GT86:ssahan on ymmärtääkseni tahallaan valittu kapea rengastus jotta luistoja voi saada asfaltillakin aikaan ilman älytöntä vauhtia ja tehoa.
Minusta tuo täysin älytön idea ja lähtökohta urheiluauton suunnittelussa! Täysin älyvapaa lähestymistapa urheiluautona markkinoitavan auton suunnitteluun!!!
Minusta tuo täysin älytön idea ja lähtökohta urheiluauton suunnittelussa! Täysin älyvapaa lähestymistapa urheiluautona markkinoitavan auton suunnitteluun!!!
Ja minusta taas oikein piristävä poikkeus nykypäivän tarjontaan.
Ja minusta taas oikein piristävä poikkeus nykypäivän tarjontaan.
Miten tuotetta voidaan markkinoida "urheiluautona" jos se on suunniteltu siten että sen rajat löytää "kuka tahansa" mahdollisimman helpolla?? Tuohan tarkoittaa sitä että siitä on tehty tarkoituksella "huono" jotta sitä voi vaikka meikäläinen viedä sen suorituskyvyn rajoilla?!?!
Kyllä Kaimaanillakin pystyy jopa meikäläisen taidoilla asfaltilla mutkissa perää luistattamaan...mutta kyllä se nyt kuitenkin on suunniteltu siten että sillä ajetaan mutkat nopeasti eikä siten että kuka tahansa löytää auton rajat..
Miten tuotetta voidaan markkinoida "urheiluautona" jos se on suunniteltu siten että sen rajat löytää "kuka tahansa" mahdollisimman helpolla?? Tuohan tarkoittaa sitä että siitä on tehty tarkoituksella "huono" jotta sitä voi vaikka meikäläinen viedä sen suorituskyvyn rajoilla?!?!
Hyviä kysymyksiä joihin en kyllä osaa vastata mitään. Mutta kai siinä silti joku asia on onnistunut kun Chris Harris juuri tykkäsi että se toimii rajoilla ajettessa paremmin kuin 370Z ja muutenkin kai työkseen autoja testaavat on tykänneet. Tämän takia kiinnostais juuri päästä itse ajamaan. Ainoa vaan on että kun en voi kuitenkaan ajaa radalla, enkä muutenkaan osaa ajaa niin onko siitä sitten mitään hyötyä vaikka pääsiskin.
Hyviä kysymyksiä joihin en kyllä osaa vastata mitään. Mutta kai siinä silti joku asia on onnistunut kun Chris Harris juuri tykkäsi että se toimii rajoilla ajettessa paremmin kuin 370Z ja muutenkin kai työkseen autoja testaavat on tykänneet. Tämän takia kiinnostais juuri päästä itse ajamaan. Ainoa vaan on että kun en voi kuitenkaan ajaa radalla, enkä muutenkaan osaa ajaa niin onko siitä sitten mitään hyötyä vaikka pääsiskin.
Tavallaan ymmärrän tuon - mutta jos ne rajat on ihan eri tasolla kuin esim 370Z:lla niin sitten en taas enää oikein pysty seuraamaan Toyotan inssien logiikkaa: Tehdään auto joka on "hauska", koska tällaiset tavallisetkin kuskit kuin meikäläinen pystyy tavoittamaan auton rajat..
Mitä hauskaa siinä loppupeleissä edes on?? Paljon hauskempaa minusta on ajaa autolla jossa minun omat rajani tulevat vastaan paljon ennen auton rajoja.. :think
Tarkoitan siis sitä että olen jokusen kerran ajanut sekä 911:sta että Kaimaanilla mutkia niin kovaa etten olisi uskaltanut ajaa kovempaa..ja silti auton rajat eivät tuntuneet olevan vielä lähelläkään.. paljon hauskempaa ja "sportimpaa" se minusta oli kuin se jos perä olisi luistellut sladissa ja kuski kieli keskellä suuta ja ohjaamo täynnä käsiä ja mielessä epävarmuus että päätyykö tässä kaiteeseen vai ei..
Minusta tuo täysin älytön idea ja lähtökohta urheiluauton suunnittelussa! Täysin älyvapaa lähestymistapa urheiluautona markkinoitavan auton suunnitteluun!!!
Parempi se lopputulos tuolla filosofialla on joka tapauksessa kuin esim. perinteisellä BMW-lähestymistavalla: mahdollisimman mammaystävälliset pyöränkulmat ja taakse niin paljon leveämmät läskit, ettei puskeminen vahingossakaan lipsahda yliohjauksen puolelle.
Tarkoitan siis sitä että olen jokusen kerran ajanut sekä 911:sta että Kaimaanilla mutkia niin kovaa etten olisi uskaltanut ajaa kovempaa..ja silti auton rajat eivät tuntuneet olevan vielä lähelläkään.. paljon hauskempaa ja "sportimpaa" se minusta oli kuin se jos perä olisi luistellut sladissa ja kuski kieli keskellä suuta ja ohjaamo täynnä käsiä ja mielessä epävarmuus että päätyykö tässä kaiteeseen vai ei..
Tässä ollaan ytimessä Ehkä löydät ajamisesta vielä uuden hauskuuden kun tuot autoa sladissa ja ohjaamossa kädet vispaa. Tietenkin tälläinen sopii paremmin radalle. Yksi auto ei sovellu kaikille, mutta jotkut todellakin voi pitää rajalla ajamisesta 107% enemmän kuin rajan takana ajosta.
Tässä ollaan ytimessä Ehkä löydät ajamisesta vielä uuden hauskuuden kun tuot autoa sladissa ja ohjaamossa kädet vispaa. Tietenkin tälläinen sopii paremmin radalle. Yksi auto ei sovellu kaikille, mutta jotkut todellakin voi pitää rajalla ajamisesta 107% enemmän kuin rajan takana ajosta.
Niinkuin sanoin: Pystyn kyllä tekemään senkin..auto mahdollistaa siis myös sen - mutta se tapahtuu vain silloin kun kuskina haluan niin tapahtuvan. Nythän jutut viittaavat vähän siihen että GT:n kohdalla se ei ehkä olekaan ihan täysin kuskin valinta milloin niin tapahtuu..
Minusta autossa pitää olla ominaisuuksia niin paljon että sillä voi ajaa mutkat niin lujaa kuin tällaisen taviskuskin kantti riittää ilman että ollaan lähelläkään auton rajoja JA autossa pitää olla sen verran paukkua että sen saa tällainen taviskuski myös sladiin jos haluaa..
Toi oli todella positiivisen kuuloista luettavaa ja ei voi ainakaan syyttää ettei kirjoittajalla olisi kokemusta kalliimmista ja tehokkaammista "oikeista" urheiluautoista.
Toi oli todella positiivisen kuuloista luettavaa ja ei voi ainakaan syyttää ettei kirjoittajalla olisi kokemusta kalliimmista ja tehokkaammista "oikeista" urheiluautoista.
No joo..sen verran mitä "Italowesternin" kanssa on vuosien mittaan juttua ollut, niin tuolle raportille annan kyllä todella suuren painoarvon!
Tässä ollaan ytimessä Ehkä löydät ajamisesta vielä uuden hauskuuden kun tuot autoa sladissa ja ohjaamossa kädet vispaa. Tietenkin tälläinen sopii paremmin radalle. Yksi auto ei sovellu kaikille, mutta jotkut todellakin voi pitää rajalla ajamisesta 107% enemmän kuin rajan takana ajosta.
Mun omat fiilikset tästä on vähän kaksijakoiset; Toisaalta on kiva vetää limiitillä. Esim. mulla on porsaassa katukäyttöön kierros Nankangeja, joilla ne rajat löytyy aika äkkiä. On kiva vetää pienessä liipissä mutkapätkää. Toisaalta taas esim. R888:t alla saa ihan erilaiset kiksit kun voi syöttää helvetisti kovempaa niihin samoihin mutkiin ja ajo on silloin muutenkin aika lailla erilaista. Kyllähän se R888:llakin joskus perä lähtee alta mutta ei se auto ole koko ajan luisussa niin kuin nankangeilla. Eli molempi parempi!
Siinä on jotain käsittämöttömän hienoa siinä fiiliksessä kun auton saa "istumaan" kurviin kovassa vauhdissa. Nankangeilla ei samaa efektiaa saa millään aikaiseksi...
Comment