........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kanta-Hämeen LP on yksi suomen hienoimmista.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
-
-
Pysäytti, sain.
Noin sata kertaa poimittu liikenteen seasta, kolmet tai neljät sakot on saatu ja kaikki aiheesta.
Tuli aikanaan pidettyä ihan laskua että montako pysäytystä tulee, aloitin laskemisen kun kortin saannista 2 viikkoa myöhemmin oli pysäytetty viidesti.
Mielenpainuvin pysäytys tapahtui kun olin kävelymiehenä ja kuljetin kädessäni pakkaamatonta iskunvaimenninta. Oli muuten äärimmäisen pitkä keskustelu tavaroiden kuljettamisesta kädessä.
Poliisin mielestä oli arveluttavaa että nuorimies pitää esinettä kädessään kävellessään, epäili esineen sopivan lyömäaseeksi ja piti todennäköisenä että se on varastettu.
Saattoi vaikuttaa asiaan että kyseessä oli siviiliasuinen poliisi siviiliautolla, keskustelun alussa hän ei esittäytynyt mitenkään vaan aloitti suoraan tentin, liekö siitä sitten nokkiintunut kun tuli naurettua "niin varmaan, ootko eksynyt?" kun kesken keskustelun väitti olevansa poliisi ja pyysin sitten tietysti todistamaan sen.Olli.
Comment
-
-
On pysäytetty, on lähtenyt. Molemmilla kerroilla kortti lähtenyt ihan aiheesta. Mitään vittuiluja en ole päälleni saanut.
OT: Renkaan halkaisija saa olla otteeseen merkittyä vakiokokoa 2" suurempi mutta jos autoon on jo muutoskatsastettu isommat vanteet, sitä kokoa ei saa enää ylittää. Ja muistaakseni (karrikoidusti) vanteen reuna saa tulla vaikka metrin yli korilinjasta kunhan renkaan kulutuspinta pysyy kaaren sisällä/tasalla. Josta pääsemmekin tuninkiterojen suosimaan kuminvenytykseen, koska pakko saada aivan liian leveät vanteet aivan väärällä ET:llä alle, koska tuning.I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
-
Originally posted by icecold View PostMistä Preto tieto tosta 2'' ? Kun tosiaan tilanne oli se että renkaat 215/45R17 ja otteessa alkuperäinen 195/65R15.. Muistin ittekin näin mutta tarkistin ja löysin että 5% ja yhden tuuman vanteen osalta saa kasvattaa.
"Auton vannekokoa (nimellishalkaisijaa) saa muuttaa yhden tuuman (26 mm) verran ilman muutoskatsastusta (Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta (779/1998)). Tätä suurempi muutos edellyttää muutoskatsastusta. Renkaan leveyttä voi ilman muutoskatsastusta muuttaa korkeintaan 30 mm. "I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
-
Hyviä juttuja Sai nauraa....
OT:
Pari kertaa on pysäytetty, kerran kortti lähtenyt jne..... Itse olen oppinut sen, kun poliisin kanssa on tekemisissä, niin äärinmäistä tarkkuutta.
Tuo ajakortin hukkuminen ei ole mikään ihmeellinen asia, kunhan haluavat juoksuttaa. Kun olet erittäin paha rikollinen, niiden silmissä.
No tavallaan ne tekee töitänsä, niitäkin on moneen lähtöön, satuit vain törmää siihen erikoiseen.....No mutta hyvä tarinaEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by icecold View PostNäin.
Eli siis tuumalla vakiokoosta ja sen jälkeen muutoskatsastus.
Ja siitä muutoskatsastetusta koosta ei saa poiketa yhtään ilman uutta muutoskatsastusta.
No justiinsa kortti takaisin niin katsotaan kiinnostaako valtiomiehiä golffi yhtä paljoin kun bemarit..
Ka:lla ja Corsalla on saanut ainakin rauhassa ajella.
Comment
-
-
Originally posted by Homer View PostEdellisenä kesänä menin katsastamaan autoani ja samalla muutoskatsastamaan 18 tuumasille pyörille.Ja autossa 15" vakiokoko ja muutoskatsastettu 17" tuumaisille.Niin inssi sanoi että ei tarvii muutoskatsastaa kun tuuman menee yli.Vaikka tuttu inssi kylläkin niin sotii tämän asian kanssa että itsekin olen sitä mieltä että kyllä ne vaan pitäis muutoskatsastella.I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
-
Sen verran kommentoin aloituspostausta, että tuo 22 päiväsakkoa on kyllä julmetun paljon tuosta "rikoksesta". Lisäksi kun meni kilvetkin...Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
On pysäytetty ja on tullut sakkoja, mutta korttia eivät ole mukaansa ottaneet.
Mulle on kyllä sattunut mukavia setiä kohdalle eikä mitään valittamista ole niistä sakotuskerroista, aiheesta ovat tulleet. Ensimmäisellä kerralla ylitystä 30km/h ja sakkoja huimat 115e, toisella kerralla ylitystä 38km/h ja huimat 120e sakkoja.. Opiskelijan tuloilla pysyi hinnat sopivina
Mutta yksi huvittava tapaus sattui nimenomaan lähellä Hämeenlinnaa, Helsinki - Tampere motarilla. Mulla oli vakkari päällä ja GPS:n mukaan nopeutta 129km/h kun lähdin ohittamaan pidempää letkaa. Kärjessä tietenkin mustamaija jolla vauhtia alle sen 120km/h eikä kukaan uskaltanut yrittää ohi, paitsi minä.. Jonkin matkaa ehdittiin ajamaan edellä kunnes valoshow pyörähti ja minä parkkiin tien reunaan. Muija oli aika hiilenä ja aloitti reippaasti että minä ajoin isompaakin ylinopeutta, kunnes huomasi ikkunassa olevan navigaattorin. Hiljeni hetkeksi ja jatkoi sitten, että heillä mittari näytti sitä ja tätä ja että pitäisi ajella hitaammin jne.. Toivotti hyvää matkaa ja hilpaisi takaisin maijaan."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostSen verran kommentoin aloituspostausta, että tuo 22 päiväsakkoa on kyllä julmetun paljon tuosta "rikoksesta". Lisäksi kun meni kilvetkin...
Erityisesti jos ehdit ennen asian käsittelyä katsastamaan sen auton niillä samoilla vanteilla, niin voit hyvin perustella että virheesihän oli myös puhtaasti notorinen eikä vaaraa aiheuttava. Mutta kyllä tuo kymmenen ps:ää on aika vakio noissa tilanteissa ollut yleisestikin ja löytyi muistaakseni jonkun hovioikeuspiirin yhtenäistämisohjeestakin tuon suuntaisia lukuja.ajossa 328iA M sport '13
ex. e39 535iA '01 facelift (2007-2012), e34 525i '91 (1999-2007) ja e30 324td '86 (-1999)
Comment
-
Comment