Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janza182
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4988
    • 013

Eipä noista poliiseista harmia ole ollut. Viimeisin sakko/pysäytys kun on tehty 2008. Tietty pari puhallusratsiaa matkalle sattunut. Itseasiassa vähän alkoi huvittaa yhdessä puhallusratsiassa kun ajoin nykyisellä pulkalla yöaikaan katto kii siihen. Poliisi heiluttelee maglitellä tien sivuun ja juoksee auton vasemmalle puolen.. huutelen autosta ett tuus vaan toiselle puolen niin herra vissiin vähän otti nokkiinsa ja maininnut muuta kun puhalla! Ja sen jälkeen Alas ny mennä! kiitin ja toivotin hyvää illanjatkoa

Ehkä ikävin pysäytys sattui 2003 kun hain kaverin E30 cabilla kotoaan ja vein kaupungin toiselle laidalle kauniina kesäpäivänä keskellä päivää. Yhdessä tasa-arvoisessa risteyksessä poliisi juoksee jostain eteen ja käskee pysähtymään keskelle risteystä! Siinä vähän itekkin ulapalla että mitähäh.. Alkaa kyselee papereita ja minä siihen ett ajanko tuohon tien sivuun ettei tukita liikennettä.. Tähän tokaisu ett kyllä näillä pillurallin ajajilla on aikaa odottaa ja kun bensakin on liian halpaa! Ei siinä mut takana oli taksi ja bussi. Sain lopulta vaan saarnan ringin ajosta kaupungilla ja miten typerää on omistaa avoauto suomessa. Päätin hiljaa kuunnella että pääsee nopeammin pois..

Comment

• Paul 74
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1386
      • Ulvila

Muutama vuos sitte vietiin kilvet ja tuli sakot ku ajoin katsastamattomal ja verottomalla autolla Omaa tyhmyyttääni 84 euron rikesakko napsahti. Sen jälkeen oon saanu huomautuksen katsastus ratsiasta
      "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
      Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
      Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

Comment

• Juh4
        Moderator
        • Oct 2004
        • 5452
        • Seinäjoki

Muutamia ylinopeussakkoja on tullut 8-vuotisen autoilujen aikana. Onpa siinä taidettu pari kertaa keskustella onko allekirjoittaneelle ajokortti kuinka välttämätön jne, mutta aina on kortin saanut taskussa pitää. Viimeisimmän ylinopeuden syyksi taisin sanoa nälän (mikä oli kyllä totta)
        -Official member of BTCF-Sauna team-

Comment

• baku
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 347
          • Kausala

Ajelin tuossa pari kesää ihan kotitalon lähellä pienellä kylätiellä, siis asvaltoidulla toki, mutta kohtuu hiljaisesti liikennöidyllä. Kiire oli kova ja kun 60 rajoitus vaihtui 80:iin, niin edellä ajava Skoda jatkoi pyöreästi 70:n nopeudella.

Olisin mennyt ohi heti seuraavalla suoralla, mutta tuli auto vähän liian lähellä vastaan. Skoda veti auton levikkelle ja silloin painoin 750:n kaasun lattiaan. No, hetken päästä alkoi valosirkus auton takana ja parkkiin. Naiskonstaapeli oli hyvin asiallinen. Rajoitus siis 80, nopeutta 113, mistä miinustetaan 3 pois. Maksettavaa jäin n. 465e...
          F20 116d
          E63 645
          E28 528
          F30 320d x-drive
          F31 335d x-drive

ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

KTM 1290 Super Adventure
          K1200S
          ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

Comment

• -Markus-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1463
            • Ihan Savossa

Originally posted by Paul 74 View Post
            Muutama vuos sitte vietiin kilvet ja tuli sakot ku ajoin katsastamattomal ja verottomalla autolla Omaa tyhmyyttääni 84 euron rikesakko napsahti. Sen jälkeen oon saanu huomautuksen katsastus ratsiasta
            Joskus käyny mielessä, että jättäis auton katsastamatta, kun nuo sanktiot on noin pienet. Muutaman vuoden kun selviäis, niin menis jo voiton puolelle näillä katsastushinnoilla....

Ford Mondeo Mk3 STW
            VW E-Golf 2015
            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

Comment

• Vertigo
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 806
              • Paska Kaupunni

Tämä tarina ei ole kovin tuore mutta noin vuosi takaperin.

Työkaverini työauto meni huoltoon ja hänella oli päivystys vuoro alkamassa joka tarkoittaa 7 vuorokautta tauotonta työvuoroa.
              Nooh suostuin lainaamaan oman työautoni hänelle, tosin en kovin mieluusti koska kyseisellä henkilöllä on ollut tapana tupakoida auto sen hajuiseksi ettei siellä viiti olla ja toisekseen hänellä on tapana järjestää auto omaan järjestykseensä vaikka auto olisi lainassa 30 minuuttia. Siitä huolimatta auton hänelle annoin.

Työkaverini päivystysvuoro alkoi, Ja heti ensimmäisestä keikasta lähtien ilta antoi viitteitä kiireisyydestä. Noin ilta 21.00 jälkeen hän soitti minulle että mitäs tehdään että hiacesta lähti kilvet ja rapsahti sakot kouraan.

Olin vähän äimänä että mikä siinä nyt niin pahasti rempalaan olisi että kilvet lähtee. Olin saanut auton samana keväänä käyttööni ja tapahtuma oli loppuvuotta. Auto oli pomoni entinen auto.

Nooh asia oli niin että pomoni ei ollut katsastanut autoa ennen kuin antoi sen minulle ja minä olin jäänyt siihen uskoon että siinä oli leimaa. Eipä ollutkaan ja olin tuurilla ajellut yli vuoden joka päivä 8h pitkin kaupunkien katuja leimaamattomalla autolla ja kun tarkemmin laskettiin niin pomonikin oli ajanut leimaamattomana noin puoli vuotta. Sakot kaveri sai siitä että kaahasi ilman turvavöitä. Omaa tyhmyyttänihän se oli kun en ollut auton papereita pahemmin katsellut vaan ajelin menemään onnellisen autuaana.

Mutta pakko myöntää tuuria se on tämäkin että vuoden ajelee ilman leimaa ja eikä yksikään poliisi huomaa ja sen kerran kuin minulta autoaa kerran lainataan niin narahtaa samalle iltaa...
              I Don't Know! I Don't Like It!
              Nykyiset:
              E36 328i cöype
              Exät:
              Fiat Uno 60ies '93
              E30 316i
              E28 520ia
              Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
              Fiat 127
              Saab 900

Comment

• Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

Originally posted by Vertigo View Post
                Mutta pakko myöntää tuuria se on tämäkin että vuoden ajelee ilman leimaa ja eikä yksikään poliisi huomaa ja sen kerran kuin minulta autoaa kerran lainataan niin narahtaa samalle iltaa...
                Onhan noita tarinoita kuulut ennenkin, että joku on vuositolkulla ajanut liikenteessä katsastamattomalla ja vakuutuksettomalla autolla. Eikä ihme, koska nykyään tuntuu siltä, että ainoa rikos liikenteessä on ylinopeus. Aivan sama mitä teet kunhan et aja ylinopeutta, niin olet "näkymätön" poliiseille.

Ja tuosta syystä varmaan jotkut pääsevätkin todella vähällä. Jos ajaa jollakin tusina-autolla, eikä toimi mitenkään poikkeuksellisesti, tällaiset autot ja kuljettajat helposti hukkuvat liikennevirtaan, joihin poliisi harvemmin kiinnittää huomiota.

Comment

• Jyle
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 1846
                  • Espoo

Originally posted by Ramzez View Post
                  Onhan noita tarinoita kuulut ennenkin, että joku on vuositolkulla ajanut liikenteessä katsastamattomalla ja vakuutuksettomalla autolla. Eikä ihme, koska nykyään tuntuu siltä, että ainoa rikos liikenteessä on ylinopeus. Aivan sama mitä teet kunhan et aja ylinopeutta, niin olet "näkymätön" poliiseille.

Ja tuosta syystä varmaan jotkut pääsevätkin todella vähällä. Jos ajaa jollakin tusina-autolla, eikä toimi mitenkään poikkeuksellisesti, tällaiset autot ja kuljettajat helposti hukkuvat liikennevirtaan, joihin poliisi harvemmin kiinnittää huomiota.
                  Tää on kyllä täysin totta.. Kaveri ajanu yariksellaan kohta 4vuotta ilman leimaa päivittäin.. Hyvin ne tollaset "normi"autot hukkuu tänne pk-seudun liikenteeseen..
                  Bmw f11 530d -14 m-sport
                  Bmw e39 M5 -00
                  VW T-1 "Adolf" -71
                  Ex. Bmw e39 540i
                  Bmw e60 525i -04
                  Ex.Bmw e34 525i -92
                  Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

Comment

• Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

Originally posted by Jyle View Post
                    Tää on kyllä täysin totta.. Kaveri ajanu yariksellaan kohta 4vuotta ilman leimaa päivittäin.. Hyvin ne tollaset "normi"autot hukkuu tänne pk-seudun liikenteeseen..
                    Juu todella huonoa säkää täytyy olla, jos joutuu tänä päivänä "ilman omaa syytä" poliisin pysäyttämäksi. Useimmiten sellaiset ratsiat, joissa järjestelmällisesti pysäytetään joltakin tieltä kaikki autoilijat, ovat puhallusratsioita ja niissä harvemmin kortteja tai auton tietoja katsotaan.

Nyt kun itsekin asiaa mietin, todella harvoin edes rutiininomaisissa ratsioissa olen joutunut korttiani tai rekisteriotetta näyttämään. Pilliin olen puhaltanut kylläkin monta kertaa.

Comment

• -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

Originally posted by Ramzez View Post
                      Juurikin näin. Mutta tuota vakuuttamattomalla ajoneuvolla ajamista ei voi kyllä suositella, siitä taitaa kertyä jotain 100-200 eur /päivä hintaa jos siitä narahtaa?

Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

Comment

• Guest's Avatar

Minä sain viime toukokuussa Jyväskylässä ensimmäiset sakkoni. Työmatkan varrella on eräs stoppiristeys, jossa on sen verran hyvä näkyvyys, että harva siihen pysähtyy ainakaan oikealle käännyttäessä. Oikeastaan ihmettelen koko stoppimerkin olemassaoloa, kolmio tuntuisi loogisemmalta. Tuona aamuna poliisit olivat ihan varta vasten kytiksessä ko. paikassa, enkä heitä harmikseni huomannut. Olin kääntymässä risteyksestä oikealle ja pysähdyin kokonaan edellisen auton perään, mutta valutin viivalle pysähtymättä. Sain kahdeksan päiväsakkoa liikenteenvaarantamisesta. Oma vikani, sakot ansaitsin, mutta mielestäni oli kohtuutonta, että ne tulivat liikenteen vaarantamisesta. En kyllä varmasti aiheuttanut kenellekään vaaraa teollani. Sakon kirjoittanut poliisi oli muuten ystävällinen, mutta meinasi suuttua kun vitsailin tilanteesta. Tuumasin, että hyvän paikan valitsitte, taitaa valtion kassaan kilahtaa mukavasti rahaa (levikkeelle oli sillä hetkellä samasta syystä pysäytetty viisi muuta autoa, ja ihmiset joutuivat jonottamaan sakkojaan). Poliisi tiuskaisi, etteivät he vain sitä varten hommaa tee. No, enhän minä niin sanonutkaan.

Comment

• Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Originally posted by Lunar View Post
                          Minä sain viime toukokuussa Jyväskylässä ensimmäiset sakkoni. Työmatkan varrella on eräs stoppiristeys, jossa on sen verran hyvä näkyvyys, että harva siihen pysähtyy ainakaan oikealle käännyttäessä. Oikeastaan ihmettelen koko stoppimerkin olemassaoloa, kolmio tuntuisi loogisemmalta. Tuona aamuna poliisit olivat ihan varta vasten kytiksessä ko. paikassa, enkä heitä harmikseni huomannut. Olin kääntymässä risteyksestä oikealle ja pysähdyin kokonaan edellisen auton perään, mutta valutin viivalle pysähtymättä. Sain kahdeksan päiväsakkoa liikenteenvaarantamisesta. Oma vikani, sakot ansaitsin, mutta mielestäni oli kohtuutonta, että ne tulivat liikenteen vaarantamisesta. En kyllä varmasti aiheuttanut kenellekään vaaraa teollani. Sakon kirjoittanut poliisi oli muuten ystävällinen, mutta meinasi suuttua kun vitsailin tilanteesta. Tuumasin, että hyvän paikan valitsitte, taitaa valtion kassaan kilahtaa mukavasti rahaa (levikkeelle oli sillä hetkellä samasta syystä pysäytetty viisi muuta autoa, ja ihmiset joutuivat jonottamaan sakkojaan). Poliisi tiuskaisi, etteivät he vain sitä varten hommaa tee. No, enhän minä niin sanonutkaan.
                          Mä en taas ollenkaan tajua näitä, miksi ihmeessä ei voi vaan sitä stop-merkkiä noudattaa, jos se kerran siinä on? Sama se vaikka se ois keskellä suoraa moottoritietä jossa vain aavikkoa ja viiden valovuoden näkyvyys joka suuntaan, niin ois varmaan ihan hyvä pysähtyä. Jos se merkki nyt ilmeisesti on jossain ihan "turhassa" paikassa, niin pyydä selvitystä sen merkin tarpeellisuudesta?
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by Supra^ View Post
                            Mä en taas ollenkaan tajua näitä, miksi ihmeessä ei voi vaan sitä stop-merkkiä noudattaa, jos se kerran siinä on? Sama se vaikka se ois keskellä suoraa moottoritietä jossa vain aavikkoa ja viiden valovuoden näkyvyys joka suuntaan, niin ois varmaan ihan hyvä pysähtyä. Jos se merkki nyt ilmeisesti on jossain ihan "turhassa" paikassa, niin pyydä selvitystä sen merkin tarpeellisuudesta?
                            Ei kai siihen mitään erityistä syytä tarvita, tässä tilanteessa näkyvyys oli riittävä oikealle kääntymiseen, joten ilmeisesti en "jaksanut vaivautua" tms muuta hölmöä. :think Parempihan se olisi ollut pysähtyä, tottakai. Nyt on kyllä tullut oltua paljon tarkempi tuon sattumuksen jälkeen. Minä noudatan pääasiallisesti liikennesääntöjä, mutta en niin prikulleen. Joskus esimerkiksi nopeutta saattaa olla yli rajoituksen. Tuskin täällä kovin moni muukaan _täysin_ säntillisesti ajaa, ei koskaan ylinopeutta, aina muistaa pysähtyä stop-merkin kohdalla, jne...
                            Last edited by Guest; 06-01-2013, 15:17.

Comment

• Homer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 3653
                              • Springfield-Jyväskylä

Originally posted by Supra^ View Post
                              En tiedä puhutaanko jopa samasta stop merkistä Lunarin kanssa,mutta ei nyt liity siihen.Vaan Supran kommenttiin.Eli näin talvikelissä olen huomannut tuossa asuntoni lähellä olevassa risteyksessä missä stop merkki,asian kääntyvän täysin päinvastaiseksi. Vilkas 23 valtatie menee siinä missä rekat pyyhältää sen mitä ovat vauhtia saaneet.Kolmisen päivää on nyt ollu hirveillä polanteilla ja jäätiköillä koko risteys. Ja siinä ei lukkoperät eikä rauhalliset kiihdytykset auta kun et eteenpäin siitä luistinradasta meinaa päästä.Eli olen yli kymmenen vuoden kokemuksella tuosta risteyksestä havainnut että parempi talviaikaan vähän miettiä pysähtyykö tekemään ruuhkan vai jääkö sutimaan kiroavien ja valoja välkyttävien rekkojen alle.Kesällä pysähdyn kyllä yleensä aina tässä risteyksessä. Ps.330xd bemmiä ikävä.

Comment

• djs^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2009
                                • 1177
                                • Mikkeli

Kortti lähti 2kk sitten ja 23pv tätä kuuta takasin 1ylikuorma rikkomus,1 ajoaika rikkomus ja 1 ylinopeus Pakko sanoa, että kyllä opetuksen sai
                                EX :
                                -E36 316
                                -E36 325
                                -E39 523
                                -E39 530dA M-Sportx2
                                -E60 525dA M-Sport x2
                                -E60 545i Matte white
                                -E53 x5
                                -E91 3xx

Comment

Working...
                                X