Originally posted by atte.o
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by atte.o View PostKaveri ajoi moottoripyörällä ohitustilanteessa 180km/h satasen alueella,silti seurasivat ja kuvasivat ajoa n.10km ennen pysäytystä.
Originally posted by HevonenJokanen saa miettiä onko parempi odotella se pari kilsaa suhteellisen maltillista nopeutta ajavan kaasutusta, vai pistää kortti kuivumaan taaten liikenneturvallisuuden täysin kuivumisajalta.
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostPrätkällä kuitenkin riskit toisten telomisesta on aika paljon pienemmät kuin autolla, siis kun ajetaan 100 km/h rajoitusalueella reilua ylinopeutta.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostTämä pitää täysin paikkansa, mutta kun sehän ei riitä että et telo toisia liikenteessä vaan et saa teloa myöskään itseäsi....esimerkkinä ajat suoralla ja tyhjällä tiellä 100km/h rajoituksella 180km/h > törkeä liikenteen vaarantaminen. Minkä liikenteen vaaransit tai kenet vaaransit muuta kuin itsesi?
Comment
-
-
Originally posted by Hevonen View PostJos pienellä seuraamisella voidaan taata ettei kaahari ajele seuraavaan neljään kuukauteen metriäkään, on seuraaminen mun mielestä perusteltu. Kumpi on pahempi, kaahari ajaa seurattavalla 5 kilometrin matkalla räikeämpää ylinopeutta ja kortti lähtee 4 kk:ks, vai että kaahari pysäytetään heti ja ajaa seuraavassa neljässä kuukaudessa 5000 kilsaa? Tuhatkertanen määrä kilsoja, joista vähintään 10% ylinopeutta (ajotavat ei pahemmin ihmisillä muutu, joten 10% taitaa olla aika vähän). Näillä luvuilla on kannattavaa liikenneturvallisuuden kannalta seurata ja odottaa vieläkin räikeämpää ylinopeutta jos joka sadas auto nostaa vauhtiaan, ja vähintään joka sadashan nostaa. Siihen en ota kantaa mitä sääntöjä poliiseilla on asian suhteen. Sanoin vaan mikä mun mielestä on kannattavinta
Ei poliisit saa mitään bonuksia isommista sakoista. Työtä ne tekee siinä missä muutkin.
Juu eivät saa mitään rahallista bonusta, mutta sairasta tyydytystä ne saavat.
Originally posted by Weuli View PostKyselin tätä lähinnä sen takia, että ne mainitut lukemat (147/120km/h) olivat myös mittarin näytössä, eikä niistä tehty mitään varmuusvähenyksiä. Jos olisivat jotain vähentäneet olisin varmaan selvinnyt huomattavasti pienemmällä rikesakolla. Joudun ilmeisesti tekemään valituksen ainakin siitä että ansiot ovat pienemmät kuin v.2012 verotiedoissa, jotka poliisilla oli.
EDIT: En tehnyt valitusta.Last edited by MouTine; 08-08-2014, 08:05.Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
Originally posted by MouTine View PostKeskinopeusmittarilla otetaan kiintopisteitä nappia painamalla jolloin härveli pystyy laskemaan poliisiauton nopeuden, kulkeman matkan ja mitattavan kulkeman matkan perusteella keskinopeuden. Periaatteessa tällä vehkeellä pitäisi olla mitattava kokoajan poliisin näkökentässä ja mitattava matka riittävän pitkä, mutta käytännössä näin ei ole. Poliisit kiimassa mittaavat kilometrin pätkiä ja saavat lukemia mitä saavat. Varmuusvähennykset lasketaan vain tutkalla mitattuihin nopeuksiin (pl. kameratolpat joihin myöskin lasketaan vähennykset vakkei toimikaan tutkalla.) koska tutkalla voi tulla nopeusvääristymää yllättävänkin paljon jos mitataan esim sivusta kulmittain lähestyvää / loittonevaa ajoneuvoa.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by Weuli View PostEli mittaavat omaa nopeuttaan ja antavat sen perusteella nopeuden mulle?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Avataas tänne lisää, kun oli tuosta valituksesta puhetta edellisellä sivulla. Elikkä suomeksi siis rangaistusvaatimuksen vastustamisesta.
Eli viime vuoden Lokakuussa ajelin itäväylää stadiin päin lähdettyäni Vuosaaren suunnasta liikennevaloista. Siinä oli sitten noin 100m risteyksen jälkeen jotain kyyräilyhommaa vähän, joten tuli polkastua vähän reippaammin. Mitään poliiseja en huomannut liikennevaloissa, eivät tulleet myöskään Itiksen risteyksestä perään. Joka tapauksessa, jostain ne pojat sitten oli perään lähteneet. Vahva oletus on, että ovat ajaneet itiksen bussiaseman vierestä rampista alas ja perään. En siinä huomannut sitten sen kummemmin, että perässä ajoivat, kun eipä niillä ollut ajovalot päällä ja pimeetäkin jo saatana..
Noh, 137kmh kirjoittivat sakon ja kyllähän siitä taas tonni tuli.. Arvasin kyllä heti, että tutkaa ei ole käytetty, koska meikäläisen nopeusmittari ei ollut tuolla päinkään (noin 110-115kmh paikkeilla). Kyseenalaistin välittömästi mittauksen ja sanoin, että tulen varmasti tekemään valituksen. Ei todellakaan ollut kovinkaan suostuvainen kertomaan, että miten ylinopeus on todettu, ennenkuin sitä kahteen kertaan erikseen kysyin - GPS:stä katsottu perässä ajamalla. Noh, sain sentään pitää korttini..
Tein asiasta valituksen heti seuraavana päivänä. Avasin hyvin yksityiskohtaisesti sen, miksi ei ole mahdollista, että olen kyseisellä matkalla voinut saavuttaa tuollaisen nopeuden ja vaikka olisin tuota nopeutta ajanutkin, niin ei maija olisi tuossa matkassa edes minua voinut saavuttaa. Tuohon perustuen väitän, että kyseinen nopeus on "mitattu" poliisiauton kiihdyttäessä ja saavuttaessa minua.
En tiedä, mikä on sopiva matka mitata tuolla tavalla ylinopeuksia (perässä ajamalla nopeuden pysyessä muuttumattomana), mutta tämä kaikki edellä mainittu tapahtui siis noin 300-400m matkalla, jonka aikana poliisin olisi siis pitänyt ensinnäkin huomata, että joku ajaa ylinopeutta (ilman tutkaa), saavuttaa minut maijalla, mitata tuo ylinopeus perässä ajaen nopeuden pysyessä muuttumattomana, todeta nopeuden olevan 137kmh.
Niin, no jotta tolla meikäläisen tuon aikaisella paskalla saavuttaisi tollaisen nopeuden 400m matkalla, pitäisi kyllä aika helvetin urku auki vetää menemään ja onkin sitten täysin eri keskustelu, mikä pitää olla TDI maijan kulkupuoli, jotta ehtii vielä saavuttaa tuossa matkalla ja suorittaa nuo edellämainitut toimenpiteet..
Tein valituksen (rangaistusvaatimuksen vastustaminen) tosiaan lokakuussa 2013 ja muutaman kuukauden päästä tuli lappu, että välitus on perille tullut ja sakkoa ei pidä maksaa, ennenkuin homma on käsitelty. Tuon jälkeen ei ole kuulunut asiasta pihahdustakaan..
EDIT: Tarinan opetus. Rangaistusvaatimuksen vastustaminen kannattaa tehdä aina..
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
No en tiiä kannattaako sitä vastustaa, jos on päivän selvä tilanne, missä tutkalla otetaan nopeus. Toki esim. tuo sun tapaus on niin epäselvä ja heikolla pohjalla, että kannattaa ainakin yrittää
Luulimpas kyllä että eilen tuli taas sakot, kun illalla ajelin motaria 130 mittarin mukaan. (n. 120 todellista 100:n rajotuksella. Oli sitten siinä kaistojen välissä moottoripyöräpoliisi kyttäämässä puskan takana ja lähti perään. Mutta ei sitten lopulta pysäyttänytkään :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostAvataas tänne lisää, kun oli tuosta valituksesta puhetta edellisellä sivulla. Elikkä suomeksi siis rangaistusvaatimuksen vastustamisesta.
Eli viime vuoden Lokakuussa ajelin itäväylää stadiin päin lähdettyäni Vuosaaren suunnasta liikennevaloista. Siinä oli sitten noin 100m risteyksen jälkeen jotain kyyräilyhommaa vähän, joten tuli polkastua vähän reippaammin. Mitään poliiseja en huomannut liikennevaloissa, eivät tulleet myöskään Itiksen risteyksestä perään. Joka tapauksessa, jostain ne pojat sitten oli perään lähteneet. Vahva oletus on, että ovat ajaneet itiksen bussiaseman vierestä rampista alas ja perään. En siinä huomannut sitten sen kummemmin, että perässä ajoivat, kun eipä niillä ollut ajovalot päällä ja pimeetäkin jo saatana..
Noh, 137kmh kirjoittivat sakon ja kyllähän siitä taas tonni tuli.. Arvasin kyllä heti, että tutkaa ei ole käytetty, koska meikäläisen nopeusmittari ei ollut tuolla päinkään (noin 110-115kmh paikkeilla). Kyseenalaistin välittömästi mittauksen ja sanoin, että tulen varmasti tekemään valituksen. Ei todellakaan ollut kovinkaan suostuvainen kertomaan, että miten ylinopeus on todettu, ennenkuin sitä kahteen kertaan erikseen kysyin - GPS:stä katsottu perässä ajamalla. Noh, sain sentään pitää korttini..
Tein asiasta valituksen heti seuraavana päivänä. Avasin hyvin yksityiskohtaisesti sen, miksi ei ole mahdollista, että olen kyseisellä matkalla voinut saavuttaa tuollaisen nopeuden ja vaikka olisin tuota nopeutta ajanutkin, niin ei maija olisi tuossa matkassa edes minua voinut saavuttaa. Tuohon perustuen väitän, että kyseinen nopeus on "mitattu" poliisiauton kiihdyttäessä ja saavuttaessa minua.
En tiedä, mikä on sopiva matka mitata tuolla tavalla ylinopeuksia (perässä ajamalla nopeuden pysyessä muuttumattomana), mutta tämä kaikki edellä mainittu tapahtui siis noin 300-400m matkalla, jonka aikana poliisin olisi siis pitänyt ensinnäkin huomata, että joku ajaa ylinopeutta (ilman tutkaa), saavuttaa minut maijalla, mitata tuo ylinopeus perässä ajaen nopeuden pysyessä muuttumattomana, todeta nopeuden olevan 137kmh.
Niin, no jotta tolla meikäläisen tuon aikaisella paskalla saavuttaisi tollaisen nopeuden 400m matkalla, pitäisi kyllä aika helvetin urku auki vetää menemään ja onkin sitten täysin eri keskustelu, mikä pitää olla TDI maijan kulkupuoli, jotta ehtii vielä saavuttaa tuossa matkalla ja suorittaa nuo edellämainitut toimenpiteet..
Tein valituksen (rangaistusvaatimuksen vastustaminen) tosiaan lokakuussa 2013 ja muutaman kuukauden päästä tuli lappu, että välitus on perille tullut ja sakkoa ei pidä maksaa, ennenkuin homma on käsitelty. Tuon jälkeen ei ole kuulunut asiasta pihahdustakaan..
EDIT: Tarinan opetus. Rangaistusvaatimuksen vastustaminen kannattaa tehdä aina..Z3 coupe
Comment
-
-
Toissa perjantaina aamulla menin töihin, työmaa Helsingin Kruunuhaassa, joten jätin auton Tervasaaren sillalle (24h ilmainen parkki, ei tartte kiekkoo) ajoin parkkiin noin kello 6.30 ja lähdin työmaalle, iltapäivällä kun olin kotio lährössä katoin että ei mitä vittua, parkkisakko ikkunassa Auto oli juuri siinä merkin alla, mistä parkki alkaa, ehkä aavistuksen verran enemmän poispäin, mutta vieressä alueen "ulkopuolella" oleva sama ooppeli mikä oli jo aamulla, oli siinä edelleen eikä sen tuulilasissa ollu mitään sakkoa tms. parkkilupaa..
Johtuukö tää sakko jostain vitun lappuliisan vihasta bemareita kohtaa vai mikäköhän läppä tää on..? "auto on kuulemma kuvattukkin" no varmuuden vuoks otin itekki vielä kuvan siitä, jos tästä jotain jatkoselvittelyitä tulee..Audi A7
EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.
Comment
-
-
Joskus -80 luvulla lähdin illalla töissä käymään. Käännyin oikealle, päätielle. Kaukana takana tuli auto. Kun seuraavan kerran katsoin peileihin kunnolla, havainto oli että poliisiautohan se.
Minulla vauhtia 80 rajoituksella jotain 125+. Ajettiin peräkkäin varmaan kilsa, en heivannut, vaan odottelin pysäytysvaloja.
Sakko oli jo kirjoitettu, ja lappu kädessä, jotain 1400 mk, kun käytiin seuraava keskustelu:
P:katsotko koskaan peileihin?
M:Tottakai
P:Et sitten huomannut että takana on poliisiauto?
M:Huomasin tottakai
P:Etkä hiljentänyt?
M:No en tietenkään, ajettu mikä ajettu, jarrutus tuossa vaiheessa on mielestäni homojen hommaa.
P:Annas tänne se lappu ja nyt ulos!E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Olen maksanut ylinopeussakkoja elämäni aikana noin 4500-5000€. Viimeisin 5v. takaa. Nykyään ajan kuin vanha vaari.. Jotain tullut opittua.
Siis noudatan nopeuksia ja joskus ajelen jopa alinopeutta jos olen tienpäällä yksikseen ilman kanssa autoilijoita, ja ei kiire minnekkään.
Äärimmäisen harvoin jos pikkukiire on niin vedän sitä +10km yli.
Euroopassa sitte tuulettelen menemään. Espanjassa kävin autolla viime syksynä. Keskikulutus oli 18l/100km.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostTämä pitää täysin paikkansa, mutta kun sehän ei riitä että et telo toisia liikenteessä vaan et saa teloa myöskään itseäsi....esimerkkinä ajat suoralla ja tyhjällä tiellä 100km/h rajoituksella 180km/h > törkeä liikenteen vaarantaminen. Minkä liikenteen vaaransit tai kenet vaaransit muuta kuin itsesi?
Mutta tosiaan koitapa mennä itse tuollaisesta vääntämään tuomarin kanssa
Comment
-
Comment