Originally posted by f1zz
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mistä kunnon hallitunkki ja tuet?
Collapse
X
-
Nostellaas vanhaa kun aihe lähes sama.
Eli onko kukaan löytänyt alle 200e hintaisia matalia hallitunkkeja mistään? Tunkin pitäisi olla matala myös rungoltaan jotta esim. e39:ssä se ylettyisi suoraan apurungon alle, että koko keulan saa kerralla ja helposti ylös. Motonetissä näyttäisi pari mallia olevan 99-125 euron hintaan, mutta nämäkin saattaa olla liian korkeita:think http://kauppa.motonet.fi/web/guest/m...ry=hallitunkki
Edit. Heti löytyi pari suht sopivaa, ainoastaan hinta vähän mietityttää:think
Bahco
MeganexLast edited by jumbo; 18-08-2011, 12:51.M550d
Comment
-
-
Originally posted by MikkoK View PostKaverilla oli Land Cruiserin perässä tämmönen.
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2434M550d
Comment
-
-
Originally posted by MikkoK View PostKaverilla oli Land Cruiserin perässä tämmönen.
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2434
edit: ei mahu kakkosneloset puskurin eestä menemään.. eturenkaiden takaa just menee mut sit ei pystyis sivusta nostaa ainoa mikä olis hyvä niin tosi matala hallitunkki..
edit:2 tai no pystyy jos on tarpeeks lyhyet pätkät mut melkosta kikkailua..Last edited by dumppi; 18-08-2011, 13:41.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostNostellaas vanhaa kun aihe lähes sama.
Eli onko kukaan löytänyt alle 200e hintaisia matalia hallitunkkeja mistään? Tunkin pitäisi olla matala myös rungoltaan jotta esim. e39:ssä se ylettyisi suoraan apurungon alle, että koko keulan saa kerralla ja helposti ylös. Motonetissä näyttäisi pari mallia olevan 99-125 euron hintaan, mutta nämäkin saattaa olla liian korkeita:think http://kauppa.motonet.fi/web/guest/m...ry=hallitunkki
Edit. Heti löytyi pari suht sopivaa, ainoastaan hinta vähän mietityttää:think
Bahco
Meganex
Oliskohan tuo tarpeeksi matala:
Biltemassa olen mukamas nähnyt noita Meganex tyyppisiä tunkkeja mutta ei netissä ainakaan ollut kuin 1 "matala" versio:
VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Näistä tunkeista oli jo toisaalla puhetta, mutta mainitaan nyt täälläkin, eli Bilteman, Motonetin ja IKH:n (AWD ja Meganex merkkiset), ovat kaikki samaa kamaa, mutta eri nimellä. Tietysti heillä voi olla hieman eri malleja myytävänä, mutta mitä itse olen noita tiiraillut, useimmat ovat keskenään täysin identtisiä.
Ainoa varoituksen sana sitten noista halvemmista tunkeista, että ne eivät välttämättä kykene nostamaan ilmoitettua painoa ja laskumekanismi on tottumattomalle äkkinäinen. Tiedän tämän, kun on pari motonetin tunkkia ollut käytössä, joista toisen olen jo palauttanut. Ei kestänyt seiskan perää nostaa ylös, vaikka oli speksattu kolmelle tonnille. Sen sijaan 2,25 tonnin tunkki on kyllä toiminut, mutta tuo laskumekanismi on hankala siitä syystä, että se ruuvi on tiukassa, jolloin sitä tulee helposti käännettyä liian voimalla, jolloin tuloksena on, että nostettava kohde tulee vauhdilla alas. Nuo motonetin tunkit eivät myöskään kestä pitää autoa pitkään ylhäällä, eli pukkeja alle, jos tarkoituksena on pitää auto ilmassa pidempään.
Comment
-
-
Originally posted by miccou View PostSamanlaista tunkkia olen tässä itsekkin etsiskellyt...
Oliskohan tuo tarpeeksi matala:
Originally posted by juhomo View Postmulla on ollu tuommonen motonetin matalampi tunkki kohta 2 vuotta lähes päivittäisessä käytössä ja hyvin toimii. Ainakin kaikkien omien autojen alle on mahtunu. Ennen käytin semmosia kahenkympin halpistunkkeja ne eivät ruukanneet kestää kuukautta kauempaa.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7518
Harvoinhan tunkkia tietysti tarvitsee mutta silloinkin olisi mukavaa että auton saisi ylös ilman turhia kikkailuita.M550d
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Postmutta tuo laskumekanismi on hankala siitä syystä, että se ruuvi on tiukassa, jolloin sitä tulee helposti käännettyä liian voimalla, jolloin tuloksena on, että nostettava kohde tulee vauhdilla alas.
Mutta siis kaikenkaikkiaan aika leluja ne on, hyviä just renkaan vaihtoon pari kertaa vuoteen. Kahdesta vääntyi runko kun hiekalla/epätasaisella alustalla nosti.
Nyt on sitten AC-hydraulicsin tunkki, vitun kallis mutta helvetin hyvä! Sekin on tosin 8cm korkea, mutta eihän sen matalampaa autoa saa olla tieliikenteessä?
tuossa sen tunkin tiedot . Hintaa en enää muista kun en sitä itse maksanut Koivusen valikoimasta se tuli.
Edit: Ja vielä sen verran että se maksimi nostokyky on paljon pienempi tuommosessa matalassa tunkissa, että se on taas sitten semmonen kompromissi mihin päätyy.Last edited by AnttiR; 18-08-2011, 16:42.E61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostÖö eikö se ruuvi ole juuri niin tiukassa kiinni kun sen on itse laittanut? Mulla on noita alle 20€ tunkkeja ollu joskus niin kyllä niillä saa varovasti laskettua auton alas!
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostÖö eikö se ruuvi ole juuri niin tiukassa kiinni kun sen on itse laittanut? Mulla on noita alle 20€ tunkkeja ollu joskus niin kyllä niillä saa varovasti laskettua auton alas!
.
Ittellä tippuikin auto pukkien päälle kun tuota motonetin tunkkia ekaa kertaa perämurikasta nostaessa kokeilin. Kävi tuuri että pukit osui nostokumeihin eikä pukit menny pohjasta läpi
Totesin että renkaan vaihdot tehdään tästä eespäin e36:sen vakiotunkilla ja pukin avulla, tuohon motonetin vehkeeseen en enää koske kuin pakosta.
Laskuruuvia olisi varmaan helpompi hallita jos sitä avaisi pienellä jakoavaimella sormien sijaan.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostMolemmissa tunkeissa on matalaa vain tuo nostokohta, ja runkokin todella lyhyt. Eli esim. keulan nostamiseen e39:ssä tarvitaan jotain lankkua eturenkaiden alle, jotta ylettää apurungoon asti.
Harvoinhan tunkkia tietysti tarvitsee mutta silloinkin olisi mukavaa että auton saisi ylös ilman turhia kikkailuita.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Comment