Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä kunnon hallitunkki ja tuet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crane
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 6392
    • Ex Lappilainen, nykyään etelä

    #16
    Originally posted by f1zz
    ok mutta jos yksi pukki pitäs kestää 2 ton ja auto painaa ~1 ton.. ja esim 4 pukkia.. + jos lukitus menee paskas niin se pukki tippuu ~20cm? ja vielä jää 30cm matkaa kuolemaan..

    Hyviä juttuja tulee taas munkin suusta
    heh me tunkattiin...about 3-6tonnia ilmaan sillä tunkilla ni hajos sit

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6602
      • Lappeenranta

      #17
      Nostellaas vanhaa kun aihe lähes sama.

      Eli onko kukaan löytänyt alle 200e hintaisia matalia hallitunkkeja mistään? Tunkin pitäisi olla matala myös rungoltaan jotta esim. e39:ssä se ylettyisi suoraan apurungon alle, että koko keulan saa kerralla ja helposti ylös. Motonetissä näyttäisi pari mallia olevan 99-125 euron hintaan, mutta nämäkin saattaa olla liian korkeita:think http://kauppa.motonet.fi/web/guest/m...ry=hallitunkki

      Edit. Heti löytyi pari suht sopivaa, ainoastaan hinta vähän mietityttää:think

      Bahco

      Meganex
      Last edited by jumbo; 18-08-2011, 11:51.
      M550d

      Comment

      • MikkoK
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 748
        • Oulu

        #18
        Kaverilla oli Land Cruiserin perässä tämmönen.

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6602
          • Lappeenranta

          #19
          Originally posted by MikkoK View Post
          Kaverilla oli Land Cruiserin perässä tämmönen.
          http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2434
          Ei nyt edes melkein sovellu tuollaiseen nostoon kuten kuvailin.
          M550d

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16366
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by jumbo View Post
            Ei nyt edes melkein sovellu tuollaiseen nostoon kuten kuvailin.
            Ajat eturenkaat kakkonelosten päälle niin sopii tunkki alle, eikä ole kallista.

            Comment

            • dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

              #21
              Originally posted by MikkoK View Post
              Kaverilla oli Land Cruiserin perässä tämmönen.
              http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2434
              tuohan näyttää lähes yhtä turvalliselta ku bmw:n oma tunkki.. en menis tuon alle vaikka maksettas

              edit: ei mahu kakkosneloset puskurin eestä menemään.. eturenkaiden takaa just menee mut sit ei pystyis sivusta nostaa ainoa mikä olis hyvä niin tosi matala hallitunkki..

              edit:2 tai no pystyy jos on tarpeeks lyhyet pätkät mut melkosta kikkailua..
              Last edited by dumppi; 18-08-2011, 12:41.
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica


              Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

              Comment

              • miccou
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 488
                • Iisalmi

                #22
                Originally posted by jumbo View Post
                Nostellaas vanhaa kun aihe lähes sama.

                Eli onko kukaan löytänyt alle 200e hintaisia matalia hallitunkkeja mistään? Tunkin pitäisi olla matala myös rungoltaan jotta esim. e39:ssä se ylettyisi suoraan apurungon alle, että koko keulan saa kerralla ja helposti ylös. Motonetissä näyttäisi pari mallia olevan 99-125 euron hintaan, mutta nämäkin saattaa olla liian korkeita:think http://kauppa.motonet.fi/web/guest/m...ry=hallitunkki

                Edit. Heti löytyi pari suht sopivaa, ainoastaan hinta vähän mietityttää:think

                Bahco

                Meganex
                Samanlaista tunkkia olen tässä itsekkin etsiskellyt...

                Oliskohan tuo tarpeeksi matala:



                Biltemassa olen mukamas nähnyt noita Meganex tyyppisiä tunkkeja mutta ei netissä ainakaan ollut kuin 1 "matala" versio:

                VW Passat 1.8t -04


                X1 20Da X-Drive -13
                E39 530Da Touring -01
                E39 525iA Touring -01
                E46 325iA Sedan -01
                E46 320D Touring -00
                Audi A3 1.9TDI -01
                VW Multivan 2.5 TDI -05

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Näistä tunkeista oli jo toisaalla puhetta, mutta mainitaan nyt täälläkin, eli Bilteman, Motonetin ja IKH:n (AWD ja Meganex merkkiset), ovat kaikki samaa kamaa, mutta eri nimellä. Tietysti heillä voi olla hieman eri malleja myytävänä, mutta mitä itse olen noita tiiraillut, useimmat ovat keskenään täysin identtisiä.

                  Ainoa varoituksen sana sitten noista halvemmista tunkeista, että ne eivät välttämättä kykene nostamaan ilmoitettua painoa ja laskumekanismi on tottumattomalle äkkinäinen. Tiedän tämän, kun on pari motonetin tunkkia ollut käytössä, joista toisen olen jo palauttanut. Ei kestänyt seiskan perää nostaa ylös, vaikka oli speksattu kolmelle tonnille. Sen sijaan 2,25 tonnin tunkki on kyllä toiminut, mutta tuo laskumekanismi on hankala siitä syystä, että se ruuvi on tiukassa, jolloin sitä tulee helposti käännettyä liian voimalla, jolloin tuloksena on, että nostettava kohde tulee vauhdilla alas. Nuo motonetin tunkit eivät myöskään kestä pitää autoa pitkään ylhäällä, eli pukkeja alle, jos tarkoituksena on pitää auto ilmassa pidempään.

                  Comment

                  • juhomo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 637
                    • Kempele

                    #24
                    mulla on ollu tuommonen motonetin matalampi tunkki kohta 2 vuotta lähes päivittäisessä käytössä ja hyvin toimii. Ainakin kaikkien omien autojen alle on mahtunu. Ennen käytin semmosia kahenkympin halpistunkkeja ne eivät ruukanneet kestää kuukautta kauempaa.

                    Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

                    www.jsautomoto.fi

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6602
                      • Lappeenranta

                      #25
                      Originally posted by miccou View Post
                      Samanlaista tunkkia olen tässä itsekkin etsiskellyt...

                      Oliskohan tuo tarpeeksi matala:

                      Originally posted by juhomo View Post
                      mulla on ollu tuommonen motonetin matalampi tunkki kohta 2 vuotta lähes päivittäisessä käytössä ja hyvin toimii. Ainakin kaikkien omien autojen alle on mahtunu. Ennen käytin semmosia kahenkympin halpistunkkeja ne eivät ruukanneet kestää kuukautta kauempaa.

                      http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7518
                      Molemmissa tunkeissa on matalaa vain tuo nostokohta, ja runkokin todella lyhyt. Eli esim. keulan nostamiseen e39:ssä tarvitaan jotain lankkua eturenkaiden alle, jotta ylettää apurungoon asti.
                      Harvoinhan tunkkia tietysti tarvitsee mutta silloinkin olisi mukavaa että auton saisi ylös ilman turhia kikkailuita.
                      M550d

                      Comment

                      • AnttiR
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 819
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by Ramzez View Post
                        mutta tuo laskumekanismi on hankala siitä syystä, että se ruuvi on tiukassa, jolloin sitä tulee helposti käännettyä liian voimalla, jolloin tuloksena on, että nostettava kohde tulee vauhdilla alas.
                        Öö eikö se ruuvi ole juuri niin tiukassa kiinni kun sen on itse laittanut? Mulla on noita alle 20€ tunkkeja ollu joskus niin kyllä niillä saa varovasti laskettua auton alas!
                        Mutta siis kaikenkaikkiaan aika leluja ne on, hyviä just renkaan vaihtoon pari kertaa vuoteen. Kahdesta vääntyi runko kun hiekalla/epätasaisella alustalla nosti.

                        Nyt on sitten AC-hydraulicsin tunkki, vitun kallis mutta helvetin hyvä! Sekin on tosin 8cm korkea, mutta eihän sen matalampaa autoa saa olla tieliikenteessä?
                        tuossa sen tunkin tiedot . Hintaa en enää muista kun en sitä itse maksanut Koivusen valikoimasta se tuli.

                        Edit: Ja vielä sen verran että se maksimi nostokyky on paljon pienempi tuommosessa matalassa tunkissa, että se on taas sitten semmonen kompromissi mihin päätyy.
                        Last edited by AnttiR; 18-08-2011, 15:42.
                        E61 535d -04

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by AnttiR View Post
                          Öö eikö se ruuvi ole juuri niin tiukassa kiinni kun sen on itse laittanut? Mulla on noita alle 20€ tunkkeja ollu joskus niin kyllä niillä saa varovasti laskettua auton alas!
                          Noissa isommissa hallitunkeissa sen ruuvin saa suht tiukkaan vääntää, jottei se tunkki ala välittömästi pudota, kun jotain renkaanvaihtoakin suorittaa. Ja kyllä sen ruuvin saa avattua varovasti, mutta sellaiselle, joka ei ole ennen moista tunkkia käyttänyt, tekee helposti sen virheen, että koittaa liian voimalla avata sen ruuvin ja silloin tunkki laskee vauhdilla. Se ruuvi katsos kun jumittaa jonkun verran. Ja pikkutunkeissa taitaa olla täysin erillinen ruuvi laskua varten. Näissä isommissa motonetin tunkeissa sitä laskuruuvia käytetään sillä nostovarrella, eli kun haluat laskea auton alas, niin alat vääntämään sitä nostovartta vastapäivään ja se yleensä aina jumittaa, jolloin joutuu kaksin käsin varovasti vääntämään, jottei tule äkkiliikkeitä.

                          Comment

                          • Jampsu87
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1335
                            • Rovaniemi

                            #28
                            Originally posted by AnttiR View Post
                            Öö eikö se ruuvi ole juuri niin tiukassa kiinni kun sen on itse laittanut? Mulla on noita alle 20€ tunkkeja ollu joskus niin kyllä niillä saa varovasti laskettua auton alas!
                            .
                            Kyllähän nuo on vaarallisia varsinkin kun ensimmäistä kertaa käyttää. Tuo ruuvi on huomattavasti tiukempi vääntää auki kuin mitä sen on itse kiinni vääntänyt ja sitten se aukeaakin kerralla täysin hallitsemattomasti ja auto tulee vapaapudotuksella alas.

                            Ittellä tippuikin auto pukkien päälle kun tuota motonetin tunkkia ekaa kertaa perämurikasta nostaessa kokeilin. Kävi tuuri että pukit osui nostokumeihin eikä pukit menny pohjasta läpi

                            Totesin että renkaan vaihdot tehdään tästä eespäin e36:sen vakiotunkilla ja pukin avulla, tuohon motonetin vehkeeseen en enää koske kuin pakosta.

                            Laskuruuvia olisi varmaan helpompi hallita jos sitä avaisi pienellä jakoavaimella sormien sijaan.
                            E91 lci 330xd.

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1624
                              • vihti

                              #29
                              Finnkone oy - koneet ja laitteet korjaamoille



                              pitäs olla myös iha laatua ku korjaamokäyttöön noita myydään, ei kyllä mitää halpistunkkia valikoimassa taida olla...
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • Tomba87
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 4029
                                • Imatra

                                #30
                                Originally posted by jumbo View Post
                                Molemmissa tunkeissa on matalaa vain tuo nostokohta, ja runkokin todella lyhyt. Eli esim. keulan nostamiseen e39:ssä tarvitaan jotain lankkua eturenkaiden alle, jotta ylettää apurungoon asti.
                                Harvoinhan tunkkia tietysti tarvitsee mutta silloinkin olisi mukavaa että auton saisi ylös ilman turhia kikkailuita.
                                Jos kuitenkin päädyt tuollaiseen "tavanomaiseen", niin käy piruuttain minimanista katsomassa(), itse ostin sieltä muutama vuosi takaperin sellaisen 2ton matalan mallin, hyvin on palvellut ja on nostokohdasta melkoisen matala. Taisi maksaa n. 50e.
                                Luukku auki ja risut kyytiin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎