Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lao
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 278
    • Tampere

    Originally posted by jussi_r View Post
    Ihan samasta päivärahojen metsästyksestä puhuttiin aina LP:n aikaankin. Onko Leikkivän Poliisin (RIP) päivärahahimo sitten levinnyt koko nykyiseen liikennevalvontaan?
    Kyllä siinä on juuri näin käynnyt ja etenkin, kun ei ole enää sitä hallintoa (konttorirottia) suunnittelemassa ja vahtimassa valvontaa entiseen malliin, niin valvontapaikat ja reitit ovat entistä enemmän kentällä olevien päätettävissä ja liikenneryhmäläiset valvovat liikennettä, missä tahtovat ja kenttäpartioita ei enää kiinnosta taajamien valvonta, kun "onhan meillä toi liikenneryhmä." Ennen kenttäpartiot suorittivat liikenteenvalvontaa taajamissa ns. työnohessa tehtävätilanteen, niin salliessa.

    Comment

    • wham!
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 79
      • Itä-Suomi

      Onko hyvät mamikset?

      Vitun mamikset eläkää ja ajakaa niinkuin oikeesti haluatte ja pelko pois. Rikkokaa lakeja kunnolla ja vitut niistä jos haluatte jotain jostain puhua tälläisen topikin alla.

      Onko hyvät mamikset häh?



      Kiitos

      -wham
      Last edited by wham!; 31-05-2014, 03:56.

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15225
        • Ajamisen Iloa

        Originally posted by wham! View Post
        Vitun mamikset eläkää ja ajakaa niinkuin oikeesti haluatte ja pelko pois. Rikkokaa lakeja kunnolla ja vitut niistä jos haluatte jotain jostain puhua tälläisen topikin alla.

        Onko hyvät mamikset häh?



        Kiitos

        -wham
        En ymmärtänyt tekstistä muuta kuin sen, että kassillinen tramaleja, tyhjä tapio-pullo ja näppäimistö on huono yhdistelmä.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • wham!
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 79
          • Itä-Suomi

          mm

          ...taisit kertoa enemmän itsestäsi kuin mistään muusta.

          no problem.

          -wham

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1672
            • vihti

            Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
            Ja neljäs yllätys taitaa olla vielä semmonen että jos olet saanut lyhytaikaisen ajokortin ennen 19.1.2013, suoritat harjoitteluvaiheen uuden opetussuunnitelman mukaisesti.

            Oon saanu kortin vuonna 2011, viime lokakuussa kävin uusimassa inssin ja teoriat eikä silloin ollu puhettakaan tollasesta uudesta opetussuunnitelmasta. Silloin kun kortin uusin niin olin siinä uskossa että "sakkolaskuri" nollautuu mutta ei sitte näköjään nollaudu kun kortin hyllylle viemällä. Niin ja kortin jouduin uusimaan koska oli vanha enää viikon voimassa ja kakkosvaihetta en omaa köyhyyttäni ole päässyt suorittamaan, 2-vaihe on nykyään ihan älyttömän kallis verrattuna lyhytaikaisen uusimiseen.

            Muutenki jänskättää se kakkosvaihe kun mitä jos se ei menekkää läpi ni joutuuko maksaa lisää et pääsee uudestaa kokeilee ja kuinka paljon? Tuo E39 on vaikka E30:iin verrattuna ihan paska hallita ääritilanteissa ja eikös siellä 2-vaiheella niitä pidä jo osata hallita. Mikään loistokuski en ole, eka auto meni katolleen (ei ollu onneks e30 vaan mondeo ) juuri ku en ääritilanteessa osannut viedä semmosta painavaa etuvetosta rotiskoa ja tästä on jääny aikamoiset traumat vaikka selvisin ite vaan säikähdyksellä eikä ollu ketää kyydissä onneks.
            E39 523i Turbo

            Comment

            • Jakettaja
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 222
              • Paimio

              Originally posted by naikou View Post
              Oon saanu kortin vuonna 2011, viime lokakuussa kävin uusimassa inssin ja teoriat eikä silloin ollu puhettakaan tollasesta uudesta opetussuunnitelmasta. Silloin kun kortin uusin niin olin siinä uskossa että "sakkolaskuri" nollautuu mutta ei sitte näköjään nollaudu kun kortin hyllylle viemällä. Niin ja kortin jouduin uusimaan koska oli vanha enää viikon voimassa ja kakkosvaihetta en omaa köyhyyttäni ole päässyt suorittamaan, 2-vaihe on nykyään ihan älyttömän kallis verrattuna lyhytaikaisen uusimiseen.

              Muutenki jänskättää se kakkosvaihe kun mitä jos se ei menekkää läpi ni joutuuko maksaa lisää et pääsee uudestaa kokeilee ja kuinka paljon? Tuo E39 on vaikka E30:iin verrattuna ihan paska hallita ääritilanteissa ja eikös siellä 2-vaiheella niitä pidä jo osata hallita. Mikään loistokuski en ole, eka auto meni katolleen (ei ollu onneks e30 vaan mondeo ) juuri ku en ääritilanteessa osannut viedä semmosta painavaa etuvetosta rotiskoa ja tästä on jääny aikamoiset traumat vaikka selvisin ite vaan säikähdyksellä eikä ollu ketää kyydissä onneks.
              Eihän 2-vaihetta voi ryssiä? Ainakaan tietääkseni eivät siinä voi viedä korttia pois vaikka menisi kuinka penkin alle.
              Yes, Money can't buy happiness,
              But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


              Nykyinen: BMW e61 525i
              Ex: BMW 323i e46 -98
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

              Comment

              • tuomkiti81
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1162
                • Seinäjoki

                Originally posted by Remotion View Post
                kassillinen tramaleja, tyhjä tapio-pullo ja näppäimistö on huono yhdistelmä.
                ei jumalauta

                Tästä kun aikaa kuluu ja muutkin alkavat huomata sen, että LP valvoo enemmän taajaman ulkopuolella, voi alkaa mediassa mielenkiintoisetkin keskustelut: Kumpi on tärkeämpää, taajaman liikenneturvallisuus vai näiden kommunistien päivärahat?
                Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                Opel Insignia 2.0 Cdti
                Scania R560 8x4

                Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                Ex. E60 530dA -05
                Ex. E39 530dA -01
                Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                Comment

                • waudeville
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 2089
                  • Nokia

                  50kmh alueella keskinopeus 83 ja 480€ sakkoa:-/ no,onneksi ei kortti lähtenyt
                  e34 540ia -94 Batmobile
                  candy-king

                  ex: e32 735i -89
                  e34 525i -89

                  Comment

                  • Römpsä
                    BTCF Member
                    • Jun 2010
                    • 821
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by naikou View Post
                    Oon saanu kortin vuonna 2011, viime lokakuussa kävin uusimassa inssin ja teoriat eikä silloin ollu puhettakaan tollasesta uudesta opetussuunnitelmasta. Silloin kun kortin uusin niin olin siinä uskossa että "sakkolaskuri" nollautuu mutta ei sitte näköjään nollaudu kun kortin hyllylle viemällä. Niin ja kortin jouduin uusimaan koska oli vanha enää viikon voimassa ja kakkosvaihetta en omaa köyhyyttäni ole päässyt suorittamaan, 2-vaihe on nykyään ihan älyttömän kallis verrattuna lyhytaikaisen uusimiseen.

                    Muutenki jänskättää se kakkosvaihe kun mitä jos se ei menekkää läpi ni joutuuko maksaa lisää et pääsee uudestaa kokeilee ja kuinka paljon? Tuo E39 on vaikka E30:iin verrattuna ihan paska hallita ääritilanteissa ja eikös siellä 2-vaiheella niitä pidä jo osata hallita. Mikään loistokuski en ole, eka auto meni katolleen (ei ollu onneks e30 vaan mondeo ) juuri ku en ääritilanteessa osannut viedä semmosta painavaa etuvetosta rotiskoa ja tästä on jääny aikamoiset traumat vaikka selvisin ite vaan säikähdyksellä eikä ollu ketää kyydissä onneks.
                    Jeps,saat vaikka puuhun täräyttää,mutta sen kortin saat.

                    Ja ihan mietin,jos se on niin hankala hallita ääritilanteissa eikös se olis just sopiva paikka treenata sitä,siellä on tilaa ja pääset huoletta koittamaan rajoja ?
                    Bmw F11 520dA Touring -12
                    EX:Bmw E61 530dA -04
                    EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
                    EX:BMW E46 320d Touring -04
                    EX:Bmw E39 525iA Touring -02
                    EX:Bmw E46 320d Touring -03
                    EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      Originally posted by Römpsä View Post
                      Jeps,saat vaikka puuhun täräyttää,mutta sen kortin saat.

                      Ja ihan mietin,jos se on niin hankala hallita ääritilanteissa eikös se olis just sopiva paikka treenata sitä,siellä on tilaa ja pääset huoletta koittamaan rajoja ?
                      Eipä ole kyllä koskaan tullut niin liukasta tietä kuin mitä se pelti levy oli. Jos semmoset kelit oikeasti tulee, niin tuolla on ojat täynnä autoja.
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by JiPe View Post
                        Eipä ole kyllä koskaan tullut niin liukasta tietä kuin mitä se pelti levy oli. Jos semmoset kelit oikeasti tulee, niin tuolla on ojat täynnä autoja.
                        Joskus on kyllä ollut niin liukasta että jaloin ei meinaa pystyssä pysyä.
                        Jos oikein muistan niin tuossa levylla sentään voi kävellä.

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by naikou View Post

                          Muutenki jänskättää se kakkosvaihe kun mitä jos se ei menekkää läpi ni joutuuko maksaa lisää et pääsee uudestaa kokeilee ja kuinka paljon? Tuo E39 on vaikka E30:iin verrattuna ihan paska hallita ääritilanteissa ja eikös siellä 2-vaiheella niitä pidä jo osata hallita. Mikään loistokuski en ole, eka auto meni katolleen (ei ollu onneks e30 vaan mondeo ) juuri ku en ääritilanteessa osannut viedä semmosta painavaa etuvetosta rotiskoa ja tästä on jääny aikamoiset traumat vaikka selvisin ite vaan säikähdyksellä eikä ollu ketää kyydissä onneks.
                          En ole aivan sata varma nykykäytännöistä, mutta ainakin ennen II-vaihe käytännössä tarkoitti sitä, että menit muutamaksi tunniksi ajamaan omalla autollasi ajoharjoitteluradalle, jossa autokoulun opettaja ohjeisti sinua ja muita oppilaita hallitsemaan autoa liukkaalla ajoradalla. Ajonopeudet radalla ovat niin pieniä, että mitään todellista vahinkoa ei voi sattua, vaikka auto ei pysyisi hanskassa ollenkaan.

                          II-vaiheeseen taisi kuulua myös autokoulun autolla ajaminen, jossa kiinnitettiin huomiota taloudellisuuteen. Tätäkään ei voi oikein mitenkään ryssiä. Korkeintaan saat haukut autokoulun opettajalta, että et osaa ajaa taloudellisesti.

                          En näe mitään järkeä pitkittää I-vaiheen korttia, koska sen joutuu uusimaan kahden vuoden välein, mikä aina maksaa ja olet jatkuvasti tarkemmassa kontrollissa sakkojen ym. suhteen. Suosittelen, että suoritat sen II-vaiheen, niin sen jälkeen asialla ei tarvitse enää stressata.


                          Originally posted by JiPe View Post
                          Eipä ole kyllä koskaan tullut niin liukasta tietä kuin mitä se pelti levy oli. Jos semmoset kelit oikeasti tulee, niin tuolla on ojat täynnä autoja.
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Joskus on kyllä ollut niin liukasta että jaloin ei meinaa pystyssä pysyä.
                          Jos oikein muistan niin tuossa levylla sentään voi kävellä.
                          Ainakin Nokialla aikanaan oli yksi rata, missä oli sekä peltinen, että muovinen rataosuus, joita kasteltiin vedellä. Varsinkin tuo muovinen alusta oli niin liukas, että siinä oli hankaluuksia pysyä edes pystyssä. Olosuhteet ovat tuolla radalla aivan äärimmäiset, joita käytännössä tuskin juuri koskaan tulee eteen. Kannattaa huomioida myös se, että jos kesäaikaan menee sinne radalle, niin todennäköisesti ajat silloin myös kesärenkailla. Jos normaalilla maantiellä olisivat vastaavat olosuhteet kuin siellä radalla, niin todennäköistä on, että A) on talvi ja B) autossasi on talvirenkaat.

                          Talvella noilla ajoharjoitteluradoilla on sentään hieman realistisemmat olosuhteet, kun silloin ajetaan jäädytetyllä pinnalla ja autoissa on talvirenkaat. Se rata ei myöskään ole läheskään yhtä liukas kuin kesällä, jolloin ajetaan kastelluilla pelti- ja muovipinnoilla ja vielä kesärenkailla.
                          Last edited by Ramzez; 31-05-2014, 15:02.

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1672
                            • vihti

                            Originally posted by JiPe View Post
                            Eipä ole kyllä koskaan tullut niin liukasta tietä kuin mitä se pelti levy oli. Jos semmoset kelit oikeasti tulee, niin tuolla on ojat täynnä autoja.
                            no olihan tossa lahden moottoritiellä se satojen autoje ketjukolari, sen kyllä duunissa aina huomaa milloin talvi yllättää kun itse oon vauriokorjaajan hommissa. Pk-seudulla asiakkaita riittää loputtomiin.
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by naikou View Post
                              no olihan tossa lahden moottoritiellä se satojen autoje ketjukolari, sen kyllä duunissa aina huomaa milloin talvi yllättää kun itse oon vauriokorjaajan hommissa. Pk-seudulla asiakkaita riittää loputtomiin.
                              Pk-seudulla on myös autoja paljon enemmän ja sen myötä liikennettä. Ehkä suurin yksittäinen ongelma on kuitenkin liian lyhyet turvavälit ja kovat tilannenopeudet, jotka aiheuttavat ketjukolareita.

                              Comment

                              • JiPe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2548
                                • Kuopio

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Pk-seudulla on myös autoja paljon enemmän ja sen myötä liikennettä. Ehkä suurin yksittäinen ongelma on kuitenkin liian lyhyet turvavälit ja kovat tilannenopeudet, jotka aiheuttavat ketjukolareita.
                                Nimenomaan nuo turvavälit. Itse pidän motarilla sen 100-150m väliä edellä olevaan. Kun katsoo mitä sen edessä on, niin samalla matkalla on 3-4 autoa.. Lisäksi tuntuu, ettei ihmiset osaa ennakoida tilanteita, vaan aina joutuvat seisomaan jarrulla kun joku kääntyykin.
                                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎