhteissa sen pistämään todella tiukille. Sitten taas esim jossain Nyrrellä, missä on pitkiä suoria..Elisellä ei kauaa näe edes GT3 RS:n perävaloja.
Toinen esimerkki on eräs EVO:n tekemä ratavertailu 911 Carrera Vs Boxster S. Jälleen syheröinen rata.. Boxster S oli kierrosajoiltaan nopeampi..ja erot syntyivät nimenomaan mutkissa.
Eli uskon kyllä että GT86 voi olla hyvinkin nopea radalla, kunhan vain rata sopii sen ominaisuuksiin - paljon tiukkaa mutkaa, ei pitkiä suoria..
Suorilla tehonpuute näkyy sitten dramaattisesti.
Comment