2000-luvun autoissa ei paljoa mittariheittoa taida olla, vanhemmissa autoissa kaikki on mahdollista, joka suuntaan.
Nyt menee jo pilkun jyystämiseksi mutta vm 2000 Volvo V70 kulki tasan 90 km/h kun vakkari oli säädetty nopeuteen 100 km/h. Renkaat oli vakiot. Toisaalta nämä uudemmat bemut heittää ylöspäin noin 3 km/h.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Eilen tuli e39 päästömittaukseen ja kun ei meinattu saada arvoja kuriin, niin kävin ajamassa auton läheisellä maantiellä ihan kunnolla lämpimäksi. Siinä sitten takaisin ajellessa polkaisin vielä viimeisestä risteyksestä vähän reippaammin (30 alueella) ja annoin auton rullata, kunnes mutkan takaa tuli maija vastaan. Shit. Ajelin kuitenkin hallin ovelle ja laitettiin autoon vehkeet kiinni ja työkaveri rupesi mittailemaan, meikäläinen piti tupakkitauon ja sittenpä näkyikin kun maija saapui paikalle. Kerkesi jo monenlaiset ajatukset käydä päässä, mutta setä siniset kävivätkin vain pihalla kääntymässä ja moikkasivat lähtiessään.
Jos nyt perus Kia-kuski iskee kameratolpan kohdalla liinat kiinni, vaikka vauhti oli ennen tolppaa enintään mittarin mukainen nopeusrajoitus, niin voi kuvitella mitä tämä uusi sakotusrajaehdotus (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015...45544_uu.shtml) saa aikaan. Sääliksi käy ammattiliikenteen yleisen sujuvuuden kannalta, onneksi ei tarvitse ajaa työkseen tienpäällä ja vapaa-ajan ajoissa tulen pitämään edelleen sen rikesakkovauhdin päällä, kun siltä tuntuu.
Jo nykyisillä resursseilla poliiseja ei liikaa näy tien päällä, niin sakotusraja tulee olemaan ihmispoliisilta todellakin tilanteesta ja autosta/naamasta riippuva. Tämä ei ole todellakaan oikeudenmukaista, kun joku saa lapun 5 km/h ylityksestä ja toinen ei saakkaan eli ruuhkaliikenteessä painetaan edelleen puskuri vasten puskuria 60-alueella 80-mittarivauhtia, kun tähän ei ole millään resursseja puuttua. Tämä on sitä yleisesti hyväksyttyä perheenäitikaahausta kersat takapenkillä, kun aina on kiire aamulla ja vielä niillä asuinkaduilla.
Sitten kun ajat hiljaisena kesäiltana lähes tyhjällä tiellä esim. madalletulla avo-bemarilla 10 km/h yli, niin mitä luulette?? Kyllä, lappu tulee.
Kreikkaan oli varaa ryssiä vähintään 3000 miljoonaa ja tässä koitetaan paniikissa saada valtion kassaan 100 miljoonaa.
Eli ei sitten ajeta enää vuoteen ylinopeutta, niin on päättäjillä on ihmettelemistä, kun rahaa ei tullutkaan lisää.
lao olen samaa mieltä, ihan samaa mieltä.
Minusta tää on niin päin persettä, että pitää pudottaa sakkotuksen kynnystä, kun liikennettä ei valvota enään, niin kuin liikkuvan poliisin aikana ja vielä sillä syyllä että valtio tarvii rahaa, eihän noiden sakkojen pitäisi olla valtion kassan kasvatukseen vaan tuomio siitä että lakia on rikottu.
Ei vittu tätä maata, siis ihan oikeasti, alkaa jo tuska painaa tässä
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Vastapainoksi voitte lukea useammankin postauksen että ihan reippaastakin nopeusrajoituksen ylittämisestä päästään suullisella huomautuksella. Ihmisiä ne poliisitkin ovat vaikka sakotuspaineet nousevatkin.
Lottoaisin että alkavat rokottaa pienemmistä ylinopeuksista, kyllä, mutta lähinnä taajama-alueilla tai jos sattuu olemaan enemmän liikennettä.
1997 E39 523i Cosmosschwartz
sigpic
Gone with the wind: 1994 VW Passat 2.0
1995 E36 323i
Automaattivalvontaa varten nuo rajat muuttuvat, mutta toki koskevat kaikkea liikennevalvontaa. Joku fiksu virkamies on kysynnyt poliisilta dataa kameratolppien ja automaattivalvonta-autojen jakamista huomautuksista sekä, mitä nopeuksia tolppiin on ajettu ilman, että on välähtänyt ja todennut, että noista valtio tarvitsee myös sakkotulot.
Vain virkamies on niin tyhmä, että luulee huomatusten muuttuvan sakoiksi samassa suhteessa. Kyllä ne juuri huomatuksen ja sakon rajalla tietoisesti ajannet osaavat säätää vakkarin juuri ennen tolppaa alle uuden sakkorajan.
Muutama päivä taas Italiassa autoiltu ja täällä on kyllä hassusti erilaista tuo nopeusrajoituksiin suhtautuminen. Kylissä ja taajamissa suurin osa ajaa nätisti sitä 50 km/h + vähän päälle tms. mikä on rajoitus, mutta maantiepätkillä ja jopa motareilla on vähän väliä reilustikin alempia rajoituksia milloin minkäkin mutkan tai tietyön takia ja rajoitukset muutenkin muuttuu koko ajan. Siis esim. motarilla voi olla 70 km/h jos on tiessä mutka. Ja poistumisrampeissa usein 40 km/h.
Noissa sit huomaa usein, että juuri ketään ei kiinnosta vaan rajoituksia ylitetään ihan yleisesti jotain 20-40 km/h vaikka lähes jatkuvasti on myös kylttejä, joissa varoitellaan automaattisesta nopeusvalvonnasta. Eli ilmeiseti paikalliset tietää että sitä automaattista valvontaa ei yleensä kuitenkaan ole. Mä taas en voi tietää ja kontissa roikkujia tahtoo siksi välillä keryä perään. Useimmat onneksi osaa myös ohittaa.
Muutamissa paikoissa on ollut oikeasti ihan näkyvä kamera ja niissä kyllä kaikki hidastaa. Ja poliisejahan täällä pyörii liikenteessä ainakin 10x se määrä mikä Suomessa. Tienvarteen poliisin pysäyttämiä autoja näkee päivittäin useampia. Eli jotain valvontaa kyllä on, mutta en tiiä miten pilkunviilausta se on nopeuksien suhteen.
kyllä muualla euroopassa on paljon kivempi ajella. tiet on kunnossa ja liikenteessä tärkeintä on sujuvuus ei se että kytätään poislukien kuulopuheiden mukaan sveitsi. Ruotsissakin saa ajaa aika mukavasti ja sama ranskassa ja italiassa, saksassa...
Uusi Suomi on ajattelevan, uteliaan ja osallistuvan lukijan päivittäinen uutislehti.
Poliisihallitus kiistää tiedon siitä, että sisäministeriö olisi vaatinut poliisia sakottamaan aiempaa pienemmistä ylinopeuksista.
Toivottavasti oli uutisankka ja muutosta ei tule, työllistäisi poliisia niin paljon ettei ne kerkeä sakottamaan kaikkia, kun nyttekin jää moni sakottamatta.
Tarkoituksena on korottaa kaikki rikesakon rahamäärät kaksinkertaisiksi. Korkein 115 euron rikesakko korotettaisiin kuitenkin 200 euroon, sillä tätä euromäärää korkeampi rikesakko edellyttäisi lain muuttamista.
Nopeusrajoituksen ylittäminen ei nytkään ole sallittua, mutta jos sakkorajaa alennettaisiin, tulisi turvallisesta ohittamisesta käytännössä mahdotonta pl. jotkin mopoautojen ja traktorien ohittamiset. Lisäksi ohitustarve kasvaisi, kun kyyrät eivät uskaltaisi ajaa sitäkään nopeutta, mitä tänä päivänä ajavat, kiitos autojen suurten mittarivirheiden. Saisivat ennemmin alkaa sakottaa siitä, kun ajetaan alle rajoitusten hyvän ajokelin aikana.
Ne ei ole muutenkaan ajatellut, että kortti pysyisi, mutta sakkoja, sakkoja jakaisi, niin olisi niitä sakko tuloja. Nyt kun kortti pois aika herkästi, niin työpaikka jos lähtee alta, niin on haettava valtiolta taloudellista tukea
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
viikonloppuna tultiin mökiltä 3 auton letkassa ja skoda oli mutkan takana tutkaamassa 127@80 tutkaa ja kaikilta kuskeilta kortit pois, onneksi en itse ajanut vaan tyttöystävä (oli vähän heikko happi), tänään tuusulan motarilla ajoin 104@80 mp:n tutkaan, aika hurjat setit viikon sisää D:think
viikonloppuna tultiin mökiltä 3 auton letkassa ja skoda oli mutkan takana tutkaamassa 127@80 tutkaa ja kaikilta kuskeilta kortit pois, onneksi en itse ajanut vaan tyttöystävä (oli vähän heikko happi), tänään tuusulan motarilla ajoin 104@80 mp:n tutkaan, aika hurjat setit viikon sisää D:think
Vittu ei näin
Jaksamisia vaan pimeyteen
e34 535i -88
f30 328i -12
VW 1302 -71
Originally posted by axu100
jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
Comment